Na Valašsku se o uplynulém víkendu uskutečnila 36. JANČA Valašská rally, kde startovala posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu s Peugeotem 208 R2.
Václav Dunovský s Petrem Glösslem s Peugeotem 208 R2 odstartovali v sobotu 25. března na 36. JANČA Valašské rally Valmez, která otevírala novou sezonu TrueCam mistrovství České republiky v rally. Václav Dunovský si start na Valašce trochu zkomplikoval výletem mimo trať na testovací RZ Žiželice předchozí víkend, kde svůj Peugeot 208 R2 poškodil. Týmoví mechanici ale do startu Valašské rally dali vše do pořádku a Dunovský Peugeot Rallye Team mohl odstartovat na rychlostní zkoušky v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice, kde se také odehrával první závod nového poháru Peugeot Total Rally Cup 2017, kam jsou Václav Dunovský s Petrem Glösslem také přihlášeni.
Bohužel už od prvních kilometrů Valašské rally se dvojici Václav Dunovský – Petr Glössl startující s Peugeotem 208 R2 nedařilo. Příčinou byl nefunkční posilovač řízení, který posádku velmi zpomalil. V servisní zóně mechanici týmu závadu odstranili, ale hned po odjezdu se závada opakovala ještě ve větším rozsahu a bylo nutné auto odstavit. Letošní zahájení sezony tedy pro posádku Dunovský Peugeot Rallye Teamu nedopadla dobře a na prolomení smůly tak bude muset počkat až na další soutěž.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rallye Teamu: „Před startem na Valašské rally jsme v rámci testování absolvovali Testovací RZ Žiželice, kde nás i přes nepříznivé počasí navštívilo mnoho hostů a přátel a my jsme si tuhle akci moc užili. S Lukášem Peškem na místě spolujezdce jsme se pěkně svezli a já měl možnost tomuto závodníkovi ukázat rallye. Bohužel v samotném závěru jsem celkem nevinně sklouznul mimo trať a poškodil náš Peugeot v oblasti pravého předního kola. Přidělal jsem tím práci mechanikům, kteří ale vše stihli do startu Valašky opravit a my zde mohli odstartovat, za což jim chci moc poděkovat. Už od počátku seznamovacích jízd Valašky bojoval Petr Glössl s nachlazením, které se nakonec přeneslo i na mě. Neseděl nám příliš charakter rychlostních zkoušek s přemírou retardérů a nesmyslně velkým počtem kilometrů na slalomové rychlostní zkoušce na polygonu v Kopřivnici. Do soutěže jsme pak vstoupili opatrněji s tím, že nás čekají dva náročné dny. Jelo se nám pěkně, ale bohužel hned na třetí RZ nás postihl technický problém, kdy praskl řemen v motoru pohánějící servořízení a alternátor. S časovou ztrátou jsme dokončili sekci a na autobaterii dojeli až do servisu, kde mechanici vše opravili. Hned po servisu se ale problém opakoval. Znovu nám spadl řemen pohánějící servo a alternátor, a k tomu shodil i druhý řemen pohánějící vodní pumpu. Rychle nám začala stoupat teplota chladicí kapaliny v motoru a my museli odstoupit, abychom předešli jeho poškození. Nedá se nic dělat, Valaška nám nebyla souzená a já věřím, že ve třetí soutěži sezony se nám už povede o mnoho lépe a neztrácíme optimismus.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.