Na Valašsku se o uplynulém víkendu uskutečnila 36. JANČA Valašská rally, kde startovala posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu s Peugeotem 208 R2.
Václav Dunovský s Petrem Glösslem s Peugeotem 208 R2 odstartovali v sobotu 25. března na 36. JANČA Valašské rally Valmez, která otevírala novou sezonu TrueCam mistrovství České republiky v rally. Václav Dunovský si start na Valašce trochu zkomplikoval výletem mimo trať na testovací RZ Žiželice předchozí víkend, kde svůj Peugeot 208 R2 poškodil. Týmoví mechanici ale do startu Valašské rally dali vše do pořádku a Dunovský Peugeot Rallye Team mohl odstartovat na rychlostní zkoušky v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice, kde se také odehrával první závod nového poháru Peugeot Total Rally Cup 2017, kam jsou Václav Dunovský s Petrem Glösslem také přihlášeni.
Bohužel už od prvních kilometrů Valašské rally se dvojici Václav Dunovský – Petr Glössl startující s Peugeotem 208 R2 nedařilo. Příčinou byl nefunkční posilovač řízení, který posádku velmi zpomalil. V servisní zóně mechanici týmu závadu odstranili, ale hned po odjezdu se závada opakovala ještě ve větším rozsahu a bylo nutné auto odstavit. Letošní zahájení sezony tedy pro posádku Dunovský Peugeot Rallye Teamu nedopadla dobře a na prolomení smůly tak bude muset počkat až na další soutěž.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rallye Teamu: „Před startem na Valašské rally jsme v rámci testování absolvovali Testovací RZ Žiželice, kde nás i přes nepříznivé počasí navštívilo mnoho hostů a přátel a my jsme si tuhle akci moc užili. S Lukášem Peškem na místě spolujezdce jsme se pěkně svezli a já měl možnost tomuto závodníkovi ukázat rallye. Bohužel v samotném závěru jsem celkem nevinně sklouznul mimo trať a poškodil náš Peugeot v oblasti pravého předního kola. Přidělal jsem tím práci mechanikům, kteří ale vše stihli do startu Valašky opravit a my zde mohli odstartovat, za což jim chci moc poděkovat. Už od počátku seznamovacích jízd Valašky bojoval Petr Glössl s nachlazením, které se nakonec přeneslo i na mě. Neseděl nám příliš charakter rychlostních zkoušek s přemírou retardérů a nesmyslně velkým počtem kilometrů na slalomové rychlostní zkoušce na polygonu v Kopřivnici. Do soutěže jsme pak vstoupili opatrněji s tím, že nás čekají dva náročné dny. Jelo se nám pěkně, ale bohužel hned na třetí RZ nás postihl technický problém, kdy praskl řemen v motoru pohánějící servořízení a alternátor. S časovou ztrátou jsme dokončili sekci a na autobaterii dojeli až do servisu, kde mechanici vše opravili. Hned po servisu se ale problém opakoval. Znovu nám spadl řemen pohánějící servo a alternátor, a k tomu shodil i druhý řemen pohánějící vodní pumpu. Rychle nám začala stoupat teplota chladicí kapaliny v motoru a my museli odstoupit, abychom předešli jeho poškození. Nedá se nic dělat, Valaška nám nebyla souzená a já věřím, že ve třetí soutěži sezony se nám už povede o mnoho lépe a neztrácíme optimismus.“
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.