Na Valašsku se o uplynulém víkendu uskutečnila 36. JANČA Valašská rally, kde startovala posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu s Peugeotem 208 R2.
Václav Dunovský s Petrem Glösslem s Peugeotem 208 R2 odstartovali v sobotu 25. března na 36. JANČA Valašské rally Valmez, která otevírala novou sezonu TrueCam mistrovství České republiky v rally. Václav Dunovský si start na Valašce trochu zkomplikoval výletem mimo trať na testovací RZ Žiželice předchozí víkend, kde svůj Peugeot 208 R2 poškodil. Týmoví mechanici ale do startu Valašské rally dali vše do pořádku a Dunovský Peugeot Rallye Team mohl odstartovat na rychlostní zkoušky v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice, kde se také odehrával první závod nového poháru Peugeot Total Rally Cup 2017, kam jsou Václav Dunovský s Petrem Glösslem také přihlášeni.
Bohužel už od prvních kilometrů Valašské rally se dvojici Václav Dunovský – Petr Glössl startující s Peugeotem 208 R2 nedařilo. Příčinou byl nefunkční posilovač řízení, který posádku velmi zpomalil. V servisní zóně mechanici týmu závadu odstranili, ale hned po odjezdu se závada opakovala ještě ve větším rozsahu a bylo nutné auto odstavit. Letošní zahájení sezony tedy pro posádku Dunovský Peugeot Rallye Teamu nedopadla dobře a na prolomení smůly tak bude muset počkat až na další soutěž.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rallye Teamu: „Před startem na Valašské rally jsme v rámci testování absolvovali Testovací RZ Žiželice, kde nás i přes nepříznivé počasí navštívilo mnoho hostů a přátel a my jsme si tuhle akci moc užili. S Lukášem Peškem na místě spolujezdce jsme se pěkně svezli a já měl možnost tomuto závodníkovi ukázat rallye. Bohužel v samotném závěru jsem celkem nevinně sklouznul mimo trať a poškodil náš Peugeot v oblasti pravého předního kola. Přidělal jsem tím práci mechanikům, kteří ale vše stihli do startu Valašky opravit a my zde mohli odstartovat, za což jim chci moc poděkovat. Už od počátku seznamovacích jízd Valašky bojoval Petr Glössl s nachlazením, které se nakonec přeneslo i na mě. Neseděl nám příliš charakter rychlostních zkoušek s přemírou retardérů a nesmyslně velkým počtem kilometrů na slalomové rychlostní zkoušce na polygonu v Kopřivnici. Do soutěže jsme pak vstoupili opatrněji s tím, že nás čekají dva náročné dny. Jelo se nám pěkně, ale bohužel hned na třetí RZ nás postihl technický problém, kdy praskl řemen v motoru pohánějící servořízení a alternátor. S časovou ztrátou jsme dokončili sekci a na autobaterii dojeli až do servisu, kde mechanici vše opravili. Hned po servisu se ale problém opakoval. Znovu nám spadl řemen pohánějící servo a alternátor, a k tomu shodil i druhý řemen pohánějící vodní pumpu. Rychle nám začala stoupat teplota chladicí kapaliny v motoru a my museli odstoupit, abychom předešli jeho poškození. Nedá se nic dělat, Valaška nám nebyla souzená a já věřím, že ve třetí soutěži sezony se nám už povede o mnoho lépe a neztrácíme optimismus.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.