Premiérový závod s Mitsubishi Lancer EVO IX mají za sebou Adam Fabrika s Martinem Fabiánem. Při Janča 36.Valašské rally Valmez 2017 poznávali techniku, závod si užívali, ale se i trápili s technickými problémy. Úvodní podnik Mistrovství ČR však dokončili a cíl daný před soutěží splnili.
Po šesti sezónách strávených ve vozech s poháněnou jednou nápravou udělal Adam Fabrika pro letošní rok krok k splnění klukovského snu a to závodit se čtyřkolkou. Během zimní přestávky hledal vhodný vůz a našel jej u syna slavného maďarského jezdce Attily Ferjáncze. „Snem každého závodníka je jezdit s tím nejlepším a postupně se k tomu propracovávat. I mým snem bylo jezdit se čtyřkolkou a dlouho jsem po těchto vozech pošilhával. Spolu s partnery se nám podařilo tento krok realizovat a z Maďarska jsme si dovezli Mitsubishi. Na dílně jsem jej po zakoupení spolu s mechaniky rozebral a zjišťoval, jak které komponenty fungují. Přece jen přechod na novou techniku potřebuje nové poznatky, které se budou kdykoli hodit. První ostré kilometry jsme najeli při Rally kempu, kde se nám potvrdilo očekávání kvalitní techniky. Naše slova spokojenosti nám potvrdil po usednutí do vozu a pár svezení také člověk nejpovolanější, Vašek Pech. Sám kdysi v této technice závodil, tak jeho rady, jak k jízdě, tak i k technice, měly cenu zlata,“ vrátil se k změně vozu Adam Fabrika.
Adam s Martinem mají letos v plánu absolvovat kompletní seriál Mistrovství ČR v rally a tak nemohli chybět na startu úvodního podniku tohoto šampionátu ve Valašském Meziříčí. Již při seznamovačkách posádka pochopila, že se nebude jednat o lehkou soutěž. Zatímco u klasických rychlostních zkoušek u nich panovala spokojenost, nad tatrováckým polygonem zůstávali kluci v rozpacích. „Klasické rychlostní testy byly pěkné a náročné, což se nedalo říct o rychlostních zkouškách na kopřivnickém polygonu. Jak svou délkou, tak charakterem byly pro nás nezáživné a technika trpěla, především mechanické části vozu víc, než je zdrávo. Na druhou stranu chápu pořadatele, že vše se seběhlo velice rychle, co se týká organizace a pevně věřím, že se poučí a příště opět pojedeme starou známou Valašku ke spokojenosti všech. V dnešní době je velice náročné uspořádat jakoukoliv soutěž a prosadit vše na obcích a u občanů, proto velice cením, že dostali Valašku opět do velkého mistráku a držím jim palce, ať je elán neopouští,“ ocenil snahu uspořádat rally jezdec z Březůvek u Zlína. V pátek podvečer čekal na Adama s Martinem slavnostní start a v sobotu první rychlostní zkoušky. Sobotní etapa se nesla hlavně ve znamení poznávání vozu, především co vše si může posádka vůči němu dovolit. Sžívání probíhalo na pohodu a časy se lepšily. Z šestnácti posádek ve třídě 3 na startu Valašky dokončili Adam s Martinem první etapu na pěkném 6. místě. V absolutní klasifikaci náležela zlínské dvojici 31. příčka.
Zatímco sobota se nesla v pohodě, nedělní etapa byla pro Fabriku s Fabiánem utrpením. „Do druhého dne jsme šli už bez větší nervozity a s cílem se dále sžítívat s vozem a najet co nejvíce kilometrů. To nám vycházelo jen do půlky první ranní RZ Bystřička, kde nám praskla hadice od turba. V tu chvíli zbývaly do servisu ještě dvě rychlostky. Bylo to jako jet s enkovou felicií. Tím nechci znevážovat toto vozidlo, nebo kluky, kteří s touto technikou soutěží, ale takový je to prostě markantní rozdíl, když nemáte potřebný výkon u myšáka. V servisu kluci bez větších problému závadu odstranili a my se těšili, že se opět pěkně svezeme. Opak byl však pravdou. Hned na prvním testu po servisu se k naší nelibosti závada opět opakovala. Nezbylo, než dojet soutěž bez plnícího tlaku turba až do cíle. Zbývalo nám jen se v pěkném slunném počasí kochat okolní krajinou až na cílovou rampu. Paradoxem je, že za pomalejší jízdy jsem měl víc jezdeckých problémů, než v plné palbě. Člověku se v tu chvíli honí hlavou různé myšlenky a soustředěnost jde stranou. I přesto máme cenné zkušenosti a poznatky pro další účinkování,“ zhodnotil dvoudenní soutěž Adam Fabrika.
Technické problémy sice způsobily propad ve výsledcích, ale posádka náročnou rally dokončila. Ve třídě 3 to bylo místo deváté a v absolutní klasifikaci 38. místo. „Chtěli bychom poděkovat naším partnerům za podporu a důvěru. Těšíme se na další společnou spolupráci. Poděkování patři i mechanikům za odvedenou práci a v neposlední řadě za výpomoc JP Motorsport, bez které bychom nemohli pokračovat dále v soutěži,“ vzdali hold po soutěži všem blízkým Adam s Martinem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.