Premiérový závod s Mitsubishi Lancer EVO IX mají za sebou Adam Fabrika s Martinem Fabiánem. Při Janča 36.Valašské rally Valmez 2017 poznávali techniku, závod si užívali, ale se i trápili s technickými problémy. Úvodní podnik Mistrovství ČR však dokončili a cíl daný před soutěží splnili.
Po šesti sezónách strávených ve vozech s poháněnou jednou nápravou udělal Adam Fabrika pro letošní rok krok k splnění klukovského snu a to závodit se čtyřkolkou. Během zimní přestávky hledal vhodný vůz a našel jej u syna slavného maďarského jezdce Attily Ferjáncze. „Snem každého závodníka je jezdit s tím nejlepším a postupně se k tomu propracovávat. I mým snem bylo jezdit se čtyřkolkou a dlouho jsem po těchto vozech pošilhával. Spolu s partnery se nám podařilo tento krok realizovat a z Maďarska jsme si dovezli Mitsubishi. Na dílně jsem jej po zakoupení spolu s mechaniky rozebral a zjišťoval, jak které komponenty fungují. Přece jen přechod na novou techniku potřebuje nové poznatky, které se budou kdykoli hodit. První ostré kilometry jsme najeli při Rally kempu, kde se nám potvrdilo očekávání kvalitní techniky. Naše slova spokojenosti nám potvrdil po usednutí do vozu a pár svezení také člověk nejpovolanější, Vašek Pech. Sám kdysi v této technice závodil, tak jeho rady, jak k jízdě, tak i k technice, měly cenu zlata,“ vrátil se k změně vozu Adam Fabrika.
Adam s Martinem mají letos v plánu absolvovat kompletní seriál Mistrovství ČR v rally a tak nemohli chybět na startu úvodního podniku tohoto šampionátu ve Valašském Meziříčí. Již při seznamovačkách posádka pochopila, že se nebude jednat o lehkou soutěž. Zatímco u klasických rychlostních zkoušek u nich panovala spokojenost, nad tatrováckým polygonem zůstávali kluci v rozpacích. „Klasické rychlostní testy byly pěkné a náročné, což se nedalo říct o rychlostních zkouškách na kopřivnickém polygonu. Jak svou délkou, tak charakterem byly pro nás nezáživné a technika trpěla, především mechanické části vozu víc, než je zdrávo. Na druhou stranu chápu pořadatele, že vše se seběhlo velice rychle, co se týká organizace a pevně věřím, že se poučí a příště opět pojedeme starou známou Valašku ke spokojenosti všech. V dnešní době je velice náročné uspořádat jakoukoliv soutěž a prosadit vše na obcích a u občanů, proto velice cením, že dostali Valašku opět do velkého mistráku a držím jim palce, ať je elán neopouští,“ ocenil snahu uspořádat rally jezdec z Březůvek u Zlína. V pátek podvečer čekal na Adama s Martinem slavnostní start a v sobotu první rychlostní zkoušky. Sobotní etapa se nesla hlavně ve znamení poznávání vozu, především co vše si může posádka vůči němu dovolit. Sžívání probíhalo na pohodu a časy se lepšily. Z šestnácti posádek ve třídě 3 na startu Valašky dokončili Adam s Martinem první etapu na pěkném 6. místě. V absolutní klasifikaci náležela zlínské dvojici 31. příčka.
Zatímco sobota se nesla v pohodě, nedělní etapa byla pro Fabriku s Fabiánem utrpením. „Do druhého dne jsme šli už bez větší nervozity a s cílem se dále sžítívat s vozem a najet co nejvíce kilometrů. To nám vycházelo jen do půlky první ranní RZ Bystřička, kde nám praskla hadice od turba. V tu chvíli zbývaly do servisu ještě dvě rychlostky. Bylo to jako jet s enkovou felicií. Tím nechci znevážovat toto vozidlo, nebo kluky, kteří s touto technikou soutěží, ale takový je to prostě markantní rozdíl, když nemáte potřebný výkon u myšáka. V servisu kluci bez větších problému závadu odstranili a my se těšili, že se opět pěkně svezeme. Opak byl však pravdou. Hned na prvním testu po servisu se k naší nelibosti závada opět opakovala. Nezbylo, než dojet soutěž bez plnícího tlaku turba až do cíle. Zbývalo nám jen se v pěkném slunném počasí kochat okolní krajinou až na cílovou rampu. Paradoxem je, že za pomalejší jízdy jsem měl víc jezdeckých problémů, než v plné palbě. Člověku se v tu chvíli honí hlavou různé myšlenky a soustředěnost jde stranou. I přesto máme cenné zkušenosti a poznatky pro další účinkování,“ zhodnotil dvoudenní soutěž Adam Fabrika.
Technické problémy sice způsobily propad ve výsledcích, ale posádka náročnou rally dokončila. Ve třídě 3 to bylo místo deváté a v absolutní klasifikaci 38. místo. „Chtěli bychom poděkovat naším partnerům za podporu a důvěru. Těšíme se na další společnou spolupráci. Poděkování patři i mechanikům za odvedenou práci a v neposlední řadě za výpomoc JP Motorsport, bez které bychom nemohli pokračovat dále v soutěži,“ vzdali hold po soutěži všem blízkým Adam s Martinem.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.