Ostravské GPD vítězně pro Tlusťáka a Svačinu

GPD Rally Cup Ostrava
GPD Rally Cup Ostrava, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jan Dušek 29. března 2017 10:26
Sdílej:

Třetí závod seriálu rally podniků s názvem GPD Rally cup 2017 se uskutečnil v polovině března. V plánu byl původně start na polygonu ve Vysokém Mýtě, bohužel nekorektní jednání nájemce bylo důvodem změny areálu. „GPDéčko“ se tak opět vrátilo na sever Moravy, a to na ostravský polygon Centra bezpečné jízdy Libros. Okruhová rychlostní zkouška o délce 3,2 km se jela celkem 6x . Závod byl rozdělen do tří sekcí, v dopolední se jely tréninky a 2 rychlostní zkoušky, odpoledne se jely zbylé čtyři erzety. Možnost najet první závodní kilometry na asfaltu využilo deset posádek v kategorii dvoukolek a stejný počet soutěžících byl i v kategorii čtyřkolek.

Hlavním favoritem na vítěze ve dvoukolkách byl pasován Marcel Svačina s Peugeotem 208 R2. Pět nejrychlejších časů z šesti erzet, které se srovnaly do rozdílu necelých dvou sekund, to byl výsledek nejrychlejšího jezdce v kategorii F2 a celkové 5. místo pro Marcela Svačinu. Dalším jezdcem v pořadí, který dokázal jednu rychlostní zkoušku vyhrát, byl polský jezdec Sebastian Puzoň s Renaultem Clio. Sebastian předvedl výborný výkon a po čtyřech odjetých erzetách ztrácel na první příčku 2 sekundy, ale v poslední sekci nedokázal najít recept na výborně jedoucího Svačinu a v cíli mu patřila druhá příčka ve třídě a šestá absolutně. Třetí místo v kategorii F2 a 10. v absolutním pořadí, to byl výsledek Patrika Brtníčka s cupovým Opelem Adam. Patrik si do Ostravy přijel hlavně vyzkoušet auto na letošní sezónu a výsledek na bedně byl rozhodně dobrým začátkem.

Nepopulární „brambora“ za čtvrté místo patřila Lubomíru Brtníčkovi také s cupovým Opelem Adam. Na stupně vítězů chyběly Lubomírovi necelé 4 sekundy. Nejvyrovnanější výkon ve dvoukolkách předvedl Zbyněk Harásek s Renaultem Clio. Rozdíl ve všech šesti výsledných časech byl maximálně 1.1 sekundy, a v cíli z toho bylo pěkné páté místo. Šestou příčku si z Ostravy odvezl polský jezdec Janusz Stebel s Hondou Civic, který dokázal porazit o 6,3 sekundy Viktora Mechla se stejným vozem, tomu tak patřilo místo sedmé. Osmý odjížděl z Librosu pravidelný účastník „gepédéčka“ Rosťa Kovařčík s Felicií Kit car. Deváté a desáté místo patřilo jezdcům startujícím s vozy BMW E30. Oba si jízdu smykem náramně užívali a v osobním souboji byl na konec rychlejší Marcel Látal před Josefem Peřinou.

Boj o umístění v absolutním pořadí na bedně se tentokráte nekonal, i když do poslední rychlostky neměl nikdo nic jisté, a i malá chybička by byla rozhodující. S náskokem osmi sekund si první místo odvezl Antonín Tlusťák s krásnou Fabií R5. Druhá příčka patřila Silvestru Mikuláštíkovi s Octávií WRC, který se stal vítězem jízdy pravidelnosti. Všech 6 časů se Silverovi podařilo srovnat do sedmi desetin sekundy. Vyrovnaný výkon předvedl Jaroslav Podešva se Subaru Impreza 22B. Jára postupně zrychloval a obsadil 3. místo absolutně a první v kategorii N4. Bramborovou medaili v absolutním pořadí a druhou v N4 získal třebíčský jezdec Martin Hudec s Mitsubishi Lancer EVO 9.

Sedmé místo absolutně a 3. v N4 obsadil Lukáš Čala s Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen K.I.T. racing. Osmý celkově a 4. ve třídě, to byl výsledek Lukáše Matěny startujícím s identickým vozem Mitsubishi Lancer EVO 9. Devátý absolutně a pátý ve třídě dojel Zbyněk Šantavý také na Mitsubishi EVO 9. Smůlu si tentokrát vybral Drahomír Kubica s Mazdou 323 (ex. Béreš) a Tomáš Hradecký s EVO devítkou. Oba zastavila porucha převodovky již v tréninkových jízdách.

Závěrem bych rád poděkoval jménem pořadatele Centru bezpečné jízdy Libros Ostrava za poskytnutí areálu, zázemí a podporu při pořádání tohoto závodu. Velice si této spolupráce vážíme.

Další podnik GPD Rally cupu je naplánován na sobotu 29. 4. 2017, a to na Polygonu Tatry truck v Kopřivnici.

Autor: Jaroslava Krčmářová

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?