Třetí závod seriálu rally podniků s názvem GPD Rally cup 2017 se uskutečnil v polovině března. V plánu byl původně start na polygonu ve Vysokém Mýtě, bohužel nekorektní jednání nájemce bylo důvodem změny areálu. „GPDéčko“ se tak opět vrátilo na sever Moravy, a to na ostravský polygon Centra bezpečné jízdy Libros. Okruhová rychlostní zkouška o délce 3,2 km se jela celkem 6x . Závod byl rozdělen do tří sekcí, v dopolední se jely tréninky a 2 rychlostní zkoušky, odpoledne se jely zbylé čtyři erzety. Možnost najet první závodní kilometry na asfaltu využilo deset posádek v kategorii dvoukolek a stejný počet soutěžících byl i v kategorii čtyřkolek.
Hlavním favoritem na vítěze ve dvoukolkách byl pasován Marcel Svačina s Peugeotem 208 R2. Pět nejrychlejších časů z šesti erzet, které se srovnaly do rozdílu necelých dvou sekund, to byl výsledek nejrychlejšího jezdce v kategorii F2 a celkové 5. místo pro Marcela Svačinu. Dalším jezdcem v pořadí, který dokázal jednu rychlostní zkoušku vyhrát, byl polský jezdec Sebastian Puzoň s Renaultem Clio. Sebastian předvedl výborný výkon a po čtyřech odjetých erzetách ztrácel na první příčku 2 sekundy, ale v poslední sekci nedokázal najít recept na výborně jedoucího Svačinu a v cíli mu patřila druhá příčka ve třídě a šestá absolutně. Třetí místo v kategorii F2 a 10. v absolutním pořadí, to byl výsledek Patrika Brtníčka s cupovým Opelem Adam. Patrik si do Ostravy přijel hlavně vyzkoušet auto na letošní sezónu a výsledek na bedně byl rozhodně dobrým začátkem.
Nepopulární „brambora“ za čtvrté místo patřila Lubomíru Brtníčkovi také s cupovým Opelem Adam. Na stupně vítězů chyběly Lubomírovi necelé 4 sekundy. Nejvyrovnanější výkon ve dvoukolkách předvedl Zbyněk Harásek s Renaultem Clio. Rozdíl ve všech šesti výsledných časech byl maximálně 1.1 sekundy, a v cíli z toho bylo pěkné páté místo. Šestou příčku si z Ostravy odvezl polský jezdec Janusz Stebel s Hondou Civic, který dokázal porazit o 6,3 sekundy Viktora Mechla se stejným vozem, tomu tak patřilo místo sedmé. Osmý odjížděl z Librosu pravidelný účastník „gepédéčka“ Rosťa Kovařčík s Felicií Kit car. Deváté a desáté místo patřilo jezdcům startujícím s vozy BMW E30. Oba si jízdu smykem náramně užívali a v osobním souboji byl na konec rychlejší Marcel Látal před Josefem Peřinou.
Boj o umístění v absolutním pořadí na bedně se tentokráte nekonal, i když do poslední rychlostky neměl nikdo nic jisté, a i malá chybička by byla rozhodující. S náskokem osmi sekund si první místo odvezl Antonín Tlusťák s krásnou Fabií R5. Druhá příčka patřila Silvestru Mikuláštíkovi s Octávií WRC, který se stal vítězem jízdy pravidelnosti. Všech 6 časů se Silverovi podařilo srovnat do sedmi desetin sekundy. Vyrovnaný výkon předvedl Jaroslav Podešva se Subaru Impreza 22B. Jára postupně zrychloval a obsadil 3. místo absolutně a první v kategorii N4. Bramborovou medaili v absolutním pořadí a druhou v N4 získal třebíčský jezdec Martin Hudec s Mitsubishi Lancer EVO 9.
Sedmé místo absolutně a 3. v N4 obsadil Lukáš Čala s Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen K.I.T. racing. Osmý celkově a 4. ve třídě, to byl výsledek Lukáše Matěny startujícím s identickým vozem Mitsubishi Lancer EVO 9. Devátý absolutně a pátý ve třídě dojel Zbyněk Šantavý také na Mitsubishi EVO 9. Smůlu si tentokrát vybral Drahomír Kubica s Mazdou 323 (ex. Béreš) a Tomáš Hradecký s EVO devítkou. Oba zastavila porucha převodovky již v tréninkových jízdách.
Závěrem bych rád poděkoval jménem pořadatele Centru bezpečné jízdy Libros Ostrava za poskytnutí areálu, zázemí a podporu při pořádání tohoto závodu. Velice si této spolupráce vážíme.
Další podnik GPD Rally cupu je naplánován na sobotu 29. 4. 2017, a to na Polygonu Tatry truck v Kopřivnici.
Autor: Jaroslava Krčmářová
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.