Třetí závod seriálu rally podniků s názvem GPD Rally cup 2017 se uskutečnil v polovině března. V plánu byl původně start na polygonu ve Vysokém Mýtě, bohužel nekorektní jednání nájemce bylo důvodem změny areálu. „GPDéčko“ se tak opět vrátilo na sever Moravy, a to na ostravský polygon Centra bezpečné jízdy Libros. Okruhová rychlostní zkouška o délce 3,2 km se jela celkem 6x . Závod byl rozdělen do tří sekcí, v dopolední se jely tréninky a 2 rychlostní zkoušky, odpoledne se jely zbylé čtyři erzety. Možnost najet první závodní kilometry na asfaltu využilo deset posádek v kategorii dvoukolek a stejný počet soutěžících byl i v kategorii čtyřkolek.
Hlavním favoritem na vítěze ve dvoukolkách byl pasován Marcel Svačina s Peugeotem 208 R2. Pět nejrychlejších časů z šesti erzet, které se srovnaly do rozdílu necelých dvou sekund, to byl výsledek nejrychlejšího jezdce v kategorii F2 a celkové 5. místo pro Marcela Svačinu. Dalším jezdcem v pořadí, který dokázal jednu rychlostní zkoušku vyhrát, byl polský jezdec Sebastian Puzoň s Renaultem Clio. Sebastian předvedl výborný výkon a po čtyřech odjetých erzetách ztrácel na první příčku 2 sekundy, ale v poslední sekci nedokázal najít recept na výborně jedoucího Svačinu a v cíli mu patřila druhá příčka ve třídě a šestá absolutně. Třetí místo v kategorii F2 a 10. v absolutním pořadí, to byl výsledek Patrika Brtníčka s cupovým Opelem Adam. Patrik si do Ostravy přijel hlavně vyzkoušet auto na letošní sezónu a výsledek na bedně byl rozhodně dobrým začátkem.
Nepopulární „brambora“ za čtvrté místo patřila Lubomíru Brtníčkovi také s cupovým Opelem Adam. Na stupně vítězů chyběly Lubomírovi necelé 4 sekundy. Nejvyrovnanější výkon ve dvoukolkách předvedl Zbyněk Harásek s Renaultem Clio. Rozdíl ve všech šesti výsledných časech byl maximálně 1.1 sekundy, a v cíli z toho bylo pěkné páté místo. Šestou příčku si z Ostravy odvezl polský jezdec Janusz Stebel s Hondou Civic, který dokázal porazit o 6,3 sekundy Viktora Mechla se stejným vozem, tomu tak patřilo místo sedmé. Osmý odjížděl z Librosu pravidelný účastník „gepédéčka“ Rosťa Kovařčík s Felicií Kit car. Deváté a desáté místo patřilo jezdcům startujícím s vozy BMW E30. Oba si jízdu smykem náramně užívali a v osobním souboji byl na konec rychlejší Marcel Látal před Josefem Peřinou.
Boj o umístění v absolutním pořadí na bedně se tentokráte nekonal, i když do poslední rychlostky neměl nikdo nic jisté, a i malá chybička by byla rozhodující. S náskokem osmi sekund si první místo odvezl Antonín Tlusťák s krásnou Fabií R5. Druhá příčka patřila Silvestru Mikuláštíkovi s Octávií WRC, který se stal vítězem jízdy pravidelnosti. Všech 6 časů se Silverovi podařilo srovnat do sedmi desetin sekundy. Vyrovnaný výkon předvedl Jaroslav Podešva se Subaru Impreza 22B. Jára postupně zrychloval a obsadil 3. místo absolutně a první v kategorii N4. Bramborovou medaili v absolutním pořadí a druhou v N4 získal třebíčský jezdec Martin Hudec s Mitsubishi Lancer EVO 9.
Sedmé místo absolutně a 3. v N4 obsadil Lukáš Čala s Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen K.I.T. racing. Osmý celkově a 4. ve třídě, to byl výsledek Lukáše Matěny startujícím s identickým vozem Mitsubishi Lancer EVO 9. Devátý absolutně a pátý ve třídě dojel Zbyněk Šantavý také na Mitsubishi EVO 9. Smůlu si tentokrát vybral Drahomír Kubica s Mazdou 323 (ex. Béreš) a Tomáš Hradecký s EVO devítkou. Oba zastavila porucha převodovky již v tréninkových jízdách.
Závěrem bych rád poděkoval jménem pořadatele Centru bezpečné jízdy Libros Ostrava za poskytnutí areálu, zázemí a podporu při pořádání tohoto závodu. Velice si této spolupráce vážíme.
Další podnik GPD Rally cupu je naplánován na sobotu 29. 4. 2017, a to na Polygonu Tatry truck v Kopřivnici.
Autor: Jaroslava Krčmářová
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?