Škoda Fabia R5 v barvách mladoboleslavského továrního týmu vstupuje do nové sezony rallyového mistrovství republiky. Tovární tým ŠKODA Motorsport znovu vyráží do boje s elitními českými posádkami Jan Kopecký, Pavel Dresler a ŠKODA FABIA R5 usilují o třetí mistrovskou korunu v řadě za sebou. Janča 36. Valašská rally Valmez 2017 se vrací do mistrovství ČR po 5 letech a otevírá letošní sedmidílný seriál o víkendu 25. a 26. března 2017
ŠKODA FABIA R5 v barvách mladoboleslavského továrního týmu vstupuje do nové sezony rallyového mistrovství republiky. Oproti tradici posledních let se zahajovací podnik koná zhruba o měsíc dříve. Valašská rally otevírá český šampionát v brzkém jarním termínu 25. a 26. března 2017. Posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký/Pavel Dresler má v plánu účastnit se kompletního seriálu s jasným cílem – dosáhnout hattricku a potřetí za sebou získat mistrovský titul.
Angažmá továrního týmu ŠKODA Motorsport v mistrovství České republiky je součástí aktivit na podporu domácích prodejů nejen modelu FABIA, ale celé modelové řady vozů ŠKODA. Jejich kvality si návštěvníci soutěže mohou ověřit na vlastní kůži při testovacích jízdách. Servisní parkoviště ve zkušebním areálu Tatry Kopřivnice bude místem improvizovaného ŠKODA Parku, kde kromě automobilů pro testování návštěvníků budou připraveny také expozice se sortimentem ŠKODA Originální příslušenství, zbožím ze ŠKODA E-shopu nebo finančními službami ŠKODA Finance. Velcí i malí návštěvníci tam najdou zázemí pro občerstvení i řadu zábavných aktivit.
„ŠKODA vstupuje do mistrovství republiky ověnčena loňskými tituly z domácího šampionátu i světového seriálu WRC2. Díky globálně úspěšnému zákaznickému programu se vozům ŠKODA FABIA R5 daří také v regionálních a národních soutěžích. Jsem rád, že i letos zasáhne posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler do českého mistrovství s nejvyššími ambicemi. Doufám, že naváže na úspěchy z let minulých a přinese silné sportovní zážitky domácím fanouškům motoristického sportu a značky ŠKODA,“ zve diváky k tratím rychlostních zkoušek i do servisního zázemí ředitel ŠKODA AUTO Česká republika Luboš Vlček.
Svůj první titul mistra republiky vybojoval Jan Kopecký v sezoně 2004 s vozem ŠKODA FABIA WRC, druhý přidal již se současným navigátorem Pavlem Dreslerem v roce 2012 za volantem vozu ŠKODA FABIA Super 2000. Když v roce 2015 přišla na soutěžní tratě nová ŠKODA FABIA R5, Kopecký s Dreslerem nepoznali porážku a vyhráli všechny soutěže ročníků 2015 a 2016, jichž se zúčastnili. Letos budou chtít sérii neporazitelnosti prodloužit a dosáhnout na třetí titul v řadě, pro Kopeckého celkově pátý.
„Rád se vracím na domácí tratě, kde mě vždy bavilo závodit,“ říká před startem nové sezony Jan Kopecký. „Jsem potěšen tím, že můžeme českým fanouškům opět představit v akci vůz ŠKODA FABIA R5. Netajíme se mistrovskými ambicemi, ale dobře si uvědomujeme, že konkurence přes zimu nezahálela. Obhajoba bude jistě náročnější než v loňském roce, ale o to víc se těšíme,“ dodává Jan Kopecký.
Valašská rally bývala tradiční soutěží domácího kalendáře, ale jako součást mistrovství ČR se jela naposledy v sezoně 2012. Od té doby se řadila k podnikům série rallysprintů. Letos slaví návrat do mistrovského seriálu dvoudenních soutěží pod novým organizačním týmem a v novém formátu. Odstartuje z Kopřivnice v sobotu 25. března ve 12 hodin do první etapy, která zahrnuje 6 rychlostních zkoušek o celkové délce 82,26 km. Nedělní druhá etapa začíná již v 8 hodin ráno a na posádky v ní čeká opět 6 rychlostních zkoušek, tentokrát měřících téměř 140 km. První dvojice dorazí na cílovou rampu ve Valašském Meziříčí kolem 14:40 hodin. Startovní listina čítá 67 soutěžních automobilů, přičemž číslo 1 povezou na svém voze ŠKODA FABIA R5 Jan Kopecký a Pavel Dresler. Mladoboleslavské speciály nasadí také řada soukromých týmů. Za jejich volanty nebudou chybět například Vojtěch Štajf, Antonín Tlusťák, Karel Trojan nebo populární zpěvák a skladatel Daniel Landa.
Víte, že…
celková délka soutěže činí 434 km, z čehož 150,56 km (tedy přibližně 35 %) připadá na rychlostní zkoušky? nejdelším testem soutěže je rychlostní zkouška Lešná, která měří 17,12 km a pojede se dvakrát v sobotu jako RZ 3 a 6? mezi 67 přihlášenými figuruje 18 posádek na vozech ŠKODA a česká značka je tak nejzastoupenější ve startovním poli? Jan Kopecký vyhrál Valašskou rally dvakrát s vozem ŠKODA FABIA Super 2000 – v roce 2011 navigován Petrem Starým a v roce 2012 s Pavlem DresleremZdroj: ŠKODA Motorsport
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.