Začátek nové české rallysezony je za dveřmi. Jak je v posledních letech zvykem o její úvod se postará Valašská rally. Stane se tak ve dnech 24. – 26. března 2017 v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice.
Uvedené první jarní dny letošního roku dostanou příchuť návratu. Valaška se totiž po pětileté přestávce vrací do velkého mistrovství a stane se tak součástí sedmidílného seriálu podniků Mistrovství České republiky v rally (v roce 2012, kdy se do té doby jako MMČR jela naposledy, ji vyhrál Jan Kopecký). Zároveň se ale letošní Valaška uskuteční jako Memoriál Jiřího Sedláře.
Premiéru v České republice si při Valašce odbude nový pohár pro vozy Peugeot 208 kategorie R2, a to pod názvem PEUGEOT TOTAL TROPHY 2017. Novinkou bude také Valašsko-Tatranský pohár, jenž je pořádán ve spolupráci s pořadatelem Rallye Tatry.
Soutěžní posádky a samozřejmě i diváci se mají na co těšit. „Snažíme se od samého začátku příprav o to, aby třicátá šestá Valašská rally navázala především na úspěšný polojubilejní ročník 2016,“ uvedl předseda organizačního výboru Valašky Jaromír Tomaštík. „Tři rychlostní testy připravujeme na Novojičínsku, dva na Vsetínsku a jeden bude takzvaně společný. Rychlostka totiž povede po silnicích jak Moravskoslezského, tak i Zlínského kraje, respektive Vsetínska a Novojičínska. Každou měřenou trasu projedou soutěžní posádky dvakrát. Celkem půjde o necelých sto šedesát ostrých kilometrů. Mezi nimi jsou zcela nové úseky, nebo místa, kudy Valašská rally už několik let nejela. Dík za to, že se nám podařilo postavit podle našeho názoru soutěžácky i divácky zajímavou a náročnou trať patří zejména obyvatelům a představitelům vesnic,“ dodal předseda organizačního výboru 36. Valašky.
Ta odstartuje, stejně, jako v uplynulých šestnácti letech, v pátek 24. března v podvečer z valašskomeziříčského náměstí. Na stejné místo se posádky vrátí v neděli 26. března odpoledne po projetí všech dvanácti rychlostních zkoušek.
Pořadatel 36. Valašské rally 2016, společnost JTRT pro s.r.o. připravuje soutěž nejenom s ohledem na kvalitu, ale také a především s ohledem na bezpečnost diváků a soutěžních posádek. „U lidí kolem tratí erzet nám nejde o nic jiného než o to, aby měli neustále na paměti, že automobilový rallysport je sice nádherný, ale dokáže být i nesmlouvavě drsný a krutý. Zvlášť při nerespektování byť jen těch nejzákladnějších bezpečnostních norem. Pro příklady nemusíme chodit časově daleko,“ pověděl hlavní činovník pro bezpečnost 36. ročníku Valašské rally Alexandr Póč.
Dosavadní průběh přípravy nasvědčuje tomu, že třicátá šestá Valašská rally nabídne technicky náročné ostré kilometry, které dokonale možnosti a odolnost závodních strojů a schopnosti a um soutěžních posádek po zimní přestávce prověří. „A že diváci, pro něž je připravován například z valašskomeziříčskou a novojičínskou nemocnicí také bohatý doprovodný program, se mohou těšit na zajímavý a napínavý úvod nové rallysezony,“ vyjádřil svoje přesvědčení ředitel 36. Valašské rally 2017 Rudolf Kouřil.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.