Začátek nové české rallysezony je za dveřmi. Jak je v posledních letech zvykem o její úvod se postará Valašská rally. Stane se tak ve dnech 24. – 26. března 2017 v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice.
Uvedené první jarní dny letošního roku dostanou příchuť návratu. Valaška se totiž po pětileté přestávce vrací do velkého mistrovství a stane se tak součástí sedmidílného seriálu podniků Mistrovství České republiky v rally (v roce 2012, kdy se do té doby jako MMČR jela naposledy, ji vyhrál Jan Kopecký). Zároveň se ale letošní Valaška uskuteční jako Memoriál Jiřího Sedláře.
Premiéru v České republice si při Valašce odbude nový pohár pro vozy Peugeot 208 kategorie R2, a to pod názvem PEUGEOT TOTAL TROPHY 2017. Novinkou bude také Valašsko-Tatranský pohár, jenž je pořádán ve spolupráci s pořadatelem Rallye Tatry.
Soutěžní posádky a samozřejmě i diváci se mají na co těšit. „Snažíme se od samého začátku příprav o to, aby třicátá šestá Valašská rally navázala především na úspěšný polojubilejní ročník 2016,“ uvedl předseda organizačního výboru Valašky Jaromír Tomaštík. „Tři rychlostní testy připravujeme na Novojičínsku, dva na Vsetínsku a jeden bude takzvaně společný. Rychlostka totiž povede po silnicích jak Moravskoslezského, tak i Zlínského kraje, respektive Vsetínska a Novojičínska. Každou měřenou trasu projedou soutěžní posádky dvakrát. Celkem půjde o necelých sto šedesát ostrých kilometrů. Mezi nimi jsou zcela nové úseky, nebo místa, kudy Valašská rally už několik let nejela. Dík za to, že se nám podařilo postavit podle našeho názoru soutěžácky i divácky zajímavou a náročnou trať patří zejména obyvatelům a představitelům vesnic,“ dodal předseda organizačního výboru 36. Valašky.
Ta odstartuje, stejně, jako v uplynulých šestnácti letech, v pátek 24. března v podvečer z valašskomeziříčského náměstí. Na stejné místo se posádky vrátí v neděli 26. března odpoledne po projetí všech dvanácti rychlostních zkoušek.
Pořadatel 36. Valašské rally 2016, společnost JTRT pro s.r.o. připravuje soutěž nejenom s ohledem na kvalitu, ale také a především s ohledem na bezpečnost diváků a soutěžních posádek. „U lidí kolem tratí erzet nám nejde o nic jiného než o to, aby měli neustále na paměti, že automobilový rallysport je sice nádherný, ale dokáže být i nesmlouvavě drsný a krutý. Zvlášť při nerespektování byť jen těch nejzákladnějších bezpečnostních norem. Pro příklady nemusíme chodit časově daleko,“ pověděl hlavní činovník pro bezpečnost 36. ročníku Valašské rally Alexandr Póč.
Dosavadní průběh přípravy nasvědčuje tomu, že třicátá šestá Valašská rally nabídne technicky náročné ostré kilometry, které dokonale možnosti a odolnost závodních strojů a schopnosti a um soutěžních posádek po zimní přestávce prověří. „A že diváci, pro něž je připravován například z valašskomeziříčskou a novojičínskou nemocnicí také bohatý doprovodný program, se mohou těšit na zajímavý a napínavý úvod nové rallysezony,“ vyjádřil svoje přesvědčení ředitel 36. Valašské rally 2017 Rudolf Kouřil.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.