Začátek nové české rallysezony je za dveřmi. Jak je v posledních letech zvykem o její úvod se postará Valašská rally. Stane se tak ve dnech 24. – 26. března 2017 v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice.
Uvedené první jarní dny letošního roku dostanou příchuť návratu. Valaška se totiž po pětileté přestávce vrací do velkého mistrovství a stane se tak součástí sedmidílného seriálu podniků Mistrovství České republiky v rally (v roce 2012, kdy se do té doby jako MMČR jela naposledy, ji vyhrál Jan Kopecký). Zároveň se ale letošní Valaška uskuteční jako Memoriál Jiřího Sedláře.
Premiéru v České republice si při Valašce odbude nový pohár pro vozy Peugeot 208 kategorie R2, a to pod názvem PEUGEOT TOTAL TROPHY 2017. Novinkou bude také Valašsko-Tatranský pohár, jenž je pořádán ve spolupráci s pořadatelem Rallye Tatry.
Soutěžní posádky a samozřejmě i diváci se mají na co těšit. „Snažíme se od samého začátku příprav o to, aby třicátá šestá Valašská rally navázala především na úspěšný polojubilejní ročník 2016,“ uvedl předseda organizačního výboru Valašky Jaromír Tomaštík. „Tři rychlostní testy připravujeme na Novojičínsku, dva na Vsetínsku a jeden bude takzvaně společný. Rychlostka totiž povede po silnicích jak Moravskoslezského, tak i Zlínského kraje, respektive Vsetínska a Novojičínska. Každou měřenou trasu projedou soutěžní posádky dvakrát. Celkem půjde o necelých sto šedesát ostrých kilometrů. Mezi nimi jsou zcela nové úseky, nebo místa, kudy Valašská rally už několik let nejela. Dík za to, že se nám podařilo postavit podle našeho názoru soutěžácky i divácky zajímavou a náročnou trať patří zejména obyvatelům a představitelům vesnic,“ dodal předseda organizačního výboru 36. Valašky.
Ta odstartuje, stejně, jako v uplynulých šestnácti letech, v pátek 24. března v podvečer z valašskomeziříčského náměstí. Na stejné místo se posádky vrátí v neděli 26. března odpoledne po projetí všech dvanácti rychlostních zkoušek.
Pořadatel 36. Valašské rally 2016, společnost JTRT pro s.r.o. připravuje soutěž nejenom s ohledem na kvalitu, ale také a především s ohledem na bezpečnost diváků a soutěžních posádek. „U lidí kolem tratí erzet nám nejde o nic jiného než o to, aby měli neustále na paměti, že automobilový rallysport je sice nádherný, ale dokáže být i nesmlouvavě drsný a krutý. Zvlášť při nerespektování byť jen těch nejzákladnějších bezpečnostních norem. Pro příklady nemusíme chodit časově daleko,“ pověděl hlavní činovník pro bezpečnost 36. ročníku Valašské rally Alexandr Póč.
Dosavadní průběh přípravy nasvědčuje tomu, že třicátá šestá Valašská rally nabídne technicky náročné ostré kilometry, které dokonale možnosti a odolnost závodních strojů a schopnosti a um soutěžních posádek po zimní přestávce prověří. „A že diváci, pro něž je připravován například z valašskomeziříčskou a novojičínskou nemocnicí také bohatý doprovodný program, se mohou těšit na zajímavý a napínavý úvod nové rallysezony,“ vyjádřil svoje přesvědčení ředitel 36. Valašské rally 2017 Rudolf Kouřil.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?