Definitivní tečka za rally sezonou na moravské části naší republiky proběhla v Kopřivnici na polygonu Tatry Truck a.s.. Silvestr Mikuláštík zde uspořádal tradiční TRAIVA Silvestr Wallašskou rally šou s přívlastkem evo 13. Při loučení se sezonou se závodilo v autech i na nezvyklých soutěžních prostředcích.
V předposlední den roku 2016 se sešli pravidelní účastníci cupu, aby naposledy poměřili své nejen jezdecké dovednosti na kopřivnickém polygonu a zasoutěžili si i v netradičních disciplínách. Do Kopřivnice se tentokrát sjelo patnáct posádek, pro které byla připravena rychlostní zkouška o délce 5,7 km, která se jela třikrát. I když šlo hlavně o pobavení s přáteli, někteří jezdci bojovali v každé disciplíně, seč jim síly stačily.
V kategorii dvoukolek se sešli na startu čtyři jezdci a po rallyových zkouškách byl na čele Marcel Svačina s Peugeotem 208 R2. Martin Vlček využil příležitosti a s Peugeotem 206 Kit Car zavzpomínal na období, kdy s tímto vozem brázdil české „erzety“, tentokrát to stačilo na průběžné druhé místo. Jméno Martina Gajdošíka není v domácí rally často zmiňované, jedná se o spolujezdce Jirky Gerycha. Slušovický „mitfára“ dostal svezení na kopřivnickém polygonu jako odměnu od svého jezdce za celoroční spolupráci a za volantem mu to šlo dobře. Po třech odjetých zkouškách byl klasifikovaný na 3. místě. Nepopulární bramboru držel v hrsti Rostislav Kovařčík se Škodou Felicia.
V absolutní klasifikaci se o průběžné vedení utkali dva velicí kamarádi - Jaroslav Podešva se Subaru a Silvestr Mikuláštík s Oktávií WRC. Úvodní zkoušku vyhrál bystřický jezdec, ale na druhé RZ zajel nejrychlejší čas Podešva. I když závěrečnou zkoušku opět vyhrál Mikuláštík, na první příčku ztrácel 0,7 vteřiny. Do TOP 5 po rallyových zkouškách se ještě dostali Marcel Svačina na 3. místě, čtvrtý Radek Fiala na Mitsubishi a pátý Jan Dušek se Subaru.
Následovaly tři společensky zábavné disciplíny, které nejen že pobavily, ale i lehce zamíchaly pořadím. Jezdci postupně předváděli své schopnosti na rally simulátoru playstation, šlapací káře – kdy měli zalepené oči a spoléhali se na hlasy navigátora a scootratlonu. Tady byla použita koloběžka a vzduchovkou se střílelo na cíl. Ve dvoukolkách si vedení udržel Marcel Svačina, ale Martin Gajdošík se posunul na 2. místo a za sebe odsunul jmenovce Vlčka. Zatímco první tři v této kategorii byli odměněni za svou snahu poháry, čtvrtý v pořadí Rosťa Kovařčík převzal z rukou Silvestra Mikuláštíka odměnu v podobě párku v rohlíku. V celkové klasifikaci se mezi pět nejrychlejších probojoval Martin Gajdošík a stejně jako čtvrtý Radek Fiala, dostal na památku na rally šou rozstřílenou plechovku po scootratlonu. Marcel Svačina obdržel další pohár, tentokráte za třetí příčku. Jaroslav Podešva lehce zaváhal na šlapací káře a trestné vteřiny jej posunuly na 2. místo. Vítězství si odvezl pořadatel akce, Silvestr Mikuláštík.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.