Definitivní tečka za rally sezonou na moravské části naší republiky proběhla v Kopřivnici na polygonu Tatry Truck a.s.. Silvestr Mikuláštík zde uspořádal tradiční TRAIVA Silvestr Wallašskou rally šou s přívlastkem evo 13. Při loučení se sezonou se závodilo v autech i na nezvyklých soutěžních prostředcích.
V předposlední den roku 2016 se sešli pravidelní účastníci cupu, aby naposledy poměřili své nejen jezdecké dovednosti na kopřivnickém polygonu a zasoutěžili si i v netradičních disciplínách. Do Kopřivnice se tentokrát sjelo patnáct posádek, pro které byla připravena rychlostní zkouška o délce 5,7 km, která se jela třikrát. I když šlo hlavně o pobavení s přáteli, někteří jezdci bojovali v každé disciplíně, seč jim síly stačily.
V kategorii dvoukolek se sešli na startu čtyři jezdci a po rallyových zkouškách byl na čele Marcel Svačina s Peugeotem 208 R2. Martin Vlček využil příležitosti a s Peugeotem 206 Kit Car zavzpomínal na období, kdy s tímto vozem brázdil české „erzety“, tentokrát to stačilo na průběžné druhé místo. Jméno Martina Gajdošíka není v domácí rally často zmiňované, jedná se o spolujezdce Jirky Gerycha. Slušovický „mitfára“ dostal svezení na kopřivnickém polygonu jako odměnu od svého jezdce za celoroční spolupráci a za volantem mu to šlo dobře. Po třech odjetých zkouškách byl klasifikovaný na 3. místě. Nepopulární bramboru držel v hrsti Rostislav Kovařčík se Škodou Felicia.
V absolutní klasifikaci se o průběžné vedení utkali dva velicí kamarádi - Jaroslav Podešva se Subaru a Silvestr Mikuláštík s Oktávií WRC. Úvodní zkoušku vyhrál bystřický jezdec, ale na druhé RZ zajel nejrychlejší čas Podešva. I když závěrečnou zkoušku opět vyhrál Mikuláštík, na první příčku ztrácel 0,7 vteřiny. Do TOP 5 po rallyových zkouškách se ještě dostali Marcel Svačina na 3. místě, čtvrtý Radek Fiala na Mitsubishi a pátý Jan Dušek se Subaru.
Následovaly tři společensky zábavné disciplíny, které nejen že pobavily, ale i lehce zamíchaly pořadím. Jezdci postupně předváděli své schopnosti na rally simulátoru playstation, šlapací káře – kdy měli zalepené oči a spoléhali se na hlasy navigátora a scootratlonu. Tady byla použita koloběžka a vzduchovkou se střílelo na cíl. Ve dvoukolkách si vedení udržel Marcel Svačina, ale Martin Gajdošík se posunul na 2. místo a za sebe odsunul jmenovce Vlčka. Zatímco první tři v této kategorii byli odměněni za svou snahu poháry, čtvrtý v pořadí Rosťa Kovařčík převzal z rukou Silvestra Mikuláštíka odměnu v podobě párku v rohlíku. V celkové klasifikaci se mezi pět nejrychlejších probojoval Martin Gajdošík a stejně jako čtvrtý Radek Fiala, dostal na památku na rally šou rozstřílenou plechovku po scootratlonu. Marcel Svačina obdržel další pohár, tentokráte za třetí příčku. Jaroslav Podešva lehce zaváhal na šlapací káře a trestné vteřiny jej posunuly na 2. místo. Vítězství si odvezl pořadatel akce, Silvestr Mikuláštík.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?