Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou neslevili ze svého nabitého programu ani s blížícím se koncem roku. Jejich Fiesta R5 připravovaná týmem Orsák Rallysport byla k vidění na všech tuzemských exhibičních akcích, což zahrnovalo brněnskou Agrotec Sportlife Rallyshow, Setkání mistrů v Sosnové, Pražský rallysprint a Mikuláš rally ve Slušovicích. Opět se tak potvrdilo, že fiesta Martinovi s Jindřiškou skvěle padla do noty a ke svezení využívají každou příležitost. S lehkou nadsázkou můžeme říct, že je z auta vyhnaly až blížící se vánoční svátky.
Dalo by se očekávat, že hlavním účelem show na konci sezony bude bavení diváků. Tam, kde se měří čas, ale nikdo nechce být poslední a některé týmy dokonce před těmito podniky organizují celodenní testování. „Vlčák“ tuto situaci v Sosnové komentoval následovně: „Od začátku se jede naplno. Ten, kdo tvrdí opak, kecá. Pro nás jsou kilometry při volných podnicích důležité i kvůli sbírání dat před novou sezonou. Na podnicích s kluzkým povrchem by se tyto zkušenosti mohly hodit.“ Nutno zdůraznit, že na sosnovském autodromu se jízda naplno Martinovi vyplatila. Ve finále B sice těsně podlehl Grzegorzi Grzybovi, přesto však byl klasifikován na třetím místě jako nejrychlejší Čech rallyové kategorie. „Do finále jsem zvolil měkké pneumatiky, které optimálně fungovaly v prvním kole. Pak se ale přehrály a začal jsem ztrácet,“ vysvětlil prohru „Vlčák“.
Zatímco Sosnová nabídla souboj o každou desetinku, jediným ryze exhibičním podnikem závěru sezony byla Agrotec Sportlife Rallyshow. V Brně mezi pavilony se neměřil čas, což umožňovalo mnohem uvolněnější jízdu než na zbylých podnicích. Jen je škoda, že si na rallyshow, která patřila k doprovodným akcím vyhlášeného veletrhu Sportlife Brno, nenašlo cestu více diváků. „Podle mě to byla parádní akce. Opět jsme si vyzkoušeli různé věci na autě a také jsme měli příležitost povozit partnery. Jediný problém nám přivodily dvě prasklé poloosy. Příčinu hledáme, ale pravděpodobně je to tím, že jedeme příliš měkký podvozek. Poloosa šla zřejmě přes úhel v kloubu, a proto praskla,“ analyzoval Martin, který byl v Brně jediným zástupcem soutěžácké špičky.
Zatímco do Sosnové a do Brna se reprezentanti týmu Svarmetal Motorsport teprve učí jezdit, Praha a Slušovice patří k tradičním zastávkám. Z výsledkového pohledu dopadly tyto dvě akce pro Martina s Jindřiškou hodně rozdílně – zatímco v silné pražské konkurenci brali i přes penalizaci třinácté místo, ve Slušovicích „Vlčák“ letos poprvé a naposledy využil prostor k jezdecké chybě. „Praha je prestižní podnik založený na komerci. To by mi vůbec nevadilo, bez peněz to dneska nejde, ale pravidla, podle kterých se jede, jsou přinejmenším zvláštní či úsměvná a závodníky, kteří tyto praktiky neznají, zastihne nepřipravené. Bohužel se to vše promítá i do měřených časů. V našem případě sehrála klíčovou roli 30sekundová penalizace za retardér, která nás sesadila o sedm pozic dozadu, ale náladu jsme si tím pokazit nenechali. Co se týče mikulášské rally, zde bych pořadatele naopak obzvlášť pochválil. Je na nich vidět srdce a obrovská zkušenost, která se promítá do celkové úrovně soutěže. My jsme s Jindřiškou soutěž pojali jako možnost udělat si jasno v mokrých pneumatikách, vyzkoušeli jsme celkem tři značky a snad už jsme moudřejší. V samotném závěru jsem se dokonce tak rozvášnil, až jsem na výjezdu z levé zatáčky zavadil o obrubník a z forda byla tříkolka. Museli jsme vyměnit kolo a rázem nebylo kam spěchat – propadli jsme se až do páté desítky,“ shrnul nejdůležitější momenty obou akcí pilot.
Mikulášská rally definitivně uzavřela letošní dlouhou, náročnou, ale také krásnou sezonu automobilových soutěží. Martin s Jindřiškou z ní vytěžili jednak sedmé místo v absolutním pořadí Mistrovství ČR v rally, ale především vítězství v Poháru 2+ při jednodenních sprintrally. Oba členové posádky proto nechyběli na slavnostním vyhlašování mistrů, které se uskutečnilo v listopadu v Plzni. „S letošní sezonou jsme určitě spokojení. Kdybychom dříve přestoupili do forda, mohli jsme na tom být v Mistrovství ČR v rally lépe, ale co není letos, může být za rok. V každém případě bychom rádi poděkovali všem našim partnerům a příznivcům za obrovskou podporu v průběhu celého roku. Nejen jim, ale také všem fanouškům motoristického sportu bychom s Jindřiškou rádi popřáli příjemné Vánoce a už nyní se těšíme na shledanou v nadcházející sezoně,“ uzavřel předvánoční povídání „Vlčák“.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.