Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou neslevili ze svého nabitého programu ani s blížícím se koncem roku. Jejich Fiesta R5 připravovaná týmem Orsák Rallysport byla k vidění na všech tuzemských exhibičních akcích, což zahrnovalo brněnskou Agrotec Sportlife Rallyshow, Setkání mistrů v Sosnové, Pražský rallysprint a Mikuláš rally ve Slušovicích. Opět se tak potvrdilo, že fiesta Martinovi s Jindřiškou skvěle padla do noty a ke svezení využívají každou příležitost. S lehkou nadsázkou můžeme říct, že je z auta vyhnaly až blížící se vánoční svátky.
Dalo by se očekávat, že hlavním účelem show na konci sezony bude bavení diváků. Tam, kde se měří čas, ale nikdo nechce být poslední a některé týmy dokonce před těmito podniky organizují celodenní testování. „Vlčák“ tuto situaci v Sosnové komentoval následovně: „Od začátku se jede naplno. Ten, kdo tvrdí opak, kecá. Pro nás jsou kilometry při volných podnicích důležité i kvůli sbírání dat před novou sezonou. Na podnicích s kluzkým povrchem by se tyto zkušenosti mohly hodit.“ Nutno zdůraznit, že na sosnovském autodromu se jízda naplno Martinovi vyplatila. Ve finále B sice těsně podlehl Grzegorzi Grzybovi, přesto však byl klasifikován na třetím místě jako nejrychlejší Čech rallyové kategorie. „Do finále jsem zvolil měkké pneumatiky, které optimálně fungovaly v prvním kole. Pak se ale přehrály a začal jsem ztrácet,“ vysvětlil prohru „Vlčák“.
Zatímco Sosnová nabídla souboj o každou desetinku, jediným ryze exhibičním podnikem závěru sezony byla Agrotec Sportlife Rallyshow. V Brně mezi pavilony se neměřil čas, což umožňovalo mnohem uvolněnější jízdu než na zbylých podnicích. Jen je škoda, že si na rallyshow, která patřila k doprovodným akcím vyhlášeného veletrhu Sportlife Brno, nenašlo cestu více diváků. „Podle mě to byla parádní akce. Opět jsme si vyzkoušeli různé věci na autě a také jsme měli příležitost povozit partnery. Jediný problém nám přivodily dvě prasklé poloosy. Příčinu hledáme, ale pravděpodobně je to tím, že jedeme příliš měkký podvozek. Poloosa šla zřejmě přes úhel v kloubu, a proto praskla,“ analyzoval Martin, který byl v Brně jediným zástupcem soutěžácké špičky.
Zatímco do Sosnové a do Brna se reprezentanti týmu Svarmetal Motorsport teprve učí jezdit, Praha a Slušovice patří k tradičním zastávkám. Z výsledkového pohledu dopadly tyto dvě akce pro Martina s Jindřiškou hodně rozdílně – zatímco v silné pražské konkurenci brali i přes penalizaci třinácté místo, ve Slušovicích „Vlčák“ letos poprvé a naposledy využil prostor k jezdecké chybě. „Praha je prestižní podnik založený na komerci. To by mi vůbec nevadilo, bez peněz to dneska nejde, ale pravidla, podle kterých se jede, jsou přinejmenším zvláštní či úsměvná a závodníky, kteří tyto praktiky neznají, zastihne nepřipravené. Bohužel se to vše promítá i do měřených časů. V našem případě sehrála klíčovou roli 30sekundová penalizace za retardér, která nás sesadila o sedm pozic dozadu, ale náladu jsme si tím pokazit nenechali. Co se týče mikulášské rally, zde bych pořadatele naopak obzvlášť pochválil. Je na nich vidět srdce a obrovská zkušenost, která se promítá do celkové úrovně soutěže. My jsme s Jindřiškou soutěž pojali jako možnost udělat si jasno v mokrých pneumatikách, vyzkoušeli jsme celkem tři značky a snad už jsme moudřejší. V samotném závěru jsem se dokonce tak rozvášnil, až jsem na výjezdu z levé zatáčky zavadil o obrubník a z forda byla tříkolka. Museli jsme vyměnit kolo a rázem nebylo kam spěchat – propadli jsme se až do páté desítky,“ shrnul nejdůležitější momenty obou akcí pilot.
Mikulášská rally definitivně uzavřela letošní dlouhou, náročnou, ale také krásnou sezonu automobilových soutěží. Martin s Jindřiškou z ní vytěžili jednak sedmé místo v absolutním pořadí Mistrovství ČR v rally, ale především vítězství v Poháru 2+ při jednodenních sprintrally. Oba členové posádky proto nechyběli na slavnostním vyhlašování mistrů, které se uskutečnilo v listopadu v Plzni. „S letošní sezonou jsme určitě spokojení. Kdybychom dříve přestoupili do forda, mohli jsme na tom být v Mistrovství ČR v rally lépe, ale co není letos, může být za rok. V každém případě bychom rádi poděkovali všem našim partnerům a příznivcům za obrovskou podporu v průběhu celého roku. Nejen jim, ale také všem fanouškům motoristického sportu bychom s Jindřiškou rádi popřáli příjemné Vánoce a už nyní se těšíme na shledanou v nadcházející sezoně,“ uzavřel předvánoční povídání „Vlčák“.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?