Celkem na třech frontách bojoval v sezoně 2016 třiadvacetiletý Ján Kundlák. Na konci roku si slovenský jezdec došel pro několik pohárových ocenění. Vedle mistrovského titulu ve třídě 6 na Slovensku to bylo vítězství ve třídě 6 a celkové 3. místo v rámci RSS a 3. místo ve třídě 6 plus stříbrná příčka mezi juniory v MMČR.
Letošní sezonu otevřel jezdec K.I.T. racing týmu při dubnové Valašce ve Valašském Meziříčí. Závod posloužil hlavně k sehrání nově sestavené posádky Janka s Michalou Rezkovou. Byť konečný výsledek ovlivnila časová penalizace, už na Valašsku Janko ukázal, že bude patřit do kategorie silných jezdců ve třídě 6 i dvoukolkách. O tom se Kundlákovi soupeři mohli přesvědčit již v následujícím sprintu, který se jel na Vyškovsku. Zde Janko s Michalou vyjeli bronz v rámci RSS, ale hlavně vybojovali první vítězství ve třídě. Vítězství ve třídě si posádka zopakovala i při třetím sprintu v Pačejově. Navíc zde vylepšila své maximum v celkové klasifikaci Rallysprit série, když dojela na 2. místě. Pro závěrečný sprint sezony ve Vsetíně usedl na místo spolujezdce místo Michaly Rezkové Lukáš Šintal. Na Valašsku se slovenskému jezdci zatím moc nedaří a po drobných jezdeckých chybách obsadil nepopulární čtvrtou příčku ve třídě. Přesto tento výsledek stačil na konečné vítězství v nadupané třídě 6, kde v průběhu roku startovalo 40 posádek!!! Ani v závěrečné klasifikaci RSS nevyšla posádka naprázdno, neboť obsadila pěkné 3. místo. „Pokud budu zvlášť hodnotit sezonu sprintů, měl bych být spokojený, ale není tomu tak úplně. Startoval jsem na pro mne nových tratích s novou spolujezdkyní. První závod byl zahřívací, ale už ve Vyškově jsme ukázali soupeřům, že s námi budou muset počítat. V Pačejově to bylo rovněž krásné, i když soutěž byla hodně těžká. Pokud nám vše vycházelo v průběhu roku, tak ve Vsetíně se k nám paní štěstěna otočila zády. Závod jsme sice dokončili, ale jezdecké chyby mne hodně mrzely. Souboje ve třídě mi v průběhu roku strašně moc daly. I když jsem zde zvítězil, zůstávám stát nohama na zemi, neboť stále je potřeba se učit,“ zhodnotil sezonu jednodenních soutěží v Česku Ján Kundlák.
Kalendář „velkého“ mistráku v České republice měl celkem šest závodů. Na konci dubna otevřela tento seriál podniků klatovská soutěž a Janko s Michalou dojeli ve své třídě na 2. místě. Stejný výsledek zopakovala smíšená posádka i v Českém Krumlově. Následovala Rally Hustopeče a Janko se na tuto soutěž obzvláště těšil. Soutěž mezi vinicemi totiž byla zařazena i do slovenského mistrovství a Kundlák se mohl porovnat s krajany. První rychlostní test vyšel posádce dobře, ale na další zkoušce ji vyřadil z dalších bojů prasklý klínový řemen. Kundlák s Rezkovou nastoupili do druhé etapy v rámci super rally. I když Janko s Michalou zajeli ve druhé etapě tři nejrychlejší časy ve třídě, na lepší posun jak konečné 15. místo to nestačilo. Chuť si chtěla posádka spravit hned na následující soutěži, kterou byla Bohemka. Reparát vyšel na výbornou a z města automobilů si zástupce K.I.T. racing odvezl poháry a body za 2. místo ve třídě. Bonusem pro posádku bylo vítězství mezi dvoukolkami ve druhé etapě a konečné druhé místo v této kategorii na konci rally. Další soutěží byla Barum rally a splněný sen mladého jezdce. Soutěž začala pro posádku trošku rozpačitě, neboť minutová penalizace za předčasný příjezd do časové kontroly odsunul dvojici hluboko do výsledkové listiny. Slovenský jezdec ovšem závod nevzdal a klidně by se mohl stát „skokanem“ v první etapě. Po městské erzetě figuroval Janko na 96. příčce absolutní klasifikace a po dokončení první etapy poskočil ve výsledcích o 58 míst vzhůru. Snaha postupovat výš dominovala u posádky i v nedělní části rally. Plán posádce vycházel až do druhého průjezdu RZ Pindula. Ján Kundlák s Michalou Rezkovou odstoupili pro dvojí defekt z 6. místa ve třídě 6, 8. místa ve dvoukolkách a 31. místa absolutní klasifikace. Závěrečnou Rally Příbram slovenský jezdec vynechal. „Kdyby mi někdo před sezonou řekl, že ve velkém mistráku dojedu třetí ve třídě, asi bych ho považoval za blázna. Mí soupeři mají výhodu ve znalosti rychlostních zkoušek a mnohdy se jelo opravdu velmi rychle. Mrzí mne dva nevydařené závody, ale to je sport. Třetí místo je nad očekávání dobrý výsledek a být druhý mezi juniory, to je bonbónek navrch,“ uvedl Ján Kundlák k „velkému“ mistráku.
Původně starty na Slovensku Ján Kundlák v plánu neměl. Tým ovšem plány přehodnotil a udělal dobře. Janko sice přišel o start v maďarském Egeru, ale v konečném důsledku jej to nemusí moc mrzet. První souboj s krajany se tedy odehrál až v Hustopečích, odkud si Kundlák odvezl první body. Následovala popradská Rally Tatry a spolu s Rudolfem Kouřilem zde Janko zvítězil jak ve třídě, tak i v dvoukolkách. Posádku jistě potěšilo i 9. místo v absolutní klasifikaci. Umístění ve třídě i mezi dvoukolkami si Janko s Rudolfem zopakovali i při Rally Lubenik. Na cílové rampě byli navíc dekorováni jako sedmá nejrychlejší posádka soutěže. Do třetice všeho dobrého platí i u Kundláka, když při poslední rally na Slovensku v Košicích zvítězil ve třídě. Pouze vítězství mezi dvoukolkami vyfoukl Jankovi Martin Kočí. Nic to však nezměnilo na tom, že Janko s Rudolfem ovládli konečné tabulky ve třídě 6. V absolutní klasifikaci obsadili kluci 9. místo. „Starty na Slovensku jsem pochopitelně uvítal, neboť jsem se doma chtěl ukázat v co nejlepším světle. Třikrát jsme vyhráli třídu, dvakrát dvoukolky, s tím musí být spokojený každý jezdec. Soupeři si nás z počátku trošku dobírali za větší věkový rozdíl mezi mnou a Rudou, ale my jsme jim odpověděli tím nejlepším způsobem. „Žák se svým učitelem“ vyškolil naše soupeře,“ hodnotí s úsměvem část sezony na Slovensku Kundlák. Do výčtu všech startů Janka Kundláka v sezoně 2016 již zbývají poslední dva. Při Keskomobil Auto Show na Slovakiaringu dostal slovenský jezdec od týmu dárek v podobě startu s vozem Škoda Fabia S2000. Definitivní tečku za sezonou udělal třiadvacetiletý Kundlák ve Slušovicích při Mikuláš rally.
„Chtěl bych tímto poděkovat celému týmu K.I.T. racing za podporu během celého roku. Vlastík Neumann mi umožnil starty a já doufám, že jsem ho nezklamal. Mé velké díky patří i všem třem spolujezdcům, kteří se mnou startovali Michale Rezkové, Rudovi Kouřilovi i Lukáši Šintalovi. Nesmím zapomenout ani na rodinu, ve které jsem cítil velkou podporu a také množství fanoušků, které jsem si získal v průběhu roku. Jak bude vypadat sezona 2017, to mohu zatím jen lehce nastínit, neboť jednání stále pokračují. Mohu snad prozradit, že i v příštím roce budu hájit barvy K.I.T. racingu, takže se mne soupeři jen tak lehce nezbaví JJJ. Nyní jednáme o třídě, ve které bych měl startovat. Na závěr bych chtěl všem popřát krásné vánoční svátky a úspěšný nový rok.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.