Na pražském Strahově se odjela automobilová soutěž, kterou sledovaly tisíce fanoušků motorsportu.
Pražský Strahov a okolí Velkého Strahovského stadionu a patřilo tuto sobotu rychlým vozům z rally a špičkovým posádkám z České republiky i zahraničí. V Praze se totiž uskutečnil již dvaadvacátý ročník tradičního Pražského Rallysprintu. Tisícovkám diváků, kteří sledovali zápolení české rally špičky, přálo počasí a dovolilo jim tak vychutnat si atmosféru jednoho z posledních motoristických podniků sezony 2016, stejně jako tisícovkám diváků, kteří sledovali online přenos z rychlostních zkoušek na internetu.
Po velkém souboji se nakonec z vítězství ve XXII. TipCars Pražském Rallysprintu mohla radovat posádka Tomáš Kostka – Ladislav Kučera s Fordem Focus WRC, kteří sváděli velký souboj s Janem Dohnalem navigovaným Jaroslavem Křapkou, také s Fordem Focus WRC. Dohnal ale nakonec při jedné z okruhových rychlostních zkoušek obkroužil o jedno kolo méně a Kostka měl cestu k vítězství volnou. Druhé místo na XXII. TipCars Pražském Rallysprintu je velmi dobrým výsledkem slovensko – české posádky Martin Koči – Lukáš Kostka, kteří startovali s Fordem Fiesta R5. Třetí místo v silné konkurenci vybojovala posádka Vojtěch Štajf – Karel Janeček se Škodou Fabia R5, kdy motoristický novinář Vojtěch Štajf vyrovnal svůj nejlepší výsledek na Pražském Rallysprintu, kterým bylo dosud třetí místo. Za volantem nejrychlejšího produkčního vozu seděl Martin Semerád navigovaný Bogdanem Kondziolkou a nejrychlejší vůz s pohonem přední nápravy okolo Strahova vodila posádka Jakub Rejlek – Tomáš Hauptvogel, kteří závodili s Citroënem DS3 R3T.
Závěr samotného XXII. TipCars Pražského Rallysprintu byl ovlivněn úrazem jednoho z diváků, který díky neopatrnosti spadl z ochozu stadionu, který nebyl určený jako místo pro diváky. Tato nehoda neměla žádnou příčinu v probíhající automobilové soutěži, ale zásah záchranářů na místě si vynutil zrušení poslední rychlostní zkoušky a výsledky se tak započítávaly po odjetí čtyř rychlostních zkoušek.
Kompletní výsledky XXII. TipCars Pražského Rallysprintu a další informace o soutěži najdete na www.prazskyrallysprint.cz
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.