Na pražském Strahově se odjela automobilová soutěž, kterou sledovaly tisíce fanoušků motorsportu.
Pražský Strahov a okolí Velkého Strahovského stadionu a patřilo tuto sobotu rychlým vozům z rally a špičkovým posádkám z České republiky i zahraničí. V Praze se totiž uskutečnil již dvaadvacátý ročník tradičního Pražského Rallysprintu. Tisícovkám diváků, kteří sledovali zápolení české rally špičky, přálo počasí a dovolilo jim tak vychutnat si atmosféru jednoho z posledních motoristických podniků sezony 2016, stejně jako tisícovkám diváků, kteří sledovali online přenos z rychlostních zkoušek na internetu.
Po velkém souboji se nakonec z vítězství ve XXII. TipCars Pražském Rallysprintu mohla radovat posádka Tomáš Kostka – Ladislav Kučera s Fordem Focus WRC, kteří sváděli velký souboj s Janem Dohnalem navigovaným Jaroslavem Křapkou, také s Fordem Focus WRC. Dohnal ale nakonec při jedné z okruhových rychlostních zkoušek obkroužil o jedno kolo méně a Kostka měl cestu k vítězství volnou. Druhé místo na XXII. TipCars Pražském Rallysprintu je velmi dobrým výsledkem slovensko – české posádky Martin Koči – Lukáš Kostka, kteří startovali s Fordem Fiesta R5. Třetí místo v silné konkurenci vybojovala posádka Vojtěch Štajf – Karel Janeček se Škodou Fabia R5, kdy motoristický novinář Vojtěch Štajf vyrovnal svůj nejlepší výsledek na Pražském Rallysprintu, kterým bylo dosud třetí místo. Za volantem nejrychlejšího produkčního vozu seděl Martin Semerád navigovaný Bogdanem Kondziolkou a nejrychlejší vůz s pohonem přední nápravy okolo Strahova vodila posádka Jakub Rejlek – Tomáš Hauptvogel, kteří závodili s Citroënem DS3 R3T.
Závěr samotného XXII. TipCars Pražského Rallysprintu byl ovlivněn úrazem jednoho z diváků, který díky neopatrnosti spadl z ochozu stadionu, který nebyl určený jako místo pro diváky. Tato nehoda neměla žádnou příčinu v probíhající automobilové soutěži, ale zásah záchranářů na místě si vynutil zrušení poslední rychlostní zkoušky a výsledky se tak započítávaly po odjetí čtyř rychlostních zkoušek.
Kompletní výsledky XXII. TipCars Pražského Rallysprintu a další informace o soutěži najdete na www.prazskyrallysprint.cz
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.