V sobotu 3. prosince odstartuje v Praze na Strahově XXII. TipCars Pražský Rallysprint, jediná opravdová rally v hlavním městě.
Už jen hodiny zbývají do startu dvaadvacátého ročníku TipCars Pražského Rallysprintu, který divákům nabídne skvělou motoristickou show nedaleko centra hlavního města, kam v těchto dnech míří davy turistů vychutnat si poklidnou vánoční atmosféru. Atmosféra o něco více dramatičtější a více prosycená adrenalinem a vůní spáleného benzínu bude pro motoristické příznivce k nasávání na pražském Strahově v sobotu 3. prosince od 9:15, kdy přes startovní rampu přejede posádka se startovním číslem jedna na dveřích. Celkem čeká na diváky 5 rychlostních zkoušek, které se všechny odehrávají v bezprostřední blízkosti servisní zóny, umístěné mezi strahovskými stadiony. Diváci uvidí celkem 3 okruhové rychlostní zkoušky s názvem TipCars Strahov a dvě krátké divácké speciálky s názvem SUBARU Nový LEVORG, které XXII. TipCars Pražský Rallysprint uzavřou. Rychlostní zkoušky navazují jedna na druhou v krátkém sledu a diváky na Strahově tak čeká prakticky nekončící proud motoristické zábavy. Pro návštěvníky je připraveno velké množství diváckých zón, kde mohou bezpečně sledovat tuto ojedinělou rally přímo v centru Prahy. Připomeňme, že přes trať rychlostní zkoušky bude organizováno několik pořadatelem řízených přechodů, a všude jinde bude divákům přísně zakázáno přebíhat přes trať rychlostní zkoušky a nebo se zdržovat v místech, která nejsou označená jako divácká. Na bezpečnost diváků bude kromě desítek pořadatelů dbát i množství příslušníků Policie ČR, kteří se nebudou zdráhat zasáhnout proti neukázněným divákům, případně si u ředitele rally vynutit přerušení soutěže. Prosíme, dbejte o svou bezpečnost a seznamte se s bezpečnostními pokyny, cenami vstupenek a s dalšími informacemi o XXII. TipCars Pražském Rallysprintu na webu www.prazskyrallysprint.cz Děti do 15 let v doprovodu rodičů a osoby se zdravotním postižením mají vstup zdarma.
Diváci se letos mohou těšit na velmi kvalitní startovní pole, jemuž vévodí celkem 10 vozů kategorie WRC, či 12 speciálů R5 a S2000 a další atraktivní soutěžní automobily. Mezi největší lákadla XXII. TipCars Pražského Rallysprintu patří účast loňských vítězů Jaroslava a Erika Melichárkových s Fordem Fiesta WRC či několikanásobného vítěze Pražského Rallysprintu Václava Pecha jun. s Petrem Uhlem, kteří se budou loučit s vozem Porsche 997 GT3. O stupně vítězů a o přízeň diváků budou jistě bojovat i Tomáš Kostka nebo Jan Dohnal s Jaroslavem Křapkou s Fordem Focus WRC, nebo slovenský mistr republiky Pavel Valoušek či nejrychlejší český motoristický novinář Vojtěch Štajf v posádce s Karlem Janečkem se Škodou Fabia R5. Velmi rychlý junior a český vicemistr v rally Jan Černý netradičně diváky potěší jízdou ve Škodě Octavia WRC a pozadu určitě nebudou chtít ve výsledcích zůstat ani polský šampion Grzegorz Grzyb či nejrychlejší muž v Rallysprint sérii Martin Vlček, kteří oba usednou do Fordu Fiesta R5. Přidejme si k tomu množství atraktivních čtyřkolek s početným zastoupením značky Subaru, rychlé dvoukolky a nebo divácky oblíbené a atraktivní historické automobily, které nešetří vděčnými smyky. XXII. TipCars Pražský Rallysprint ukáže v technice i v jezdeckém obsazení výběr toho nejlepšího, co aktuálně český rallysport nabízí.
Sledujte další aktuality a výsledky XXII. TipCars Pražského Rallysprintu na www.prazskyrallysprint.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.