V sobotu 3. prosince odstartuje v Praze na Strahově XXII. TipCars Pražský Rallysprint, jediná opravdová rally v hlavním městě.
Už jen hodiny zbývají do startu dvaadvacátého ročníku TipCars Pražského Rallysprintu, který divákům nabídne skvělou motoristickou show nedaleko centra hlavního města, kam v těchto dnech míří davy turistů vychutnat si poklidnou vánoční atmosféru. Atmosféra o něco více dramatičtější a více prosycená adrenalinem a vůní spáleného benzínu bude pro motoristické příznivce k nasávání na pražském Strahově v sobotu 3. prosince od 9:15, kdy přes startovní rampu přejede posádka se startovním číslem jedna na dveřích. Celkem čeká na diváky 5 rychlostních zkoušek, které se všechny odehrávají v bezprostřední blízkosti servisní zóny, umístěné mezi strahovskými stadiony. Diváci uvidí celkem 3 okruhové rychlostní zkoušky s názvem TipCars Strahov a dvě krátké divácké speciálky s názvem SUBARU Nový LEVORG, které XXII. TipCars Pražský Rallysprint uzavřou. Rychlostní zkoušky navazují jedna na druhou v krátkém sledu a diváky na Strahově tak čeká prakticky nekončící proud motoristické zábavy. Pro návštěvníky je připraveno velké množství diváckých zón, kde mohou bezpečně sledovat tuto ojedinělou rally přímo v centru Prahy. Připomeňme, že přes trať rychlostní zkoušky bude organizováno několik pořadatelem řízených přechodů, a všude jinde bude divákům přísně zakázáno přebíhat přes trať rychlostní zkoušky a nebo se zdržovat v místech, která nejsou označená jako divácká. Na bezpečnost diváků bude kromě desítek pořadatelů dbát i množství příslušníků Policie ČR, kteří se nebudou zdráhat zasáhnout proti neukázněným divákům, případně si u ředitele rally vynutit přerušení soutěže. Prosíme, dbejte o svou bezpečnost a seznamte se s bezpečnostními pokyny, cenami vstupenek a s dalšími informacemi o XXII. TipCars Pražském Rallysprintu na webu www.prazskyrallysprint.cz Děti do 15 let v doprovodu rodičů a osoby se zdravotním postižením mají vstup zdarma.
Diváci se letos mohou těšit na velmi kvalitní startovní pole, jemuž vévodí celkem 10 vozů kategorie WRC, či 12 speciálů R5 a S2000 a další atraktivní soutěžní automobily. Mezi největší lákadla XXII. TipCars Pražského Rallysprintu patří účast loňských vítězů Jaroslava a Erika Melichárkových s Fordem Fiesta WRC či několikanásobného vítěze Pražského Rallysprintu Václava Pecha jun. s Petrem Uhlem, kteří se budou loučit s vozem Porsche 997 GT3. O stupně vítězů a o přízeň diváků budou jistě bojovat i Tomáš Kostka nebo Jan Dohnal s Jaroslavem Křapkou s Fordem Focus WRC, nebo slovenský mistr republiky Pavel Valoušek či nejrychlejší český motoristický novinář Vojtěch Štajf v posádce s Karlem Janečkem se Škodou Fabia R5. Velmi rychlý junior a český vicemistr v rally Jan Černý netradičně diváky potěší jízdou ve Škodě Octavia WRC a pozadu určitě nebudou chtít ve výsledcích zůstat ani polský šampion Grzegorz Grzyb či nejrychlejší muž v Rallysprint sérii Martin Vlček, kteří oba usednou do Fordu Fiesta R5. Přidejme si k tomu množství atraktivních čtyřkolek s početným zastoupením značky Subaru, rychlé dvoukolky a nebo divácky oblíbené a atraktivní historické automobily, které nešetří vděčnými smyky. XXII. TipCars Pražský Rallysprint ukáže v technice i v jezdeckém obsazení výběr toho nejlepšího, co aktuálně český rallysport nabízí.
Sledujte další aktuality a výsledky XXII. TipCars Pražského Rallysprintu na www.prazskyrallysprint.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?