V sobotu 3. prosince odstartuje v Praze na Strahově XXII. TipCars Pražský Rallysprint, jediná opravdová rally v hlavním městě.
Už jen hodiny zbývají do startu dvaadvacátého ročníku TipCars Pražského Rallysprintu, který divákům nabídne skvělou motoristickou show nedaleko centra hlavního města, kam v těchto dnech míří davy turistů vychutnat si poklidnou vánoční atmosféru. Atmosféra o něco více dramatičtější a více prosycená adrenalinem a vůní spáleného benzínu bude pro motoristické příznivce k nasávání na pražském Strahově v sobotu 3. prosince od 9:15, kdy přes startovní rampu přejede posádka se startovním číslem jedna na dveřích. Celkem čeká na diváky 5 rychlostních zkoušek, které se všechny odehrávají v bezprostřední blízkosti servisní zóny, umístěné mezi strahovskými stadiony. Diváci uvidí celkem 3 okruhové rychlostní zkoušky s názvem TipCars Strahov a dvě krátké divácké speciálky s názvem SUBARU Nový LEVORG, které XXII. TipCars Pražský Rallysprint uzavřou. Rychlostní zkoušky navazují jedna na druhou v krátkém sledu a diváky na Strahově tak čeká prakticky nekončící proud motoristické zábavy. Pro návštěvníky je připraveno velké množství diváckých zón, kde mohou bezpečně sledovat tuto ojedinělou rally přímo v centru Prahy. Připomeňme, že přes trať rychlostní zkoušky bude organizováno několik pořadatelem řízených přechodů, a všude jinde bude divákům přísně zakázáno přebíhat přes trať rychlostní zkoušky a nebo se zdržovat v místech, která nejsou označená jako divácká. Na bezpečnost diváků bude kromě desítek pořadatelů dbát i množství příslušníků Policie ČR, kteří se nebudou zdráhat zasáhnout proti neukázněným divákům, případně si u ředitele rally vynutit přerušení soutěže. Prosíme, dbejte o svou bezpečnost a seznamte se s bezpečnostními pokyny, cenami vstupenek a s dalšími informacemi o XXII. TipCars Pražském Rallysprintu na webu www.prazskyrallysprint.cz Děti do 15 let v doprovodu rodičů a osoby se zdravotním postižením mají vstup zdarma.
Diváci se letos mohou těšit na velmi kvalitní startovní pole, jemuž vévodí celkem 10 vozů kategorie WRC, či 12 speciálů R5 a S2000 a další atraktivní soutěžní automobily. Mezi největší lákadla XXII. TipCars Pražského Rallysprintu patří účast loňských vítězů Jaroslava a Erika Melichárkových s Fordem Fiesta WRC či několikanásobného vítěze Pražského Rallysprintu Václava Pecha jun. s Petrem Uhlem, kteří se budou loučit s vozem Porsche 997 GT3. O stupně vítězů a o přízeň diváků budou jistě bojovat i Tomáš Kostka nebo Jan Dohnal s Jaroslavem Křapkou s Fordem Focus WRC, nebo slovenský mistr republiky Pavel Valoušek či nejrychlejší český motoristický novinář Vojtěch Štajf v posádce s Karlem Janečkem se Škodou Fabia R5. Velmi rychlý junior a český vicemistr v rally Jan Černý netradičně diváky potěší jízdou ve Škodě Octavia WRC a pozadu určitě nebudou chtít ve výsledcích zůstat ani polský šampion Grzegorz Grzyb či nejrychlejší muž v Rallysprint sérii Martin Vlček, kteří oba usednou do Fordu Fiesta R5. Přidejme si k tomu množství atraktivních čtyřkolek s početným zastoupením značky Subaru, rychlé dvoukolky a nebo divácky oblíbené a atraktivní historické automobily, které nešetří vděčnými smyky. XXII. TipCars Pražský Rallysprint ukáže v technice i v jezdeckém obsazení výběr toho nejlepšího, co aktuálně český rallysport nabízí.
Sledujte další aktuality a výsledky XXII. TipCars Pražského Rallysprintu na www.prazskyrallysprint.cz
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.