Přesně takhle jednoduše a výstižně byl nazvaný závod, který opanoval Vysoko Mýtský okruh v neděli 16. října. Na svědomí ho měl Rallye Team Chrudim v čele s Martinem Kučerou. Martin je nejspíše známý ve spojení s Toyotou Celicou a šoumenstvím na trati. V pořádání závodů pro kohokoli je už taky celkem stálice a drží si tak solidní úroveň. O té ostatně vypovídá pravidelně slušně obsazené startovní pole.
Na start se postavili auta opravdu jen pro občasnou zábavu majitele, ale i speciály různých výkonů a specifikací. Na den závodu připravil svatý Petr velmi sychravé, až bych řekl, anglické ráno. Posádky tak čekala skutečně vlhká a kluzká trať a vlivem její délky odjeli ze startu na opravdu studených pneumatikách a teprve v polovině měřeného úseku byla možnost se do nich opřít a zabojovat o vteřinky. To slibovalo pro fotografa atraktivní krizovky hned v první zatáčce J . Celý závod se obešel bez nějakých karambolů, snad jen v seznamovacích kolech z jednoho vozu vyvřela chladící směs a bylo potřeba sorbentu pro zajistění odpovídající přilnavosti. Vše však bylo surně vyřešeno.
Jak jsem se již zmínil k vidění byla vyloženě obyčejná Corsa i Lancer s výkonem několika stovek koní. Do Mýta se vždy taky dostaví i účastníci seriálů závodů do vrchu, kde pak těží ze specifik svých speciálů, přece jen rally speciál na okruhu nefunguje jak je potřebné. Za zmínku rozhodně stojí i zběsilá Buggy a „šílenec“ na čtyřkolce, jež bavil kaskadérskými průjezdy po dvou kolech.
Ve výsledku si každý přišel na své, ať už dorazil se jen povozit, nebo otestovat techniku. Závěrem zbývá poděkovat Martinovi Kučerovi a celému Rallye Team Chrudim za organizaci příjemné neděle a těšit se na příští rok a další závodní klání.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.