I přesto, že od posledního závodu Mistrovství ČR v rally uplynuly skoro tři týdny, ukázalo se, že pro GK Forge Roto Rally Team je nakonec vše jinak. Jak můžeme zjistit z dostupných výsledků na stránkách Autoklubu České republiky, Jarosław a Marcin Szejové figurují v konečném účtování na první příčce v klasifikaci třídy 3 produkčních vozů.
A to vše díky změně v klasifikaci srpnové Barum Czech Rally. Po dodatečném vyloučení Martina Březíka získal náš tým 225 bodů, o dvanáct více než lonští obhájci Březík s Omelkou. Druhá sezóna na českých tratích tak přinesla týmu titul mistra ČR v hodnocení produkčních vozů.
Jarek Szeja: „Nebudu skrývat mé podivení. Věděli jsme, že se momentálně analizují nesrovnalosti s regulemi a výsledky Barum Rally čekají na schválení, ale až takové změny jsme nečekali. Martin Březík a Marek Omelka, kteří se na Barumce umístili na druhém místě, tím pádem přišli o body v páté soutěži šampionátu. Ve Zlíně jsme pro náš tým získali krásné vítězství. Bylo to po našem životním výkonu a znamenalo to obrat k lepšímu v této sezóně. A v aktuální situaci máme z vítězství o to větší radost. Naše snaha o nejlepší možný výsledek na každém letošním závodě se tak nakonec vyplatila. Tvrdě jsme pracovali na každém bodu, který nám nyní přinesl sladké vítězství. Je to vysněný konec opravdu těžké sezóny. Naděje umírá poslední a i přes všechny problémy se oplatí bojovat až do konce. Této příležitosti ještě jednou využiji a chtěl bych všem poděkovat za vynaložené usílí. Děkuji našemu týmu za tvrdou práci, fanouškům za podporu a firmám GK FORGE – kovoobrábění, ROTO, DARMA, DECO-CAR, EUROGOLD, MINIMAX, VIRALSEED STŘEŠNÍ KRYTINY PNIOK SYLWESTER, MOTOWIZJA a OX.PL, za prokázanou podporu a důvěru.”
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.