XTG Opel ADAM Cup se stejně jako při loňském premiérovém ročníku rozhodne až při závěrečné soutěži – německé 3-Städte-Rallye. Zatímco loni získali pohárovou korunu Josef Peták s Alenou Benešovou, letos se bude rozhodovat mezi dvěma posádkami – Matěj Kamenec – Adam Jurka a Jerzy Tomaszczyk – Lukasz Sitek. Do Německa přijíždí s naprosto shodným bodovým ziskem.
Poslední ročníky bavorské 3-Städte-rallye jsou oficiálním finále německého ADAC Opel ADAM Cupu. Loni se zástupcům společnosti Opel C&S (české zastoupení automobilky Opel) a XTG motorsport (promotér cupu) podařilo závěrečné české pohárové klání spojit právě s tímto závodem. Čeští jezdci tak podstoupili zajímavou zahraniční konfrontaci, která nedopadla úplně nejhůře.
Letos rozhodne o vítězi XTG Opel ADAM Cupu 2016 necelých 121 kilometrý rychlostních zkoušek. Páteční harmonogram (21. října) obsahuje čtyři rychlostní zkoušky, v sobotu se bude závodit na dalších sedmi měřených testech. Jak už bylo zmíněno v úvodu, Kamenec a Tomaszczyk nastoupí na start se 115 body. Vítěz, případně lepší z jejich souboje, bere vše. Tak jednoznačně jsou karty rozdány. V případě konečné klasifikace XTG Opel ADAM Cupu 2016 se v případě vítězství jedná o finanční prémii 50 tisíc korun a šek na 25 tisíc korun na náhradní díly.
Pokud by ani jeden z této dvojice cíl 3-Städte-rallye nespatřil (tak jako loni), vítězem by byl vyhlášen Matěj Kamenec, neboť disponuje lepším výsledkem v absolutním pořadí jakéhokoliv závodu, kde se cup uskutečnil (24. místo z Příbrami). To je však až příliš velká teorie…
„Do Německa se moc těšíme. Loni jsme se tam moc kvůli prasklé poloose moc nesvezli, a tak doufám, že letos to bude výrazně lepší. V rámci udržení jezdecké formy jsme se o víkendu zúčastnili Rally Vsetín. Bylo to doma a byla by škoda tam neodstartovat. A také jsme díky tomu ještě před Německem opět usedli od závodního ADAMa. Co se týká německých tratí, nemůžu je moc hodnotit, protože jsem je převážně poznal jen při seznamovacích jízdách a v závodním tempu je to vždy jiné. Proto si myslím, že Jerzy bude na 3-Städte malinko ve výhodě. Také v loňské sezóně absolvoval německý Opel ADAM Cup a německý profil trati mu bude o dost bližší než nám. Oba s Adamem víme, že musíme zvolit maximální tempo, abychom ho porazili. A my se pokusíme do toho dát všechno. V soubojích s Jerzym vždy rozhodovaly detaily a podobně to očekávám i v Německu,“ říká před startem Matěj Kamenec.
„Loni jsme na 3-Städte Rallye startovali, ale trápila nás technika a to byl nakonec i důvod našeho výletu z trati. Ale celkově se mi charakter německých zkoušek velmi líbí, některé se opět jedou jako ´okruhovky´, na jiných se zase bude závodit na šotolině. Věřím, že budeme schopni držet stabilní rychlost a pojedeme nejrychleji, jak budeme moci. Stát se může cokoli, ale osobně věřím, že bitva o první místo dopadne nakonec lépe pro nás,“ reaguje Polák Jerzy Tomaszczyk.
Vzhledem k pohárovým regulím, kdy je podmínkou hodnocení v celkové klasifikaci XTG Opel ADAM Cupu 2016 účast minimálně na čtyřech závodech v Česku a start na německé 3-Städte Rallye, konečné pohárové výsledky se zúží na pouhé čtyři dvojice. Kromě Kamence a Tomaszczyka totiž do Bavorska dále zamíří jen Martin Mottl a Robert Hordossy (Patrik Brtníček se nakonec omluvil).
Právě z této dvojice totiž vzejde ten, komu připadne v XTG Opel ADAM Cupu 2016 bronz.
Ve stávající průběžné klasifikaci (celkově se započítává šest nejlepších výsledků) je na tom zatím lépe Mottl, ovšem Hordossyho výhodou se jeví pouhých pět započtených startů. Takže zatímco v případě Mottla se mu může výsledek z Pačejova škrtat, Hordossymu se připočte kompletní bodový zisk z německého klání a tím by se z třetího místa radoval on.
„Německou 3-Städte Rallye chápeme jako celoevropské pohárové finále vozů Opel ADAM Cup. Proto je škoda, že posádky, které už nemají šanci dosáhnout na pořadí v první trojce celkového umístění, nemají zájem se poměřit se zahraniční konkurencí a třeba Davidem Štefanem, který letos ADAC Opel ADAM Cup absolvuje. Tento závod je do XTG Opel ADAM Cupu zařazen hlavně pro jezdce, protože ´české pískoviště´ je více méně stabilní a porovnání jejich výkonnosti s posádkami na identických vozech a na tratích jiného šampionátu bez navýšení nákladů, by je mohlo posunout díky novým zkušenostem zase dále. Zajistit start českých posádek v Německu nebylo nic jednoduchého. ADAC nám opět udělil spoustu výjimek. Proto mě netěší, že i když chceme pro posádky udělat něco navíc, je to spíše kontraproduktivní. Osobně jsem z české účasti zklamán,” říká před startem Zdeněk Pekárek, promotér XTG Opel ADAM Cup.
Průběžný stav XTG Opel ADAM Cupu (6/7):
1. – 2. Kamenec 135 (6 výsledků) a Tomaszczyk 135 (6), 3. Mottl 86 (6), 4. Hordossy 76 (5), 5. Brtníček 68 (5), 6. Hůla 56, 7. Březík 32, 8. Gargulák 18, 9. Konečný 16, 10. Machala 10
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.