XTG Opel ADAM Cup se stejně jako při loňském premiérovém ročníku rozhodne až při závěrečné soutěži – německé 3-Städte-Rallye. Zatímco loni získali pohárovou korunu Josef Peták s Alenou Benešovou, letos se bude rozhodovat mezi dvěma posádkami – Matěj Kamenec – Adam Jurka a Jerzy Tomaszczyk – Lukasz Sitek. Do Německa přijíždí s naprosto shodným bodovým ziskem.
Poslední ročníky bavorské 3-Städte-rallye jsou oficiálním finále německého ADAC Opel ADAM Cupu. Loni se zástupcům společnosti Opel C&S (české zastoupení automobilky Opel) a XTG motorsport (promotér cupu) podařilo závěrečné české pohárové klání spojit právě s tímto závodem. Čeští jezdci tak podstoupili zajímavou zahraniční konfrontaci, která nedopadla úplně nejhůře.
Letos rozhodne o vítězi XTG Opel ADAM Cupu 2016 necelých 121 kilometrý rychlostních zkoušek. Páteční harmonogram (21. října) obsahuje čtyři rychlostní zkoušky, v sobotu se bude závodit na dalších sedmi měřených testech. Jak už bylo zmíněno v úvodu, Kamenec a Tomaszczyk nastoupí na start se 115 body. Vítěz, případně lepší z jejich souboje, bere vše. Tak jednoznačně jsou karty rozdány. V případě konečné klasifikace XTG Opel ADAM Cupu 2016 se v případě vítězství jedná o finanční prémii 50 tisíc korun a šek na 25 tisíc korun na náhradní díly.
Pokud by ani jeden z této dvojice cíl 3-Städte-rallye nespatřil (tak jako loni), vítězem by byl vyhlášen Matěj Kamenec, neboť disponuje lepším výsledkem v absolutním pořadí jakéhokoliv závodu, kde se cup uskutečnil (24. místo z Příbrami). To je však až příliš velká teorie…
„Do Německa se moc těšíme. Loni jsme se tam moc kvůli prasklé poloose moc nesvezli, a tak doufám, že letos to bude výrazně lepší. V rámci udržení jezdecké formy jsme se o víkendu zúčastnili Rally Vsetín. Bylo to doma a byla by škoda tam neodstartovat. A také jsme díky tomu ještě před Německem opět usedli od závodního ADAMa. Co se týká německých tratí, nemůžu je moc hodnotit, protože jsem je převážně poznal jen při seznamovacích jízdách a v závodním tempu je to vždy jiné. Proto si myslím, že Jerzy bude na 3-Städte malinko ve výhodě. Také v loňské sezóně absolvoval německý Opel ADAM Cup a německý profil trati mu bude o dost bližší než nám. Oba s Adamem víme, že musíme zvolit maximální tempo, abychom ho porazili. A my se pokusíme do toho dát všechno. V soubojích s Jerzym vždy rozhodovaly detaily a podobně to očekávám i v Německu,“ říká před startem Matěj Kamenec.
„Loni jsme na 3-Städte Rallye startovali, ale trápila nás technika a to byl nakonec i důvod našeho výletu z trati. Ale celkově se mi charakter německých zkoušek velmi líbí, některé se opět jedou jako ´okruhovky´, na jiných se zase bude závodit na šotolině. Věřím, že budeme schopni držet stabilní rychlost a pojedeme nejrychleji, jak budeme moci. Stát se může cokoli, ale osobně věřím, že bitva o první místo dopadne nakonec lépe pro nás,“ reaguje Polák Jerzy Tomaszczyk.
Vzhledem k pohárovým regulím, kdy je podmínkou hodnocení v celkové klasifikaci XTG Opel ADAM Cupu 2016 účast minimálně na čtyřech závodech v Česku a start na německé 3-Städte Rallye, konečné pohárové výsledky se zúží na pouhé čtyři dvojice. Kromě Kamence a Tomaszczyka totiž do Bavorska dále zamíří jen Martin Mottl a Robert Hordossy (Patrik Brtníček se nakonec omluvil).
Právě z této dvojice totiž vzejde ten, komu připadne v XTG Opel ADAM Cupu 2016 bronz.
Ve stávající průběžné klasifikaci (celkově se započítává šest nejlepších výsledků) je na tom zatím lépe Mottl, ovšem Hordossyho výhodou se jeví pouhých pět započtených startů. Takže zatímco v případě Mottla se mu může výsledek z Pačejova škrtat, Hordossymu se připočte kompletní bodový zisk z německého klání a tím by se z třetího místa radoval on.
„Německou 3-Städte Rallye chápeme jako celoevropské pohárové finále vozů Opel ADAM Cup. Proto je škoda, že posádky, které už nemají šanci dosáhnout na pořadí v první trojce celkového umístění, nemají zájem se poměřit se zahraniční konkurencí a třeba Davidem Štefanem, který letos ADAC Opel ADAM Cup absolvuje. Tento závod je do XTG Opel ADAM Cupu zařazen hlavně pro jezdce, protože ´české pískoviště´ je více méně stabilní a porovnání jejich výkonnosti s posádkami na identických vozech a na tratích jiného šampionátu bez navýšení nákladů, by je mohlo posunout díky novým zkušenostem zase dále. Zajistit start českých posádek v Německu nebylo nic jednoduchého. ADAC nám opět udělil spoustu výjimek. Proto mě netěší, že i když chceme pro posádky udělat něco navíc, je to spíše kontraproduktivní. Osobně jsem z české účasti zklamán,” říká před startem Zdeněk Pekárek, promotér XTG Opel ADAM Cup.
Průběžný stav XTG Opel ADAM Cupu (6/7):
1. – 2. Kamenec 135 (6 výsledků) a Tomaszczyk 135 (6), 3. Mottl 86 (6), 4. Hordossy 76 (5), 5. Brtníček 68 (5), 6. Hůla 56, 7. Březík 32, 8. Gargulák 18, 9. Konečný 16, 10. Machala 10
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.