XTG Opel ADAM Cup se stejně jako při loňském premiérovém ročníku rozhodne až při závěrečné soutěži – německé 3-Städte-Rallye. Zatímco loni získali pohárovou korunu Josef Peták s Alenou Benešovou, letos se bude rozhodovat mezi dvěma posádkami – Matěj Kamenec – Adam Jurka a Jerzy Tomaszczyk – Lukasz Sitek. Do Německa přijíždí s naprosto shodným bodovým ziskem.
Poslední ročníky bavorské 3-Städte-rallye jsou oficiálním finále německého ADAC Opel ADAM Cupu. Loni se zástupcům společnosti Opel C&S (české zastoupení automobilky Opel) a XTG motorsport (promotér cupu) podařilo závěrečné české pohárové klání spojit právě s tímto závodem. Čeští jezdci tak podstoupili zajímavou zahraniční konfrontaci, která nedopadla úplně nejhůře.
Letos rozhodne o vítězi XTG Opel ADAM Cupu 2016 necelých 121 kilometrý rychlostních zkoušek. Páteční harmonogram (21. října) obsahuje čtyři rychlostní zkoušky, v sobotu se bude závodit na dalších sedmi měřených testech. Jak už bylo zmíněno v úvodu, Kamenec a Tomaszczyk nastoupí na start se 115 body. Vítěz, případně lepší z jejich souboje, bere vše. Tak jednoznačně jsou karty rozdány. V případě konečné klasifikace XTG Opel ADAM Cupu 2016 se v případě vítězství jedná o finanční prémii 50 tisíc korun a šek na 25 tisíc korun na náhradní díly.
Pokud by ani jeden z této dvojice cíl 3-Städte-rallye nespatřil (tak jako loni), vítězem by byl vyhlášen Matěj Kamenec, neboť disponuje lepším výsledkem v absolutním pořadí jakéhokoliv závodu, kde se cup uskutečnil (24. místo z Příbrami). To je však až příliš velká teorie…
„Do Německa se moc těšíme. Loni jsme se tam moc kvůli prasklé poloose moc nesvezli, a tak doufám, že letos to bude výrazně lepší. V rámci udržení jezdecké formy jsme se o víkendu zúčastnili Rally Vsetín. Bylo to doma a byla by škoda tam neodstartovat. A také jsme díky tomu ještě před Německem opět usedli od závodního ADAMa. Co se týká německých tratí, nemůžu je moc hodnotit, protože jsem je převážně poznal jen při seznamovacích jízdách a v závodním tempu je to vždy jiné. Proto si myslím, že Jerzy bude na 3-Städte malinko ve výhodě. Také v loňské sezóně absolvoval německý Opel ADAM Cup a německý profil trati mu bude o dost bližší než nám. Oba s Adamem víme, že musíme zvolit maximální tempo, abychom ho porazili. A my se pokusíme do toho dát všechno. V soubojích s Jerzym vždy rozhodovaly detaily a podobně to očekávám i v Německu,“ říká před startem Matěj Kamenec.
„Loni jsme na 3-Städte Rallye startovali, ale trápila nás technika a to byl nakonec i důvod našeho výletu z trati. Ale celkově se mi charakter německých zkoušek velmi líbí, některé se opět jedou jako ´okruhovky´, na jiných se zase bude závodit na šotolině. Věřím, že budeme schopni držet stabilní rychlost a pojedeme nejrychleji, jak budeme moci. Stát se může cokoli, ale osobně věřím, že bitva o první místo dopadne nakonec lépe pro nás,“ reaguje Polák Jerzy Tomaszczyk.
Vzhledem k pohárovým regulím, kdy je podmínkou hodnocení v celkové klasifikaci XTG Opel ADAM Cupu 2016 účast minimálně na čtyřech závodech v Česku a start na německé 3-Städte Rallye, konečné pohárové výsledky se zúží na pouhé čtyři dvojice. Kromě Kamence a Tomaszczyka totiž do Bavorska dále zamíří jen Martin Mottl a Robert Hordossy (Patrik Brtníček se nakonec omluvil).
Právě z této dvojice totiž vzejde ten, komu připadne v XTG Opel ADAM Cupu 2016 bronz.
Ve stávající průběžné klasifikaci (celkově se započítává šest nejlepších výsledků) je na tom zatím lépe Mottl, ovšem Hordossyho výhodou se jeví pouhých pět započtených startů. Takže zatímco v případě Mottla se mu může výsledek z Pačejova škrtat, Hordossymu se připočte kompletní bodový zisk z německého klání a tím by se z třetího místa radoval on.
„Německou 3-Städte Rallye chápeme jako celoevropské pohárové finále vozů Opel ADAM Cup. Proto je škoda, že posádky, které už nemají šanci dosáhnout na pořadí v první trojce celkového umístění, nemají zájem se poměřit se zahraniční konkurencí a třeba Davidem Štefanem, který letos ADAC Opel ADAM Cup absolvuje. Tento závod je do XTG Opel ADAM Cupu zařazen hlavně pro jezdce, protože ´české pískoviště´ je více méně stabilní a porovnání jejich výkonnosti s posádkami na identických vozech a na tratích jiného šampionátu bez navýšení nákladů, by je mohlo posunout díky novým zkušenostem zase dále. Zajistit start českých posádek v Německu nebylo nic jednoduchého. ADAC nám opět udělil spoustu výjimek. Proto mě netěší, že i když chceme pro posádky udělat něco navíc, je to spíše kontraproduktivní. Osobně jsem z české účasti zklamán,” říká před startem Zdeněk Pekárek, promotér XTG Opel ADAM Cup.
Průběžný stav XTG Opel ADAM Cupu (6/7):
1. – 2. Kamenec 135 (6 výsledků) a Tomaszczyk 135 (6), 3. Mottl 86 (6), 4. Hordossy 76 (5), 5. Brtníček 68 (5), 6. Hůla 56, 7. Březík 32, 8. Gargulák 18, 9. Konečný 16, 10. Machala 10
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.