XTG Opel ADAM Cup se stejně jako při loňském premiérovém ročníku rozhodne až při závěrečné soutěži – německé 3-Städte-Rallye. Zatímco loni získali pohárovou korunu Josef Peták s Alenou Benešovou, letos se bude rozhodovat mezi dvěma posádkami – Matěj Kamenec – Adam Jurka a Jerzy Tomaszczyk – Lukasz Sitek. Do Německa přijíždí s naprosto shodným bodovým ziskem.
Poslední ročníky bavorské 3-Städte-rallye jsou oficiálním finále německého ADAC Opel ADAM Cupu. Loni se zástupcům společnosti Opel C&S (české zastoupení automobilky Opel) a XTG motorsport (promotér cupu) podařilo závěrečné české pohárové klání spojit právě s tímto závodem. Čeští jezdci tak podstoupili zajímavou zahraniční konfrontaci, která nedopadla úplně nejhůře.
Letos rozhodne o vítězi XTG Opel ADAM Cupu 2016 necelých 121 kilometrý rychlostních zkoušek. Páteční harmonogram (21. října) obsahuje čtyři rychlostní zkoušky, v sobotu se bude závodit na dalších sedmi měřených testech. Jak už bylo zmíněno v úvodu, Kamenec a Tomaszczyk nastoupí na start se 115 body. Vítěz, případně lepší z jejich souboje, bere vše. Tak jednoznačně jsou karty rozdány. V případě konečné klasifikace XTG Opel ADAM Cupu 2016 se v případě vítězství jedná o finanční prémii 50 tisíc korun a šek na 25 tisíc korun na náhradní díly.
Pokud by ani jeden z této dvojice cíl 3-Städte-rallye nespatřil (tak jako loni), vítězem by byl vyhlášen Matěj Kamenec, neboť disponuje lepším výsledkem v absolutním pořadí jakéhokoliv závodu, kde se cup uskutečnil (24. místo z Příbrami). To je však až příliš velká teorie…
„Do Německa se moc těšíme. Loni jsme se tam moc kvůli prasklé poloose moc nesvezli, a tak doufám, že letos to bude výrazně lepší. V rámci udržení jezdecké formy jsme se o víkendu zúčastnili Rally Vsetín. Bylo to doma a byla by škoda tam neodstartovat. A také jsme díky tomu ještě před Německem opět usedli od závodního ADAMa. Co se týká německých tratí, nemůžu je moc hodnotit, protože jsem je převážně poznal jen při seznamovacích jízdách a v závodním tempu je to vždy jiné. Proto si myslím, že Jerzy bude na 3-Städte malinko ve výhodě. Také v loňské sezóně absolvoval německý Opel ADAM Cup a německý profil trati mu bude o dost bližší než nám. Oba s Adamem víme, že musíme zvolit maximální tempo, abychom ho porazili. A my se pokusíme do toho dát všechno. V soubojích s Jerzym vždy rozhodovaly detaily a podobně to očekávám i v Německu,“ říká před startem Matěj Kamenec.
„Loni jsme na 3-Städte Rallye startovali, ale trápila nás technika a to byl nakonec i důvod našeho výletu z trati. Ale celkově se mi charakter německých zkoušek velmi líbí, některé se opět jedou jako ´okruhovky´, na jiných se zase bude závodit na šotolině. Věřím, že budeme schopni držet stabilní rychlost a pojedeme nejrychleji, jak budeme moci. Stát se může cokoli, ale osobně věřím, že bitva o první místo dopadne nakonec lépe pro nás,“ reaguje Polák Jerzy Tomaszczyk.
Vzhledem k pohárovým regulím, kdy je podmínkou hodnocení v celkové klasifikaci XTG Opel ADAM Cupu 2016 účast minimálně na čtyřech závodech v Česku a start na německé 3-Städte Rallye, konečné pohárové výsledky se zúží na pouhé čtyři dvojice. Kromě Kamence a Tomaszczyka totiž do Bavorska dále zamíří jen Martin Mottl a Robert Hordossy (Patrik Brtníček se nakonec omluvil).
Právě z této dvojice totiž vzejde ten, komu připadne v XTG Opel ADAM Cupu 2016 bronz.
Ve stávající průběžné klasifikaci (celkově se započítává šest nejlepších výsledků) je na tom zatím lépe Mottl, ovšem Hordossyho výhodou se jeví pouhých pět započtených startů. Takže zatímco v případě Mottla se mu může výsledek z Pačejova škrtat, Hordossymu se připočte kompletní bodový zisk z německého klání a tím by se z třetího místa radoval on.
„Německou 3-Städte Rallye chápeme jako celoevropské pohárové finále vozů Opel ADAM Cup. Proto je škoda, že posádky, které už nemají šanci dosáhnout na pořadí v první trojce celkového umístění, nemají zájem se poměřit se zahraniční konkurencí a třeba Davidem Štefanem, který letos ADAC Opel ADAM Cup absolvuje. Tento závod je do XTG Opel ADAM Cupu zařazen hlavně pro jezdce, protože ´české pískoviště´ je více méně stabilní a porovnání jejich výkonnosti s posádkami na identických vozech a na tratích jiného šampionátu bez navýšení nákladů, by je mohlo posunout díky novým zkušenostem zase dále. Zajistit start českých posádek v Německu nebylo nic jednoduchého. ADAC nám opět udělil spoustu výjimek. Proto mě netěší, že i když chceme pro posádky udělat něco navíc, je to spíše kontraproduktivní. Osobně jsem z české účasti zklamán,” říká před startem Zdeněk Pekárek, promotér XTG Opel ADAM Cup.
Průběžný stav XTG Opel ADAM Cupu (6/7):
1. – 2. Kamenec 135 (6 výsledků) a Tomaszczyk 135 (6), 3. Mottl 86 (6), 4. Hordossy 76 (5), 5. Brtníček 68 (5), 6. Hůla 56, 7. Březík 32, 8. Gargulák 18, 9. Konečný 16, 10. Machala 10
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.