XTG Opel ADAM Cup se stejně jako při loňském premiérovém ročníku rozhodne až při závěrečné soutěži – německé 3-Städte-Rallye. Zatímco loni získali pohárovou korunu Josef Peták s Alenou Benešovou, letos se bude rozhodovat mezi dvěma posádkami – Matěj Kamenec – Adam Jurka a Jerzy Tomaszczyk – Lukasz Sitek. Do Německa přijíždí s naprosto shodným bodovým ziskem.
Poslední ročníky bavorské 3-Städte-rallye jsou oficiálním finále německého ADAC Opel ADAM Cupu. Loni se zástupcům společnosti Opel C&S (české zastoupení automobilky Opel) a XTG motorsport (promotér cupu) podařilo závěrečné české pohárové klání spojit právě s tímto závodem. Čeští jezdci tak podstoupili zajímavou zahraniční konfrontaci, která nedopadla úplně nejhůře.
Letos rozhodne o vítězi XTG Opel ADAM Cupu 2016 necelých 121 kilometrý rychlostních zkoušek. Páteční harmonogram (21. října) obsahuje čtyři rychlostní zkoušky, v sobotu se bude závodit na dalších sedmi měřených testech. Jak už bylo zmíněno v úvodu, Kamenec a Tomaszczyk nastoupí na start se 115 body. Vítěz, případně lepší z jejich souboje, bere vše. Tak jednoznačně jsou karty rozdány. V případě konečné klasifikace XTG Opel ADAM Cupu 2016 se v případě vítězství jedná o finanční prémii 50 tisíc korun a šek na 25 tisíc korun na náhradní díly.
Pokud by ani jeden z této dvojice cíl 3-Städte-rallye nespatřil (tak jako loni), vítězem by byl vyhlášen Matěj Kamenec, neboť disponuje lepším výsledkem v absolutním pořadí jakéhokoliv závodu, kde se cup uskutečnil (24. místo z Příbrami). To je však až příliš velká teorie…
„Do Německa se moc těšíme. Loni jsme se tam moc kvůli prasklé poloose moc nesvezli, a tak doufám, že letos to bude výrazně lepší. V rámci udržení jezdecké formy jsme se o víkendu zúčastnili Rally Vsetín. Bylo to doma a byla by škoda tam neodstartovat. A také jsme díky tomu ještě před Německem opět usedli od závodního ADAMa. Co se týká německých tratí, nemůžu je moc hodnotit, protože jsem je převážně poznal jen při seznamovacích jízdách a v závodním tempu je to vždy jiné. Proto si myslím, že Jerzy bude na 3-Städte malinko ve výhodě. Také v loňské sezóně absolvoval německý Opel ADAM Cup a německý profil trati mu bude o dost bližší než nám. Oba s Adamem víme, že musíme zvolit maximální tempo, abychom ho porazili. A my se pokusíme do toho dát všechno. V soubojích s Jerzym vždy rozhodovaly detaily a podobně to očekávám i v Německu,“ říká před startem Matěj Kamenec.
„Loni jsme na 3-Städte Rallye startovali, ale trápila nás technika a to byl nakonec i důvod našeho výletu z trati. Ale celkově se mi charakter německých zkoušek velmi líbí, některé se opět jedou jako ´okruhovky´, na jiných se zase bude závodit na šotolině. Věřím, že budeme schopni držet stabilní rychlost a pojedeme nejrychleji, jak budeme moci. Stát se může cokoli, ale osobně věřím, že bitva o první místo dopadne nakonec lépe pro nás,“ reaguje Polák Jerzy Tomaszczyk.
Vzhledem k pohárovým regulím, kdy je podmínkou hodnocení v celkové klasifikaci XTG Opel ADAM Cupu 2016 účast minimálně na čtyřech závodech v Česku a start na německé 3-Städte Rallye, konečné pohárové výsledky se zúží na pouhé čtyři dvojice. Kromě Kamence a Tomaszczyka totiž do Bavorska dále zamíří jen Martin Mottl a Robert Hordossy (Patrik Brtníček se nakonec omluvil).
Právě z této dvojice totiž vzejde ten, komu připadne v XTG Opel ADAM Cupu 2016 bronz.
Ve stávající průběžné klasifikaci (celkově se započítává šest nejlepších výsledků) je na tom zatím lépe Mottl, ovšem Hordossyho výhodou se jeví pouhých pět započtených startů. Takže zatímco v případě Mottla se mu může výsledek z Pačejova škrtat, Hordossymu se připočte kompletní bodový zisk z německého klání a tím by se z třetího místa radoval on.
„Německou 3-Städte Rallye chápeme jako celoevropské pohárové finále vozů Opel ADAM Cup. Proto je škoda, že posádky, které už nemají šanci dosáhnout na pořadí v první trojce celkového umístění, nemají zájem se poměřit se zahraniční konkurencí a třeba Davidem Štefanem, který letos ADAC Opel ADAM Cup absolvuje. Tento závod je do XTG Opel ADAM Cupu zařazen hlavně pro jezdce, protože ´české pískoviště´ je více méně stabilní a porovnání jejich výkonnosti s posádkami na identických vozech a na tratích jiného šampionátu bez navýšení nákladů, by je mohlo posunout díky novým zkušenostem zase dále. Zajistit start českých posádek v Německu nebylo nic jednoduchého. ADAC nám opět udělil spoustu výjimek. Proto mě netěší, že i když chceme pro posádky udělat něco navíc, je to spíše kontraproduktivní. Osobně jsem z české účasti zklamán,” říká před startem Zdeněk Pekárek, promotér XTG Opel ADAM Cup.
Průběžný stav XTG Opel ADAM Cupu (6/7):
1. – 2. Kamenec 135 (6 výsledků) a Tomaszczyk 135 (6), 3. Mottl 86 (6), 4. Hordossy 76 (5), 5. Brtníček 68 (5), 6. Hůla 56, 7. Březík 32, 8. Gargulák 18, 9. Konečný 16, 10. Machala 10
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.