 
            Další posádky se hlásí pořadatelům závodu The Most RALLY #1, který se pojede v areálu mosteckého autodromu jako rallyexhibice v sobotu 29. října. Nechybějí mezi nimi například rychlý dvoukolkář Lukáš Pondělíček na Citroënu C2R2 Max či Martin Hudec se Škodou Fabií R5. Dorazí i loňský absolutní vítěz Rallysprint Série Ondřej Bisaha se spolujezdcem Jiřím Hovorkou, měli by osedlat vůz Ford Fiesta R5. Diváci se mohou těšit na jezdeckou legendu úzce spjatou s okruhem v Mostě, Břetislava Engeho. Usedne za volant historické Škody 130 LR a stejně jako při loňské premiéře se v roli navigátora představí dcera Lucie.
„Předběžně přihlášené týmy a posádky aktualizujeme na našem webu. Jejich seznam a další informace o akci zájemci najdou zde,“ doplnila obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.
Závod je vypsaný jako volný sportovní podnik, posádky si tak nerozdělí žádné mistrovské body. Organizátoři přesto udělali maximum pro jejich motivaci. První tři v kategorii vozů s oběma poháněnými nápravami a první tři v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou totiž získají finanční odměnu, celkem si rozdělí 60 tisíc korun. Všichni účastníci závodu jsou navíc osvobozeni od startovného. „Mysleli jsme i na diváky, kteří mají vstup do areálu autodromu také zdarma,“ upřesnila Svobodová.
Soutěž zahrnuje dvě okruhové rychlostní zkoušky na tři kola s asfaltovým i šotolinovým povrchem, každou z nich posádky absolvují dvakrát. Z hlediska bezpečnosti má mostecká rally proti tratím v otevřeném terénu obrovskou výhodu. Obě trasy rychlostních zkoušek vedou po dráze a obslužných komunikacích uzavřeného okruhu. Nehrozí tak střet s vozem, který by se například dostal mimo trať.
Výhodou uzavřeného okruhu je i možnost uspořádat v sobotu pro diváky celodenní bohatý doprovodný program. Těšit se mohou na řadu atrakcí včetně dětského dopravního hřiště, dráhy pro čtyřkolky či zázemí s občerstvením a nabídkou alkoholických i nealkoholických nápojů.
Nultý ročník závodu The Most Rally Sprint, který hostil autodrom loni v listopadu, ovládla posádka Antonín Tlusťák s navigátorem Ivo Vybíralem na Škodě Fabii R5. Na druhém místě za nimi zaostali o bezmála 40 vteřin Jiří Navrátil se spolujezdcem Josefem Králem s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Bronzovou příčku s časem o dalších 12,5 vteřiny pomalejším pak obsadili Petr Nešetřil s Hynkem Středou s novějším vozem Mitsubishi Lancer Evo X.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?