Další posádky se hlásí pořadatelům závodu The Most RALLY #1, který se pojede v areálu mosteckého autodromu jako rallyexhibice v sobotu 29. října. Nechybějí mezi nimi například rychlý dvoukolkář Lukáš Pondělíček na Citroënu C2R2 Max či Martin Hudec se Škodou Fabií R5. Dorazí i loňský absolutní vítěz Rallysprint Série Ondřej Bisaha se spolujezdcem Jiřím Hovorkou, měli by osedlat vůz Ford Fiesta R5. Diváci se mohou těšit na jezdeckou legendu úzce spjatou s okruhem v Mostě, Břetislava Engeho. Usedne za volant historické Škody 130 LR a stejně jako při loňské premiéře se v roli navigátora představí dcera Lucie.
„Předběžně přihlášené týmy a posádky aktualizujeme na našem webu. Jejich seznam a další informace o akci zájemci najdou zde,“ doplnila obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.
Závod je vypsaný jako volný sportovní podnik, posádky si tak nerozdělí žádné mistrovské body. Organizátoři přesto udělali maximum pro jejich motivaci. První tři v kategorii vozů s oběma poháněnými nápravami a první tři v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou totiž získají finanční odměnu, celkem si rozdělí 60 tisíc korun. Všichni účastníci závodu jsou navíc osvobozeni od startovného. „Mysleli jsme i na diváky, kteří mají vstup do areálu autodromu také zdarma,“ upřesnila Svobodová.
Soutěž zahrnuje dvě okruhové rychlostní zkoušky na tři kola s asfaltovým i šotolinovým povrchem, každou z nich posádky absolvují dvakrát. Z hlediska bezpečnosti má mostecká rally proti tratím v otevřeném terénu obrovskou výhodu. Obě trasy rychlostních zkoušek vedou po dráze a obslužných komunikacích uzavřeného okruhu. Nehrozí tak střet s vozem, který by se například dostal mimo trať.
Výhodou uzavřeného okruhu je i možnost uspořádat v sobotu pro diváky celodenní bohatý doprovodný program. Těšit se mohou na řadu atrakcí včetně dětského dopravního hřiště, dráhy pro čtyřkolky či zázemí s občerstvením a nabídkou alkoholických i nealkoholických nápojů.
Nultý ročník závodu The Most Rally Sprint, který hostil autodrom loni v listopadu, ovládla posádka Antonín Tlusťák s navigátorem Ivo Vybíralem na Škodě Fabii R5. Na druhém místě za nimi zaostali o bezmála 40 vteřin Jiří Navrátil se spolujezdcem Josefem Králem s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Bronzovou příčku s časem o dalších 12,5 vteřiny pomalejším pak obsadili Petr Nešetřil s Hynkem Středou s novějším vozem Mitsubishi Lancer Evo X.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.