Další posádky se hlásí pořadatelům závodu The Most RALLY #1, který se pojede v areálu mosteckého autodromu jako rallyexhibice v sobotu 29. října. Nechybějí mezi nimi například rychlý dvoukolkář Lukáš Pondělíček na Citroënu C2R2 Max či Martin Hudec se Škodou Fabií R5. Dorazí i loňský absolutní vítěz Rallysprint Série Ondřej Bisaha se spolujezdcem Jiřím Hovorkou, měli by osedlat vůz Ford Fiesta R5. Diváci se mohou těšit na jezdeckou legendu úzce spjatou s okruhem v Mostě, Břetislava Engeho. Usedne za volant historické Škody 130 LR a stejně jako při loňské premiéře se v roli navigátora představí dcera Lucie.
„Předběžně přihlášené týmy a posádky aktualizujeme na našem webu. Jejich seznam a další informace o akci zájemci najdou zde,“ doplnila obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.
Závod je vypsaný jako volný sportovní podnik, posádky si tak nerozdělí žádné mistrovské body. Organizátoři přesto udělali maximum pro jejich motivaci. První tři v kategorii vozů s oběma poháněnými nápravami a první tři v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou totiž získají finanční odměnu, celkem si rozdělí 60 tisíc korun. Všichni účastníci závodu jsou navíc osvobozeni od startovného. „Mysleli jsme i na diváky, kteří mají vstup do areálu autodromu také zdarma,“ upřesnila Svobodová.
Soutěž zahrnuje dvě okruhové rychlostní zkoušky na tři kola s asfaltovým i šotolinovým povrchem, každou z nich posádky absolvují dvakrát. Z hlediska bezpečnosti má mostecká rally proti tratím v otevřeném terénu obrovskou výhodu. Obě trasy rychlostních zkoušek vedou po dráze a obslužných komunikacích uzavřeného okruhu. Nehrozí tak střet s vozem, který by se například dostal mimo trať.
Výhodou uzavřeného okruhu je i možnost uspořádat v sobotu pro diváky celodenní bohatý doprovodný program. Těšit se mohou na řadu atrakcí včetně dětského dopravního hřiště, dráhy pro čtyřkolky či zázemí s občerstvením a nabídkou alkoholických i nealkoholických nápojů.
Nultý ročník závodu The Most Rally Sprint, který hostil autodrom loni v listopadu, ovládla posádka Antonín Tlusťák s navigátorem Ivo Vybíralem na Škodě Fabii R5. Na druhém místě za nimi zaostali o bezmála 40 vteřin Jiří Navrátil se spolujezdcem Josefem Králem s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Bronzovou příčku s časem o dalších 12,5 vteřiny pomalejším pak obsadili Petr Nešetřil s Hynkem Středou s novějším vozem Mitsubishi Lancer Evo X.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.