Další posádky se hlásí pořadatelům závodu The Most RALLY #1, který se pojede v areálu mosteckého autodromu jako rallyexhibice v sobotu 29. října. Nechybějí mezi nimi například rychlý dvoukolkář Lukáš Pondělíček na Citroënu C2R2 Max či Martin Hudec se Škodou Fabií R5. Dorazí i loňský absolutní vítěz Rallysprint Série Ondřej Bisaha se spolujezdcem Jiřím Hovorkou, měli by osedlat vůz Ford Fiesta R5. Diváci se mohou těšit na jezdeckou legendu úzce spjatou s okruhem v Mostě, Břetislava Engeho. Usedne za volant historické Škody 130 LR a stejně jako při loňské premiéře se v roli navigátora představí dcera Lucie.
„Předběžně přihlášené týmy a posádky aktualizujeme na našem webu. Jejich seznam a další informace o akci zájemci najdou zde,“ doplnila obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.
Závod je vypsaný jako volný sportovní podnik, posádky si tak nerozdělí žádné mistrovské body. Organizátoři přesto udělali maximum pro jejich motivaci. První tři v kategorii vozů s oběma poháněnými nápravami a první tři v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou totiž získají finanční odměnu, celkem si rozdělí 60 tisíc korun. Všichni účastníci závodu jsou navíc osvobozeni od startovného. „Mysleli jsme i na diváky, kteří mají vstup do areálu autodromu také zdarma,“ upřesnila Svobodová.
Soutěž zahrnuje dvě okruhové rychlostní zkoušky na tři kola s asfaltovým i šotolinovým povrchem, každou z nich posádky absolvují dvakrát. Z hlediska bezpečnosti má mostecká rally proti tratím v otevřeném terénu obrovskou výhodu. Obě trasy rychlostních zkoušek vedou po dráze a obslužných komunikacích uzavřeného okruhu. Nehrozí tak střet s vozem, který by se například dostal mimo trať.
Výhodou uzavřeného okruhu je i možnost uspořádat v sobotu pro diváky celodenní bohatý doprovodný program. Těšit se mohou na řadu atrakcí včetně dětského dopravního hřiště, dráhy pro čtyřkolky či zázemí s občerstvením a nabídkou alkoholických i nealkoholických nápojů.
Nultý ročník závodu The Most Rally Sprint, který hostil autodrom loni v listopadu, ovládla posádka Antonín Tlusťák s navigátorem Ivo Vybíralem na Škodě Fabii R5. Na druhém místě za nimi zaostali o bezmála 40 vteřin Jiří Navrátil se spolujezdcem Josefem Králem s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Bronzovou příčku s časem o dalších 12,5 vteřiny pomalejším pak obsadili Petr Nešetřil s Hynkem Středou s novějším vozem Mitsubishi Lancer Evo X.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.