Pro většinu domácích posádek skončila sezóna Mezinárodního mistrovství České republiky poslední soutěží v Příbrami, pro MOGUL Czech National Team šlo pouze o tečku na domácí půdě. Tento týden totiž začíná pro soutěžní posádku Jan ČERNÝ a Petr ČERNOHORSKÝ další etapa v podobě sbírání zahraničních zkušeností s vozem Škoda Fabia R5 v rámci švýcarské Rallye International du Valais. Soutěž se koná v termínu 20.-22.10.2016
Za úspěchem stojí vždy tvrdá práce, souboj se soupeři a zdolávání překážek. A jelikož cíle, které si stanovil Honza Černý na začátku sezóny 2016 přesahují rámec úspěšného působení v českém šampionátu automobilových soutěží, vyráží nyní do zahraničí, aby se popasoval s evropskou konkurencí, jezdící rovněž se speciály kategorie R5.
Prvním krokem ve sbírání těchto zkušeností bude jeho účast na Rallye International du Valais, která uzavírá švýcarský šampionát automobilových soutěží a zároveň se započítává do seriálu Alpen Rally Trophy, jedoucí se pod hlavičkou FIA. Tato soutěž je velkou výzvou hned z několika důvodů.
Její horský charakter s náročnými a rychlými alpskými silničkami by měl dokonale prověřit schopnosti soutěžní posádky MOGUL Czech National Teamu v neznámém teritoriu. Stejně tak slibná a rozmanitá skupina soutěžních speciálů kategorie R5 by měla Honzovi ukázat, jak je na tom s jezdeckou úrovní v porovnání s konkurencí. Třetí výzvou pro celý tým je další posun ve správném nastavení vozu, protože právě nedávná Rally Příbram ukázala, že podvozek Fabie R5 Honzy Černého má v nastavení stále rezervy.
“Je pravda, že na Rally Příbram nám uteklo třetí místo vinou nesprávného nastavení podvozku. Víme, že v této oblasti musíme ještě hodně pracovat. Zvláště na mokru se nám prostě nepodařilo najít ideální variantu. Co se týká mého startu ve Švýcarsku, jsem nesmírně rád, že mne v těchto aktivitách podporuje také Autoklub České republiky, konkrétně Svaz rally v čele s Tomášem Kuncem. Dal mi tímto možnost startovat na zahraniční soutěži, vzhledem k mých výsledkům v domácím šampionátu. Chci se zlepšovat, jezdecky růst, a proto musím startovat i na zahraničních soutěžích.” vysvětluje svůj start na Rallye International du Valais jezdec Jan ČERNÝ, čerstvý vicemistr Mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích.
Švýcarská soutěž Rallye International du Valais má dlouholetou tradici a letos se pojede už po sedmapadesáté. Rychlostní zkoušky Rallye International du Valais mají svůj specifický charakter, který se jen těžko připrovnává k českým soutěžím. Každopádně jde o náročné, rychlé a úzké silnice, stoupající do alpských masívů.
Soutěž začíná již v pátek 21.10. 2016 čtveřící rychlostních testů, které se jedou dvakrát a pokračuje v sobotu 22.10. 2016, kdy budou na soutěžní posádky čekat další tři rychlostní zkoušky po dvou průjezdech. Celkově si posádka MOGUL Czech National Teamu Jan Černý – Petr Černohorský užije 193 ostrých kilometrů a jejím cílem je atakovat první trojici v absolutním pořadí.
O cestu Honzy Černého na švýcarskou Rallye International du Valais se výrazným způsobem zasloužil Svaz rally Autoklubu České republiky. Vyčlenil totiž část ze svého reprezentační rozpočtu pro podporu tohoto nadějného mladého pilota, jehož cílem je v budoucnu zanechat výraznou soutěžáckou stopu také v zahraničí.
První viceprezident AČR, JUDr. Jan Štovíček k této podpoře dodává: “Honza Černý je jedním z našich nejvýraznějších jezdeckých talentů. Podpořili jsme ho v minulosti z Nadačního fondu, a jsem rád, že ho můžeme podpořit i nyní. Věřím, že ve Švýcarsku Autoklubu ČR ostudu rozhodně neudělá!”
MOGUL Czech National Team prochází v současnosti také organizační změnou, kdy aktivity týmu jsou nově řešeny v těsné spolupráci se společností CUBE PRODUCTION s.r.o. Lubora Kose, která je vedle jiných aktivit každoročním pořadatelem unikátní automobilové slavnosti LEGENDY v areálu Psychiatrické nemocnice v Praze-Bohnicích.
Lubor KOS k této těsnější spolupráci dodává: “S Honzou Černým nás pojí přátelství, které vyústilo v podporu jeho sportovní cesty. Aktuálně se naše vzájemné partnerství dále prohloubilo, což pro mne nově znamená osobní účast ve vedení jeho soutěžního týmu v otázkách ekonomiky, provozu, logistiky, marketingu a stejně tak i komunikace týmu směrem k veřejnosti. Podobně jako u výstavy Legendy a jiných mých projektů mám jasnou představu o budoucí podpoře týmu a jeho dalším směrování, přestože hodně věcí ohledně závodního týmu teprve poznávám. Na práci s Honzou se hodně moc těším!”
Více informací a foto/video materiálů na:
http://cernyracing.com/media/ https://www.facebook.com/cernyracing/ https://www.youtube.com/watch?v=fz-fAR50W2s https://www.instagram.com/jancernyrally/
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.