Řada vítězství bratří Szejů pokračuje. Měsíc po vítězství ve skupině N na Barum Rally dosáhli Jarek a Marcin na další úspěch. Toto vítězství ale pro polskou dvojici chutná o to výjimečněji, protože týmu zajistilo titul vícemistra třídy 3. Szejovi tak zakončili druhou kompletní sezónu v Mistrovství ČR a ani letos nechybí na stupních vítězů.
Rally Příbram se nesla v duchu souboje s Martinem Březíkem. Jejich duel pokračoval i v nedělní etapě. Obě posádky nakonec získaly stejný počet vítězství na RZ, ale Poláci stále kontrolovali vedení a stále si udržovali několikavteřinový náskok. Ten činil v cíli 36,5 vteřiny. Absolutně se Szejům nepodařilo udržet šesté místo, přesto sedmá příčka je stále jedním z nejlepších výsedků produkčního vozu v celé sezóně Mistrovství ČR 2016.
Jarek Szeja: „Tento víkend probíhal snad podle toho nejlepšího možného scenáře. Vyhráli jsme na Rally Příbram a získali titul I. vícemistra ve třídě 3. Máme radost jak z výsledku, tak i profesionálního postupu. Po Rally Šumava a Barum jsme dosáhli třetího důležitého vítězství, takže v závěru sezóny nám štěstěna přála.
Druhý den nás nečekalo nic jednoduchého. Vstávali jsme už v 5:10 ráno. V noci pršelo a místy bylo mokro a tratě hodně klouzaly. Na závěrečné sekci se znovu objevil déšť. Neděle se tím pádem stala ještě náročnější než sobota. Do poslední chvíle jsme čekali na rozhodnutí, které pneu vybrat a výběr se nám povedl.
Podmínky vyžadovaly neustálou změnu tempa a stylu jízdy. Celou etapu jsme jeli více takticky, aby nám neutekl dobrý výsledek. Míst, kde jsme mohli lehce chybovat, bylo hodně a museli jsme neustále kontrolovat náskok nad vynikající konkurencí. Celý tým odvedl skvělou práci a využili jsme svou šanci. Letošní sezóna končí, ale práce nikoli. Myšlenkami jsme již v roce 2017, sezoně následující.
Jménem celého týmu GK Forge Roto Rally Team děkujeme fanouškům za podporu na příbramských tratích a osobně našim partnerům: GK FORGE – kovoobrábění, ROTO, DARMA, DECO-CAR, EUROGOLD, MINIMAX, VIRALSEED a STŘEŠNÍ KRYTINY PNIOK SYLWESTER, MOTOWIZJA a OX.PL za důvěru, jakou nám prokazují.”
Marcin Szeja: „Před startem jsme si nedělali žádné velké naděje. Nevěděli jsme, co máme od Rally Příbram čekávat, navíc jsme neustále měli na mysli význam dobrého výsledku. Myslím, že to byl pro nás nejtěžší závod této sezóny! Ale teď si už můžeme oddechnout a slavit.
Ve skupině N jsme vyhráli sedm úseků ze 14, o jeden víc než Martin Březík. Byl to opravdu vyrovnaný souboj. Snažili jsme se stále držet vysoké tempo, které nás zařadilo i hodně vysoko v absolutním pořadí. I z tohoto pohledu je výsledek z Příbrami prozatím naším největším úspěchem.”
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.