Rally Příbram ukončila mistrovskou sezónu vícedenních soutěží. Absolutními vítězi se po boji stali Jan Dohnal s Michalem Ernstem ve voze Ford Focus WRC, kteří v nedělní deštivé etapě udolali doposud vedoucí Václava Pecha s Petrem Uhlem (Porsche). Třetími v cíli byli Štajf s Rajnohou jedoucí s vozem Škoda Fabia R5. Do cíle dorazilo sedmdesát tři dvojic z původně 115 odstartovaných. Kvalitní výsledky zaznamenaly i dvě posádky z Jičínska.
Radost si udělali Luboš a Martina Pickovi ze Staňkovy Lhoty. Na Příbramsku skončili čtvrtí ve třídě 7, ale celkově jim patří titul vícemistrů této kategorie za posádkou Kovář - Belda.
„Ještě nikdy jsem snad nejel tak rychlou soutěž. Průměry na erzetách se pohybovaly okolo 120 km/hod, což už je na hraně. Ale jinak to byla pěkná rally. Auto nám fungovalo po celou dobu bez problémů a s výsledkem jsme hodně spokojeni,“ ohlíží se za vydařenou tečkou za sezónou Luboš Picek.
Špičkový výsledek zajela soutěžácká legenda Jindřich Štolfa. S nezvyklým vozem Rover Metro Gti obsadil sedmatřicáté místo absolutně, v absolutním pořadí Mistrovství ČR historiků pak byl pátý a se spolujezdcem Miroslavem Krčmářem vyhráli třídu. Opět prokázal velký cit pro vůz a že dokáže zajet prakticky s jakýmkoliv vozem.
Štolfu čeká za necelých deset dní závěrečná soutěž Rally Sprint Série, v níž bude se Zdeňkem Hawlem bojovat se Škodou 130 RS o vítězství ve třídě 17.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.