Nejlepším možným způsobem zakončila sezónu Mistrovství České republiky v rallye mladá posádka hájící barvy týmu Autoklub Peugeot Rally Talent, ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. V závěrečném podniku šestidílného seriálu, tedy 37. SVK Rally Příbram, totiž nenašla mezi posádkami s vozy spadajícími do kategorie 2WD přemožitele a po skvělém výkonu si odvezla poháry za vítězství. Početnou sbírku příbramských ocenění pak dotvořily ještě trofeje za první místo z letos nejvíce nabité třídy 6 a také z klasifikace juniorů.
„I přesto, že o titulu ve třídě bylo rozhodnuto už před startem soutěže, chtěli jsme v okolí Příbrami určitě bojovat o vítězství. To se nám od počátku dařilo, když jsme po druhé RZ šli díky nejlepšímu času do čela. Bohužel jsem hned na té následující „vyrobil“ v jednom z retardérů chybu, která nás stála více než 20 drahocenných vteřin a následoval propad výsledkovou listinou,“ vylíčil úvod středočeského závodu Filip Mareš.
Kdo by si však myslel, že tím boj o vítězství pro posádku bělozlatého Peugeotu 208 R2 skončil, byl by na omylu. Parádní stíhací jízdou, vyšperkovanou třemi nejrychlejšími časy, se Filip s Honzou propracovali na dostřel vedoucí pozici a ztráta sedmi vteřin slibovala pro nedělní etapu útok na příčku nejvyšší. „Hned ráno se nám na mokrých tratích podařilo umazat další dvě vteřiny z náskoku již jistého mistra republiky Václava Dunovského. Souboj o vítězství ale bohužel skončil dříve, než začal, když musela vedoucí posádka pro technickou závadu odstoupit. To nás s Honzou velmi mrzelo, věřili jsme, že se o prvenství v soutěži utkáme na tratích RZ,“ komentoval posun do čela Filip Mareš a pokračoval: „Ve zbytku soutěže jsme si už především hlídali svou pozici a v sílícím dešti zbytečně neriskovali. Vítězství z Rally Příbram je pro nás senzačním úspěchem a skvělou odměnou za tvrdou práci všech členů týmu, kterým tímto děkuji. Tradičně jsme se mohli opřít také o cenné rady Jiřího Kalisty a v neposlední řadě i o 100% spolehlivost našeho Peugeotu 208 R2 připravovaného týmem Sparrow Racing. Velké poděkování patří také mému spolujezdci Honzovi Hlouškovi a všem fanouškům, kteří nás v průběhu sezóny hnali dopředu!“
Slova mladého pilota doplnil také manažer projektu Stanislav Kafka: „K celé sezoně jsme přistupovali s velikým respektem. Spousta rychlostních zkoušek byla pro naši posádku úplně nová, a tak se nedaly využít letité zkušenosti některých konkurentů z předchozích ročníků. Přesto se posádka dosaženými časy řadila na přední příčky ve výsledcích jednotlivých rychlostních zkoušek. Teď v Příbrami vyhráli sedm RZ z třinácti odjetých. Tomu i odpovídá sbírka pohárů na cílové rampě. Naše posádka vyhrála vše, co se s dvoukolkou dalo vyhrát, a návdavkem obsadila dvanácté místo v absolutní kvalifikaci.“
Stanislav Kafka se pokusil i o stručné shrnutí sezony: „I výsledek sezóny v našem mistrovství je vynikající – mistrovský titul v Juniorech, druhé místo ve třídě 6 a třetí v klasifikaci dvoukolek. A za zmínku stojí 100% úspěšnost, kdy posádka vždy viděla cíl.“
„Do konce sezóny nás ještě čeká poměrně bohatý program. Příští týden se posádka zúčastní posledního podniku naší Rallysprint série, pak následuje start na Lausitz rally. Tato šotolinová rallye bude znamenat první start naší posádky na nezpevněném povrchu. Doufáme, že se výsledkem na této rallye posádka dostane opět do čela juniorské klasifikace a upevní vedení v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou v rámci FIA klasifikace v Central rally trophy. Pak bude následovat start na rally Waldviertel v Rakousku. Tato rallye je vlastně takové finále všech evropských trofejí a naše posádka si vysloužila pozvání právě díky výkonům v Central trophy,“ odhaluje plány pro zbytek letošní sezóny Stanislav Kafka.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.