Nejlepším možným způsobem zakončila sezónu Mistrovství České republiky v rallye mladá posádka hájící barvy týmu Autoklub Peugeot Rally Talent, ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. V závěrečném podniku šestidílného seriálu, tedy 37. SVK Rally Příbram, totiž nenašla mezi posádkami s vozy spadajícími do kategorie 2WD přemožitele a po skvělém výkonu si odvezla poháry za vítězství. Početnou sbírku příbramských ocenění pak dotvořily ještě trofeje za první místo z letos nejvíce nabité třídy 6 a také z klasifikace juniorů.
„I přesto, že o titulu ve třídě bylo rozhodnuto už před startem soutěže, chtěli jsme v okolí Příbrami určitě bojovat o vítězství. To se nám od počátku dařilo, když jsme po druhé RZ šli díky nejlepšímu času do čela. Bohužel jsem hned na té následující „vyrobil“ v jednom z retardérů chybu, která nás stála více než 20 drahocenných vteřin a následoval propad výsledkovou listinou,“ vylíčil úvod středočeského závodu Filip Mareš.
Kdo by si však myslel, že tím boj o vítězství pro posádku bělozlatého Peugeotu 208 R2 skončil, byl by na omylu. Parádní stíhací jízdou, vyšperkovanou třemi nejrychlejšími časy, se Filip s Honzou propracovali na dostřel vedoucí pozici a ztráta sedmi vteřin slibovala pro nedělní etapu útok na příčku nejvyšší. „Hned ráno se nám na mokrých tratích podařilo umazat další dvě vteřiny z náskoku již jistého mistra republiky Václava Dunovského. Souboj o vítězství ale bohužel skončil dříve, než začal, když musela vedoucí posádka pro technickou závadu odstoupit. To nás s Honzou velmi mrzelo, věřili jsme, že se o prvenství v soutěži utkáme na tratích RZ,“ komentoval posun do čela Filip Mareš a pokračoval: „Ve zbytku soutěže jsme si už především hlídali svou pozici a v sílícím dešti zbytečně neriskovali. Vítězství z Rally Příbram je pro nás senzačním úspěchem a skvělou odměnou za tvrdou práci všech členů týmu, kterým tímto děkuji. Tradičně jsme se mohli opřít také o cenné rady Jiřího Kalisty a v neposlední řadě i o 100% spolehlivost našeho Peugeotu 208 R2 připravovaného týmem Sparrow Racing. Velké poděkování patří také mému spolujezdci Honzovi Hlouškovi a všem fanouškům, kteří nás v průběhu sezóny hnali dopředu!“
Slova mladého pilota doplnil také manažer projektu Stanislav Kafka: „K celé sezoně jsme přistupovali s velikým respektem. Spousta rychlostních zkoušek byla pro naši posádku úplně nová, a tak se nedaly využít letité zkušenosti některých konkurentů z předchozích ročníků. Přesto se posádka dosaženými časy řadila na přední příčky ve výsledcích jednotlivých rychlostních zkoušek. Teď v Příbrami vyhráli sedm RZ z třinácti odjetých. Tomu i odpovídá sbírka pohárů na cílové rampě. Naše posádka vyhrála vše, co se s dvoukolkou dalo vyhrát, a návdavkem obsadila dvanácté místo v absolutní kvalifikaci.“
Stanislav Kafka se pokusil i o stručné shrnutí sezony: „I výsledek sezóny v našem mistrovství je vynikající – mistrovský titul v Juniorech, druhé místo ve třídě 6 a třetí v klasifikaci dvoukolek. A za zmínku stojí 100% úspěšnost, kdy posádka vždy viděla cíl.“
„Do konce sezóny nás ještě čeká poměrně bohatý program. Příští týden se posádka zúčastní posledního podniku naší Rallysprint série, pak následuje start na Lausitz rally. Tato šotolinová rallye bude znamenat první start naší posádky na nezpevněném povrchu. Doufáme, že se výsledkem na této rallye posádka dostane opět do čela juniorské klasifikace a upevní vedení v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou v rámci FIA klasifikace v Central rally trophy. Pak bude následovat start na rally Waldviertel v Rakousku. Tato rallye je vlastně takové finále všech evropských trofejí a naše posádka si vysloužila pozvání právě díky výkonům v Central trophy,“ odhaluje plány pro zbytek letošní sezóny Stanislav Kafka.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.