Nejlepším možným způsobem zakončila sezónu Mistrovství České republiky v rallye mladá posádka hájící barvy týmu Autoklub Peugeot Rally Talent, ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. V závěrečném podniku šestidílného seriálu, tedy 37. SVK Rally Příbram, totiž nenašla mezi posádkami s vozy spadajícími do kategorie 2WD přemožitele a po skvělém výkonu si odvezla poháry za vítězství. Početnou sbírku příbramských ocenění pak dotvořily ještě trofeje za první místo z letos nejvíce nabité třídy 6 a také z klasifikace juniorů.
„I přesto, že o titulu ve třídě bylo rozhodnuto už před startem soutěže, chtěli jsme v okolí Příbrami určitě bojovat o vítězství. To se nám od počátku dařilo, když jsme po druhé RZ šli díky nejlepšímu času do čela. Bohužel jsem hned na té následující „vyrobil“ v jednom z retardérů chybu, která nás stála více než 20 drahocenných vteřin a následoval propad výsledkovou listinou,“ vylíčil úvod středočeského závodu Filip Mareš.
Kdo by si však myslel, že tím boj o vítězství pro posádku bělozlatého Peugeotu 208 R2 skončil, byl by na omylu. Parádní stíhací jízdou, vyšperkovanou třemi nejrychlejšími časy, se Filip s Honzou propracovali na dostřel vedoucí pozici a ztráta sedmi vteřin slibovala pro nedělní etapu útok na příčku nejvyšší. „Hned ráno se nám na mokrých tratích podařilo umazat další dvě vteřiny z náskoku již jistého mistra republiky Václava Dunovského. Souboj o vítězství ale bohužel skončil dříve, než začal, když musela vedoucí posádka pro technickou závadu odstoupit. To nás s Honzou velmi mrzelo, věřili jsme, že se o prvenství v soutěži utkáme na tratích RZ,“ komentoval posun do čela Filip Mareš a pokračoval: „Ve zbytku soutěže jsme si už především hlídali svou pozici a v sílícím dešti zbytečně neriskovali. Vítězství z Rally Příbram je pro nás senzačním úspěchem a skvělou odměnou za tvrdou práci všech členů týmu, kterým tímto děkuji. Tradičně jsme se mohli opřít také o cenné rady Jiřího Kalisty a v neposlední řadě i o 100% spolehlivost našeho Peugeotu 208 R2 připravovaného týmem Sparrow Racing. Velké poděkování patří také mému spolujezdci Honzovi Hlouškovi a všem fanouškům, kteří nás v průběhu sezóny hnali dopředu!“
Slova mladého pilota doplnil také manažer projektu Stanislav Kafka: „K celé sezoně jsme přistupovali s velikým respektem. Spousta rychlostních zkoušek byla pro naši posádku úplně nová, a tak se nedaly využít letité zkušenosti některých konkurentů z předchozích ročníků. Přesto se posádka dosaženými časy řadila na přední příčky ve výsledcích jednotlivých rychlostních zkoušek. Teď v Příbrami vyhráli sedm RZ z třinácti odjetých. Tomu i odpovídá sbírka pohárů na cílové rampě. Naše posádka vyhrála vše, co se s dvoukolkou dalo vyhrát, a návdavkem obsadila dvanácté místo v absolutní kvalifikaci.“
Stanislav Kafka se pokusil i o stručné shrnutí sezony: „I výsledek sezóny v našem mistrovství je vynikající – mistrovský titul v Juniorech, druhé místo ve třídě 6 a třetí v klasifikaci dvoukolek. A za zmínku stojí 100% úspěšnost, kdy posádka vždy viděla cíl.“
„Do konce sezóny nás ještě čeká poměrně bohatý program. Příští týden se posádka zúčastní posledního podniku naší Rallysprint série, pak následuje start na Lausitz rally. Tato šotolinová rallye bude znamenat první start naší posádky na nezpevněném povrchu. Doufáme, že se výsledkem na této rallye posádka dostane opět do čela juniorské klasifikace a upevní vedení v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou v rámci FIA klasifikace v Central rally trophy. Pak bude následovat start na rally Waldviertel v Rakousku. Tato rallye je vlastně takové finále všech evropských trofejí a naše posádka si vysloužila pozvání právě díky výkonům v Central trophy,“ odhaluje plány pro zbytek letošní sezóny Stanislav Kafka.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.