Bratia Lukáš a Július Lapdavskí a Slovak National Hill Climb Team sa spoločne zúčastnili na poslednom kole českých rally majstrovstiev, SVK Rally Příbram 2016.
Luky s Julom neodštartovali túto veľmi náročnú rally súťaž vôbec zle, pričom sa zdalo, ako by im vôbec nevadila náročnosť súťaže, ale ani neznalosť tratí, či veľmi silná konkurencia, Hneď v prvom teste sa im podarilo zajazdiť tretí najrýchlejší čas v triede. Potom síce prišiel mierny prepad na štvrté miesto, v cieli prvej etapy však ich snaženie vyvrcholilo štvrtým miestom v triede, ale aj dvanástym absolútneho poradia.
„Musím povedať, že súťaž je veľmi náročná, ale zároveň aj veľmi pekná. Som rád, že v českej, veľmi silnej konkurencii sa nám darí. Na nedeľu však hlásia dážď a my sme na vode jazdili naposledy pred rokom. Uvidíme či sa nám podarí vylepšiť našu pozíciu. Chceme zabojovať a to je podstatné,“ hlásil v cieli prvej etapy SVK Rally Příbram 2016 Lukáš Lapdavský.
V nedeľu nad ránom popršalo, no zdalo sa, že rýchlostné skúšky už budú obschnuté a tak Luky s Julom volili ako obutie suché slicky. Toto sa však ukázalo ako nevhodné, keďže trať bola ešte stále mokrá. Navyše v závere tretej rýchlostnej skúšky prvej nedeľnej sekcie dostala posádka Slovak National Hill Climb Teamu defekt a navyše následne musela zastaviť pri jednom z havarovaných vozidiel. Do druhej sekcie Luky s Julom volili rovnaké obutie, čo sa opäť ukázalo ako nedobré rozhodnutie, keďže po výjazde zo servisu začalo husto pršať. K tomu všetkému sa ešte pridružila drobná jazdecká chyba, keď Luky trafil diferenciál, ktorý následne prestal správne pracovať. Neostávalo nič iné iba odstúpenie zo súťaže.
„Škoda tej poruchy, Luky s Julom išli naozaj dobre. Žiaľ našim športom je motorizmus a do nášho snaženia o dobrý výsledok hovorí aj technika. A tá žiaľ sem tam nevydrží. Napriek tomu im patrí moja vďaka za dobrú reprezentáciu nášho tímu,“ povedal záverom šéf Slovak National Hill Climb Teamu Peter Ambrúz.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.