Bratia Lukáš a Július Lapdavskí a Slovak National Hill Climb Team sa spoločne zúčastnili na poslednom kole českých rally majstrovstiev, SVK Rally Příbram 2016.
Luky s Julom neodštartovali túto veľmi náročnú rally súťaž vôbec zle, pričom sa zdalo, ako by im vôbec nevadila náročnosť súťaže, ale ani neznalosť tratí, či veľmi silná konkurencia, Hneď v prvom teste sa im podarilo zajazdiť tretí najrýchlejší čas v triede. Potom síce prišiel mierny prepad na štvrté miesto, v cieli prvej etapy však ich snaženie vyvrcholilo štvrtým miestom v triede, ale aj dvanástym absolútneho poradia.
„Musím povedať, že súťaž je veľmi náročná, ale zároveň aj veľmi pekná. Som rád, že v českej, veľmi silnej konkurencii sa nám darí. Na nedeľu však hlásia dážď a my sme na vode jazdili naposledy pred rokom. Uvidíme či sa nám podarí vylepšiť našu pozíciu. Chceme zabojovať a to je podstatné,“ hlásil v cieli prvej etapy SVK Rally Příbram 2016 Lukáš Lapdavský.
V nedeľu nad ránom popršalo, no zdalo sa, že rýchlostné skúšky už budú obschnuté a tak Luky s Julom volili ako obutie suché slicky. Toto sa však ukázalo ako nevhodné, keďže trať bola ešte stále mokrá. Navyše v závere tretej rýchlostnej skúšky prvej nedeľnej sekcie dostala posádka Slovak National Hill Climb Teamu defekt a navyše následne musela zastaviť pri jednom z havarovaných vozidiel. Do druhej sekcie Luky s Julom volili rovnaké obutie, čo sa opäť ukázalo ako nedobré rozhodnutie, keďže po výjazde zo servisu začalo husto pršať. K tomu všetkému sa ešte pridružila drobná jazdecká chyba, keď Luky trafil diferenciál, ktorý následne prestal správne pracovať. Neostávalo nič iné iba odstúpenie zo súťaže.
„Škoda tej poruchy, Luky s Julom išli naozaj dobre. Žiaľ našim športom je motorizmus a do nášho snaženia o dobrý výsledok hovorí aj technika. A tá žiaľ sem tam nevydrží. Napriek tomu im patrí moja vďaka za dobrú reprezentáciu nášho tímu,“ povedal záverom šéf Slovak National Hill Climb Teamu Peter Ambrúz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.