Takto dramatický průběh Rallye Příbram už dlouho nepamatují ani velcí pamětníci automobilových soutěží. Letošní 37. ročník Rallye Příbram nabídl divákům velkou podívanou o boj na stupních vítězů až do posledních metrů soutěže. Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel startující s Porsche 911 GT3 vstoupila do soutěže ve velkém tempu a rychlý charakter tratí atraktivnímu Porsche vyhovoval.
„Po Barum Rallye jsme opět udělali na autě nějaké novinky v nastavení podvozku, aby více vyhovoval i zdejším tratím. Jede se velmi rychle a já si s naším Porsche začínám více věřit i v rychlých zatáčkách,“ říkal v úvodu soutěže Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem v první etapě Rallye Příbram vyhrál sedm z osmi rychlostních zkoušek, a do uzavřeného parkoviště v cíli první etapy odevzdával své Porsche na vedoucí pozici před svými pronásledovateli. První etapa EuroOil – invelt teamu vyšla naprosto podle představ a vše, včetně pěkného počasí, hrálo plzeňské posádce do karet.
I v první sekci nedělní etapy Pech s Uhlem pokračovali v nastoleném tempu a první dva měřené úseky vyhráli. Jejich Porsche rychlostními zkouškami Rallye Příbram doslova prolétalo a nadšení diváci si užívali rychlou jízdu plnou smyků. Bohužel v samém závěru soutěže začalo pršet a trať po dlouhém suchu se stala velice kluzkou, což pro PORSCHE není nic dobrého. „Začali jsme ztrácet ve výjezdech ze zatáček, kde jsme prohrabali spoustu času a ani na rovinách jsem nemohl využít plný výkon motoru, abych nedostal smyk. V tomhle počasí jsme na čtyřkolky ztráceli a Honza Dohnal na Fordu Focus WRC se dostal před nás. Snažili jsme se s Petrem, co to šlo, ale rychleji jsme jet nedokázali. Z druhého místa zklamaní nejsme, ale tentokrát se viděli výš. Auto fungovalo celou soutěž bezchybně a vyzkoušeli jsme si i nové nastavení. Příbramí pro nás skončila letošní sezóna, která byla po několika úspěšných letech zase učednická. Děkuji všem partnerům i týmu za podporu a všem, včetně našich skvělých fanoušků, se kterými se ještě rádi uvidíme na tradičním Setkání mistrů v Sosnové a pak na Pražském Rallysprintu,“ uzavírá Václav Pech jun.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.