Takto dramatický průběh Rallye Příbram už dlouho nepamatují ani velcí pamětníci automobilových soutěží. Letošní 37. ročník Rallye Příbram nabídl divákům velkou podívanou o boj na stupních vítězů až do posledních metrů soutěže. Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel startující s Porsche 911 GT3 vstoupila do soutěže ve velkém tempu a rychlý charakter tratí atraktivnímu Porsche vyhovoval.
„Po Barum Rallye jsme opět udělali na autě nějaké novinky v nastavení podvozku, aby více vyhovoval i zdejším tratím. Jede se velmi rychle a já si s naším Porsche začínám více věřit i v rychlých zatáčkách,“ říkal v úvodu soutěže Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem v první etapě Rallye Příbram vyhrál sedm z osmi rychlostních zkoušek, a do uzavřeného parkoviště v cíli první etapy odevzdával své Porsche na vedoucí pozici před svými pronásledovateli. První etapa EuroOil – invelt teamu vyšla naprosto podle představ a vše, včetně pěkného počasí, hrálo plzeňské posádce do karet.
I v první sekci nedělní etapy Pech s Uhlem pokračovali v nastoleném tempu a první dva měřené úseky vyhráli. Jejich Porsche rychlostními zkouškami Rallye Příbram doslova prolétalo a nadšení diváci si užívali rychlou jízdu plnou smyků. Bohužel v samém závěru soutěže začalo pršet a trať po dlouhém suchu se stala velice kluzkou, což pro PORSCHE není nic dobrého. „Začali jsme ztrácet ve výjezdech ze zatáček, kde jsme prohrabali spoustu času a ani na rovinách jsem nemohl využít plný výkon motoru, abych nedostal smyk. V tomhle počasí jsme na čtyřkolky ztráceli a Honza Dohnal na Fordu Focus WRC se dostal před nás. Snažili jsme se s Petrem, co to šlo, ale rychleji jsme jet nedokázali. Z druhého místa zklamaní nejsme, ale tentokrát se viděli výš. Auto fungovalo celou soutěž bezchybně a vyzkoušeli jsme si i nové nastavení. Příbramí pro nás skončila letošní sezóna, která byla po několika úspěšných letech zase učednická. Děkuji všem partnerům i týmu za podporu a všem, včetně našich skvělých fanoušků, se kterými se ještě rádi uvidíme na tradičním Setkání mistrů v Sosnové a pak na Pražském Rallysprintu,“ uzavírá Václav Pech jun.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.