Takto dramatický průběh Rallye Příbram už dlouho nepamatují ani velcí pamětníci automobilových soutěží. Letošní 37. ročník Rallye Příbram nabídl divákům velkou podívanou o boj na stupních vítězů až do posledních metrů soutěže. Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel startující s Porsche 911 GT3 vstoupila do soutěže ve velkém tempu a rychlý charakter tratí atraktivnímu Porsche vyhovoval.
„Po Barum Rallye jsme opět udělali na autě nějaké novinky v nastavení podvozku, aby více vyhovoval i zdejším tratím. Jede se velmi rychle a já si s naším Porsche začínám více věřit i v rychlých zatáčkách,“ říkal v úvodu soutěže Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem v první etapě Rallye Příbram vyhrál sedm z osmi rychlostních zkoušek, a do uzavřeného parkoviště v cíli první etapy odevzdával své Porsche na vedoucí pozici před svými pronásledovateli. První etapa EuroOil – invelt teamu vyšla naprosto podle představ a vše, včetně pěkného počasí, hrálo plzeňské posádce do karet.
I v první sekci nedělní etapy Pech s Uhlem pokračovali v nastoleném tempu a první dva měřené úseky vyhráli. Jejich Porsche rychlostními zkouškami Rallye Příbram doslova prolétalo a nadšení diváci si užívali rychlou jízdu plnou smyků. Bohužel v samém závěru soutěže začalo pršet a trať po dlouhém suchu se stala velice kluzkou, což pro PORSCHE není nic dobrého. „Začali jsme ztrácet ve výjezdech ze zatáček, kde jsme prohrabali spoustu času a ani na rovinách jsem nemohl využít plný výkon motoru, abych nedostal smyk. V tomhle počasí jsme na čtyřkolky ztráceli a Honza Dohnal na Fordu Focus WRC se dostal před nás. Snažili jsme se s Petrem, co to šlo, ale rychleji jsme jet nedokázali. Z druhého místa zklamaní nejsme, ale tentokrát se viděli výš. Auto fungovalo celou soutěž bezchybně a vyzkoušeli jsme si i nové nastavení. Příbramí pro nás skončila letošní sezóna, která byla po několika úspěšných letech zase učednická. Děkuji všem partnerům i týmu za podporu a všem, včetně našich skvělých fanoušků, se kterými se ještě rádi uvidíme na tradičním Setkání mistrů v Sosnové a pak na Pražském Rallysprintu,“ uzavírá Václav Pech jun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?