Velká smůla připravila posádku Dunovský Peugeot Rally Teamu o úspěch na Rally Příbram, přesto slaví titul ve třídě 6.
Do závěrečné soutěže Mistrovství České republiky v rally, kterou byla 37. SVK Rally Příbram, vstupovala posádka Dunovský Peugeot Rally Teamu s poměrně složitou matematickou kalkulací, která za určitých podmínek dávala šanci na zisk titulu mistrů České republiky v rally v kategorii 2WD. Obhajoba tohoto titulu totiž pro Václava Dunovského a Petra Glössla připadala do úvahy v případě, že úspěšně dokončí obě etapy Rally Příbram. Už před startem závěrečné soutěže MČR v rally ale bylo jasné, že Dunovský Peugeot Rally Team s posádkou Václav Dunovský - Petr Glössl a s vozem Peugeot 208 R2 jsou jistými mistry České republiky v rally v nesmírně kvalitně obsazené třídě 6. Výchozí pozice před prvními kilometry rychlostních zkoušek na Rally Příbram tedy byla velmi dobrá, nicméně ne zcela jednoznačná.
Středočeská Rally Příbram měla letos zejména ve své první etapě trať postavenou na hodně rychlých úsecích. Václavu Dunovskému s Petrem Glösslem se podařilo hned od počátku nasadit vysoké tempo a usadit se ve vedení třídy 6, což současně znamenalo i vedení v kategorii 2WD. Jezdec Dunovský Peugeot Rally teamu nebyl úplně spokojený s výkonem motoru, který před soutěží prošel repasí a byl opatřen novým řídícím software. Vše vypadalo velmi nadějně a posádka se již velmi přiblížila i zisku titulu v kategorii 2WD, protože už stačilo jen dojet do cíle soutěže. Stará poučka ale říká, že v rallye není nikdy nic jistého až do závěrečné rychlostní zkoušky, a přesně to se bohužel potvrdilo v případě Václava s Petrem. Jen tři měřené úseky před cílem soutěže totiž museli z rallye odstoupit kvůli technické závadě. Na jejich Peugeotu 208 R2 totiž došlo k poměrně neobvyklému ustřižení šroubů držící na svém místě přední kolo. Po třech kolech se bohužel nedalo dál pokračovat a Václav Dunovský s Petrem Glösslem museli nedaleko cíle Rally Příbram odstoupit. Bohužel tím přišli o možnost obhajoby titulů mistrů ČR v kategorii 2WD, kde letos závodili proti soupeřům se silnější technikou vyšší třídy. Smutek ale v Dunovský Peugeot Rally teamu na Rally Příbram přesto dlouho nebyl, protože se posádce podařilo splnit zadaný úkol a s Peugeotem 208 R2 obhájili titul mistrů České republiky v rally ve velmi dobře obsazené třídě 6.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally teamu: „Na Rally Příbram jsem ve své kariéře startoval jen jednou asi před pěti roky a letošní rychlostní zkoušky byly úplně jiné. Byla to pro mě tedy skoro nová soutěž. Bohužel jsem se od shakedownu potýkal s tím, že motor ve vyšších otáčkách neměl správný výkon a to mě trochu dostávalo z koncentrace. Od Barum Rally jsem v autě neseděl a bylo těžké se z počátku trefovat do brzdných bodů a najít správnou pohodu v autě. Ve druhé sekci první etapy už to bylo o hodně lepší a myslím, že se nám tyhle rychlostní zkoušky povedly bezvadně a byli jsme ve vedení. Důležité bylo, že nám opět perfektně fungoval rozpis. V hlavě jsem měl i myšlenky, že nemůžeme za každou cenu jít do rizika a bojovat o vítězství ve třídě, kde jsme měli už jistý zisk titulu, ale musíme dojet tak, abychom bodovali do dvoukolek a mysleli na šampionát. Do druhé etapy se trochu změnilo počasí a podle mě se nám povedla i volba pneumatik. Podmínky na trati byly dost zrádné a my jsme nešli do úplného rizika. Na první ranní RZ jsme navíc vykroužili hodiny a museli couvat, na druhé jsme vykroužili již jen polohodiny a jen tak tak, že nám nezhasl motor. Klobouk dolů před soupeři, kteří tyhle dvě rychlostní zkoušky vyhráli. I přesto jsme ale byli výsledkově tam, kde jsme potřebovali být, ale bohužel v jedenácté rychlostní zkoušce nám při jednom technickém průjezdu vesnicí upadlo kolo. Ustřihly se nám „štefty“ v levém předním kole a byl konec. Obhajoba titulu ve 2WD nám tedy těsně unikla, přesto si myslím, že se nám letošní sezona povedla, a pro nás velmi cenný titul ve třídě 6 jsme v předstihu získali. Dost těžko se porovnávají jednotlivé roky kariéry mezi sebou, ale podle mě byla tahle sezona nejtěžší, protože ve třídě 6 byla obrovská konkurence kvalitních závodníků se stejnými auty. Tušil jsem to už před startem první soutěže na Šumavě, a jasně se potvrdilo, že konkurence letos byla opravdu neskutečná. Bylo to o velmi malých detailech a ani na chvíli jsme si v sezoně nemohli odpočinout. Titul ve třídě pro nás má obrovskou sportovní cenu, velmi si ho vážíme a se svou prací jsme opravdu spokojení. Byl na nás jako obhájce titulu velký tlak a my jsme ho ustáli. Děkuji všem členům našeho týmu, kteří odváděli velmi dobrou práci. Obrovskou podporu jsme měli také od Peugeotu ČR. Marco Venturini a Radka Matthey nás celou dobu hodně motivovali a cítili jsme jejich podporu i během soutěží, kdy s námi byli v kontaktu, a cítil jsem, jak nám věří a fandí. Velké díky patří také Petru Glösslovi, že to se mnou celou sezonu vydržel, protože to také vždy není jednoduché. Odvedl perfektní výkon a moc mu za to děkuji.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.