Velká smůla připravila posádku Dunovský Peugeot Rally Teamu o úspěch na Rally Příbram, přesto slaví titul ve třídě 6.
Do závěrečné soutěže Mistrovství České republiky v rally, kterou byla 37. SVK Rally Příbram, vstupovala posádka Dunovský Peugeot Rally Teamu s poměrně složitou matematickou kalkulací, která za určitých podmínek dávala šanci na zisk titulu mistrů České republiky v rally v kategorii 2WD. Obhajoba tohoto titulu totiž pro Václava Dunovského a Petra Glössla připadala do úvahy v případě, že úspěšně dokončí obě etapy Rally Příbram. Už před startem závěrečné soutěže MČR v rally ale bylo jasné, že Dunovský Peugeot Rally Team s posádkou Václav Dunovský - Petr Glössl a s vozem Peugeot 208 R2 jsou jistými mistry České republiky v rally v nesmírně kvalitně obsazené třídě 6. Výchozí pozice před prvními kilometry rychlostních zkoušek na Rally Příbram tedy byla velmi dobrá, nicméně ne zcela jednoznačná.
Středočeská Rally Příbram měla letos zejména ve své první etapě trať postavenou na hodně rychlých úsecích. Václavu Dunovskému s Petrem Glösslem se podařilo hned od počátku nasadit vysoké tempo a usadit se ve vedení třídy 6, což současně znamenalo i vedení v kategorii 2WD. Jezdec Dunovský Peugeot Rally teamu nebyl úplně spokojený s výkonem motoru, který před soutěží prošel repasí a byl opatřen novým řídícím software. Vše vypadalo velmi nadějně a posádka se již velmi přiblížila i zisku titulu v kategorii 2WD, protože už stačilo jen dojet do cíle soutěže. Stará poučka ale říká, že v rallye není nikdy nic jistého až do závěrečné rychlostní zkoušky, a přesně to se bohužel potvrdilo v případě Václava s Petrem. Jen tři měřené úseky před cílem soutěže totiž museli z rallye odstoupit kvůli technické závadě. Na jejich Peugeotu 208 R2 totiž došlo k poměrně neobvyklému ustřižení šroubů držící na svém místě přední kolo. Po třech kolech se bohužel nedalo dál pokračovat a Václav Dunovský s Petrem Glösslem museli nedaleko cíle Rally Příbram odstoupit. Bohužel tím přišli o možnost obhajoby titulů mistrů ČR v kategorii 2WD, kde letos závodili proti soupeřům se silnější technikou vyšší třídy. Smutek ale v Dunovský Peugeot Rally teamu na Rally Příbram přesto dlouho nebyl, protože se posádce podařilo splnit zadaný úkol a s Peugeotem 208 R2 obhájili titul mistrů České republiky v rally ve velmi dobře obsazené třídě 6.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally teamu: „Na Rally Příbram jsem ve své kariéře startoval jen jednou asi před pěti roky a letošní rychlostní zkoušky byly úplně jiné. Byla to pro mě tedy skoro nová soutěž. Bohužel jsem se od shakedownu potýkal s tím, že motor ve vyšších otáčkách neměl správný výkon a to mě trochu dostávalo z koncentrace. Od Barum Rally jsem v autě neseděl a bylo těžké se z počátku trefovat do brzdných bodů a najít správnou pohodu v autě. Ve druhé sekci první etapy už to bylo o hodně lepší a myslím, že se nám tyhle rychlostní zkoušky povedly bezvadně a byli jsme ve vedení. Důležité bylo, že nám opět perfektně fungoval rozpis. V hlavě jsem měl i myšlenky, že nemůžeme za každou cenu jít do rizika a bojovat o vítězství ve třídě, kde jsme měli už jistý zisk titulu, ale musíme dojet tak, abychom bodovali do dvoukolek a mysleli na šampionát. Do druhé etapy se trochu změnilo počasí a podle mě se nám povedla i volba pneumatik. Podmínky na trati byly dost zrádné a my jsme nešli do úplného rizika. Na první ranní RZ jsme navíc vykroužili hodiny a museli couvat, na druhé jsme vykroužili již jen polohodiny a jen tak tak, že nám nezhasl motor. Klobouk dolů před soupeři, kteří tyhle dvě rychlostní zkoušky vyhráli. I přesto jsme ale byli výsledkově tam, kde jsme potřebovali být, ale bohužel v jedenácté rychlostní zkoušce nám při jednom technickém průjezdu vesnicí upadlo kolo. Ustřihly se nám „štefty“ v levém předním kole a byl konec. Obhajoba titulu ve 2WD nám tedy těsně unikla, přesto si myslím, že se nám letošní sezona povedla, a pro nás velmi cenný titul ve třídě 6 jsme v předstihu získali. Dost těžko se porovnávají jednotlivé roky kariéry mezi sebou, ale podle mě byla tahle sezona nejtěžší, protože ve třídě 6 byla obrovská konkurence kvalitních závodníků se stejnými auty. Tušil jsem to už před startem první soutěže na Šumavě, a jasně se potvrdilo, že konkurence letos byla opravdu neskutečná. Bylo to o velmi malých detailech a ani na chvíli jsme si v sezoně nemohli odpočinout. Titul ve třídě pro nás má obrovskou sportovní cenu, velmi si ho vážíme a se svou prací jsme opravdu spokojení. Byl na nás jako obhájce titulu velký tlak a my jsme ho ustáli. Děkuji všem členům našeho týmu, kteří odváděli velmi dobrou práci. Obrovskou podporu jsme měli také od Peugeotu ČR. Marco Venturini a Radka Matthey nás celou dobu hodně motivovali a cítili jsme jejich podporu i během soutěží, kdy s námi byli v kontaktu, a cítil jsem, jak nám věří a fandí. Velké díky patří také Petru Glösslovi, že to se mnou celou sezonu vydržel, protože to také vždy není jednoduché. Odvedl perfektní výkon a moc mu za to děkuji.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.