Velká smůla připravila posádku Dunovský Peugeot Rally Teamu o úspěch na Rally Příbram, přesto slaví titul ve třídě 6.
Do závěrečné soutěže Mistrovství České republiky v rally, kterou byla 37. SVK Rally Příbram, vstupovala posádka Dunovský Peugeot Rally Teamu s poměrně složitou matematickou kalkulací, která za určitých podmínek dávala šanci na zisk titulu mistrů České republiky v rally v kategorii 2WD. Obhajoba tohoto titulu totiž pro Václava Dunovského a Petra Glössla připadala do úvahy v případě, že úspěšně dokončí obě etapy Rally Příbram. Už před startem závěrečné soutěže MČR v rally ale bylo jasné, že Dunovský Peugeot Rally Team s posádkou Václav Dunovský - Petr Glössl a s vozem Peugeot 208 R2 jsou jistými mistry České republiky v rally v nesmírně kvalitně obsazené třídě 6. Výchozí pozice před prvními kilometry rychlostních zkoušek na Rally Příbram tedy byla velmi dobrá, nicméně ne zcela jednoznačná.
Středočeská Rally Příbram měla letos zejména ve své první etapě trať postavenou na hodně rychlých úsecích. Václavu Dunovskému s Petrem Glösslem se podařilo hned od počátku nasadit vysoké tempo a usadit se ve vedení třídy 6, což současně znamenalo i vedení v kategorii 2WD. Jezdec Dunovský Peugeot Rally teamu nebyl úplně spokojený s výkonem motoru, který před soutěží prošel repasí a byl opatřen novým řídícím software. Vše vypadalo velmi nadějně a posádka se již velmi přiblížila i zisku titulu v kategorii 2WD, protože už stačilo jen dojet do cíle soutěže. Stará poučka ale říká, že v rallye není nikdy nic jistého až do závěrečné rychlostní zkoušky, a přesně to se bohužel potvrdilo v případě Václava s Petrem. Jen tři měřené úseky před cílem soutěže totiž museli z rallye odstoupit kvůli technické závadě. Na jejich Peugeotu 208 R2 totiž došlo k poměrně neobvyklému ustřižení šroubů držící na svém místě přední kolo. Po třech kolech se bohužel nedalo dál pokračovat a Václav Dunovský s Petrem Glösslem museli nedaleko cíle Rally Příbram odstoupit. Bohužel tím přišli o možnost obhajoby titulů mistrů ČR v kategorii 2WD, kde letos závodili proti soupeřům se silnější technikou vyšší třídy. Smutek ale v Dunovský Peugeot Rally teamu na Rally Příbram přesto dlouho nebyl, protože se posádce podařilo splnit zadaný úkol a s Peugeotem 208 R2 obhájili titul mistrů České republiky v rally ve velmi dobře obsazené třídě 6.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally teamu: „Na Rally Příbram jsem ve své kariéře startoval jen jednou asi před pěti roky a letošní rychlostní zkoušky byly úplně jiné. Byla to pro mě tedy skoro nová soutěž. Bohužel jsem se od shakedownu potýkal s tím, že motor ve vyšších otáčkách neměl správný výkon a to mě trochu dostávalo z koncentrace. Od Barum Rally jsem v autě neseděl a bylo těžké se z počátku trefovat do brzdných bodů a najít správnou pohodu v autě. Ve druhé sekci první etapy už to bylo o hodně lepší a myslím, že se nám tyhle rychlostní zkoušky povedly bezvadně a byli jsme ve vedení. Důležité bylo, že nám opět perfektně fungoval rozpis. V hlavě jsem měl i myšlenky, že nemůžeme za každou cenu jít do rizika a bojovat o vítězství ve třídě, kde jsme měli už jistý zisk titulu, ale musíme dojet tak, abychom bodovali do dvoukolek a mysleli na šampionát. Do druhé etapy se trochu změnilo počasí a podle mě se nám povedla i volba pneumatik. Podmínky na trati byly dost zrádné a my jsme nešli do úplného rizika. Na první ranní RZ jsme navíc vykroužili hodiny a museli couvat, na druhé jsme vykroužili již jen polohodiny a jen tak tak, že nám nezhasl motor. Klobouk dolů před soupeři, kteří tyhle dvě rychlostní zkoušky vyhráli. I přesto jsme ale byli výsledkově tam, kde jsme potřebovali být, ale bohužel v jedenácté rychlostní zkoušce nám při jednom technickém průjezdu vesnicí upadlo kolo. Ustřihly se nám „štefty“ v levém předním kole a byl konec. Obhajoba titulu ve 2WD nám tedy těsně unikla, přesto si myslím, že se nám letošní sezona povedla, a pro nás velmi cenný titul ve třídě 6 jsme v předstihu získali. Dost těžko se porovnávají jednotlivé roky kariéry mezi sebou, ale podle mě byla tahle sezona nejtěžší, protože ve třídě 6 byla obrovská konkurence kvalitních závodníků se stejnými auty. Tušil jsem to už před startem první soutěže na Šumavě, a jasně se potvrdilo, že konkurence letos byla opravdu neskutečná. Bylo to o velmi malých detailech a ani na chvíli jsme si v sezoně nemohli odpočinout. Titul ve třídě pro nás má obrovskou sportovní cenu, velmi si ho vážíme a se svou prací jsme opravdu spokojení. Byl na nás jako obhájce titulu velký tlak a my jsme ho ustáli. Děkuji všem členům našeho týmu, kteří odváděli velmi dobrou práci. Obrovskou podporu jsme měli také od Peugeotu ČR. Marco Venturini a Radka Matthey nás celou dobu hodně motivovali a cítili jsme jejich podporu i během soutěží, kdy s námi byli v kontaktu, a cítil jsem, jak nám věří a fandí. Velké díky patří také Petru Glösslovi, že to se mnou celou sezonu vydržel, protože to také vždy není jednoduché. Odvedl perfektní výkon a moc mu za to děkuji.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.