Jan Černý s Petrem Černohorským při závěrečné Rally Příbram potvrdili zisk titulu vicemistrů ČR v rally.
Pro Jana Černého byla 37. SVK Rally Příbram domácí soutěží a současně poslední rally sezony 2016, ve které získal několik stěžejních výsledků. Hned v dubnu se Honza Černý s Petrem Černohorským poprvé postavili na stupně vítězů, kdy se jim se Škodou Fabia S2000 podařilo zvítězit při Valašské Rally, a následovalo několik velmi dobrých dílčích výsledků, kdy Honza s Petrem potvrzovali, že jednoznačně patří k nejužší rallyové špičce v České republice. Po prvních stupních vítězů ve dvoudenní soutěži MČR už už sahali na Rally Bohemia, kde ale na dohled cíli museli pro technickou závadu odstoupit. Na následující Barum Czech Rally Zlín se ale celý MOGUL Racing Team dočkal a Honza s Petrem díky třetímu místu poprvé v kariéře vystoupali na stupně vítězů na takto významné soutěži. Před závěrečnou rally sezony 2016 měli díky bodovému zisku z předchozích soutěží blízko k zisku titulu vicemistrů České republiky v rally za továrním týmem Škoda.
Do Rally Příbram posádka Jan Černý s Petrem Černohorským vyrazila se špičkovou Škodou Fabia R5 a už po seznamovacích jízdách bylo posádce jasné, že se bude jednat o soutěž s mimořádně rychlými tratěmi. Pro moderní speciál R5 nebyl charakter těchto rychlostních zkoušek úplně ideální a Honza Černý s Petrem Černohorským se brzy zařadili na třetí místo za nedostižné speciály třídy GT Václava Pecha a WRC Jana Dohnala. Do druhé etapy Rally Příbram Honza Černý vyrážel s malým náskokem na Vojtěcha Štajfa, který startoval také se Škodou Fabia R5. V tomto minisouboji o třetí místo byl nakonec úspěšnější pražský jezdec Vojtěch Štajf , ale posádce MOGUL Racing Teamu vybojované čtvrté místo na Rally Příbram stačilo k zisku vytouženého titulu vicemistrů České republiky v rally. Janu Černému se tento výsledek podařil v jeho první kompletní sezoně s vozem nejvyšší specifikace v Mistrovství České republiky v rally a pro celý tým je tento výsledek odměnou za jejich tvrdou práci v této sezoně. Druhé místo v šampionátu hned za továrním týmem Škoda je poděkováním MOGUL Racing Teamu za podporu všem partnerům, kteří tým v tomto roce podporovali, v čele se značkami MOGUL a Benzina.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Chtěl bych všem v našem týmu a všem našim partnerům moc poděkovat za jejich podporu, díky které se nám podařil tenhle celkový výsledek v šampionátu. Vím, co obrovského úsilí za tím vším je. Během roku jsme si s Petrem Černohorským prošli mnoha úspěchy, zažili i zklamání z odstoupení, ale celkový výsledek je potvrzením toho, že jsme šli po správné cestě. Děkuji Petrovi za spolupráci a jeho rady a klid při soutěžích a věřím, že má z tohoto výsledku stejnou radost jako já. Po celou sezonu jsme se snažili co nejlépe prezentovat naše hlavní partnery MOGUL a Benzinu a snad jsme je tímto výsledkem také potěšili a já jim moc děkuji za podporu, stejně jako mému tátovi, Jindrovi Kalivodovi, Víťovi Kratochvílovi a všem dalším členům našeho týmu. Na závěrečné soutěži v Příbrami jsem moc chtěl dojet na stupních vítězů, ale možná jsem byl příliš svázaný myšlenkami na to, že si musíme dojet pro body, abychom získali druhé místo v šampionátu. Byl to můj první závod na vodě s tímhle autem a neměl jsem ideální nastavení podvozku. Neseděl mi také úplně extrémně rychlý charakter rychlostních zkoušek. Mě i našemu autu víc vyhovují technické tratě, ale všichni jsme je měli stejné, a naši soupeři byli tentokrát lepší. To, že se nám podařilo zajet na druhém místě v mistrovství, je současně velký závazek do budoucna a teď bude na nás všech, abychom dokázali dál pokračovat v téhle cestě za snem, a příští rok se posunuli třeba zase o další krůček dál. Díky všem našim fanouškům, kteří nás celou sezonu hnali dopředu, a kteří nás podporovali na rychlostních zkouškách. Jsem moc rád, že vás je tolik.“
Petr Černohorský, spolujezdec: „S Honzou jsme se celý rok snažili podávat takové výkony, abychom z toho měli radost my dva, celý tým a hlavně naši partneři MOGUL a Benzina. Moc jim děkuji za podporu stejně jako celému týmu, bez kterého by se nám tento výsledek nikdy nepovedl. Vážím si toho, že můžu závodit v MOGUL Racing Týmu, a cením si celkového výsledku, kterého se nám společně podařilo dosáhnout.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.