Jan Černý s Petrem Černohorským při závěrečné Rally Příbram potvrdili zisk titulu vicemistrů ČR v rally.
Pro Jana Černého byla 37. SVK Rally Příbram domácí soutěží a současně poslední rally sezony 2016, ve které získal několik stěžejních výsledků. Hned v dubnu se Honza Černý s Petrem Černohorským poprvé postavili na stupně vítězů, kdy se jim se Škodou Fabia S2000 podařilo zvítězit při Valašské Rally, a následovalo několik velmi dobrých dílčích výsledků, kdy Honza s Petrem potvrzovali, že jednoznačně patří k nejužší rallyové špičce v České republice. Po prvních stupních vítězů ve dvoudenní soutěži MČR už už sahali na Rally Bohemia, kde ale na dohled cíli museli pro technickou závadu odstoupit. Na následující Barum Czech Rally Zlín se ale celý MOGUL Racing Team dočkal a Honza s Petrem díky třetímu místu poprvé v kariéře vystoupali na stupně vítězů na takto významné soutěži. Před závěrečnou rally sezony 2016 měli díky bodovému zisku z předchozích soutěží blízko k zisku titulu vicemistrů České republiky v rally za továrním týmem Škoda.
Do Rally Příbram posádka Jan Černý s Petrem Černohorským vyrazila se špičkovou Škodou Fabia R5 a už po seznamovacích jízdách bylo posádce jasné, že se bude jednat o soutěž s mimořádně rychlými tratěmi. Pro moderní speciál R5 nebyl charakter těchto rychlostních zkoušek úplně ideální a Honza Černý s Petrem Černohorským se brzy zařadili na třetí místo za nedostižné speciály třídy GT Václava Pecha a WRC Jana Dohnala. Do druhé etapy Rally Příbram Honza Černý vyrážel s malým náskokem na Vojtěcha Štajfa, který startoval také se Škodou Fabia R5. V tomto minisouboji o třetí místo byl nakonec úspěšnější pražský jezdec Vojtěch Štajf , ale posádce MOGUL Racing Teamu vybojované čtvrté místo na Rally Příbram stačilo k zisku vytouženého titulu vicemistrů České republiky v rally. Janu Černému se tento výsledek podařil v jeho první kompletní sezoně s vozem nejvyšší specifikace v Mistrovství České republiky v rally a pro celý tým je tento výsledek odměnou za jejich tvrdou práci v této sezoně. Druhé místo v šampionátu hned za továrním týmem Škoda je poděkováním MOGUL Racing Teamu za podporu všem partnerům, kteří tým v tomto roce podporovali, v čele se značkami MOGUL a Benzina.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Chtěl bych všem v našem týmu a všem našim partnerům moc poděkovat za jejich podporu, díky které se nám podařil tenhle celkový výsledek v šampionátu. Vím, co obrovského úsilí za tím vším je. Během roku jsme si s Petrem Černohorským prošli mnoha úspěchy, zažili i zklamání z odstoupení, ale celkový výsledek je potvrzením toho, že jsme šli po správné cestě. Děkuji Petrovi za spolupráci a jeho rady a klid při soutěžích a věřím, že má z tohoto výsledku stejnou radost jako já. Po celou sezonu jsme se snažili co nejlépe prezentovat naše hlavní partnery MOGUL a Benzinu a snad jsme je tímto výsledkem také potěšili a já jim moc děkuji za podporu, stejně jako mému tátovi, Jindrovi Kalivodovi, Víťovi Kratochvílovi a všem dalším členům našeho týmu. Na závěrečné soutěži v Příbrami jsem moc chtěl dojet na stupních vítězů, ale možná jsem byl příliš svázaný myšlenkami na to, že si musíme dojet pro body, abychom získali druhé místo v šampionátu. Byl to můj první závod na vodě s tímhle autem a neměl jsem ideální nastavení podvozku. Neseděl mi také úplně extrémně rychlý charakter rychlostních zkoušek. Mě i našemu autu víc vyhovují technické tratě, ale všichni jsme je měli stejné, a naši soupeři byli tentokrát lepší. To, že se nám podařilo zajet na druhém místě v mistrovství, je současně velký závazek do budoucna a teď bude na nás všech, abychom dokázali dál pokračovat v téhle cestě za snem, a příští rok se posunuli třeba zase o další krůček dál. Díky všem našim fanouškům, kteří nás celou sezonu hnali dopředu, a kteří nás podporovali na rychlostních zkouškách. Jsem moc rád, že vás je tolik.“
Petr Černohorský, spolujezdec: „S Honzou jsme se celý rok snažili podávat takové výkony, abychom z toho měli radost my dva, celý tým a hlavně naši partneři MOGUL a Benzina. Moc jim děkuji za podporu stejně jako celému týmu, bez kterého by se nám tento výsledek nikdy nepovedl. Vážím si toho, že můžu závodit v MOGUL Racing Týmu, a cením si celkového výsledku, kterého se nám společně podařilo dosáhnout.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.