Jan Černý s Petrem Černohorským při závěrečné Rally Příbram potvrdili zisk titulu vicemistrů ČR v rally.
Pro Jana Černého byla 37. SVK Rally Příbram domácí soutěží a současně poslední rally sezony 2016, ve které získal několik stěžejních výsledků. Hned v dubnu se Honza Černý s Petrem Černohorským poprvé postavili na stupně vítězů, kdy se jim se Škodou Fabia S2000 podařilo zvítězit při Valašské Rally, a následovalo několik velmi dobrých dílčích výsledků, kdy Honza s Petrem potvrzovali, že jednoznačně patří k nejužší rallyové špičce v České republice. Po prvních stupních vítězů ve dvoudenní soutěži MČR už už sahali na Rally Bohemia, kde ale na dohled cíli museli pro technickou závadu odstoupit. Na následující Barum Czech Rally Zlín se ale celý MOGUL Racing Team dočkal a Honza s Petrem díky třetímu místu poprvé v kariéře vystoupali na stupně vítězů na takto významné soutěži. Před závěrečnou rally sezony 2016 měli díky bodovému zisku z předchozích soutěží blízko k zisku titulu vicemistrů České republiky v rally za továrním týmem Škoda.
Do Rally Příbram posádka Jan Černý s Petrem Černohorským vyrazila se špičkovou Škodou Fabia R5 a už po seznamovacích jízdách bylo posádce jasné, že se bude jednat o soutěž s mimořádně rychlými tratěmi. Pro moderní speciál R5 nebyl charakter těchto rychlostních zkoušek úplně ideální a Honza Černý s Petrem Černohorským se brzy zařadili na třetí místo za nedostižné speciály třídy GT Václava Pecha a WRC Jana Dohnala. Do druhé etapy Rally Příbram Honza Černý vyrážel s malým náskokem na Vojtěcha Štajfa, který startoval také se Škodou Fabia R5. V tomto minisouboji o třetí místo byl nakonec úspěšnější pražský jezdec Vojtěch Štajf , ale posádce MOGUL Racing Teamu vybojované čtvrté místo na Rally Příbram stačilo k zisku vytouženého titulu vicemistrů České republiky v rally. Janu Černému se tento výsledek podařil v jeho první kompletní sezoně s vozem nejvyšší specifikace v Mistrovství České republiky v rally a pro celý tým je tento výsledek odměnou za jejich tvrdou práci v této sezoně. Druhé místo v šampionátu hned za továrním týmem Škoda je poděkováním MOGUL Racing Teamu za podporu všem partnerům, kteří tým v tomto roce podporovali, v čele se značkami MOGUL a Benzina.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Chtěl bych všem v našem týmu a všem našim partnerům moc poděkovat za jejich podporu, díky které se nám podařil tenhle celkový výsledek v šampionátu. Vím, co obrovského úsilí za tím vším je. Během roku jsme si s Petrem Černohorským prošli mnoha úspěchy, zažili i zklamání z odstoupení, ale celkový výsledek je potvrzením toho, že jsme šli po správné cestě. Děkuji Petrovi za spolupráci a jeho rady a klid při soutěžích a věřím, že má z tohoto výsledku stejnou radost jako já. Po celou sezonu jsme se snažili co nejlépe prezentovat naše hlavní partnery MOGUL a Benzinu a snad jsme je tímto výsledkem také potěšili a já jim moc děkuji za podporu, stejně jako mému tátovi, Jindrovi Kalivodovi, Víťovi Kratochvílovi a všem dalším členům našeho týmu. Na závěrečné soutěži v Příbrami jsem moc chtěl dojet na stupních vítězů, ale možná jsem byl příliš svázaný myšlenkami na to, že si musíme dojet pro body, abychom získali druhé místo v šampionátu. Byl to můj první závod na vodě s tímhle autem a neměl jsem ideální nastavení podvozku. Neseděl mi také úplně extrémně rychlý charakter rychlostních zkoušek. Mě i našemu autu víc vyhovují technické tratě, ale všichni jsme je měli stejné, a naši soupeři byli tentokrát lepší. To, že se nám podařilo zajet na druhém místě v mistrovství, je současně velký závazek do budoucna a teď bude na nás všech, abychom dokázali dál pokračovat v téhle cestě za snem, a příští rok se posunuli třeba zase o další krůček dál. Díky všem našim fanouškům, kteří nás celou sezonu hnali dopředu, a kteří nás podporovali na rychlostních zkouškách. Jsem moc rád, že vás je tolik.“
Petr Černohorský, spolujezdec: „S Honzou jsme se celý rok snažili podávat takové výkony, abychom z toho měli radost my dva, celý tým a hlavně naši partneři MOGUL a Benzina. Moc jim děkuji za podporu stejně jako celému týmu, bez kterého by se nám tento výsledek nikdy nepovedl. Vážím si toho, že můžu závodit v MOGUL Racing Týmu, a cením si celkového výsledku, kterého se nám společně podařilo dosáhnout.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.