Jan Černý s Petrem Černohorským při závěrečné Rally Příbram potvrdili zisk titulu vicemistrů ČR v rally.
Pro Jana Černého byla 37. SVK Rally Příbram domácí soutěží a současně poslední rally sezony 2016, ve které získal několik stěžejních výsledků. Hned v dubnu se Honza Černý s Petrem Černohorským poprvé postavili na stupně vítězů, kdy se jim se Škodou Fabia S2000 podařilo zvítězit při Valašské Rally, a následovalo několik velmi dobrých dílčích výsledků, kdy Honza s Petrem potvrzovali, že jednoznačně patří k nejužší rallyové špičce v České republice. Po prvních stupních vítězů ve dvoudenní soutěži MČR už už sahali na Rally Bohemia, kde ale na dohled cíli museli pro technickou závadu odstoupit. Na následující Barum Czech Rally Zlín se ale celý MOGUL Racing Team dočkal a Honza s Petrem díky třetímu místu poprvé v kariéře vystoupali na stupně vítězů na takto významné soutěži. Před závěrečnou rally sezony 2016 měli díky bodovému zisku z předchozích soutěží blízko k zisku titulu vicemistrů České republiky v rally za továrním týmem Škoda.
Do Rally Příbram posádka Jan Černý s Petrem Černohorským vyrazila se špičkovou Škodou Fabia R5 a už po seznamovacích jízdách bylo posádce jasné, že se bude jednat o soutěž s mimořádně rychlými tratěmi. Pro moderní speciál R5 nebyl charakter těchto rychlostních zkoušek úplně ideální a Honza Černý s Petrem Černohorským se brzy zařadili na třetí místo za nedostižné speciály třídy GT Václava Pecha a WRC Jana Dohnala. Do druhé etapy Rally Příbram Honza Černý vyrážel s malým náskokem na Vojtěcha Štajfa, který startoval také se Škodou Fabia R5. V tomto minisouboji o třetí místo byl nakonec úspěšnější pražský jezdec Vojtěch Štajf , ale posádce MOGUL Racing Teamu vybojované čtvrté místo na Rally Příbram stačilo k zisku vytouženého titulu vicemistrů České republiky v rally. Janu Černému se tento výsledek podařil v jeho první kompletní sezoně s vozem nejvyšší specifikace v Mistrovství České republiky v rally a pro celý tým je tento výsledek odměnou za jejich tvrdou práci v této sezoně. Druhé místo v šampionátu hned za továrním týmem Škoda je poděkováním MOGUL Racing Teamu za podporu všem partnerům, kteří tým v tomto roce podporovali, v čele se značkami MOGUL a Benzina.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Chtěl bych všem v našem týmu a všem našim partnerům moc poděkovat za jejich podporu, díky které se nám podařil tenhle celkový výsledek v šampionátu. Vím, co obrovského úsilí za tím vším je. Během roku jsme si s Petrem Černohorským prošli mnoha úspěchy, zažili i zklamání z odstoupení, ale celkový výsledek je potvrzením toho, že jsme šli po správné cestě. Děkuji Petrovi za spolupráci a jeho rady a klid při soutěžích a věřím, že má z tohoto výsledku stejnou radost jako já. Po celou sezonu jsme se snažili co nejlépe prezentovat naše hlavní partnery MOGUL a Benzinu a snad jsme je tímto výsledkem také potěšili a já jim moc děkuji za podporu, stejně jako mému tátovi, Jindrovi Kalivodovi, Víťovi Kratochvílovi a všem dalším členům našeho týmu. Na závěrečné soutěži v Příbrami jsem moc chtěl dojet na stupních vítězů, ale možná jsem byl příliš svázaný myšlenkami na to, že si musíme dojet pro body, abychom získali druhé místo v šampionátu. Byl to můj první závod na vodě s tímhle autem a neměl jsem ideální nastavení podvozku. Neseděl mi také úplně extrémně rychlý charakter rychlostních zkoušek. Mě i našemu autu víc vyhovují technické tratě, ale všichni jsme je měli stejné, a naši soupeři byli tentokrát lepší. To, že se nám podařilo zajet na druhém místě v mistrovství, je současně velký závazek do budoucna a teď bude na nás všech, abychom dokázali dál pokračovat v téhle cestě za snem, a příští rok se posunuli třeba zase o další krůček dál. Díky všem našim fanouškům, kteří nás celou sezonu hnali dopředu, a kteří nás podporovali na rychlostních zkouškách. Jsem moc rád, že vás je tolik.“
Petr Černohorský, spolujezdec: „S Honzou jsme se celý rok snažili podávat takové výkony, abychom z toho měli radost my dva, celý tým a hlavně naši partneři MOGUL a Benzina. Moc jim děkuji za podporu stejně jako celému týmu, bez kterého by se nám tento výsledek nikdy nepovedl. Vážím si toho, že můžu závodit v MOGUL Racing Týmu, a cením si celkového výsledku, kterého se nám společně podařilo dosáhnout.“
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.