Již jen několik týdnů zbývá do startu 37. SVK Rally Příbram, a tak jsou přípravy a organizace soutěže v plném proudu. Byla schválena zvláštní ustanovení k rally. Soutěž je zařazena do Mistrovství ČR v rally, Mistrovství ČR v rally historických automobilů, České Trophy – Rally pravidelnosti a tradiční součástí je i závod Rally Legend. Trať již má svoji definitivní podobu, všechna potřebná povolení a razítka jsou již na svých místech, a můžeme tak poodkrýt některá fakta.
37. SVK Rally Příbram bude zahájena předstartovní show s představením vybraných posádek v pátek 30.9.2016 od 17 hodin na náměstí TGM v Příbrami. První rychlostní zkouška odstartuje v sobotu 1.10.2016 v 8:38 v Bohosticích. Zklamáním pro posádky i diváky určitě bude absence lesního úseku z Vystrkova, kde nám stopku vystavil vlastník pozemků a lesů. Náhradou za tento chybějící tradiční a pěkný úsek pak bude polokruhová rychlostní zkouška číslo dvě startující ve Hvožďanech, kam se Rally Příbram díky pochopení místního zastupitelstva po mnoha letech opět vrací. Tradiční RZ bude s pořadovým číslem 3 zkouška v okolí Nestrašovic se startem ve Starosedlském Hrádku. Novou bude naopak RZ 4 vedoucí z Hostomic na Bukovou. Tyto 4 RZ se pojedou ještě jednou v odpolední sekci, která bude odstartována ve 13:28. Cíl první Etapy bude v servisní zóně na letišti v Dlouhé Lhotě v 17:25.
Nedělní etapu bude zahajovat RZ z Bohutína do Sádku v 7:18. Letos díky spolupráci s firmou Kovohutě Příbram bude tato RZ ozvláštněna průjezdem areálem této firmy, včetně přejezdu přes mostek, který věříme, že všechny posádky zdárně překonají bez újmy na karoseriích svých závodních speciálů. Další zkouška bude pro posádky připravena na Sedlčansku, a to ze Sestrouně do Křečovic. Závěrečnou RZ bude zkouška z Nalžovic do obce Líchovy. I průjezd těchto tří rychlostních zkoušek se bude opakovat.
Cíl soutěže bude opět na letišti v Dlouhé Lhotě. První posádka zde odevzdá svůj jízdní výkaz v závěrečné časové kontrole ve 13:20.
Zvláštní ustanovení 37. SVK Rally Příbram a spuštění přihlášek již brzy na našich nových webových stránkách www.rally-pribram.cz.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.