Již jen několik týdnů zbývá do startu 37. SVK Rally Příbram, a tak jsou přípravy a organizace soutěže v plném proudu. Byla schválena zvláštní ustanovení k rally. Soutěž je zařazena do Mistrovství ČR v rally, Mistrovství ČR v rally historických automobilů, České Trophy – Rally pravidelnosti a tradiční součástí je i závod Rally Legend. Trať již má svoji definitivní podobu, všechna potřebná povolení a razítka jsou již na svých místech, a můžeme tak poodkrýt některá fakta.
37. SVK Rally Příbram bude zahájena předstartovní show s představením vybraných posádek v pátek 30.9.2016 od 17 hodin na náměstí TGM v Příbrami. První rychlostní zkouška odstartuje v sobotu 1.10.2016 v 8:38 v Bohosticích. Zklamáním pro posádky i diváky určitě bude absence lesního úseku z Vystrkova, kde nám stopku vystavil vlastník pozemků a lesů. Náhradou za tento chybějící tradiční a pěkný úsek pak bude polokruhová rychlostní zkouška číslo dvě startující ve Hvožďanech, kam se Rally Příbram díky pochopení místního zastupitelstva po mnoha letech opět vrací. Tradiční RZ bude s pořadovým číslem 3 zkouška v okolí Nestrašovic se startem ve Starosedlském Hrádku. Novou bude naopak RZ 4 vedoucí z Hostomic na Bukovou. Tyto 4 RZ se pojedou ještě jednou v odpolední sekci, která bude odstartována ve 13:28. Cíl první Etapy bude v servisní zóně na letišti v Dlouhé Lhotě v 17:25.
Nedělní etapu bude zahajovat RZ z Bohutína do Sádku v 7:18. Letos díky spolupráci s firmou Kovohutě Příbram bude tato RZ ozvláštněna průjezdem areálem této firmy, včetně přejezdu přes mostek, který věříme, že všechny posádky zdárně překonají bez újmy na karoseriích svých závodních speciálů. Další zkouška bude pro posádky připravena na Sedlčansku, a to ze Sestrouně do Křečovic. Závěrečnou RZ bude zkouška z Nalžovic do obce Líchovy. I průjezd těchto tří rychlostních zkoušek se bude opakovat.
Cíl soutěže bude opět na letišti v Dlouhé Lhotě. První posádka zde odevzdá svůj jízdní výkaz v závěrečné časové kontrole ve 13:20.
Zvláštní ustanovení 37. SVK Rally Příbram a spuštění přihlášek již brzy na našich nových webových stránkách www.rally-pribram.cz.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?