První polovinu letošního kalendáře Autoklub Mistrovství České republiky v rally uzavře o nadcházejícím víkendu XII. Agrotec Rally Hustopeče, která je již třetím podnikem MČR. Na startovní rampu jihomoravského klání se v barvách Autoklub Peugeot Rally Talent postaví se startovním číslem 35 také mladá posádka Filip Mareš a Jan Hloušek.
Před tím, než se zraky všech definitivně upřou k další soutěži českého mistrovství, vraťme se ještě krátce o pár dní zpět. „O uplynulém víkendu se celý tým Autoklub Peugeot Rally Talent prezentoval na Motoristické slavnosti Legendy v pražských Bohnicích a nechyběla zde ani druhá týmová posádka, tedy Václav Černín s Jiřím Strossem. Obě dvojice se s vozem Peugeot 208 R2 představily všem návštěvníkům v rámci exhibičních jízd a také na týmové autogramiádě,“ ohlíží se za podařeným víkendem manažer týmu Stanislav Kafka. Své zhodnocení přidává také Filip Mareš: „Legendy se letos opět povedly, na akci si našlo cestu velké množství fanoušků a je skvělé, že jsme toho mohli být součástí. Osobně jsem pak vděčný za každou příležitost, kdy mohu usednout za volant vozu Peugeot 208 R2, takže i na Legendách jsem si každou jízdu náležitě užíval.“
Nyní už ale zpět k průběhu soutěžácké sezóny. Filipovi s Honzou se podařilo na předchozí soutěži v Českém Krumlově zvítězit a připsat si tak na své konto důležité body v boji o čelo hodnocení třídy 6, kde v současnosti okupují průběžnou třetí příčku. Nyní se však již semčicko - jablonecká dvojice musí soustředit na nadcházející podnik.
„Hustopeče jsou pro nás dalším velmi důležitým závodem. Rádi bychom navázali na výkon z Krumlova, ale bude to znovu velký boj s našimi soupeři, mezi které tentokrát ještě přibydou rychlé slovenské posádky,“ říká před soutěží Filip Mareš. „Hustopečská soutěž je díky svému charakteru v českém kalendáři jedinečná, při našem loňském premiérovém startu jsme si jí ale s Honzou velmi oblíbili. Bohužel se nám tehdy nepodařilo spatřit cíl, což bychom letos chtěli určitě napravit. Oba se už nemůžeme dočkat samotného závodu,“ dodává.
„Rádi bychom pozvali všechny fanoušky na soutěž do Hustopečí. Předpověď počasí je příznivá a čeká nás tak snad pěkný soutěžní víkend,“ uzavírá povídání před soutěží Stanislav Kafka.
XII. Agrotec Petronas Syntium rally 2016 startuje v pátek 17. 6. v 19:15 v Hustopečích v blízkosti Dukelského náměstí, v cíli je první vůz očekáván na stejném místě v sobotu 18. 6. krátce po 15. hodině. Pořadatelé připravili trať o celkové délce 278,42 km s deseti měřenými testy, což je příslibem opravdu velké podívané.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.