Dvojicu súťažných posádok predstaví na nadchádzajúcom rally podujatí v Hustopečiach slovenský KL Racing Team. Budú to Kukučka s Vejačkom a Cireň s Podobníkom.
Prví menovaní, čiže Tomáš Kukučka s Petrom Vejačkom sa divákom druhého kola slovenského šampionátu predstavia v spolupráci s vozidlom Škoda Fabia R5. Spoločne si to táto dvojica vyskúšala v súťažnom vozidle už na Rally Vyškov 2016, kde im v konečnom poradí patrilo víťazstvo v rámci Pohára organizátora, ale aj piate miesto absolútneho poradia.
„Vo Vyškove nám spoločne s Vejom všetko v aute klapalo a dúfam, že to tak bude aj teraz v Hustopečiach. Aj keď nám v prvom rade ide o body do slovenských majstrovstiev, ale aj FIA Zóny strednej Európy, som zvedavý ako sa nám podarí porovnať s kompletnou českou rally špičkou, ktorá tu bude štartovať. Verím, že to bude dobré a zo súťaže budeme odchádzať všetci spokojní,“ naznačil plány pred AGROTEC PETRONAS Syntium Rally Hustopeče 2016 Tomáš Kukučka.
V prípade druhej dvojice, Pavla Cireňa a Mareka Podobníka to bude trochu iné. Tát dvojica sa už spoznávať nemusí, keďže majú už spoločne najazdených niekoľko súťaží. Rovnako ako v rámci úvodnej súťaže slovenského šampionátu v Egri, aj v Hustopečiach sa divákom predstavia s vozidlom Honda Civic TypeR, ktoré je zaradené do triedy 8.
„Nám ide o získanie čo možno najväčšieho počtu bodov práve v triede 8. S Hondou totiž na vrcholné priečky v celkovom poradí počítať nemôžeme, tak sa zameriavame práve na triedu. Je už vopred jasné, že aj tu to bude nemilosrdný boj,“ predstavil svoje plány Pavol Cireň.
Na súťaž sa už teší aj manažér KL Racing Rally Teamu, Marek Lokaj: „Samozrejme, rovnako ako naše posádky, ani ja sa už neviem dočkať štartu súťaže. Od Eger Rally uplynulo už viac ako dva mesiace a tak sme všetci doslova nažhavení. Dúfam, že obom našim posádkam sa bude dariť a uvidíme ich úspešne až na cieľovej rampe.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.