Čtyři starty v letošní sezoně na zcela nových tratích má za sebou slovenský mladík Ján Kundlák. Společně s Michalou Rezkovou si zatím dojeli pro tři pohárová umístění a nyní si brousí zuby na další dokončenou soutěž, na Rally Hustopeče.
Rok 2016 je pro dvaadvacetiletého jezdce z Rovinky u Bratislavy zlomový a v mnoha směrech premiérový. Nová spolujezdkyně, nové auto a naprosto neznámé tratě. S Michalou Rezkovou tvoří Janko věčně usměvavou posádku a není se čemu divit. Peugeot 208 R2 funguje skvěle a posádka si výborně klestí cestu ve výsledcích třídy i dvoukolek. „Valašská rally v dubnu byla naší první společnou soutěží a z naší strany šlo hlavně o sladění uvnitř vozu i s technikou. To výsledek z Šumavy byl už příjemným překvapením. Druhé místo ve třídě a třetí v dvoukolkách jsem rozhodně nečekal, obzvláště, když jsem absolvoval první noční rychlostní zkoušky. Ve Vyškově už to vyšlo. Vítězství ve třídě bylo výsledkem práce celého týmu a já jsem rád za podporu, kterou mi věnuje,“ pochvaluje si dosavadní starty Ján Kundlák. Zatím poslední start Janka a Michaly proběhl v Českém Krumlově. Seznamovací jízdy absolvovala smíšená posádka za slunečného počasí. Samotnou soutěž ovšem doprovázely snad všechny druhy počasí a už tak náročná soutěž se změnila v očistec. „Do závodu jsme vyrazili za sucha, ale již na druhou zkoušku začalo pršet, během pár vteřin začalo lít, padaly kroupy, voda stála na cestě a auto nebylo ovladatelné ani po rovině. Na toto jsme fakt připravení nebyli. No, do cíle jsme doplavali. Počasí, a tím podmínky, se měnilo během okamžiku. Někteří z nás měli větší, někteří menší štěstí, někteří potřebovali vyloženě kajak, jiní už ne. Ale tak to prostě bývá. Přiznáváme ale, že RZ Kohout - Ján nám fakt dala zabrat - kluzký asfalt, viditelnost dva metry, nejdelší zkouška, kterou jsme jeli. Masakr,“ podělila se o dojmy z úvodní etapy Michala. Kundlák s Rezkovou dokončili první etapu na 16. místě absolutně. Posádku ovšem velmi hřála stříbrná příčka ve třídě i dvoukolkách. Do sobotní etapy se Janko s Michalou vyspali velmi dobře a pokračovali v kvalitních časech na erzetách. V dvoukolkách sice posádka podlehla ataku Martina Kočího, ve třídě si vybojované umístění z pátku udržela. „Průjezd cílem posledního Lipna už jde popsat stěží. Celou soutěž jsme se snažili vše podřídit tomu, abychom tento vytoužený cíl spatřili. A my to dokázali!!! Krumlov byl jednoznačně naší zatím nejtěžší soutěží a poháry odtud si jednoznačně zaslouží čestné místo ve vitrínách. Obrovský dík patří všem chlapům v servise, opět dokonalý servis a péče. Každý náš výsledek je zásluhou i vaší práce. Děkujeme, chlapi!!! Díky těm, kteří nám drželi palce, podporovali nás, fandili a z našich úspěchů se radují s námi. Děkujeme všem partnerům, díky kterým jsme mohli tento očistec prožít,“ neskrýval spokojenost z dokončené soutěže Ján Kundlák. V cíli byla posádka K.I.T. racing klasifikována na 17. místě absolutně, ve třídě 6 byla stříbrná a v dvoukolkách bronzová. Do výčtu úspěchu Jána a Michaly z Krumlova patří i druhé místo mezi juniory.
Nyní čeká na Kundláka s Rezkovou další výzva - soutěž mezi vinicemi nebo-li Rally Hustopeče. „Na českých tratích startuji letos poprvé a tudíž i erzety v Hustopečích budou pro mne nové a vše nové budí ve mně velkou výzvu. Obzvláště na nadcházející soutěž se moc těším, neboť jsem zde byl mnohokrát jako divák a soutěž se mi velmi líbí. V Česku je spousta kvalitních posádek, se kterými je radost se poměřovat. Nyní přibude i několik kvalitních jezdců ze Slovenska. V naší třídě to budou například Rasťo Chvála a Tomáš Fusko. Jsem zvědavý, jak obstojí v nadupané třídě. I když zatím sbíráme zkušenosti, chceme rally mezi vinicemi úspěšně dokončit,“ uvedl k nadcházející rally Ján Kundlák. V Hustopečích poveze dvojice Ján Kundlák – Michala Rezková startovní číslo 34 a posádka věří v podporu svých fanoušků. Pokud se chcete o dvaadvacetiletém jezdci dozvědět více, obsáhlý rozhovor najdete v specializovaném časopise Rally a číslo s Jankem vychází 15. června 2016.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?