Čtyři starty v letošní sezoně na zcela nových tratích má za sebou slovenský mladík Ján Kundlák. Společně s Michalou Rezkovou si zatím dojeli pro tři pohárová umístění a nyní si brousí zuby na další dokončenou soutěž, na Rally Hustopeče.
Rok 2016 je pro dvaadvacetiletého jezdce z Rovinky u Bratislavy zlomový a v mnoha směrech premiérový. Nová spolujezdkyně, nové auto a naprosto neznámé tratě. S Michalou Rezkovou tvoří Janko věčně usměvavou posádku a není se čemu divit. Peugeot 208 R2 funguje skvěle a posádka si výborně klestí cestu ve výsledcích třídy i dvoukolek. „Valašská rally v dubnu byla naší první společnou soutěží a z naší strany šlo hlavně o sladění uvnitř vozu i s technikou. To výsledek z Šumavy byl už příjemným překvapením. Druhé místo ve třídě a třetí v dvoukolkách jsem rozhodně nečekal, obzvláště, když jsem absolvoval první noční rychlostní zkoušky. Ve Vyškově už to vyšlo. Vítězství ve třídě bylo výsledkem práce celého týmu a já jsem rád za podporu, kterou mi věnuje,“ pochvaluje si dosavadní starty Ján Kundlák. Zatím poslední start Janka a Michaly proběhl v Českém Krumlově. Seznamovací jízdy absolvovala smíšená posádka za slunečného počasí. Samotnou soutěž ovšem doprovázely snad všechny druhy počasí a už tak náročná soutěž se změnila v očistec. „Do závodu jsme vyrazili za sucha, ale již na druhou zkoušku začalo pršet, během pár vteřin začalo lít, padaly kroupy, voda stála na cestě a auto nebylo ovladatelné ani po rovině. Na toto jsme fakt připravení nebyli. No, do cíle jsme doplavali. Počasí, a tím podmínky, se měnilo během okamžiku. Někteří z nás měli větší, někteří menší štěstí, někteří potřebovali vyloženě kajak, jiní už ne. Ale tak to prostě bývá. Přiznáváme ale, že RZ Kohout - Ján nám fakt dala zabrat - kluzký asfalt, viditelnost dva metry, nejdelší zkouška, kterou jsme jeli. Masakr,“ podělila se o dojmy z úvodní etapy Michala. Kundlák s Rezkovou dokončili první etapu na 16. místě absolutně. Posádku ovšem velmi hřála stříbrná příčka ve třídě i dvoukolkách. Do sobotní etapy se Janko s Michalou vyspali velmi dobře a pokračovali v kvalitních časech na erzetách. V dvoukolkách sice posádka podlehla ataku Martina Kočího, ve třídě si vybojované umístění z pátku udržela. „Průjezd cílem posledního Lipna už jde popsat stěží. Celou soutěž jsme se snažili vše podřídit tomu, abychom tento vytoužený cíl spatřili. A my to dokázali!!! Krumlov byl jednoznačně naší zatím nejtěžší soutěží a poháry odtud si jednoznačně zaslouží čestné místo ve vitrínách. Obrovský dík patří všem chlapům v servise, opět dokonalý servis a péče. Každý náš výsledek je zásluhou i vaší práce. Děkujeme, chlapi!!! Díky těm, kteří nám drželi palce, podporovali nás, fandili a z našich úspěchů se radují s námi. Děkujeme všem partnerům, díky kterým jsme mohli tento očistec prožít,“ neskrýval spokojenost z dokončené soutěže Ján Kundlák. V cíli byla posádka K.I.T. racing klasifikována na 17. místě absolutně, ve třídě 6 byla stříbrná a v dvoukolkách bronzová. Do výčtu úspěchu Jána a Michaly z Krumlova patří i druhé místo mezi juniory.
Nyní čeká na Kundláka s Rezkovou další výzva - soutěž mezi vinicemi nebo-li Rally Hustopeče. „Na českých tratích startuji letos poprvé a tudíž i erzety v Hustopečích budou pro mne nové a vše nové budí ve mně velkou výzvu. Obzvláště na nadcházející soutěž se moc těším, neboť jsem zde byl mnohokrát jako divák a soutěž se mi velmi líbí. V Česku je spousta kvalitních posádek, se kterými je radost se poměřovat. Nyní přibude i několik kvalitních jezdců ze Slovenska. V naší třídě to budou například Rasťo Chvála a Tomáš Fusko. Jsem zvědavý, jak obstojí v nadupané třídě. I když zatím sbíráme zkušenosti, chceme rally mezi vinicemi úspěšně dokončit,“ uvedl k nadcházející rally Ján Kundlák. V Hustopečích poveze dvojice Ján Kundlák – Michala Rezková startovní číslo 34 a posádka věří v podporu svých fanoušků. Pokud se chcete o dvaadvacetiletém jezdci dozvědět více, obsáhlý rozhovor najdete v specializovaném časopise Rally a číslo s Jankem vychází 15. června 2016.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.