V loňském roce se pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsportu dočkali v součtu přihlášek čísla 116. A to je letos překonáno! Do oblíbené jihočeské soutěže se přihlásilo 93 posádek Autoklub MČR v automobilových rally a FIA European Rally Trophy, k nim přibylo dalších 39 historiků, což znamená celkem přes 130 posádek.
K největším favoritům čtyřiačtyřicátého ročníku budou bezpochyby patřit jezdci týmu ŠKODA Motorsport. Jan Kopecký a Pontus Tidemand přijedou rozjetí z Portugalské rallye. Diváky bude určitě zajímat nový vůz Václava Pecha, který na Šumavě představil Porsche 997 GT3. Chybět nebudou ani vozy kategorie WRC a Super 2000. Kromě toho se na startu objeví také deset dvojic, které pojedou v rámci Rallye Legendy Show.
Úspěchem organizátorů je zařazení 5. New Energies Rallye Český Krumlov určené pro vozy s alternativním pohonem do světového poháru. Soutěž, do které se přihlásilo 53 dvojic, přijede odstartovat sám prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt. Více posádek se účastní jen ekologické obdoby slavné Rallye Monte-Carlo.
Na závěr malý pohled do historie. Nejvíce účastníků se přihlásilo v roce 1974, kdy se rallye jela jako oblastní soutěž. Tehdy se celkové číslo vyšplhalo přes 170. O deset let později, kdy měl podnik statut Sdruženého krajského přeboru, pořadatelé registrovali 140 přihlášek. Osmatřicet z nich bylo tehdy nejdostupnější závodní nářadí - Trabant.
44. Rallye Český Krumlov se koná ve dnech 27. a 28. května 2016. Podrobnosti k soutěži jsou k mání na oficiálních internetových stránkách www.rallyekrumlov.cz.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?