Také při druhém letošním rallysprintovém podniku, který se jel ve Vyškově, si zlínská posádka ve složení Egon Smékal- Petra Němcová došla pro poháry za umístění v RSS a třídě 5. Po triumfu na Valašské rally v polovině dubna, to byla tentokráte druhá místa.
Sedm rychlostních zkoušek čekalo na posádky druhého podniku rallysprint série na Vyškovsku. Mezi hlavní favority soutěže patřil Egon Smékal navigovaný Petrou Němcovou na voze Citroën DS3 R3T. Páteční seznamovací jízdy probíhaly za deště, a tak mnoho posádek očekávalo mokrý závod. Mokro a blátivo bylo ovšem pouze na úvodní dvě rychlostní zkoušky. Oba měřené rychlostní testy Egon s Petrou vyhráli a na čele RSS si vytvořili více jak pětivteřinový náskok. Od druhé sekce se jelo už na suchu a posádky znatelně zrychlovaly. Smékal s Němcovou získali ještě skalp v podobě nejrychlejšího času na předposlední zkoušce soutěže. Ovšem na lepší jak druhé místo ve vyškovské rally to nestačilo. Za vítězným Patrikem Rujbrem zaostal Egon Smékal o 7,5 vteřiny. „Závod ve Vyškově se nám velmi líbil a pořadatelsky to byla perfektně zvládnutá soutěž. Úvod soutěže se jel za mokra. Klouzání na mokrých silničkách i kluzkém blátě se nám líbilo. Do druhé sekce jsme ovšem nastupovali s přenastaveným vozem na sucho. Tady musím pochválit celý tým za výbornou práci, neboť během sprintu jsme třikrát přenastavovali setup auta a kluci zvládli vše na jedničku. I když tým i my s Petrou jsme podali skvělý výkon, na vítězství to nestačilo. Nyní naše přípravy budou směřovat k rally v Pačejově. V loňském roce to byla jedna z nejpěknějších soutěží, která nabízí opravdu krásné rychlostní zkoušky," uvedl v cíli vyškovské rally Egon Smékal. Po sedmi rychlostních zkouškách byla posádka Egon Smékal - Petra Němcová klasifikována na 14. místě v absolutní klasifikaci, 2. místě v RSS a stříbrná příčka patří posádce i ve třídě 5.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.