Také při druhém letošním rallysprintovém podniku, který se jel ve Vyškově, si zlínská posádka ve složení Egon Smékal- Petra Němcová došla pro poháry za umístění v RSS a třídě 5. Po triumfu na Valašské rally v polovině dubna, to byla tentokráte druhá místa.
Sedm rychlostních zkoušek čekalo na posádky druhého podniku rallysprint série na Vyškovsku. Mezi hlavní favority soutěže patřil Egon Smékal navigovaný Petrou Němcovou na voze Citroën DS3 R3T. Páteční seznamovací jízdy probíhaly za deště, a tak mnoho posádek očekávalo mokrý závod. Mokro a blátivo bylo ovšem pouze na úvodní dvě rychlostní zkoušky. Oba měřené rychlostní testy Egon s Petrou vyhráli a na čele RSS si vytvořili více jak pětivteřinový náskok. Od druhé sekce se jelo už na suchu a posádky znatelně zrychlovaly. Smékal s Němcovou získali ještě skalp v podobě nejrychlejšího času na předposlední zkoušce soutěže. Ovšem na lepší jak druhé místo ve vyškovské rally to nestačilo. Za vítězným Patrikem Rujbrem zaostal Egon Smékal o 7,5 vteřiny. „Závod ve Vyškově se nám velmi líbil a pořadatelsky to byla perfektně zvládnutá soutěž. Úvod soutěže se jel za mokra. Klouzání na mokrých silničkách i kluzkém blátě se nám líbilo. Do druhé sekce jsme ovšem nastupovali s přenastaveným vozem na sucho. Tady musím pochválit celý tým za výbornou práci, neboť během sprintu jsme třikrát přenastavovali setup auta a kluci zvládli vše na jedničku. I když tým i my s Petrou jsme podali skvělý výkon, na vítězství to nestačilo. Nyní naše přípravy budou směřovat k rally v Pačejově. V loňském roce to byla jedna z nejpěknějších soutěží, která nabízí opravdu krásné rychlostní zkoušky," uvedl v cíli vyškovské rally Egon Smékal. Po sedmi rychlostních zkouškách byla posádka Egon Smékal - Petra Němcová klasifikována na 14. místě v absolutní klasifikaci, 2. místě v RSS a stříbrná příčka patří posádce i ve třídě 5.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?