Cíl byl splněn, ba co víc, překročen. Tímto uspokojivým konstatováním uzavřeli hodnocení letošního XXIV. ročníku Rally Vyškov členové týmu LB Trans Racing, který nepřerušil sérii medailových výsledků ze svojí domácí soutěže. Zasloužili se o to Patrik Brtníček s Rudolfem Kouřilem, jejichž bojovný, leč disciplinovaný výkon, přinesl cenné třetí místo v klasifikaci XTG Opel Adam Cupu.
Pokud podle nabité startovní listiny a rozmanitých tratí očekávala řada fanoušků zajímavý závod, po zásahu počasí už nad atraktivitou Rally Vyškov nepochyboval nikdo. Šotolinový úsek přibližně v polovině první „erzety“ balancoval na hranici sjízdnosti a soutěžní posádky s obavami vzhlížely i ke klouzavým asfaltům na Račické „erzetě“. Recept na úspěch byl zdánlivě jednoduchý – udržet temperament na uzdě. S tímto úkolem najížděli na startovní rampu Patrik Brtníček s Rudolfem Kouřilem, pro které měla být vyškovská rally především dalším zdrojem testovacích kilometrů v novém Opelu Adam. Těžko však od domácí posádky čekat, že před zraky svých rodin, kamarádů a známých zapomene na výsledkové ambice. Zcela beze sporu tak ve vzduchu visela i otázka, zda se Patrik na domácích tratích dokáže alespoň o kousek přiblížit špičce Opel Adam Cupu.
Dle porovnání výsledků ze závěru Valašské rally a z úvodu vyškovské rally začínal Patrik přesně tam, kde na Valašce skončil. Odstup přibližně dvou sekund na kilometr za vedoucím Polákem Tomaszczykem mu po první „erzetě“ přisoudil páté místo mezi sedmi pohárovými opely. Ve výkonu Patrika s Rudou však šlo najít drobné rezervy vyvolané přemírou snahy. „Já bych první „erzetu“ zhodnotil jako jednu velkou krizovku,“ vtipkoval v servisu spolujezdec Rudolf Kouřil. „Žádná z nich ale nebyla vážná. Podmínky byly náročné a chvíli trvalo, než jsme si na ně zvykli,“ vysvětlil několik neplánovaných smyků a sklouznutí z první „erzety“ spolujezdec a učitel v jedné osobě. S každou další „erzetou“ se dařilo množství chybiček snižovat a už po následující račické „erzetě“ patřilo posádce LB Trans Racing teamu nečekané třetí místo v poháru.
Na prvních Podivicích své postavení potvrdili a o jejich postupném zrychlování svědčil i odstup od vítěze této „erzety“ Matěje Kamence, který tvořil pouhých 12 sekund na 10 kilometrech. Největší ohrožení skvěle rozjetého závodu přišlo paradoxně ve druhém průjezdu touto „erzetou“, kde Patrik s Rudou, stejně jako mnozí další, podcenili zrádnou pasáž na kostkách před výjezdem z obce Podivice. Poznámka v rozpise „ZMK“, tedy „za mokra klouže“, nebyla úplně přesná, neboť podivické kostky kloužou za každého počasí. Došlo tak k situaci, kdy pravé zadní kolo Patrikova adamu označkovalo jeden z obrubníků v okolí tratě a posádka po zbytek „erzety“ s obavami zkoumala, jaké bude mít tento incident následky. Opel Adam se naštěstí ukázal jako bytelné soutěžní auto a kontakt s obrubníkem přečkal bez výrazných následků. Patrik Brtníček s Rudolfem Kouřilem tak mohli pokračovat v boji o třetí místo v poháru, o které se přetahovali s posádkou Robert Hordossy – Štěpán Palivec. Dvojice LB Trans Racing teamu vstupovala do posledních kilometrů s mírným náskokem, klidná však mohla být až v okamžiku, kdy na konto Hordossyho s Palivcem přibyla pětisekundová penalizace za kontakt s retardérem. V cíli hovořily pro Patrika s Rudou 9,4 sekundy a oslavy v domácím týmu mohly začít. „Kdyby mi před startem někdo řekl, že budeme třetí, nevěřil bych mu. Na první „erzetě“ jsme měli tři krizové momenty, do druhé sekce jsme však už vyrazili na suchých pneumatikách, cesty osychaly a závodění bylo o něčem jiném. Moc hezky jsme se svezli,“ prozradil v cíli Patrik. Ruda Kouřil jeho slova jen doplnil: „Jeli jsme přesně tak, jak jsme se před startem domluvili. Nemám pocit, že bychom někde jeli přes závit, samozřejmě, že drobné chyby jsme vyrobili, ale ty vyrobí každý, kdo jede rychle. Jednalo se o disciplinovaný výkon.“
Kromě třetí pozice v XTG Opel Adam Cupu patřilo Patriku Brtníčkovi a Rudolfu Kouřilovi i 39. místo absolutně (mezi 103 účastníky rally) a patnáctá příčka v nejnabitější třídě 6. Pro oba členy posádky je potěšitelná zejména skutečnost, že po dvou soutěžích poháru postoupili na průběžné třetí místo, hned za nedostižnou dvojku Matěj Kamenec, Jerzy Tomaszczyk.
Další soutěží, na kterou LB Trans Racing vyšle své zástupce, bude Rally Český Krumlov, kde se Patrik Brtníček tentokrát představí se spolujezdcem Markem Topičem. Bližší informace o účinkování týmu na vyškovské rally včetně výběru nejzajímavějších okamžiků z onboard kamery můžete najít na oficiálních facebookových stránkách týmu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?