Cíl byl splněn, ba co víc, překročen. Tímto uspokojivým konstatováním uzavřeli hodnocení letošního XXIV. ročníku Rally Vyškov členové týmu LB Trans Racing, který nepřerušil sérii medailových výsledků ze svojí domácí soutěže. Zasloužili se o to Patrik Brtníček s Rudolfem Kouřilem, jejichž bojovný, leč disciplinovaný výkon, přinesl cenné třetí místo v klasifikaci XTG Opel Adam Cupu.
Pokud podle nabité startovní listiny a rozmanitých tratí očekávala řada fanoušků zajímavý závod, po zásahu počasí už nad atraktivitou Rally Vyškov nepochyboval nikdo. Šotolinový úsek přibližně v polovině první „erzety“ balancoval na hranici sjízdnosti a soutěžní posádky s obavami vzhlížely i ke klouzavým asfaltům na Račické „erzetě“. Recept na úspěch byl zdánlivě jednoduchý – udržet temperament na uzdě. S tímto úkolem najížděli na startovní rampu Patrik Brtníček s Rudolfem Kouřilem, pro které měla být vyškovská rally především dalším zdrojem testovacích kilometrů v novém Opelu Adam. Těžko však od domácí posádky čekat, že před zraky svých rodin, kamarádů a známých zapomene na výsledkové ambice. Zcela beze sporu tak ve vzduchu visela i otázka, zda se Patrik na domácích tratích dokáže alespoň o kousek přiblížit špičce Opel Adam Cupu.
Dle porovnání výsledků ze závěru Valašské rally a z úvodu vyškovské rally začínal Patrik přesně tam, kde na Valašce skončil. Odstup přibližně dvou sekund na kilometr za vedoucím Polákem Tomaszczykem mu po první „erzetě“ přisoudil páté místo mezi sedmi pohárovými opely. Ve výkonu Patrika s Rudou však šlo najít drobné rezervy vyvolané přemírou snahy. „Já bych první „erzetu“ zhodnotil jako jednu velkou krizovku,“ vtipkoval v servisu spolujezdec Rudolf Kouřil. „Žádná z nich ale nebyla vážná. Podmínky byly náročné a chvíli trvalo, než jsme si na ně zvykli,“ vysvětlil několik neplánovaných smyků a sklouznutí z první „erzety“ spolujezdec a učitel v jedné osobě. S každou další „erzetou“ se dařilo množství chybiček snižovat a už po následující račické „erzetě“ patřilo posádce LB Trans Racing teamu nečekané třetí místo v poháru.
Na prvních Podivicích své postavení potvrdili a o jejich postupném zrychlování svědčil i odstup od vítěze této „erzety“ Matěje Kamence, který tvořil pouhých 12 sekund na 10 kilometrech. Největší ohrožení skvěle rozjetého závodu přišlo paradoxně ve druhém průjezdu touto „erzetou“, kde Patrik s Rudou, stejně jako mnozí další, podcenili zrádnou pasáž na kostkách před výjezdem z obce Podivice. Poznámka v rozpise „ZMK“, tedy „za mokra klouže“, nebyla úplně přesná, neboť podivické kostky kloužou za každého počasí. Došlo tak k situaci, kdy pravé zadní kolo Patrikova adamu označkovalo jeden z obrubníků v okolí tratě a posádka po zbytek „erzety“ s obavami zkoumala, jaké bude mít tento incident následky. Opel Adam se naštěstí ukázal jako bytelné soutěžní auto a kontakt s obrubníkem přečkal bez výrazných následků. Patrik Brtníček s Rudolfem Kouřilem tak mohli pokračovat v boji o třetí místo v poháru, o které se přetahovali s posádkou Robert Hordossy – Štěpán Palivec. Dvojice LB Trans Racing teamu vstupovala do posledních kilometrů s mírným náskokem, klidná však mohla být až v okamžiku, kdy na konto Hordossyho s Palivcem přibyla pětisekundová penalizace za kontakt s retardérem. V cíli hovořily pro Patrika s Rudou 9,4 sekundy a oslavy v domácím týmu mohly začít. „Kdyby mi před startem někdo řekl, že budeme třetí, nevěřil bych mu. Na první „erzetě“ jsme měli tři krizové momenty, do druhé sekce jsme však už vyrazili na suchých pneumatikách, cesty osychaly a závodění bylo o něčem jiném. Moc hezky jsme se svezli,“ prozradil v cíli Patrik. Ruda Kouřil jeho slova jen doplnil: „Jeli jsme přesně tak, jak jsme se před startem domluvili. Nemám pocit, že bychom někde jeli přes závit, samozřejmě, že drobné chyby jsme vyrobili, ale ty vyrobí každý, kdo jede rychle. Jednalo se o disciplinovaný výkon.“
Kromě třetí pozice v XTG Opel Adam Cupu patřilo Patriku Brtníčkovi a Rudolfu Kouřilovi i 39. místo absolutně (mezi 103 účastníky rally) a patnáctá příčka v nejnabitější třídě 6. Pro oba členy posádky je potěšitelná zejména skutečnost, že po dvou soutěžích poháru postoupili na průběžné třetí místo, hned za nedostižnou dvojku Matěj Kamenec, Jerzy Tomaszczyk.
Další soutěží, na kterou LB Trans Racing vyšle své zástupce, bude Rally Český Krumlov, kde se Patrik Brtníček tentokrát představí se spolujezdcem Markem Topičem. Bližší informace o účinkování týmu na vyškovské rally včetně výběru nejzajímavějších okamžiků z onboard kamery můžete najít na oficiálních facebookových stránkách týmu.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?