Cíl byl splněn, ba co víc, překročen. Tímto uspokojivým konstatováním uzavřeli hodnocení letošního XXIV. ročníku Rally Vyškov členové týmu LB Trans Racing, který nepřerušil sérii medailových výsledků ze svojí domácí soutěže. Zasloužili se o to Patrik Brtníček s Rudolfem Kouřilem, jejichž bojovný, leč disciplinovaný výkon, přinesl cenné třetí místo v klasifikaci XTG Opel Adam Cupu.
Pokud podle nabité startovní listiny a rozmanitých tratí očekávala řada fanoušků zajímavý závod, po zásahu počasí už nad atraktivitou Rally Vyškov nepochyboval nikdo. Šotolinový úsek přibližně v polovině první „erzety“ balancoval na hranici sjízdnosti a soutěžní posádky s obavami vzhlížely i ke klouzavým asfaltům na Račické „erzetě“. Recept na úspěch byl zdánlivě jednoduchý – udržet temperament na uzdě. S tímto úkolem najížděli na startovní rampu Patrik Brtníček s Rudolfem Kouřilem, pro které měla být vyškovská rally především dalším zdrojem testovacích kilometrů v novém Opelu Adam. Těžko však od domácí posádky čekat, že před zraky svých rodin, kamarádů a známých zapomene na výsledkové ambice. Zcela beze sporu tak ve vzduchu visela i otázka, zda se Patrik na domácích tratích dokáže alespoň o kousek přiblížit špičce Opel Adam Cupu.
Dle porovnání výsledků ze závěru Valašské rally a z úvodu vyškovské rally začínal Patrik přesně tam, kde na Valašce skončil. Odstup přibližně dvou sekund na kilometr za vedoucím Polákem Tomaszczykem mu po první „erzetě“ přisoudil páté místo mezi sedmi pohárovými opely. Ve výkonu Patrika s Rudou však šlo najít drobné rezervy vyvolané přemírou snahy. „Já bych první „erzetu“ zhodnotil jako jednu velkou krizovku,“ vtipkoval v servisu spolujezdec Rudolf Kouřil. „Žádná z nich ale nebyla vážná. Podmínky byly náročné a chvíli trvalo, než jsme si na ně zvykli,“ vysvětlil několik neplánovaných smyků a sklouznutí z první „erzety“ spolujezdec a učitel v jedné osobě. S každou další „erzetou“ se dařilo množství chybiček snižovat a už po následující račické „erzetě“ patřilo posádce LB Trans Racing teamu nečekané třetí místo v poháru.
Na prvních Podivicích své postavení potvrdili a o jejich postupném zrychlování svědčil i odstup od vítěze této „erzety“ Matěje Kamence, který tvořil pouhých 12 sekund na 10 kilometrech. Největší ohrožení skvěle rozjetého závodu přišlo paradoxně ve druhém průjezdu touto „erzetou“, kde Patrik s Rudou, stejně jako mnozí další, podcenili zrádnou pasáž na kostkách před výjezdem z obce Podivice. Poznámka v rozpise „ZMK“, tedy „za mokra klouže“, nebyla úplně přesná, neboť podivické kostky kloužou za každého počasí. Došlo tak k situaci, kdy pravé zadní kolo Patrikova adamu označkovalo jeden z obrubníků v okolí tratě a posádka po zbytek „erzety“ s obavami zkoumala, jaké bude mít tento incident následky. Opel Adam se naštěstí ukázal jako bytelné soutěžní auto a kontakt s obrubníkem přečkal bez výrazných následků. Patrik Brtníček s Rudolfem Kouřilem tak mohli pokračovat v boji o třetí místo v poháru, o které se přetahovali s posádkou Robert Hordossy – Štěpán Palivec. Dvojice LB Trans Racing teamu vstupovala do posledních kilometrů s mírným náskokem, klidná však mohla být až v okamžiku, kdy na konto Hordossyho s Palivcem přibyla pětisekundová penalizace za kontakt s retardérem. V cíli hovořily pro Patrika s Rudou 9,4 sekundy a oslavy v domácím týmu mohly začít. „Kdyby mi před startem někdo řekl, že budeme třetí, nevěřil bych mu. Na první „erzetě“ jsme měli tři krizové momenty, do druhé sekce jsme však už vyrazili na suchých pneumatikách, cesty osychaly a závodění bylo o něčem jiném. Moc hezky jsme se svezli,“ prozradil v cíli Patrik. Ruda Kouřil jeho slova jen doplnil: „Jeli jsme přesně tak, jak jsme se před startem domluvili. Nemám pocit, že bychom někde jeli přes závit, samozřejmě, že drobné chyby jsme vyrobili, ale ty vyrobí každý, kdo jede rychle. Jednalo se o disciplinovaný výkon.“
Kromě třetí pozice v XTG Opel Adam Cupu patřilo Patriku Brtníčkovi a Rudolfu Kouřilovi i 39. místo absolutně (mezi 103 účastníky rally) a patnáctá příčka v nejnabitější třídě 6. Pro oba členy posádky je potěšitelná zejména skutečnost, že po dvou soutěžích poháru postoupili na průběžné třetí místo, hned za nedostižnou dvojku Matěj Kamenec, Jerzy Tomaszczyk.
Další soutěží, na kterou LB Trans Racing vyšle své zástupce, bude Rally Český Krumlov, kde se Patrik Brtníček tentokrát představí se spolujezdcem Markem Topičem. Bližší informace o účinkování týmu na vyškovské rally včetně výběru nejzajímavějších okamžiků z onboard kamery můžete najít na oficiálních facebookových stránkách týmu.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?