Divoké počasí provázelo pátý podnik GPD rally cupu 2016, který se tentokráte přestěhoval na tratě automodromu ve Vysokém Mýtě. Déšť, slunce, bouřka a kroupy jezdcům ztěžovaly výběr pneumatik. Nejlépe si s počasím i tratí poradili Roman Odložilík absolutně a Sebastian Puzoň v dvoukolkách.
Čtyři automobilové značky se sešly v kategorii dvoukolek, a tak byla ideální možnost porovnávat. Krátké účinkování měl v závodě David Štefan. Do Vysokého Mýta přivezl pražský jezdec vůz Opel Adam, ale poškozená poloosa mu vystavila stopku hned v úvodní zkoušce. Pro pohár za třetí místo si dojel Rostislav Kovařčík se Škodou Felicia Kit Car. O vítězství si to rozdali Lukáš Čala usedající podruhé do Peugeotu 208 R2 a polský zástupce Sebastian Puzoň na Renaultu Clio R3. Čala byl rychlejší v úvodních dvou rychlostních zkouškách, Puzoňovi patřily závěrečné dvě. Až čas z poslední RZ určil vítěze dvoukolek a ve Vysokém Mýtě se jím stal Sebastian Puzoň. Lukáš Čala ztratil na vítěze 4,6 vteřiny. „Svezení v peugeotu bylo opět velmi krásné a já si jízdy náramně užíval. Pro mne bylo nepříjemné počasí, kdy na závěr soutěžního dne zapršelo a auto dost klouzalo. Přesto jsem nadšený. Druhý start s tímto vozem super, ale je stále se co učit,“ uvedl po závodě Lukáš Čala.
Přední příčky absolutní klasifikace pátého podniku GPD rally cupu 2016 patřily jezdcům využívající pohon všech kol. Těch se do Vysokého Mýta sjelo třináct a za volanty bylo vidět několik zajímavých tváří. Premiéru ve čtyřkolce si odbyl například Lukáš Langmajer nebo čerstvá vítězka třídy 10 z vyškovského rallysprintu Pavlína Tydlačková. Do TOP 5 absolutní klasifikace se svými časy probojovali i dva dvoukolkáři. 5 místo vyjel Lukáš Čala a o příčku výš byl klasifikovaný Sebastian Puzoň.
O pódiové umístění si to rozdali Silvestr Mikuláštík, Roman Odložilík a Jaroslav Podešva. Pěkné souboje sváděli Mikuláštík s Podešvou. Jezdec v Subaru byl v tomto mini duelu rychlejší na prvních dvou erzetách, díky technickým problémům Silverovy Octavie WRC, na které mu na jednom ze skoků prasklo turbo. Na třetí rychlostku začalo pršet a „Silvero“ stáhl část z odstupu. I v závěrečném měřeném testu byl lepší bystřický jezdec, krotitele dlouhých smyků Podešvu sice překonal, ale na poslední RZ nafasoval 15 sekundovou penalizaci a tak Silvestr Mikuláštík se Škodou Octavia WRC obsadil ve Vysokém Mýtě 3. příčku. O 6,8 vteřiny byl lepší na druhém místě Jaroslav Podešva a vítězství stylem start – cíl si odvezl Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5. Odložilík tak navázal na vítězství z vyškovského sprintu a v GPD rally cupu 2016 zvítězil po páté v řadě.
„Letos jsme startovali v Mýtě po čtvrté a pokaždé jsme tu museli řešit vážné technické problémy. Přitom jsem tu startoval každý rok s jiným vozem, nechápu to! Je to tu pro nás asi začarované,“ dodává Silvero s nešťastným úsměvem. Šestý díl GPD rally cupu 2016 je naplánovaný na 11.6.2016 do Kopřivnice.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?