Divoké počasí provázelo pátý podnik GPD rally cupu 2016, který se tentokráte přestěhoval na tratě automodromu ve Vysokém Mýtě. Déšť, slunce, bouřka a kroupy jezdcům ztěžovaly výběr pneumatik. Nejlépe si s počasím i tratí poradili Roman Odložilík absolutně a Sebastian Puzoň v dvoukolkách.
Čtyři automobilové značky se sešly v kategorii dvoukolek, a tak byla ideální možnost porovnávat. Krátké účinkování měl v závodě David Štefan. Do Vysokého Mýta přivezl pražský jezdec vůz Opel Adam, ale poškozená poloosa mu vystavila stopku hned v úvodní zkoušce. Pro pohár za třetí místo si dojel Rostislav Kovařčík se Škodou Felicia Kit Car. O vítězství si to rozdali Lukáš Čala usedající podruhé do Peugeotu 208 R2 a polský zástupce Sebastian Puzoň na Renaultu Clio R3. Čala byl rychlejší v úvodních dvou rychlostních zkouškách, Puzoňovi patřily závěrečné dvě. Až čas z poslední RZ určil vítěze dvoukolek a ve Vysokém Mýtě se jím stal Sebastian Puzoň. Lukáš Čala ztratil na vítěze 4,6 vteřiny. „Svezení v peugeotu bylo opět velmi krásné a já si jízdy náramně užíval. Pro mne bylo nepříjemné počasí, kdy na závěr soutěžního dne zapršelo a auto dost klouzalo. Přesto jsem nadšený. Druhý start s tímto vozem super, ale je stále se co učit,“ uvedl po závodě Lukáš Čala.
Přední příčky absolutní klasifikace pátého podniku GPD rally cupu 2016 patřily jezdcům využívající pohon všech kol. Těch se do Vysokého Mýta sjelo třináct a za volanty bylo vidět několik zajímavých tváří. Premiéru ve čtyřkolce si odbyl například Lukáš Langmajer nebo čerstvá vítězka třídy 10 z vyškovského rallysprintu Pavlína Tydlačková. Do TOP 5 absolutní klasifikace se svými časy probojovali i dva dvoukolkáři. 5 místo vyjel Lukáš Čala a o příčku výš byl klasifikovaný Sebastian Puzoň.
O pódiové umístění si to rozdali Silvestr Mikuláštík, Roman Odložilík a Jaroslav Podešva. Pěkné souboje sváděli Mikuláštík s Podešvou. Jezdec v Subaru byl v tomto mini duelu rychlejší na prvních dvou erzetách, díky technickým problémům Silverovy Octavie WRC, na které mu na jednom ze skoků prasklo turbo. Na třetí rychlostku začalo pršet a „Silvero“ stáhl část z odstupu. I v závěrečném měřeném testu byl lepší bystřický jezdec, krotitele dlouhých smyků Podešvu sice překonal, ale na poslední RZ nafasoval 15 sekundovou penalizaci a tak Silvestr Mikuláštík se Škodou Octavia WRC obsadil ve Vysokém Mýtě 3. příčku. O 6,8 vteřiny byl lepší na druhém místě Jaroslav Podešva a vítězství stylem start – cíl si odvezl Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5. Odložilík tak navázal na vítězství z vyškovského sprintu a v GPD rally cupu 2016 zvítězil po páté v řadě.
„Letos jsme startovali v Mýtě po čtvrté a pokaždé jsme tu museli řešit vážné technické problémy. Přitom jsem tu startoval každý rok s jiným vozem, nechápu to! Je to tu pro nás asi začarované,“ dodává Silvero s nešťastným úsměvem. Šestý díl GPD rally cupu 2016 je naplánovaný na 11.6.2016 do Kopřivnice.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.