Divoké počasí provázelo pátý podnik GPD rally cupu 2016, který se tentokráte přestěhoval na tratě automodromu ve Vysokém Mýtě. Déšť, slunce, bouřka a kroupy jezdcům ztěžovaly výběr pneumatik. Nejlépe si s počasím i tratí poradili Roman Odložilík absolutně a Sebastian Puzoň v dvoukolkách.
Čtyři automobilové značky se sešly v kategorii dvoukolek, a tak byla ideální možnost porovnávat. Krátké účinkování měl v závodě David Štefan. Do Vysokého Mýta přivezl pražský jezdec vůz Opel Adam, ale poškozená poloosa mu vystavila stopku hned v úvodní zkoušce. Pro pohár za třetí místo si dojel Rostislav Kovařčík se Škodou Felicia Kit Car. O vítězství si to rozdali Lukáš Čala usedající podruhé do Peugeotu 208 R2 a polský zástupce Sebastian Puzoň na Renaultu Clio R3. Čala byl rychlejší v úvodních dvou rychlostních zkouškách, Puzoňovi patřily závěrečné dvě. Až čas z poslední RZ určil vítěze dvoukolek a ve Vysokém Mýtě se jím stal Sebastian Puzoň. Lukáš Čala ztratil na vítěze 4,6 vteřiny. „Svezení v peugeotu bylo opět velmi krásné a já si jízdy náramně užíval. Pro mne bylo nepříjemné počasí, kdy na závěr soutěžního dne zapršelo a auto dost klouzalo. Přesto jsem nadšený. Druhý start s tímto vozem super, ale je stále se co učit,“ uvedl po závodě Lukáš Čala.
Přední příčky absolutní klasifikace pátého podniku GPD rally cupu 2016 patřily jezdcům využívající pohon všech kol. Těch se do Vysokého Mýta sjelo třináct a za volanty bylo vidět několik zajímavých tváří. Premiéru ve čtyřkolce si odbyl například Lukáš Langmajer nebo čerstvá vítězka třídy 10 z vyškovského rallysprintu Pavlína Tydlačková. Do TOP 5 absolutní klasifikace se svými časy probojovali i dva dvoukolkáři. 5 místo vyjel Lukáš Čala a o příčku výš byl klasifikovaný Sebastian Puzoň.
O pódiové umístění si to rozdali Silvestr Mikuláštík, Roman Odložilík a Jaroslav Podešva. Pěkné souboje sváděli Mikuláštík s Podešvou. Jezdec v Subaru byl v tomto mini duelu rychlejší na prvních dvou erzetách, díky technickým problémům Silverovy Octavie WRC, na které mu na jednom ze skoků prasklo turbo. Na třetí rychlostku začalo pršet a „Silvero“ stáhl část z odstupu. I v závěrečném měřeném testu byl lepší bystřický jezdec, krotitele dlouhých smyků Podešvu sice překonal, ale na poslední RZ nafasoval 15 sekundovou penalizaci a tak Silvestr Mikuláštík se Škodou Octavia WRC obsadil ve Vysokém Mýtě 3. příčku. O 6,8 vteřiny byl lepší na druhém místě Jaroslav Podešva a vítězství stylem start – cíl si odvezl Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5. Odložilík tak navázal na vítězství z vyškovského sprintu a v GPD rally cupu 2016 zvítězil po páté v řadě.
„Letos jsme startovali v Mýtě po čtvrté a pokaždé jsme tu museli řešit vážné technické problémy. Přitom jsem tu startoval každý rok s jiným vozem, nechápu to! Je to tu pro nás asi začarované,“ dodává Silvero s nešťastným úsměvem. Šestý díl GPD rally cupu 2016 je naplánovaný na 11.6.2016 do Kopřivnice.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.