GPD rally cup 2016 – Ve Vysokém Mýtě nejrychlejší Odložilík a Puzoň

RallyCup Vysoké Mýto
RallyCup Vysoké Mýto, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 21. května 2016 10:40
Sdílej:

Divoké počasí provázelo pátý podnik GPD rally cupu 2016, který se tentokráte přestěhoval na tratě automodromu ve Vysokém Mýtě. Déšť, slunce, bouřka a kroupy jezdcům ztěžovaly výběr pneumatik. Nejlépe si s počasím i tratí poradili Roman Odložilík absolutně a Sebastian Puzoň v dvoukolkách.

Čtyři automobilové značky se sešly v kategorii dvoukolek, a tak byla ideální možnost porovnávat. Krátké účinkování měl v závodě David Štefan. Do Vysokého Mýta přivezl pražský jezdec vůz Opel Adam, ale poškozená poloosa mu vystavila stopku hned v úvodní zkoušce. Pro pohár za třetí místo si dojel Rostislav Kovařčík se Škodou Felicia Kit Car. O vítězství si to rozdali Lukáš Čala usedající podruhé do Peugeotu 208 R2 a polský zástupce Sebastian Puzoň na Renaultu Clio R3. Čala byl rychlejší v úvodních dvou rychlostních zkouškách, Puzoňovi patřily závěrečné dvě. Až čas z poslední RZ určil vítěze dvoukolek a ve Vysokém Mýtě se jím stal Sebastian Puzoň. Lukáš Čala ztratil na vítěze 4,6 vteřiny. „Svezení v peugeotu bylo opět velmi krásné a já si jízdy náramně užíval. Pro mne bylo nepříjemné počasí, kdy na závěr soutěžního dne zapršelo a auto dost klouzalo. Přesto jsem nadšený. Druhý start s tímto vozem super, ale je stále se co učit,“ uvedl po závodě Lukáš Čala.

Přední příčky absolutní klasifikace pátého podniku GPD rally cupu 2016 patřily jezdcům využívající pohon všech kol. Těch se do Vysokého Mýta sjelo třináct a za volanty bylo vidět několik zajímavých tváří. Premiéru ve čtyřkolce si odbyl například Lukáš Langmajer nebo čerstvá vítězka třídy 10 z vyškovského rallysprintu Pavlína Tydlačková. Do TOP 5 absolutní klasifikace se svými časy probojovali i dva dvoukolkáři. 5 místo vyjel Lukáš Čala a o příčku výš byl klasifikovaný Sebastian Puzoň.

O pódiové umístění si to rozdali Silvestr Mikuláštík, Roman Odložilík a Jaroslav Podešva. Pěkné souboje sváděli Mikuláštík s Podešvou. Jezdec v Subaru byl v tomto mini duelu rychlejší na prvních dvou erzetách, díky technickým problémům Silverovy Octavie WRC, na které mu na jednom ze skoků prasklo turbo. Na třetí rychlostku začalo pršet a „Silvero“ stáhl část z odstupu. I v závěrečném měřeném testu byl lepší bystřický jezdec, krotitele dlouhých smyků Podešvu sice překonal, ale na poslední RZ nafasoval 15 sekundovou penalizaci a tak Silvestr Mikuláštík se Škodou Octavia WRC obsadil ve Vysokém Mýtě 3. příčku. O 6,8 vteřiny byl lepší na druhém místě Jaroslav Podešva a vítězství stylem start – cíl si odvezl Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5. Odložilík tak navázal na vítězství z vyškovského sprintu a v GPD rally cupu 2016 zvítězil po páté v řadě.

„Letos jsme startovali v Mýtě po čtvrté a pokaždé jsme tu museli řešit vážné technické problémy. Přitom jsem tu startoval každý rok s jiným vozem, nechápu to! Je to tu pro nás asi začarované,“ dodává Silvero s nešťastným úsměvem. Šestý díl GPD rally cupu 2016 je naplánovaný na 11.6.2016 do Kopřivnice.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.