Divoké počasí provázelo pátý podnik GPD rally cupu 2016, který se tentokráte přestěhoval na tratě automodromu ve Vysokém Mýtě. Déšť, slunce, bouřka a kroupy jezdcům ztěžovaly výběr pneumatik. Nejlépe si s počasím i tratí poradili Roman Odložilík absolutně a Sebastian Puzoň v dvoukolkách.
Čtyři automobilové značky se sešly v kategorii dvoukolek, a tak byla ideální možnost porovnávat. Krátké účinkování měl v závodě David Štefan. Do Vysokého Mýta přivezl pražský jezdec vůz Opel Adam, ale poškozená poloosa mu vystavila stopku hned v úvodní zkoušce. Pro pohár za třetí místo si dojel Rostislav Kovařčík se Škodou Felicia Kit Car. O vítězství si to rozdali Lukáš Čala usedající podruhé do Peugeotu 208 R2 a polský zástupce Sebastian Puzoň na Renaultu Clio R3. Čala byl rychlejší v úvodních dvou rychlostních zkouškách, Puzoňovi patřily závěrečné dvě. Až čas z poslední RZ určil vítěze dvoukolek a ve Vysokém Mýtě se jím stal Sebastian Puzoň. Lukáš Čala ztratil na vítěze 4,6 vteřiny. „Svezení v peugeotu bylo opět velmi krásné a já si jízdy náramně užíval. Pro mne bylo nepříjemné počasí, kdy na závěr soutěžního dne zapršelo a auto dost klouzalo. Přesto jsem nadšený. Druhý start s tímto vozem super, ale je stále se co učit,“ uvedl po závodě Lukáš Čala.
Přední příčky absolutní klasifikace pátého podniku GPD rally cupu 2016 patřily jezdcům využívající pohon všech kol. Těch se do Vysokého Mýta sjelo třináct a za volanty bylo vidět několik zajímavých tváří. Premiéru ve čtyřkolce si odbyl například Lukáš Langmajer nebo čerstvá vítězka třídy 10 z vyškovského rallysprintu Pavlína Tydlačková. Do TOP 5 absolutní klasifikace se svými časy probojovali i dva dvoukolkáři. 5 místo vyjel Lukáš Čala a o příčku výš byl klasifikovaný Sebastian Puzoň.
O pódiové umístění si to rozdali Silvestr Mikuláštík, Roman Odložilík a Jaroslav Podešva. Pěkné souboje sváděli Mikuláštík s Podešvou. Jezdec v Subaru byl v tomto mini duelu rychlejší na prvních dvou erzetách, díky technickým problémům Silverovy Octavie WRC, na které mu na jednom ze skoků prasklo turbo. Na třetí rychlostku začalo pršet a „Silvero“ stáhl část z odstupu. I v závěrečném měřeném testu byl lepší bystřický jezdec, krotitele dlouhých smyků Podešvu sice překonal, ale na poslední RZ nafasoval 15 sekundovou penalizaci a tak Silvestr Mikuláštík se Škodou Octavia WRC obsadil ve Vysokém Mýtě 3. příčku. O 6,8 vteřiny byl lepší na druhém místě Jaroslav Podešva a vítězství stylem start – cíl si odvezl Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5. Odložilík tak navázal na vítězství z vyškovského sprintu a v GPD rally cupu 2016 zvítězil po páté v řadě.
„Letos jsme startovali v Mýtě po čtvrté a pokaždé jsme tu museli řešit vážné technické problémy. Přitom jsem tu startoval každý rok s jiným vozem, nechápu to! Je to tu pro nás asi začarované,“ dodává Silvero s nešťastným úsměvem. Šestý díl GPD rally cupu 2016 je naplánovaný na 11.6.2016 do Kopřivnice.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.