Vítězství v rallysprintové sérii si z druhého podniku letošní sezony, který se jel v okolí Vyškova, odvezla smíšená posádka Patrik Rujbr – Veronika Římalová, startující na voze Renault Clio R3T.
Po úvodním podniku letošní rallysprint série na Valašsku pokračoval seriál jednodenních soutěží ve Vyškově a posádka jela na soutěž s cílem využít možnosti a zkusit další nastavení auta a připravit se tak na rally Český Krumlov „Důležité pro nás bylo nastavení vozu například na mokru, kde si chceme být o něco jistější, a proto jsme se tolik nebránili deštivému počasí. K čemu jsme byli lehce skeptičtí, byla šotolinová část, kde jsme se báli, abychom to vůbec projeli. Po pátečních seznamovacích jízdách za deště visel malý otazník nad šotolinovým úsekem, ale pořadatelé nakonec žádné změny v harmonogramu nepotvrdili a soutěž běžela podle plánu. To se nakonec ukázalo jako dobrá volba a celkově měly závody dobrý spád,“ nastínil plány do závodu brněnský jezdec. Úvodní dvě zkoušky vyškovského sprintu vyšly lépe Smékalovi a Patrik s Verčou na něj ztráceli 5,3 vteřiny. Druhá sekce naopak patřila posádce renaultu a před závěrečným servisem si vybudovala náskok 4,2 vteřiny. Zlínský jezdec se pokusil ještě o zvrat na předposlední zkoušce, ale Patrik Rujbr na závěrečné zkoušce rally kontroval a na cílovou rampu si dovezl náskok 7,5 vteřiny.
„V první sekci jsme lehce ztráceli za Egonem. Úplně vzdát jsme boj nechtěli a tak jsme v prostřední sekci "zatáhli" a ujali se vedení, které jsme si pohlídali až do závěrečné zkoušky. Velmi nás těší čtyři nejrychlejší časy ve dvoukolkách. Naše upřímné díky mají mechanici, kteří do přípravy vozu dali vše a my jsme se tak na závodníčku mohli maximálně spolehnout. Super bylo, že dorazili i všichni členové mojí famílie a mohli si tak se mnou užít po velmi dlouhé době vítězství… Teď už nás čeká Krumlov, kde se budeme opět snažit potrápit juniory v předokolkách, ale opět s respektem,“ uvedl v cíli spokojený Patrik Rujbr. Vedle vítězství v RRS a třídě 5, náleží Patriku Rujbrovi a Veronice Římalové i 12. příčka v absolutní klasifikaci. Průběžný stav po dvou závodech v RSS je v tuto chvíli vyrovnaný a další závody slibují zajímavou zápletku. Na Rally Český Krumlov, která startuje v posledním květnovém víkendu, obdrželi Patrik s Verčou číslo 25. Přijďte povzbudit brněnsko – pražskou posádku, která se vám za to odmění nefalšovaným úsměvem od ucha k uchu, a oni to fakt umí :-))).
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?