Šesti posádkám zajišťoval servis Minařík racing team při druhé rallysprintové soutěži letošního roku ve Vyškově. Na cílovou rampu si pro pohár za umístění ve třídě dojeli Pavel Mika a Petr Krajča, těsně pohár unikl Lukáši Nekvapilovi a Jaroslavu Šopíkovi.
Po sedmi rychlostních zkouškách se nejvýše ve výsledkové listině z „Minaříkova týmu“ probojoval Pavel Mika. Ve Vyškově Pavla navigoval Radim Strnad, který na sedadle spolujezdce vystřídal Karla Žáčka. Nově sestavená posádka si s Renaultem Clio R3 dojela pro absolutní 18. místo a v rallysprintové sérii obsadili kluci místo páté. Přesto Pavel s Radimem neodjížděli z Hané bez poháru, neboť ve třídě 5 obsadili 3. místo. „Na vyškovský sprint jsem se těšil hned z několika důvodů. Za prvé jsem si chtěl odpočinout od pracovního shonu a pak jsme měli v autě repasovaný motor. Díky pracovnímu vytížení Karla Žáčka jsem musel řešit otázku spolujezdce a jsem velmi rád, že Radim Strnad přijal mou nabídku. Při pátečních seznamovacích jízdách to vypadalo na deštivý závod, ale sobotní slunce nás velmi potěšilo. Velmi příjemným zpestřením bylo zařazení delších rychlostních zkoušek, kdy se ukázalo, jak která posádka jede na rozpis. S naším výkonem jsem spokojený, protože se na závody jezdíme bavit. Dosažené časy jsme moc neřešili, spíše jsme se zaměřili na výbornou funkčnost motoru. Jedinou malou kaňkou závodu byl moment na 5. RZ, kdy nás pořadatel takřka zastavil jen proto, že z pole najíždělo auto na defektu a těsně před námi najelo na cestu. Pak další tři kilometry nás lehce brzdilo. Jinak opět pěkné závody. Chci poděkovat Radimu Strnadovi za profesionální přístup a pohodu v autě a Minařík racing za perfektně připravené auto. Velké díky patří i rodině, která trpí mou zábavou a během závodu má o mne obavu,“ uvedl v cíli Pavel Mika.
Velmi dobře si rozjeli závod Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem na Opelu Adam R2. Po 3. RZ figurovala posádka na stříbrné příčce ve třídě 6, když se jí podařilo vyhrát Račickou a Podivickou erzetu. Pak ale přišla drobná jezdecká chyba a propad na třetí stupínek. Lukáš s Romanem se nevzdávali a druhý nejrychlejší čas při druhém průjezdu Račickou zkouškou sliboval dramatický závěr sprintu. Drama se ovšem nekonalo. „Užívali jsme si vysoké tempo tak moc, až jsme udělali hodiny a lehce sklouzli do meze. Musel jsem vylézt a vytlačit Lukyna. Po odečtení ztráty, bychom hodně zamíchali boj o přední místa, ale taková je rally,“ popsal chybu a propad ve výsledcích Roman Koscelník. Do konce rally zbývala jediná zkouška a na zvrat ve výsledcích nebyl čas. Lukáš s Romanem nakonec obsadili 24. místo absolutně, 10. místo v RSS a ve třídě 6 to bylo místo šesté. „Jsme v cíli rally Vyškov. Trošku se to v nás pere. Pozitivní je, že jsme nahlédli mezi nejlepší, a to dvěma vyhranými RZ. Horší je, že jsme po řidičské chybě přišli o průběžné třetí místo ve třídě a zakončili soutěž na šestém místě. Děkujeme Minařík Racing za perfektně nachystaného Adámka. Děkujeme našim partnerům, kteří nám umožnili startovat, a to zejména Autodoprava Roman Krejčí, Sagitta a Erengo. Obrovský, ale OBROVSKÝ dík našim fandům!!! Jste neskuteční, jste vidět, jste NÁŠ ULTRA FANS!!! Děkujeme!!! DAJ GAS!!!,“ popsala sympatická dvojice své dojmy v cíli. (bohužel mi sympatická závodící dvojice zakázala přidat jejich telefonní čísla :-))
Na startu druhého letošního sprintu nesměli chybět ani Petr Krajča s Honzou Houštěm na Renaultu Clio Sport. Premiéru v soudobém voze přetavil Petr na Valašské rally v třetí místo a ve Vyškově si již dojel pro vítězství. „V pátek ráno jsme se vydali do Vyškova zlepšit výsledek z Valašky a už po cestě bylo vidět, že nám nebude přát počasí. Na seznamovací jízdy pršelo a hned při psaní úvodní zkoušky bylo vidět, že soutěž bude velmi těžká. To se taky potvrdilo při samotném závodě, kdy byla všude spousta vytahaného bláta. První rychlostka nám moc nevyšla. Ale na druhé zkoušce jsme si spravili chuť a v naší třídě jsme byli nejrychlejší. I když nám úvodní zkouška moc nevyšla, tak se mi velmi líbila, na blátě jsem zavzpomínal na krásné pobaveníčko se Škodou 100. Celý sprint byl boj o sekundy a někdy i desetiny a na konec to vyšlo. Cílem jsme projeli na prvním místě ve třídě. Velké díky patří spolujezdci Honzovi a sponzorům, díky kterým můžeme startovat. Díky patří i Minařík racing za přípravu auta,“ uvedl v cíli spokojený Petr Krajča. Posádka ze zlínských Pasek si vedle vítězství ve třídě 8 dojela i pro 42. místo absolutně a 27. místo v RSS.
Radim Koutek s Richardem Lasevičem přijeli na Hanou s cílem odčinit neúspěch z Valašské rally a výrazněji bodovat ve třídě 8, kam spadá jejich Renault Clio Sport. Samotný závod byl pro posádku boj s technikou a radost z jízdy šla stranou. „Ve Vyškově jsme si chtěli hlavně spravit chuť po Valašce, kde jsme nedojeli ani na start první vložky. Ze Šumavy jsme byli hezky nabuzení a připraveni poměřit své síly. V pátek jsme s Ríšou velmi dlouze diskutovali nad tvorbou rozpisu. Richard je pro mě natolik velká a zkušená ikona, že jsem vděčný za každý dialog, který posune věci správným směrem. V mém světě totiž není pravá pět přes horizont to samé jako přes horizont pravá pět a Ríša mi to perfektně dávkuje i v mém tvarovém podobenství, i když, jak sám říká, netrefil by podle mého rozpisu nikam. V sobotu jsme se od rána potýkali s poklesem výkonu našeho závoďáku a první kilometry 1. RZ bylo co zatáčka, to krize. Upřímně přiznám, že jsem to nesl velmi špatně a po druhé RZ jsem to chtěl zabalit. V té chvíli bych ale znehodnotil práci všech, kteří na rozdíl ode mě fungovali na 100 %. Kluci v servisu byli famózní. Říkám to pořád a pořád, ale je to pravda. Na poslední dvě RZ se přece jen podařilo přemluvit Bleska ke zlepšenému výkonu, ale stejně jsme dostali obklad. Nezbývá, než pogratulovat klukům k výsledkům, byli sakra rychlí. Ještě jednou musím poděkovat všem u Minařík racing, kteří tak obětavě hledali, kam se nám vytrácí síla našeho vozu, Ríšovi za bezchybný výkon a moudrost, kterou mi vrací sílu jet dál, našim rodinám a fanouškům a jeden speciální vzkaz pro „Gajdu“ … ať ti všechno pěkně srůstá a brzo se uzdrav,“ podělil se o dojmy v cíli sprintu Radim Koutek. Radim s Ríšou projeli cílovou rampou na 52. místě absolutně, 36. místě v RSS a 4. místě ve třídě 8.
Dobře rozjetou rally nedotáhli do konce Jaroslav Šopík s Danielem Hamšíkem. Byť posádka s Hondou Civic VTi byla dvakrát nejrychlejší ve třídě, z bojů je vyřadila poškozená poloosa. „Trošku jsme se po seznamovačkách obávali úseku na úvodní zkoušce, kde se jelo po dost bahnitém úseku, který vznikl po celodenním dešti. Před startem 1. RZ jsme si řekli, že pojedeme v klidu a uvidíme, jak vypadá trať. Po pár zatáčkách bylo jasno, všude bylo vytaháno strašně moc nečistot a v cíli to bylo znát na čase, kdy jsme zajeli 3. čas ve třídě. Následovala Račická zkouška, která byla opakem jedničky. Vše nám sedlo, jak mělo, a my jsme zajeli nejrychlejší čas třídy, což nás nakoplo. Po prvních dvou RZ následoval servis, kde se vyměnily pneumatiky, protože trať osychala. Do třetí zkoušky jsme vlétli jako do dvojky a zopakovali tak nejrychlejší čas a jízda nás hodně bavila. Následoval druhý průjezd RZ Ivanovická brána a oproti ránu bylo tempo vyšší, o čemž svědčí i náš kontakt s balíkem slámy levou zadní části auta a pak to přišlo. Asi kilometr před cílem RZ byl retardér, který jsme projeli bez problémů a na výjezdu se začalo ozývat škrčení z levé poloosy, která v poslední zatáčce nevydržela a praskla. Odstoupení z 1. místa hodně mrzelo a pro Jardu to bylo první odstoupení v kariéře (jednou to přijít muselo). Poděkování patří všem sponzorům, týmu Minařík racing a taky pár divákům, kteří nám pomohli odtlačit auto za fotobuňku, kam pro nás mohli mechanici přijet,“ popsal dění na vyškovské rally Daniel Hamšík.
Druhou zklamanou posádkou ve Vyškově byla posádka Zbyněk Strnadel s Hanou Baďurovou. „Vyškov byla má letošní druhá rally s autem Renault Clio Sport a se spolujezdkyní Hankou Baďurovou. Opět něco nového. Poprvé na mokrých gumách a poprvé s novou převodovkou. Auto je malý „ďáblík“ a oproti hondě, s kterou jsem jezdil předtím, je mnohem hravější, dravější a poslušnější. Hranice má jinde než honda, a ty stále hledám. Každá chyba je velkým ponaučením, které se ale v závodě projeví buď na čase, nebo na ukončení závodu. A toto se nám právě stalo zde ve Vyškově. Všude sucho, jen jedna kaluž, suché gumy, a už jsme se točili. Naštěstí nás zastavil obrubník, ale pro nás závod skončil. Závod se nám pěkně vyvíjel, časy začaly být mnohem lepší, ale…,“ uvedl zklamaný Zbyněk Strnadel.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?