Posádka slovenského KL Racing Rally Teamu, Tomáš Kukučka so spolujazdcom Petrom Vejačkom dojazdila na vozidle Škoda Fabia R5 na piatom mieste v rámci Rally Vyškov 2016.
Všetko sa začalo tretím najrýchlejším časom v prvom meranom úseku. To bol základ, na ktorom mohla posádka KL Racing Rally Teamu stavať. Potom, vo veľmi ťažkých podmienkach, prišlo niekoľko šiestych, ale aj jedno druhé miesto v jednotlivých rýchlostných skúškach. Výsledkom bolo piate miesto vo veľmi silnej konkurencii na Rally Vyškov 2016.
„Bola to nádherná, ale zároveň aj nesmierne náročná súťaž, na druhej strane veľmi dobre organizačne zvládnutá. Všade bolo množstvo divákov a jediné čo ako tak kazilo dojem dokonalosti, bol dážď, ktorý ustal v podstate až v momente štartu. Ten mal za následok, že všetky trate boli spočiatku poriadne mokré a šotolinové úseky totálne podmočené. Nám sa v priebehu súťaže, nepodarilo celkom dobre trafiť do obutia a tak sme oproti konkurencii trochu strácali. Napriek tomuto hendikepu, na ktorý sa však nechcem vyhovárať, podarilo dojazdiť na piatom mieste absolútneho poradia, čo hodnotím veľmi kladne. Pri pohľade na Škodu Fabia R5, môžem iba konštatovať, že bola perfektne pripravená a to aj vďaka krátkemu testu ktorý sme mali pred súťažou. Tu sa mi podarilo zistiť, že podvozok je priveľmi tvrdý, tak ho mechanici zmäkčili a v tom momente mi auto sadlo ako uliate. Navyše to bola moja prvá súťaž s Petrom Vejačkom a musím povedať, že všetko bolo perfektné, v aute vládla absolútna pohoda a hneď sme si porozumeli. Vejo je proste profík,“ opísal súťaž na Morave Tomáš Kukučka.
Keď už Tomáš spomenul nového spolujazdca, nedalo nám a preto sme sa spýtali na na jeho pocity, keď za volantom súťažnej Fabie sedel Tomáš Kukučka. „Tomáš je výborný jazdec a dnes je už cítiť, že má toho najazdeného naozaj veľa. Celá súťaž prebiehala perfektne, hneď sme si sadli a musím povedať, že nielenže Tomáš výborne jazdí a je vidno, že sa nebojí, nemali sme dokonca ani jednu krízu. Všetko zvládal s prehľadom, bol to príjemne strávený víkend. Či si to ešte niekedy spoločne zopakujeme, je na rozhodnutí tímu,“ odpovedal Peter Vejačka.
Nespokojný s takýmto výkonom nakoniec nemohol byť ani manažér KL Racing Rally Teamu, Marek Lokaj: „Samozrejme, som spokojný. Chalani odviedli poctivý kus roboty a náš KL Racing Rally Team reprezentovali perfektne, dojazdili na piatom mieste absolútneho poradia, ale aj víťazstvo v Pohári usporiadateľa, za čo im samozrejme patrí vďaka. Tá patrí aj mechanikom, ktorí Škodu Fabia R5 perfektne pripravili a zabudnúť samozrejme nesmieme ani na partnerov tímu, bez ktorých by sme tu neboli.“
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?