Posádka slovenského KL Racing Rally Teamu, Tomáš Kukučka so spolujazdcom Petrom Vejačkom dojazdila na vozidle Škoda Fabia R5 na piatom mieste v rámci Rally Vyškov 2016.
Všetko sa začalo tretím najrýchlejším časom v prvom meranom úseku. To bol základ, na ktorom mohla posádka KL Racing Rally Teamu stavať. Potom, vo veľmi ťažkých podmienkach, prišlo niekoľko šiestych, ale aj jedno druhé miesto v jednotlivých rýchlostných skúškach. Výsledkom bolo piate miesto vo veľmi silnej konkurencii na Rally Vyškov 2016.
„Bola to nádherná, ale zároveň aj nesmierne náročná súťaž, na druhej strane veľmi dobre organizačne zvládnutá. Všade bolo množstvo divákov a jediné čo ako tak kazilo dojem dokonalosti, bol dážď, ktorý ustal v podstate až v momente štartu. Ten mal za následok, že všetky trate boli spočiatku poriadne mokré a šotolinové úseky totálne podmočené. Nám sa v priebehu súťaže, nepodarilo celkom dobre trafiť do obutia a tak sme oproti konkurencii trochu strácali. Napriek tomuto hendikepu, na ktorý sa však nechcem vyhovárať, podarilo dojazdiť na piatom mieste absolútneho poradia, čo hodnotím veľmi kladne. Pri pohľade na Škodu Fabia R5, môžem iba konštatovať, že bola perfektne pripravená a to aj vďaka krátkemu testu ktorý sme mali pred súťažou. Tu sa mi podarilo zistiť, že podvozok je priveľmi tvrdý, tak ho mechanici zmäkčili a v tom momente mi auto sadlo ako uliate. Navyše to bola moja prvá súťaž s Petrom Vejačkom a musím povedať, že všetko bolo perfektné, v aute vládla absolútna pohoda a hneď sme si porozumeli. Vejo je proste profík,“ opísal súťaž na Morave Tomáš Kukučka.
Keď už Tomáš spomenul nového spolujazdca, nedalo nám a preto sme sa spýtali na na jeho pocity, keď za volantom súťažnej Fabie sedel Tomáš Kukučka. „Tomáš je výborný jazdec a dnes je už cítiť, že má toho najazdeného naozaj veľa. Celá súťaž prebiehala perfektne, hneď sme si sadli a musím povedať, že nielenže Tomáš výborne jazdí a je vidno, že sa nebojí, nemali sme dokonca ani jednu krízu. Všetko zvládal s prehľadom, bol to príjemne strávený víkend. Či si to ešte niekedy spoločne zopakujeme, je na rozhodnutí tímu,“ odpovedal Peter Vejačka.
Nespokojný s takýmto výkonom nakoniec nemohol byť ani manažér KL Racing Rally Teamu, Marek Lokaj: „Samozrejme, som spokojný. Chalani odviedli poctivý kus roboty a náš KL Racing Rally Team reprezentovali perfektne, dojazdili na piatom mieste absolútneho poradia, ale aj víťazstvo v Pohári usporiadateľa, za čo im samozrejme patrí vďaka. Tá patrí aj mechanikom, ktorí Škodu Fabia R5 perfektne pripravili a zabudnúť samozrejme nesmieme ani na partnerov tímu, bez ktorých by sme tu neboli.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?