Posádka slovenského KL Racing Rally Teamu, Tomáš Kukučka so spolujazdcom Petrom Vejačkom dojazdila na vozidle Škoda Fabia R5 na piatom mieste v rámci Rally Vyškov 2016.
Všetko sa začalo tretím najrýchlejším časom v prvom meranom úseku. To bol základ, na ktorom mohla posádka KL Racing Rally Teamu stavať. Potom, vo veľmi ťažkých podmienkach, prišlo niekoľko šiestych, ale aj jedno druhé miesto v jednotlivých rýchlostných skúškach. Výsledkom bolo piate miesto vo veľmi silnej konkurencii na Rally Vyškov 2016.
„Bola to nádherná, ale zároveň aj nesmierne náročná súťaž, na druhej strane veľmi dobre organizačne zvládnutá. Všade bolo množstvo divákov a jediné čo ako tak kazilo dojem dokonalosti, bol dážď, ktorý ustal v podstate až v momente štartu. Ten mal za následok, že všetky trate boli spočiatku poriadne mokré a šotolinové úseky totálne podmočené. Nám sa v priebehu súťaže, nepodarilo celkom dobre trafiť do obutia a tak sme oproti konkurencii trochu strácali. Napriek tomuto hendikepu, na ktorý sa však nechcem vyhovárať, podarilo dojazdiť na piatom mieste absolútneho poradia, čo hodnotím veľmi kladne. Pri pohľade na Škodu Fabia R5, môžem iba konštatovať, že bola perfektne pripravená a to aj vďaka krátkemu testu ktorý sme mali pred súťažou. Tu sa mi podarilo zistiť, že podvozok je priveľmi tvrdý, tak ho mechanici zmäkčili a v tom momente mi auto sadlo ako uliate. Navyše to bola moja prvá súťaž s Petrom Vejačkom a musím povedať, že všetko bolo perfektné, v aute vládla absolútna pohoda a hneď sme si porozumeli. Vejo je proste profík,“ opísal súťaž na Morave Tomáš Kukučka.
Keď už Tomáš spomenul nového spolujazdca, nedalo nám a preto sme sa spýtali na na jeho pocity, keď za volantom súťažnej Fabie sedel Tomáš Kukučka. „Tomáš je výborný jazdec a dnes je už cítiť, že má toho najazdeného naozaj veľa. Celá súťaž prebiehala perfektne, hneď sme si sadli a musím povedať, že nielenže Tomáš výborne jazdí a je vidno, že sa nebojí, nemali sme dokonca ani jednu krízu. Všetko zvládal s prehľadom, bol to príjemne strávený víkend. Či si to ešte niekedy spoločne zopakujeme, je na rozhodnutí tímu,“ odpovedal Peter Vejačka.
Nespokojný s takýmto výkonom nakoniec nemohol byť ani manažér KL Racing Rally Teamu, Marek Lokaj: „Samozrejme, som spokojný. Chalani odviedli poctivý kus roboty a náš KL Racing Rally Team reprezentovali perfektne, dojazdili na piatom mieste absolútneho poradia, ale aj víťazstvo v Pohári usporiadateľa, za čo im samozrejme patrí vďaka. Tá patrí aj mechanikom, ktorí Škodu Fabia R5 perfektne pripravili a zabudnúť samozrejme nesmieme ani na partnerov tímu, bez ktorých by sme tu neboli.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?