Počas víkendu sa konalo druhé kolo českej rallysprintovej série, XXIV. Rally Vyškov 2016, pričom tretie miesto absolútneho poradia v cieli patrilo slovenskému RUFA SPORT Teamu a jeho posádke Kostka – Kučera.
Ako sme vás už pred víkendom informovali, do Vyškova smerovali slovenskí RUFA SPORT Team a jeho posádka Tomáš Kostka – Ladislav Kučera s jediným cieľom. Tie boli vlastne nakoniec dva, pričom prvým z nich bolo po dlhšej rally prestávke rozjazdenie Tomáša Kostku, druhým poriadne si vyskúšať Ford Fiesta R5. Napriek veľmi ťažkým podmienkam, ktoré vo Vyškove po predchádzajúcich dažďoch panovali, všetko vyšlo nielen tímu, ale aj posádke takmer na výbornú. Slovíčko takmer som použil zámerne, keďže Tomáš s Ladislavom počas súťaže bojovali nielen s konkurenciou, ale aj drobnou technickou poruchou Fordu Fiesta R5 od talianskeho tímu RB Motorsport. Napriek tomu do cieľa prišli v silnej konkurencii na veľmi peknom treťom mieste absolútneho poradia.
„Bola to pekná, aj keď poriadne náročná súťaž. Treba pochváliť organizátorov za výbornú prípravu. Ford Fiesta R5 drobnou technickou poruchou trošku potrápil našich mechanikov, pretrvávajúci dážď, ktorý vo Vyškove panoval pred súťažou zase našu posádku pri výbere pneumatík. Všetko však nakoniec dopadlo výborne, Tomáš s Ladislavom dojazdili na bedni, zároveň si po dlhšej dobe vyskúšali a otestovali Ford Fiesta R5. Som spokojný, moje poďakovanie patrí nielen posádke za príkladnú reprezentáciu, ale aj ostatným, ktorí nám držali palce a samozrejme partnerom RUFA SPORT Teamu a fanúšikom,“ opísal Rally Vyškov manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?