Počas víkendu sa konalo druhé kolo českej rallysprintovej série, XXIV. Rally Vyškov 2016, pričom tretie miesto absolútneho poradia v cieli patrilo slovenskému RUFA SPORT Teamu a jeho posádke Kostka – Kučera.
Ako sme vás už pred víkendom informovali, do Vyškova smerovali slovenskí RUFA SPORT Team a jeho posádka Tomáš Kostka – Ladislav Kučera s jediným cieľom. Tie boli vlastne nakoniec dva, pričom prvým z nich bolo po dlhšej rally prestávke rozjazdenie Tomáša Kostku, druhým poriadne si vyskúšať Ford Fiesta R5. Napriek veľmi ťažkým podmienkam, ktoré vo Vyškove po predchádzajúcich dažďoch panovali, všetko vyšlo nielen tímu, ale aj posádke takmer na výbornú. Slovíčko takmer som použil zámerne, keďže Tomáš s Ladislavom počas súťaže bojovali nielen s konkurenciou, ale aj drobnou technickou poruchou Fordu Fiesta R5 od talianskeho tímu RB Motorsport. Napriek tomu do cieľa prišli v silnej konkurencii na veľmi peknom treťom mieste absolútneho poradia.
„Bola to pekná, aj keď poriadne náročná súťaž. Treba pochváliť organizátorov za výbornú prípravu. Ford Fiesta R5 drobnou technickou poruchou trošku potrápil našich mechanikov, pretrvávajúci dážď, ktorý vo Vyškove panoval pred súťažou zase našu posádku pri výbere pneumatík. Všetko však nakoniec dopadlo výborne, Tomáš s Ladislavom dojazdili na bedni, zároveň si po dlhšej dobe vyskúšali a otestovali Ford Fiesta R5. Som spokojný, moje poďakovanie patrí nielen posádke za príkladnú reprezentáciu, ale aj ostatným, ktorí nám držali palce a samozrejme partnerom RUFA SPORT Teamu a fanúšikom,“ opísal Rally Vyškov manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?