XTG Opel ADAM Cup 2016 pokračuje po měsíční pauze druhým kláním při Rally Vyškov. Soutěž odstartuje v sobotu 14. května v okolí Vyškova a na startu se objeví sedm pohárových posádek. O reprezentaci značky Opel se na Vyškovsku postarají i dva speciály Opel Adam R2 Andreje Barčáka a Lukáše Nekvapila.
Rally Vyškov 2015 nabídla jednu z nejdramatičtějších pohárových zápletek XTG Opel ADAM Cupu 2015. Dokonce pětkrát se měnilo pořadí na čele. První dva z loňské výsledkové listiny ovšem na startu neuvidíme, to už neplatí pro třetího pohárového jezdce Martina Mottla a čtvrtého Matěje Kamence, kterého technické problémy loni připravily o možné vítězství.
„Loni jsme se pěkně svezli, takže letos půjdeme na start s částečnou znalostí vyškovských tratí. Jejich charakter mi docela sedí a svědčí i technice. Alfou a omegou dobrých časů bude trefování brzdných bodů z maximálních rychlostí. I vzhledem ke zdárnému formování naší spolupráce s Vencou Vorlem věřím, že na Vyškově budeme o něco rychlejší. Ale co se týká našich ambicí, budu raději kvůli váhovému deficitu skromnější,“ říká před startem Martin Mottl.
Matěj Kamenec vstoupil do XTG Opel ADAM Cupu druhým místem na Valašské rally a jistě bude chtít v okolí Vyškova oplatit porážku svému polskému konkurentovi Jerzymu Tomaszczykovi.
„Letos děláme vše pro to, aby se nám technické problémy vyhýbaly. A samozřejmě ve Vyškově budeme chtít bojovat o první příčku. Ale jednoduché to nebude, protože už na Valašské rally nám Jerzy Tomaszczyk ukázal, že nám nenechá nic zadarmo. Myslím si, že to opět bude velký souboj. Jerzy je ovšem velice přátelský a myslím si, že mezi námi panuje zdravá rivalita. Počítat je ovšem třeba i s pohárovými nováčky, kteří mě na Valašské rally velmi překvapili. Zejména Petr Gargulák a Tomáš Konečný (nakonec ani jeden není do Vyškova přihlášen) se dokázali opravdu rychle přizpůsobit ADAMovi a zajíždět velmi rychlé časy. Proto je možné, že už ve Vyškově nás více potrápí,“ předpovídá Matěj Kamenec.
Loni si vyškovské tratě vyzkoušeli i Radek Hůla a Robert Hordossy, ale ani jeden z nich cíl závodu nespatřil. U obou jezdců byla na vině prasklá poloosa jejich ADAMa. Cíl nebylo v minulém ročníku souzeno spatřit na Valašce bronzovému Petru Gargulákovi, jenž se loni prezentoval na Vyškovsku za volantem civiku. Bohužel letos bude slušovický jezdec na startu vyškovské soutěže chybět…
„Vyškovské tratě se nám loni moc líbily a moc jsme si přáli vychutnat si je se špičkovým vozem jako je Opel ADAM. Bohužel se nám na tento závod nepodařilo sehnat potřebné finanční prostředky. Velice nás to mrzí, navíc když do poháru přibyly další posádky. Chtěli jsme v okolí Vyškova začít těžit ze zkušeností z Valašské rally a zkusit zabojovat o první pozici. Bohužel to nevyjde, ale určitě se nevzdáváme a budeme dělat maximum, abychom mohli potrápit konkurenci alespoň na dalších podnicích. Šanci uspět v konečném pohárovém hodnocení stále máme,“ popisuje Petr Gargulák.
V Poháru mládeže sbíral při Rally Vyškov 2015 soutěžácké zkušenosti Patrik Brtníček. Pro mladého jezdce, stejně jako pro jeho velezkušeného spolujezdce Rudolfa Kouřila, bude mít soutěž nádech domácího závodu a Patrik si je toho vědom.
„Prioritou pro mě zůstává učení s autem, ale je fakt, že domácí prostředí nás bude motivovat ke zrychlování. Rádi bychom naše soupeře potrápili určitě více než na Valašce. Tratě jsou charakterově stejné jako loni, uvidíme, jak budou sedět opelům. Hodně zajímavá bude hned úvodní ´erzeta´, jejíž první část je nová a velmi technická. Už se na závod moc těším,“ naznačuje Brtníček.
Vzhledem ke svému věku bude mít Brtníček na startu i zajímavého protivníka. V roli pohárového nováčka se ve Vyškově objeví loňský účastník projektu Autoklub Rally Talent Adam Březík. Na pozici navigátora ho povede jeden z nejzkušenějších českých spolujezdců Jaroslav Novák.
„Do závodu půjdu absolutně bez ambicí. Chci vyzkoušet auto, postupně si na ADAMa zvykat a snažit se zrychlovat. Pohárovku vnímám skvěle, i když ji zatím nejsem schopen objektivně zhodnotit, neboť jsem s ní najel minimum ostrých kilometrů. Hlavně si budu muset rychle zvyknout na sekvenční převodovku. To je největší změna proti všem soutěžním vozům, které jsem v minulosti řídil,“ přiznává syn úřadujícího českého produkčního šampiona Martina Březíka Adam.
„Loni rozhodovalo o pohárovém prvenství necelých pět vteřin, velmi vyrovnaný byl i úvod Valašské rally. Věřím tomu, že se už ve Vyškově můžeme dočkat toho, že se do bojů na čelních příčkách zapojí ještě více jezdců a budeme svědky dramatické podívané, která prostě k pohárovému závodění neodmyslitelně patří. A jsem i rád, že na startu přivítáme další novou tvář, kterou bude Adam Březík,“ dívá se vstříc vyškovskému závodu zástupce XTG motorsportu Zdeněk Pekárek.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.