XTG Opel ADAM Cup 2016 pokračuje po měsíční pauze druhým kláním při Rally Vyškov. Soutěž odstartuje v sobotu 14. května v okolí Vyškova a na startu se objeví sedm pohárových posádek. O reprezentaci značky Opel se na Vyškovsku postarají i dva speciály Opel Adam R2 Andreje Barčáka a Lukáše Nekvapila.
Rally Vyškov 2015 nabídla jednu z nejdramatičtějších pohárových zápletek XTG Opel ADAM Cupu 2015. Dokonce pětkrát se měnilo pořadí na čele. První dva z loňské výsledkové listiny ovšem na startu neuvidíme, to už neplatí pro třetího pohárového jezdce Martina Mottla a čtvrtého Matěje Kamence, kterého technické problémy loni připravily o možné vítězství.
„Loni jsme se pěkně svezli, takže letos půjdeme na start s částečnou znalostí vyškovských tratí. Jejich charakter mi docela sedí a svědčí i technice. Alfou a omegou dobrých časů bude trefování brzdných bodů z maximálních rychlostí. I vzhledem ke zdárnému formování naší spolupráce s Vencou Vorlem věřím, že na Vyškově budeme o něco rychlejší. Ale co se týká našich ambicí, budu raději kvůli váhovému deficitu skromnější,“ říká před startem Martin Mottl.
Matěj Kamenec vstoupil do XTG Opel ADAM Cupu druhým místem na Valašské rally a jistě bude chtít v okolí Vyškova oplatit porážku svému polskému konkurentovi Jerzymu Tomaszczykovi.
„Letos děláme vše pro to, aby se nám technické problémy vyhýbaly. A samozřejmě ve Vyškově budeme chtít bojovat o první příčku. Ale jednoduché to nebude, protože už na Valašské rally nám Jerzy Tomaszczyk ukázal, že nám nenechá nic zadarmo. Myslím si, že to opět bude velký souboj. Jerzy je ovšem velice přátelský a myslím si, že mezi námi panuje zdravá rivalita. Počítat je ovšem třeba i s pohárovými nováčky, kteří mě na Valašské rally velmi překvapili. Zejména Petr Gargulák a Tomáš Konečný (nakonec ani jeden není do Vyškova přihlášen) se dokázali opravdu rychle přizpůsobit ADAMovi a zajíždět velmi rychlé časy. Proto je možné, že už ve Vyškově nás více potrápí,“ předpovídá Matěj Kamenec.
Loni si vyškovské tratě vyzkoušeli i Radek Hůla a Robert Hordossy, ale ani jeden z nich cíl závodu nespatřil. U obou jezdců byla na vině prasklá poloosa jejich ADAMa. Cíl nebylo v minulém ročníku souzeno spatřit na Valašce bronzovému Petru Gargulákovi, jenž se loni prezentoval na Vyškovsku za volantem civiku. Bohužel letos bude slušovický jezdec na startu vyškovské soutěže chybět…
„Vyškovské tratě se nám loni moc líbily a moc jsme si přáli vychutnat si je se špičkovým vozem jako je Opel ADAM. Bohužel se nám na tento závod nepodařilo sehnat potřebné finanční prostředky. Velice nás to mrzí, navíc když do poháru přibyly další posádky. Chtěli jsme v okolí Vyškova začít těžit ze zkušeností z Valašské rally a zkusit zabojovat o první pozici. Bohužel to nevyjde, ale určitě se nevzdáváme a budeme dělat maximum, abychom mohli potrápit konkurenci alespoň na dalších podnicích. Šanci uspět v konečném pohárovém hodnocení stále máme,“ popisuje Petr Gargulák.
V Poháru mládeže sbíral při Rally Vyškov 2015 soutěžácké zkušenosti Patrik Brtníček. Pro mladého jezdce, stejně jako pro jeho velezkušeného spolujezdce Rudolfa Kouřila, bude mít soutěž nádech domácího závodu a Patrik si je toho vědom.
„Prioritou pro mě zůstává učení s autem, ale je fakt, že domácí prostředí nás bude motivovat ke zrychlování. Rádi bychom naše soupeře potrápili určitě více než na Valašce. Tratě jsou charakterově stejné jako loni, uvidíme, jak budou sedět opelům. Hodně zajímavá bude hned úvodní ´erzeta´, jejíž první část je nová a velmi technická. Už se na závod moc těším,“ naznačuje Brtníček.
Vzhledem ke svému věku bude mít Brtníček na startu i zajímavého protivníka. V roli pohárového nováčka se ve Vyškově objeví loňský účastník projektu Autoklub Rally Talent Adam Březík. Na pozici navigátora ho povede jeden z nejzkušenějších českých spolujezdců Jaroslav Novák.
„Do závodu půjdu absolutně bez ambicí. Chci vyzkoušet auto, postupně si na ADAMa zvykat a snažit se zrychlovat. Pohárovku vnímám skvěle, i když ji zatím nejsem schopen objektivně zhodnotit, neboť jsem s ní najel minimum ostrých kilometrů. Hlavně si budu muset rychle zvyknout na sekvenční převodovku. To je největší změna proti všem soutěžním vozům, které jsem v minulosti řídil,“ přiznává syn úřadujícího českého produkčního šampiona Martina Březíka Adam.
„Loni rozhodovalo o pohárovém prvenství necelých pět vteřin, velmi vyrovnaný byl i úvod Valašské rally. Věřím tomu, že se už ve Vyškově můžeme dočkat toho, že se do bojů na čelních příčkách zapojí ještě více jezdců a budeme svědky dramatické podívané, která prostě k pohárovému závodění neodmyslitelně patří. A jsem i rád, že na startu přivítáme další novou tvář, kterou bude Adam Březík,“ dívá se vstříc vyškovskému závodu zástupce XTG motorsportu Zdeněk Pekárek.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.