XTG Opel ADAM Cup 2016 pokračuje po měsíční pauze druhým kláním při Rally Vyškov. Soutěž odstartuje v sobotu 14. května v okolí Vyškova a na startu se objeví sedm pohárových posádek. O reprezentaci značky Opel se na Vyškovsku postarají i dva speciály Opel Adam R2 Andreje Barčáka a Lukáše Nekvapila.
Rally Vyškov 2015 nabídla jednu z nejdramatičtějších pohárových zápletek XTG Opel ADAM Cupu 2015. Dokonce pětkrát se měnilo pořadí na čele. První dva z loňské výsledkové listiny ovšem na startu neuvidíme, to už neplatí pro třetího pohárového jezdce Martina Mottla a čtvrtého Matěje Kamence, kterého technické problémy loni připravily o možné vítězství.
„Loni jsme se pěkně svezli, takže letos půjdeme na start s částečnou znalostí vyškovských tratí. Jejich charakter mi docela sedí a svědčí i technice. Alfou a omegou dobrých časů bude trefování brzdných bodů z maximálních rychlostí. I vzhledem ke zdárnému formování naší spolupráce s Vencou Vorlem věřím, že na Vyškově budeme o něco rychlejší. Ale co se týká našich ambicí, budu raději kvůli váhovému deficitu skromnější,“ říká před startem Martin Mottl.
Matěj Kamenec vstoupil do XTG Opel ADAM Cupu druhým místem na Valašské rally a jistě bude chtít v okolí Vyškova oplatit porážku svému polskému konkurentovi Jerzymu Tomaszczykovi.
„Letos děláme vše pro to, aby se nám technické problémy vyhýbaly. A samozřejmě ve Vyškově budeme chtít bojovat o první příčku. Ale jednoduché to nebude, protože už na Valašské rally nám Jerzy Tomaszczyk ukázal, že nám nenechá nic zadarmo. Myslím si, že to opět bude velký souboj. Jerzy je ovšem velice přátelský a myslím si, že mezi námi panuje zdravá rivalita. Počítat je ovšem třeba i s pohárovými nováčky, kteří mě na Valašské rally velmi překvapili. Zejména Petr Gargulák a Tomáš Konečný (nakonec ani jeden není do Vyškova přihlášen) se dokázali opravdu rychle přizpůsobit ADAMovi a zajíždět velmi rychlé časy. Proto je možné, že už ve Vyškově nás více potrápí,“ předpovídá Matěj Kamenec.
Loni si vyškovské tratě vyzkoušeli i Radek Hůla a Robert Hordossy, ale ani jeden z nich cíl závodu nespatřil. U obou jezdců byla na vině prasklá poloosa jejich ADAMa. Cíl nebylo v minulém ročníku souzeno spatřit na Valašce bronzovému Petru Gargulákovi, jenž se loni prezentoval na Vyškovsku za volantem civiku. Bohužel letos bude slušovický jezdec na startu vyškovské soutěže chybět…
„Vyškovské tratě se nám loni moc líbily a moc jsme si přáli vychutnat si je se špičkovým vozem jako je Opel ADAM. Bohužel se nám na tento závod nepodařilo sehnat potřebné finanční prostředky. Velice nás to mrzí, navíc když do poháru přibyly další posádky. Chtěli jsme v okolí Vyškova začít těžit ze zkušeností z Valašské rally a zkusit zabojovat o první pozici. Bohužel to nevyjde, ale určitě se nevzdáváme a budeme dělat maximum, abychom mohli potrápit konkurenci alespoň na dalších podnicích. Šanci uspět v konečném pohárovém hodnocení stále máme,“ popisuje Petr Gargulák.
V Poháru mládeže sbíral při Rally Vyškov 2015 soutěžácké zkušenosti Patrik Brtníček. Pro mladého jezdce, stejně jako pro jeho velezkušeného spolujezdce Rudolfa Kouřila, bude mít soutěž nádech domácího závodu a Patrik si je toho vědom.
„Prioritou pro mě zůstává učení s autem, ale je fakt, že domácí prostředí nás bude motivovat ke zrychlování. Rádi bychom naše soupeře potrápili určitě více než na Valašce. Tratě jsou charakterově stejné jako loni, uvidíme, jak budou sedět opelům. Hodně zajímavá bude hned úvodní ´erzeta´, jejíž první část je nová a velmi technická. Už se na závod moc těším,“ naznačuje Brtníček.
Vzhledem ke svému věku bude mít Brtníček na startu i zajímavého protivníka. V roli pohárového nováčka se ve Vyškově objeví loňský účastník projektu Autoklub Rally Talent Adam Březík. Na pozici navigátora ho povede jeden z nejzkušenějších českých spolujezdců Jaroslav Novák.
„Do závodu půjdu absolutně bez ambicí. Chci vyzkoušet auto, postupně si na ADAMa zvykat a snažit se zrychlovat. Pohárovku vnímám skvěle, i když ji zatím nejsem schopen objektivně zhodnotit, neboť jsem s ní najel minimum ostrých kilometrů. Hlavně si budu muset rychle zvyknout na sekvenční převodovku. To je největší změna proti všem soutěžním vozům, které jsem v minulosti řídil,“ přiznává syn úřadujícího českého produkčního šampiona Martina Březíka Adam.
„Loni rozhodovalo o pohárovém prvenství necelých pět vteřin, velmi vyrovnaný byl i úvod Valašské rally. Věřím tomu, že se už ve Vyškově můžeme dočkat toho, že se do bojů na čelních příčkách zapojí ještě více jezdců a budeme svědky dramatické podívané, která prostě k pohárovému závodění neodmyslitelně patří. A jsem i rád, že na startu přivítáme další novou tvář, kterou bude Adam Březík,“ dívá se vstříc vyškovskému závodu zástupce XTG motorsportu Zdeněk Pekárek.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.