XTG Opel ADAM Cup 2016 pokračuje po měsíční pauze druhým kláním při Rally Vyškov. Soutěž odstartuje v sobotu 14. května v okolí Vyškova a na startu se objeví sedm pohárových posádek. O reprezentaci značky Opel se na Vyškovsku postarají i dva speciály Opel Adam R2 Andreje Barčáka a Lukáše Nekvapila.
Rally Vyškov 2015 nabídla jednu z nejdramatičtějších pohárových zápletek XTG Opel ADAM Cupu 2015. Dokonce pětkrát se měnilo pořadí na čele. První dva z loňské výsledkové listiny ovšem na startu neuvidíme, to už neplatí pro třetího pohárového jezdce Martina Mottla a čtvrtého Matěje Kamence, kterého technické problémy loni připravily o možné vítězství.
„Loni jsme se pěkně svezli, takže letos půjdeme na start s částečnou znalostí vyškovských tratí. Jejich charakter mi docela sedí a svědčí i technice. Alfou a omegou dobrých časů bude trefování brzdných bodů z maximálních rychlostí. I vzhledem ke zdárnému formování naší spolupráce s Vencou Vorlem věřím, že na Vyškově budeme o něco rychlejší. Ale co se týká našich ambicí, budu raději kvůli váhovému deficitu skromnější,“ říká před startem Martin Mottl.
Matěj Kamenec vstoupil do XTG Opel ADAM Cupu druhým místem na Valašské rally a jistě bude chtít v okolí Vyškova oplatit porážku svému polskému konkurentovi Jerzymu Tomaszczykovi.
„Letos děláme vše pro to, aby se nám technické problémy vyhýbaly. A samozřejmě ve Vyškově budeme chtít bojovat o první příčku. Ale jednoduché to nebude, protože už na Valašské rally nám Jerzy Tomaszczyk ukázal, že nám nenechá nic zadarmo. Myslím si, že to opět bude velký souboj. Jerzy je ovšem velice přátelský a myslím si, že mezi námi panuje zdravá rivalita. Počítat je ovšem třeba i s pohárovými nováčky, kteří mě na Valašské rally velmi překvapili. Zejména Petr Gargulák a Tomáš Konečný (nakonec ani jeden není do Vyškova přihlášen) se dokázali opravdu rychle přizpůsobit ADAMovi a zajíždět velmi rychlé časy. Proto je možné, že už ve Vyškově nás více potrápí,“ předpovídá Matěj Kamenec.
Loni si vyškovské tratě vyzkoušeli i Radek Hůla a Robert Hordossy, ale ani jeden z nich cíl závodu nespatřil. U obou jezdců byla na vině prasklá poloosa jejich ADAMa. Cíl nebylo v minulém ročníku souzeno spatřit na Valašce bronzovému Petru Gargulákovi, jenž se loni prezentoval na Vyškovsku za volantem civiku. Bohužel letos bude slušovický jezdec na startu vyškovské soutěže chybět…
„Vyškovské tratě se nám loni moc líbily a moc jsme si přáli vychutnat si je se špičkovým vozem jako je Opel ADAM. Bohužel se nám na tento závod nepodařilo sehnat potřebné finanční prostředky. Velice nás to mrzí, navíc když do poháru přibyly další posádky. Chtěli jsme v okolí Vyškova začít těžit ze zkušeností z Valašské rally a zkusit zabojovat o první pozici. Bohužel to nevyjde, ale určitě se nevzdáváme a budeme dělat maximum, abychom mohli potrápit konkurenci alespoň na dalších podnicích. Šanci uspět v konečném pohárovém hodnocení stále máme,“ popisuje Petr Gargulák.
V Poháru mládeže sbíral při Rally Vyškov 2015 soutěžácké zkušenosti Patrik Brtníček. Pro mladého jezdce, stejně jako pro jeho velezkušeného spolujezdce Rudolfa Kouřila, bude mít soutěž nádech domácího závodu a Patrik si je toho vědom.
„Prioritou pro mě zůstává učení s autem, ale je fakt, že domácí prostředí nás bude motivovat ke zrychlování. Rádi bychom naše soupeře potrápili určitě více než na Valašce. Tratě jsou charakterově stejné jako loni, uvidíme, jak budou sedět opelům. Hodně zajímavá bude hned úvodní ´erzeta´, jejíž první část je nová a velmi technická. Už se na závod moc těším,“ naznačuje Brtníček.
Vzhledem ke svému věku bude mít Brtníček na startu i zajímavého protivníka. V roli pohárového nováčka se ve Vyškově objeví loňský účastník projektu Autoklub Rally Talent Adam Březík. Na pozici navigátora ho povede jeden z nejzkušenějších českých spolujezdců Jaroslav Novák.
„Do závodu půjdu absolutně bez ambicí. Chci vyzkoušet auto, postupně si na ADAMa zvykat a snažit se zrychlovat. Pohárovku vnímám skvěle, i když ji zatím nejsem schopen objektivně zhodnotit, neboť jsem s ní najel minimum ostrých kilometrů. Hlavně si budu muset rychle zvyknout na sekvenční převodovku. To je největší změna proti všem soutěžním vozům, které jsem v minulosti řídil,“ přiznává syn úřadujícího českého produkčního šampiona Martina Březíka Adam.
„Loni rozhodovalo o pohárovém prvenství necelých pět vteřin, velmi vyrovnaný byl i úvod Valašské rally. Věřím tomu, že se už ve Vyškově můžeme dočkat toho, že se do bojů na čelních příčkách zapojí ještě více jezdců a budeme svědky dramatické podívané, která prostě k pohárovému závodění neodmyslitelně patří. A jsem i rád, že na startu přivítáme další novou tvář, kterou bude Adam Březík,“ dívá se vstříc vyškovskému závodu zástupce XTG motorsportu Zdeněk Pekárek.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.