V cíli: První podnik MMČr v rally Rally Šumava v Klatovech dnes pokračoval druhou etapou
První sekce druhé etapy znamenala nejprve pokles Václava Pecha na místo šesté, naopak Karel Trojan s Fabií R5 si polepšil na místo jedenácté. V RZ 6 havaroval Frycz se Subaru Impreza a Milowský s Lancerem. Vojtěch Štajf s Fabiíí R5 odstoupili pro utrženou spojovací tyč. Velké technické problémy měl Kopáček.
Na sedmé a 11 RZ dosáhl nejrychlejšího času Jan Kopecký, ale v rychlostním průměru 121,8 a 123,5 km/h.
Ve druhé sekci zabral Václav Pech a dostal se na místo páté, které už nepustil. K dalším změnám v první desítce pořadí již nedošlo.
Produkční vozy vyhrái bratři Szejové z Polska, se Subaru Impreza STi, druhé místo obsadil Martin Březík s Lancerem EVO IX a třetí, po techických problémeh z dopolede, Václav Kopáček s Barborou Rendlovou se Subaru Impreza STI.
Dvoukolky vyhrává slovensko - česká posádka Martin Kočí - Lukáš Kostka s Citroenem DS3 R3T MAX ( 19. absolutně, první ve třídě 5) , druzí Václav Dunovský s Petrem Gosslem s Peugeotem 208 VTi R2 ( 1. ve třídě 6) a třetí slovenská posádka Kundlák - Rezková se stejným vozem
Další soutěží je již 13. a 14.5. Rally Vyškov, MMČR pohračuje koncem května v Českém Krumlově.
V cíli
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Dresler P. Škoda Fabia R5 1:19:05,9 -- 2. Tidemand P. -Andersson JŠkoda Fabia R5 +26,1 3. Valoušek jun. P.- Havelková V.Škoda Fabia R5 +1:05,8 4. Černý Jan - Černohorský jun. P.Škoda Fabia S2000 +1:36,4 5. Pech jun. Václav - Uhel PetrPorsche 997 GT3 RS 3.6 +1:47,3 6. Dohnal Jan - Venclík JakubFord Focus RS WRC '06 +2:02,8 7. Odložilík Roman - Tureček MartinFord Fiesta R5 +2:08,8 8. Sýkora Jan - Palivec ŠtěpánŠkoda Fabia R5 +2:53,0 9. Jakeš Miroslav - Drozd MichalCitroën DS3 R5 +3:01,6 10. Trněný Karel - Pritzl VáclavŠkoda Fabia WRC +3:30,4
Hned první rychlostní zkoušku na Čínovském okruhu vyhrál Václav Pech. Kvalitní asfalt jeho novému Porsche seděl jako ulitý. Na klasických Rz však měly navrch tovární vozy Škoda Fabia R5, s piloty Kopeckým a Tidemandem. Ve druhé sekci mocně zabral Valoušek, také s Fabií R5. S tmou lehce ztratil Dohnal s Fordem Focus WRC. Naopak bitva na ostří nože zuří mezi Fabiemi WRC z meclovských dílen Karla Trněného, právě mezi Karlem Trněným a Martinem Vlčekm, kteří bojují o místo deváté. Stabilní výkon podává Jan Černý s Fabií S2000. Velmi pěkné osmé místo patří Sýkorovi s Fabií R5.
Mezi produkčními vozy vede po první etapě Václav Kopáček se Subaru, absolutně je na výborném 13. místě a poráží řadu silnějšícho vozidel a lepších jezdců. Na druhého se stejným vozem Szeju má náskok 47,7 vteřiny a třetího Březíka s Lancerem 54,9
Po první etapě
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Dresler P. Škoda Fabia R5 35:32,2 -- 2. Tidemand P. -Andersson JŠkoda Fabia R5 +16,4 3. Valoušek jun. P.- Havelková V.Škoda Fabia R5 +35,1 4. Dohnal Jan - Venclík JakubFord Focus RS WRC '06 +39,3 5. Pech jun. Václav - Uhel PetrPorsche 997 GT3 RS 3.6 +40,0 6. Černý Jan - Černohorský jun. P.Škoda Fabia S2000 +56,7 7. Odložilík Roman - Tureček MartinFord Fiesta R5 +1:08,7 8. Sýkora Jan - Palivec ŠtěpánŠkoda Fabia R5 +1:16,4 9. Trněný Karel - Pritzl VáclavŠkoda Fabia WRC +1:25,7 10. Vlček Martin - Žáková J.Škoda Fabia WRC +1:26,0
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.