V cíli: První podnik MMČr v rally Rally Šumava v Klatovech dnes pokračoval druhou etapou
První sekce druhé etapy znamenala nejprve pokles Václava Pecha na místo šesté, naopak Karel Trojan s Fabií R5 si polepšil na místo jedenácté. V RZ 6 havaroval Frycz se Subaru Impreza a Milowský s Lancerem. Vojtěch Štajf s Fabiíí R5 odstoupili pro utrženou spojovací tyč. Velké technické problémy měl Kopáček.
Na sedmé a 11 RZ dosáhl nejrychlejšího času Jan Kopecký, ale v rychlostním průměru 121,8 a 123,5 km/h.
Ve druhé sekci zabral Václav Pech a dostal se na místo páté, které už nepustil. K dalším změnám v první desítce pořadí již nedošlo.
Produkční vozy vyhrái bratři Szejové z Polska, se Subaru Impreza STi, druhé místo obsadil Martin Březík s Lancerem EVO IX a třetí, po techických problémeh z dopolede, Václav Kopáček s Barborou Rendlovou se Subaru Impreza STI.
Dvoukolky vyhrává slovensko - česká posádka Martin Kočí - Lukáš Kostka s Citroenem DS3 R3T MAX ( 19. absolutně, první ve třídě 5) , druzí Václav Dunovský s Petrem Gosslem s Peugeotem 208 VTi R2 ( 1. ve třídě 6) a třetí slovenská posádka Kundlák - Rezková se stejným vozem
Další soutěží je již 13. a 14.5. Rally Vyškov, MMČR pohračuje koncem května v Českém Krumlově.
V cíli
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Dresler P. Škoda Fabia R5 1:19:05,9 -- 2. Tidemand P. -Andersson JŠkoda Fabia R5 +26,1 3. Valoušek jun. P.- Havelková V.Škoda Fabia R5 +1:05,8 4. Černý Jan - Černohorský jun. P.Škoda Fabia S2000 +1:36,4 5. Pech jun. Václav - Uhel PetrPorsche 997 GT3 RS 3.6 +1:47,3 6. Dohnal Jan - Venclík JakubFord Focus RS WRC '06 +2:02,8 7. Odložilík Roman - Tureček MartinFord Fiesta R5 +2:08,8 8. Sýkora Jan - Palivec ŠtěpánŠkoda Fabia R5 +2:53,0 9. Jakeš Miroslav - Drozd MichalCitroën DS3 R5 +3:01,6 10. Trněný Karel - Pritzl VáclavŠkoda Fabia WRC +3:30,4
Hned první rychlostní zkoušku na Čínovském okruhu vyhrál Václav Pech. Kvalitní asfalt jeho novému Porsche seděl jako ulitý. Na klasických Rz však měly navrch tovární vozy Škoda Fabia R5, s piloty Kopeckým a Tidemandem. Ve druhé sekci mocně zabral Valoušek, také s Fabií R5. S tmou lehce ztratil Dohnal s Fordem Focus WRC. Naopak bitva na ostří nože zuří mezi Fabiemi WRC z meclovských dílen Karla Trněného, právě mezi Karlem Trněným a Martinem Vlčekm, kteří bojují o místo deváté. Stabilní výkon podává Jan Černý s Fabií S2000. Velmi pěkné osmé místo patří Sýkorovi s Fabií R5.
Mezi produkčními vozy vede po první etapě Václav Kopáček se Subaru, absolutně je na výborném 13. místě a poráží řadu silnějšícho vozidel a lepších jezdců. Na druhého se stejným vozem Szeju má náskok 47,7 vteřiny a třetího Březíka s Lancerem 54,9
Po první etapě
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Dresler P. Škoda Fabia R5 35:32,2 -- 2. Tidemand P. -Andersson JŠkoda Fabia R5 +16,4 3. Valoušek jun. P.- Havelková V.Škoda Fabia R5 +35,1 4. Dohnal Jan - Venclík JakubFord Focus RS WRC '06 +39,3 5. Pech jun. Václav - Uhel PetrPorsche 997 GT3 RS 3.6 +40,0 6. Černý Jan - Černohorský jun. P.Škoda Fabia S2000 +56,7 7. Odložilík Roman - Tureček MartinFord Fiesta R5 +1:08,7 8. Sýkora Jan - Palivec ŠtěpánŠkoda Fabia R5 +1:16,4 9. Trněný Karel - Pritzl VáclavŠkoda Fabia WRC +1:25,7 10. Vlček Martin - Žáková J.Škoda Fabia WRC +1:26,0
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.