V cíli: První podnik MMČr v rally Rally Šumava v Klatovech dnes pokračoval druhou etapou
První sekce druhé etapy znamenala nejprve pokles Václava Pecha na místo šesté, naopak Karel Trojan s Fabií R5 si polepšil na místo jedenácté. V RZ 6 havaroval Frycz se Subaru Impreza a Milowský s Lancerem. Vojtěch Štajf s Fabiíí R5 odstoupili pro utrženou spojovací tyč. Velké technické problémy měl Kopáček.
Na sedmé a 11 RZ dosáhl nejrychlejšího času Jan Kopecký, ale v rychlostním průměru 121,8 a 123,5 km/h.
Ve druhé sekci zabral Václav Pech a dostal se na místo páté, které už nepustil. K dalším změnám v první desítce pořadí již nedošlo.
Produkční vozy vyhrái bratři Szejové z Polska, se Subaru Impreza STi, druhé místo obsadil Martin Březík s Lancerem EVO IX a třetí, po techických problémeh z dopolede, Václav Kopáček s Barborou Rendlovou se Subaru Impreza STI.
Dvoukolky vyhrává slovensko - česká posádka Martin Kočí - Lukáš Kostka s Citroenem DS3 R3T MAX ( 19. absolutně, první ve třídě 5) , druzí Václav Dunovský s Petrem Gosslem s Peugeotem 208 VTi R2 ( 1. ve třídě 6) a třetí slovenská posádka Kundlák - Rezková se stejným vozem
Další soutěží je již 13. a 14.5. Rally Vyškov, MMČR pohračuje koncem května v Českém Krumlově.
V cíli
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Dresler P. Škoda Fabia R5 1:19:05,9 -- 2. Tidemand P. -Andersson JŠkoda Fabia R5 +26,1 3. Valoušek jun. P.- Havelková V.Škoda Fabia R5 +1:05,8 4. Černý Jan - Černohorský jun. P.Škoda Fabia S2000 +1:36,4 5. Pech jun. Václav - Uhel PetrPorsche 997 GT3 RS 3.6 +1:47,3 6. Dohnal Jan - Venclík JakubFord Focus RS WRC '06 +2:02,8 7. Odložilík Roman - Tureček MartinFord Fiesta R5 +2:08,8 8. Sýkora Jan - Palivec ŠtěpánŠkoda Fabia R5 +2:53,0 9. Jakeš Miroslav - Drozd MichalCitroën DS3 R5 +3:01,6 10. Trněný Karel - Pritzl VáclavŠkoda Fabia WRC +3:30,4
Hned první rychlostní zkoušku na Čínovském okruhu vyhrál Václav Pech. Kvalitní asfalt jeho novému Porsche seděl jako ulitý. Na klasických Rz však měly navrch tovární vozy Škoda Fabia R5, s piloty Kopeckým a Tidemandem. Ve druhé sekci mocně zabral Valoušek, také s Fabií R5. S tmou lehce ztratil Dohnal s Fordem Focus WRC. Naopak bitva na ostří nože zuří mezi Fabiemi WRC z meclovských dílen Karla Trněného, právě mezi Karlem Trněným a Martinem Vlčekm, kteří bojují o místo deváté. Stabilní výkon podává Jan Černý s Fabií S2000. Velmi pěkné osmé místo patří Sýkorovi s Fabií R5.
Mezi produkčními vozy vede po první etapě Václav Kopáček se Subaru, absolutně je na výborném 13. místě a poráží řadu silnějšícho vozidel a lepších jezdců. Na druhého se stejným vozem Szeju má náskok 47,7 vteřiny a třetího Březíka s Lancerem 54,9
Po první etapě
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Dresler P. Škoda Fabia R5 35:32,2 -- 2. Tidemand P. -Andersson JŠkoda Fabia R5 +16,4 3. Valoušek jun. P.- Havelková V.Škoda Fabia R5 +35,1 4. Dohnal Jan - Venclík JakubFord Focus RS WRC '06 +39,3 5. Pech jun. Václav - Uhel PetrPorsche 997 GT3 RS 3.6 +40,0 6. Černý Jan - Černohorský jun. P.Škoda Fabia S2000 +56,7 7. Odložilík Roman - Tureček MartinFord Fiesta R5 +1:08,7 8. Sýkora Jan - Palivec ŠtěpánŠkoda Fabia R5 +1:16,4 9. Trněný Karel - Pritzl VáclavŠkoda Fabia WRC +1:25,7 10. Vlček Martin - Žáková J.Škoda Fabia WRC +1:26,0
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.