V cíli: První podnik MMČr v rally Rally Šumava v Klatovech dnes pokračoval druhou etapou
První sekce druhé etapy znamenala nejprve pokles Václava Pecha na místo šesté, naopak Karel Trojan s Fabií R5 si polepšil na místo jedenácté. V RZ 6 havaroval Frycz se Subaru Impreza a Milowský s Lancerem. Vojtěch Štajf s Fabiíí R5 odstoupili pro utrženou spojovací tyč. Velké technické problémy měl Kopáček.
Na sedmé a 11 RZ dosáhl nejrychlejšího času Jan Kopecký, ale v rychlostním průměru 121,8 a 123,5 km/h.
Ve druhé sekci zabral Václav Pech a dostal se na místo páté, které už nepustil. K dalším změnám v první desítce pořadí již nedošlo.
Produkční vozy vyhrái bratři Szejové z Polska, se Subaru Impreza STi, druhé místo obsadil Martin Březík s Lancerem EVO IX a třetí, po techických problémeh z dopolede, Václav Kopáček s Barborou Rendlovou se Subaru Impreza STI.
Dvoukolky vyhrává slovensko - česká posádka Martin Kočí - Lukáš Kostka s Citroenem DS3 R3T MAX ( 19. absolutně, první ve třídě 5) , druzí Václav Dunovský s Petrem Gosslem s Peugeotem 208 VTi R2 ( 1. ve třídě 6) a třetí slovenská posádka Kundlák - Rezková se stejným vozem
Další soutěží je již 13. a 14.5. Rally Vyškov, MMČR pohračuje koncem května v Českém Krumlově.
V cíli
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Dresler P. Škoda Fabia R5 1:19:05,9 -- 2. Tidemand P. -Andersson JŠkoda Fabia R5 +26,1 3. Valoušek jun. P.- Havelková V.Škoda Fabia R5 +1:05,8 4. Černý Jan - Černohorský jun. P.Škoda Fabia S2000 +1:36,4 5. Pech jun. Václav - Uhel PetrPorsche 997 GT3 RS 3.6 +1:47,3 6. Dohnal Jan - Venclík JakubFord Focus RS WRC '06 +2:02,8 7. Odložilík Roman - Tureček MartinFord Fiesta R5 +2:08,8 8. Sýkora Jan - Palivec ŠtěpánŠkoda Fabia R5 +2:53,0 9. Jakeš Miroslav - Drozd MichalCitroën DS3 R5 +3:01,6 10. Trněný Karel - Pritzl VáclavŠkoda Fabia WRC +3:30,4
Hned první rychlostní zkoušku na Čínovském okruhu vyhrál Václav Pech. Kvalitní asfalt jeho novému Porsche seděl jako ulitý. Na klasických Rz však měly navrch tovární vozy Škoda Fabia R5, s piloty Kopeckým a Tidemandem. Ve druhé sekci mocně zabral Valoušek, také s Fabií R5. S tmou lehce ztratil Dohnal s Fordem Focus WRC. Naopak bitva na ostří nože zuří mezi Fabiemi WRC z meclovských dílen Karla Trněného, právě mezi Karlem Trněným a Martinem Vlčekm, kteří bojují o místo deváté. Stabilní výkon podává Jan Černý s Fabií S2000. Velmi pěkné osmé místo patří Sýkorovi s Fabií R5.
Mezi produkčními vozy vede po první etapě Václav Kopáček se Subaru, absolutně je na výborném 13. místě a poráží řadu silnějšícho vozidel a lepších jezdců. Na druhého se stejným vozem Szeju má náskok 47,7 vteřiny a třetího Březíka s Lancerem 54,9
Po první etapě
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Dresler P. Škoda Fabia R5 35:32,2 -- 2. Tidemand P. -Andersson JŠkoda Fabia R5 +16,4 3. Valoušek jun. P.- Havelková V.Škoda Fabia R5 +35,1 4. Dohnal Jan - Venclík JakubFord Focus RS WRC '06 +39,3 5. Pech jun. Václav - Uhel PetrPorsche 997 GT3 RS 3.6 +40,0 6. Černý Jan - Černohorský jun. P.Škoda Fabia S2000 +56,7 7. Odložilík Roman - Tureček MartinFord Fiesta R5 +1:08,7 8. Sýkora Jan - Palivec ŠtěpánŠkoda Fabia R5 +1:16,4 9. Trněný Karel - Pritzl VáclavŠkoda Fabia WRC +1:25,7 10. Vlček Martin - Žáková J.Škoda Fabia WRC +1:26,0
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?