V cíli: První podnik MMČr v rally Rally Šumava v Klatovech dnes pokračoval druhou etapou
První sekce druhé etapy znamenala nejprve pokles Václava Pecha na místo šesté, naopak Karel Trojan s Fabií R5 si polepšil na místo jedenácté. V RZ 6 havaroval Frycz se Subaru Impreza a Milowský s Lancerem. Vojtěch Štajf s Fabiíí R5 odstoupili pro utrženou spojovací tyč. Velké technické problémy měl Kopáček.
Na sedmé a 11 RZ dosáhl nejrychlejšího času Jan Kopecký, ale v rychlostním průměru 121,8 a 123,5 km/h.
Ve druhé sekci zabral Václav Pech a dostal se na místo páté, které už nepustil. K dalším změnám v první desítce pořadí již nedošlo.
Produkční vozy vyhrái bratři Szejové z Polska, se Subaru Impreza STi, druhé místo obsadil Martin Březík s Lancerem EVO IX a třetí, po techických problémeh z dopolede, Václav Kopáček s Barborou Rendlovou se Subaru Impreza STI.
Dvoukolky vyhrává slovensko - česká posádka Martin Kočí - Lukáš Kostka s Citroenem DS3 R3T MAX ( 19. absolutně, první ve třídě 5) , druzí Václav Dunovský s Petrem Gosslem s Peugeotem 208 VTi R2 ( 1. ve třídě 6) a třetí slovenská posádka Kundlák - Rezková se stejným vozem
Další soutěží je již 13. a 14.5. Rally Vyškov, MMČR pohračuje koncem května v Českém Krumlově.
V cíli
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Dresler P. Škoda Fabia R5 1:19:05,9 -- 2. Tidemand P. -Andersson JŠkoda Fabia R5 +26,1 3. Valoušek jun. P.- Havelková V.Škoda Fabia R5 +1:05,8 4. Černý Jan - Černohorský jun. P.Škoda Fabia S2000 +1:36,4 5. Pech jun. Václav - Uhel PetrPorsche 997 GT3 RS 3.6 +1:47,3 6. Dohnal Jan - Venclík JakubFord Focus RS WRC '06 +2:02,8 7. Odložilík Roman - Tureček MartinFord Fiesta R5 +2:08,8 8. Sýkora Jan - Palivec ŠtěpánŠkoda Fabia R5 +2:53,0 9. Jakeš Miroslav - Drozd MichalCitroën DS3 R5 +3:01,6 10. Trněný Karel - Pritzl VáclavŠkoda Fabia WRC +3:30,4
Hned první rychlostní zkoušku na Čínovském okruhu vyhrál Václav Pech. Kvalitní asfalt jeho novému Porsche seděl jako ulitý. Na klasických Rz však měly navrch tovární vozy Škoda Fabia R5, s piloty Kopeckým a Tidemandem. Ve druhé sekci mocně zabral Valoušek, také s Fabií R5. S tmou lehce ztratil Dohnal s Fordem Focus WRC. Naopak bitva na ostří nože zuří mezi Fabiemi WRC z meclovských dílen Karla Trněného, právě mezi Karlem Trněným a Martinem Vlčekm, kteří bojují o místo deváté. Stabilní výkon podává Jan Černý s Fabií S2000. Velmi pěkné osmé místo patří Sýkorovi s Fabií R5.
Mezi produkčními vozy vede po první etapě Václav Kopáček se Subaru, absolutně je na výborném 13. místě a poráží řadu silnějšícho vozidel a lepších jezdců. Na druhého se stejným vozem Szeju má náskok 47,7 vteřiny a třetího Březíka s Lancerem 54,9
Po první etapě
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Dresler P. Škoda Fabia R5 35:32,2 -- 2. Tidemand P. -Andersson JŠkoda Fabia R5 +16,4 3. Valoušek jun. P.- Havelková V.Škoda Fabia R5 +35,1 4. Dohnal Jan - Venclík JakubFord Focus RS WRC '06 +39,3 5. Pech jun. Václav - Uhel PetrPorsche 997 GT3 RS 3.6 +40,0 6. Černý Jan - Černohorský jun. P.Škoda Fabia S2000 +56,7 7. Odložilík Roman - Tureček MartinFord Fiesta R5 +1:08,7 8. Sýkora Jan - Palivec ŠtěpánŠkoda Fabia R5 +1:16,4 9. Trněný Karel - Pritzl VáclavŠkoda Fabia WRC +1:25,7 10. Vlček Martin - Žáková J.Škoda Fabia WRC +1:26,0
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?