Jižní Čechy budou na jaře příštího roku již počtyřiačtyřicáté dějištěm Rallye Český Krumlov. Podnik s tradicí sahající do roku 1971 se uskuteční ve dnech 27. a 28. května 2016. Termín v závěru měsíce potvrdil předběžný kalendář motoristických soutěží, který krátce před Štědrým dnem zveřejnila Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky.
Oproti letošnímu ročníku byli organizátoři z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsportu nuceni posunout svou soutěž o několik dní později kvůli jarní výstavě Hobby, která se bude konat o třetím květnovém víkendu na českobudějovickém výstavišti. Jeho reprezentativní prostory totiž opět budou významným centrem rallye.
„Při přípravě trati soutěže vycházíme z osvědčeného konceptu minulých let, současně ale jednáme s obcemi a dalšími institucemi o možnosti využití zcela nových úseků. Věříme, že budeme úspěšní a posádkám i divákům nabídneme v roce 2016 atraktivní zážitky,“ říká ředitel soutěže Luboš Šalát.
44. Rallye Český Krumlov se pojede jako součást FIA Central Rally Trophy, která se stejně jako dalších sedm regionálních pohárů stala nástupcem Evropské trofeje. Do této skupiny budou patřit podniky v České republice, Rakousku, Maďarsku, Polsku, Slovinsku, Chorvatsku, na Slovensku a jihu Německa. Kalendář maximálně osmidílného šampionátu mezinárodní automobilová federace FIA prozatím neodhalila.
Kromě evropského statutu bude jihočeský závod druhým podnikem Mistrovství České republiky v rally soudobých i historických automobilů a šampionátu Rally legend. Absolutní prvenství z roku 2015 by měla obhajovat tovární posádka týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký a Pavel Dresler se Škodou Fabia R5.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?