Jižní Čechy budou na jaře příštího roku již počtyřiačtyřicáté dějištěm Rallye Český Krumlov. Podnik s tradicí sahající do roku 1971 se uskuteční ve dnech 27. a 28. května 2016. Termín v závěru měsíce potvrdil předběžný kalendář motoristických soutěží, který krátce před Štědrým dnem zveřejnila Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky.
Oproti letošnímu ročníku byli organizátoři z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsportu nuceni posunout svou soutěž o několik dní později kvůli jarní výstavě Hobby, která se bude konat o třetím květnovém víkendu na českobudějovickém výstavišti. Jeho reprezentativní prostory totiž opět budou významným centrem rallye.
„Při přípravě trati soutěže vycházíme z osvědčeného konceptu minulých let, současně ale jednáme s obcemi a dalšími institucemi o možnosti využití zcela nových úseků. Věříme, že budeme úspěšní a posádkám i divákům nabídneme v roce 2016 atraktivní zážitky,“ říká ředitel soutěže Luboš Šalát.
44. Rallye Český Krumlov se pojede jako součást FIA Central Rally Trophy, která se stejně jako dalších sedm regionálních pohárů stala nástupcem Evropské trofeje. Do této skupiny budou patřit podniky v České republice, Rakousku, Maďarsku, Polsku, Slovinsku, Chorvatsku, na Slovensku a jihu Německa. Kalendář maximálně osmidílného šampionátu mezinárodní automobilová federace FIA prozatím neodhalila.
Kromě evropského statutu bude jihočeský závod druhým podnikem Mistrovství České republiky v rally soudobých i historických automobilů a šampionátu Rally legend. Absolutní prvenství z roku 2015 by měla obhajovat tovární posádka týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký a Pavel Dresler se Škodou Fabia R5.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?