Jižní Čechy budou na jaře příštího roku již počtyřiačtyřicáté dějištěm Rallye Český Krumlov. Podnik s tradicí sahající do roku 1971 se uskuteční ve dnech 27. a 28. května 2016. Termín v závěru měsíce potvrdil předběžný kalendář motoristických soutěží, který krátce před Štědrým dnem zveřejnila Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky.
Oproti letošnímu ročníku byli organizátoři z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsportu nuceni posunout svou soutěž o několik dní později kvůli jarní výstavě Hobby, která se bude konat o třetím květnovém víkendu na českobudějovickém výstavišti. Jeho reprezentativní prostory totiž opět budou významným centrem rallye.
„Při přípravě trati soutěže vycházíme z osvědčeného konceptu minulých let, současně ale jednáme s obcemi a dalšími institucemi o možnosti využití zcela nových úseků. Věříme, že budeme úspěšní a posádkám i divákům nabídneme v roce 2016 atraktivní zážitky,“ říká ředitel soutěže Luboš Šalát.
44. Rallye Český Krumlov se pojede jako součást FIA Central Rally Trophy, která se stejně jako dalších sedm regionálních pohárů stala nástupcem Evropské trofeje. Do této skupiny budou patřit podniky v České republice, Rakousku, Maďarsku, Polsku, Slovinsku, Chorvatsku, na Slovensku a jihu Německa. Kalendář maximálně osmidílného šampionátu mezinárodní automobilová federace FIA prozatím neodhalila.
Kromě evropského statutu bude jihočeský závod druhým podnikem Mistrovství České republiky v rally soudobých i historických automobilů a šampionátu Rally legend. Absolutní prvenství z roku 2015 by měla obhajovat tovární posádka týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký a Pavel Dresler se Škodou Fabia R5.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?