Pět let byli EuroOil-invelt team a posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel spojeni se značkou MINI. Na Pražském rallysprintu se s MINI rozloučili.
Závěr sezony automobilových soutěží je každoročně spojený s exhibiční akcí pod názvem Pražský rallysprint. Letos se na pražském Strahově odjel již 21. ročník, kdy Václav Pech jun. je nejúspěšnějším závodníkem historie této soutěže s deseti vítězstvími. I letos se EuroOil – invelt team opravdu hodně snažil vyhrát tuto pražskou rallye, měl k tomu totiž velký důvod. „Pražský rallysprint byl posledním společným závodem s naším MINI, protože hned následující den si jej přebíral jeho nový majitel. Naše loučení bohužel nebylo vítězné, ale to už tak v rallysportu někdy bývá. Hned v první rychlostní zkoušce na startu nám praskla poloosa a s pouze hnanou přední nápravou jsme ztratili asi tak 25 vteřin. Naši mechanici auto bez problému opravili a my, s odhodláním stáhnout ztrátu, vyrazili do druhé rychlostní zkoušky,“ popisuje úvod závodu Václav Pech jun..
Bohužel ani dál nebylo na poslední společné soutěži s vozem MINI Cooper WRC posádce EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel přáno. I do cíle druhé rychlostní zkoušky dojelo MINI s velkou časovou ztrátou, protože tým zřejmě doplatil na vadnou sérii poloos z Velké Británie. „V průběhu druhé RZ nám praskla další poloosa a musel jsem dojet zkoušku jen se „zadkem“. Nikdy předtím se nám taková závada nestala a je to zřejmě výrobní vada. Možná je v tom i trochu symboliky, protože od příští sezony přecházíme na Porsche, které má pohon jen zadních kol, tak abych si už asi trochu zvykal,“ směje se Václav Pech jun..
V dalším průběhu soutěže už s tak velkou ztrátou nebylo kam pospíchat, a proto Václav Pech jun. s Petrem Uhlem nešetřili smyky a sem tam pro diváky předvedli i nějaké to kolečko. Výsledek tak při poslední soutěži s MINI nebyl tím podstatným. „Při tomto loučení s MINíkem jsem trochu smutný, protože jsem měl k němu vytvořený nějaký vztah. Ze začátku to bylo dost nespolehlivé a těžko ovladatelné auto, ale za těch pět let jsme auto vypiplali k naprosté dokonalosti. Získali jsme společně dva tituly mistrů republiky a řadu dalších úspěchů. Všechno jednou končí a my příští rok odstartujeme s Porsche 997 GT3. Je to pro nás velká výzva. Bude to něco úplně nového. Kromě prvních startů s tátovo Škodou 1000 MB jsem nikdy nezávodil s autem se zadním pohonem a tohle auto je navíc dost specifické a s obrovským výkonem. Moc se ale na tu výzvu těším a je to zase nový impuls pro celý tým a i pro nás s Petrem. Budeme se zase snažit auto vylepšit a posunout jeho fungování o krok kupředu.
Díky všem, kteří jste nás v této sezóně podporovali věřím, že i s Porsche se vám EuroOil – invelt team bude líbit,“ uzavírá Václav Pech jun., kterého teď spolu s celým teamem čeká náročná přestavba vozu Porsche 997, aby s ním mohli startovat v sezóně 2016.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!