XIV. Global Assistance Setkání mistrů 21. a 22. listopadu v Sosnové s hvězdami rally, rallycrossu, autokrosu a z Dakaru.
Závěr listopadu je již čtrnáct let každoročně ve znamení Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy, které i v letošním roce nabídne divákům hodně zajímavý mix skvělých závodníků současnosti i minulosti. Pořadatelům z Autodromu Sosnová se v tomto roce opět podařil husarský kousek, kdy ve spolupráci s Hájek Rally Teamem a za přispění partnerů, kterými je MOGUL a AUTO-STAIGER CZ představí legendu světového rallysportu, kterou je Fin Markku Alén. Ten v roce 1978 zvítězil v FIA poháru jezdců, což byl předchůdce mistrovství světa WRC. Tento populární finský závodník, pro kterého je motorsport životním posláním, si kromě rallysportu vyzkoušel i závodění na okruzích a zúčastnil se i Rallye Dakar. Při Global Assistance Setkání mistrů jej diváci budou moci sledovat za volantem vozu Škoda Fabia WRC a historického Opelu Kadett C-GT/E 16V. Markku Alén se spolu s dalšími špičkovými závodníky zúčastní veřejné autogramiády, která proběhne neděli 22. listopadu 2015 po poledni na autodromu v Sosnové.
Kromě Markku Aléna ale XIV. Global Assistance Setkání mistrů nabídne i další skvělé závodníky, z nichž například v rychlosti jmenujme Václava Pecha jun. s MINI John Cooper WRC, Igora Drotára ze Slovenska s dalším „wéercéčkem“, ale třeba i Břetislava Engeho s historickou Škodou 130 LR. S velmi zajímavým automobilem se představí i velký showman a bavič Tomáš Enge. Můžeme zatím prozradit, že v tomto automobilu Tomáš Enge ještě nikdy neseděl, a že rozhodně nebude mít problém s nízkým výkonem svého speciálu.
Diváky určitě pořádně zahřejí i draví a velmi rychlí autokrosaři, kteří každoročně předvádějí, že dokáží být minimálně stejně rychlí, jako jejich kolegové s plechovými auty z rally, či rallycrossu. S autokrosovým speciálem nemůže v Sosnové chybět například pravidelný účastník Jaroslav Hošek, či Jakub Kubíček. V rallycrossu se můžeme těšit například na Romana Častorala nebo Jakuba Bittmana či Ondřeje Smetanu.
Pro diváky v Global Assistance Racing Aréně v Sosnové u České Lípy bude v neděli 22. listopadu připraven i atraktivní doprovodný program, kde uvidí například exhibici Martina Macíka s dakarským speciálem LIAZ, drift show od mistrů v této mladé a divácky vděčné motoristické disciplíně a mnoho dalšího, s čím vás budeme ještě detailněji seznamovat v dalších tiskových zprávách.
XIV. Global Assistance setkání mistrů se uskuteční 21. a 22. listopadu, kdy na neděli je připraven hlavní program s měřenými jízdami, doprovodným programem, autogramiádou a exhibicemi. Vstupenky zakoupíte na pokladnách autodromu Sosnová nebo v předprodeji.
Více informací o XIV. Global Assistance Setkání mistrů a dalších akcích na autodromu v Sosnové najdete na www.autodrom.cz a na facebooku (Autodrom Sosnová).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.