Pro kvalitní výkon závodníka je bezesporu důležitá motivace. Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou o ni před podzimní části sezony neměli nouzi, neboť jak v tabulce Mistrovství ČR v rally, tak i v hodnocení Poháru 2+ byla stále ještě reálná možnost vylepšit svoje aktuální postavení. Říjnová Rally Klatovy tyto ambice potvrdila a sezonu „velkých“ závodů končí posádka Svarmetal Motorsportu s hlavou vztyčenou. O konečném výsledku sprintového hodnocení naopak rozhodne až závěrečný závod ve Vsetíně.
Prvním závodem „Vlčákova“ podzimního turné se stala Rally Jeseníky s centrem v moravském městečku Šternberk. Do prvního podzimního dne sice stále ještě nějaký čas zbýval, vyhlášené je však typicky podzimní počasí, které jesenickou soutěž každoročně provází. Déšť v předvečer startu naznačoval správnost přísloví, že bez mokrých pneumatik se do Šternberku vůbec nemá smysl vydávat. Mokré cesty však poměrně rychle oschly a diváci si zcela netradičně mohli užívat babího léta. „Na Jeseníky jsem se těšil jako na uklouzanou soutěž se zrádným povrchem, vlhkým listím na krajnicích a ranní teplotou okolo nuly. Bohužel, ani tam jsme nepoužili mokré pneumatiky, protože mé přání nebylo vyslyšeno. Nicméně, Jeseníky považuji za jednu z nejlepších soutěží a za mne je to adept na tak zvaný „velký mistrák“. Soudím tak podle přejezdových tratí, kde jsme si s Jindřiškou několikrát řekli, že už snad musíme být na vložce. Rally je jeden z mých životně důležitých orgánů, proto jsem zvyklý s velkou pokorou děkovat všem organizátorům za každý kilometr rychlostní zkoušky. Jeseničtí to zvládli skvěle,“ liboval si nad kvalitně zorganizovanou soutěží Vlčák. Libovat si mohli i jeho fanoušci, neboť fabia se startovním číslem 5 se po celý závod pohybovala do šestého místa absolutního pořadí. V nejlepší formě zastihl Martina a Jindřišku začátek druhé sekce soutěže, kdy v silné konkurenci chvíli drželi čtvrté místo. Osychající trať však hrála více do karet vozům kategorie WRC a pád za Dohnalův focus se ukázal být neodvratným. V cíli patřilo Martinovi s Jindřiškou páté místo jak v celkovém pořadí, tak v hodnocení Poháru 2+. „V Jeseníkách jsou krásné tratě, které se za nevyzpytatelného podzimního počasí mění v uklouzané a hodně zrádné. Oproti minulému roku se vůbec nic nezměnilo, a tak jsme i věděli, co nás čeká. Závod jsme si moc užívali a myslím, že největší radost nám udělal výsledek z RZ 5, kde jsme se oproti prvnímu průjezdu dokázali zrychlit na 12 kilometrech o 21 sekund,“ zhodnotila vydařený závod Jindřiška.
V Klatovech závodila posádka Svarmetal Motorsportu již v dubnu (získala sedmé místo) a tehdy netušila, že se na zdejší tratě vrátí letos ještě jednou. Člověk míní, život mění, a tak se místo zrušené Příbrami seriál „velkých“ soutěží uzavřel právě na Rally Klatovy. „Klatovští pořadatelé neměli lehký úkol. Zorganizovat náhradní podnik je vždycky náročnější než připravit soutěž s časovou rezervou podle kalendáře. S přihlédnutím na tento fakt plácám organizátory po ramenou, protože jsem byl mile překvapen. Čínovský okruh je pro mne pochopitelný za všech okolností, obzvlášť když jsem viděl počet diváků okolo tratě. Velice pozitivně hodnotím novou okruhovou vložku s výživným šotolinovým úsekem. Osobně mi to na šotolině moc nejde, ale fotky z těchto pasáží jsou neskonalé. Prach před autem, prach v autě, prach za autem, prostě šou, která by se v rally měla objevovat častěji,“ usmíval se Martin. A úlovky fotografů mu dávají za pravdu…
Na start klatovské soutěže nastupovala posádka Svarmetal Motorsportu jako sedmá v tabulce, neúčast Jana Jelínka jí však dávala velkou naději na posun kupředu. Stačilo získat alespoň devět bodů a pohlídat si finiš ze zadu číhajícího Jana Sýkory. Obojí se nakonec podařilo, byť klatovské tratě nebyly pro posádku, která se cítí dobře v technických pasážích, zcela optimální. „Všechny „erzety“ byly až moc rychlé, což dokazují rychlostní průměry, kdy jsme se ani na jednom testu nedostali pod 100 km/h. To muselo být v souboji s vozy kategorií WRC a R5 samozřejmě cítit. V každém případě jsme rádi, že se našla náhrada za zrušenou Příbram a my nebyli ochuzeni o závěrečný závod šampionátu. Jako obvykle jsme se do optimálního tempa dostávali postupně a ve druhých průjezdech jsme výrazně zrychlovali, o čemž nejlépe vypovídá třetí čas na poslední „erzetě“. Celý závod jsme absolvovali bez problémů a s výsledkem jsme naprosto spokojení,“ zhodnotila klatovské účinkování „palubní inženýrka“ Jindřiška Žáková. Absolutně šesté místo z Rally Klatovy splnilo svůj účel a bylo oceněno potřebnou porcí 18 bodů, které smíšenou posádku posunuly na výborné šesté místo v konečném hodnocení Mistrovství ČR v rally. Oproti loňsku se sice jedná o sestup o dvě pozice, posádka Svarmetal Motorsportu však letošního umístění dosáhla v nesrovnatelně silnější konkurenci.
Sezona ale stále ještě nekončí. Martin Vlček a Jindřiška Žáková se připravují na start posledního letošního sprintu, který v sobotu 17. října hostí Vsetín. Podzimní sklizeň zatím naší posádce přináší stoprocentní úspěšnost a nezbývá než doufat, že valašská soutěž tento trend potvrdí. Koneckonců, stále je ještě ve hře první místo v konečné tabulce Poháru 2+. „Závěrem bych rád poděkoval všem okolo našeho závodního auta - sponzorům za nálepky a podporu, mechanikům za servis, rodině za toleranci a všem v dalších širších kolech, včetně fanoušků. Moje velké díky však patří i malé Jindřišce, která ve velkém autě maká na sto procent a díky ní jsme posádka s dobrým věkovým průměrem a fyzickou hmotností,“ odlehčil naše povídání Martin.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?