Slovenský KM Racing sa po dlhšej dobe opäť predstavil s posádkou Kúrka – Škubník na podujatí zaradenom do seriálu českých rallysprintov. Po výbornom úvode posádku vyradila prasknutá poloos tesne pred finále.
Súťaž, ktorá sa skladala z dvoch samostatných sekcií a ôsmych rýchlostných skúšok, odštartovala posádka Mini John Cooper Works WRC na treťom mieste absolútneho poradia, pričom bronzovú pozíciu si držala počas celej prvej sekcie Rally Jeseníky 2015. Po návšteve servisnej zóny, keď Tomáša s Milanom delili od druhého miesta absolútneho poradia iba dve sekundy, chcela posádka KM Racing Slovakia zaútočiť už v piatom teste na striebornú priečku. Porekadlo, človek mieni, život mení však aj v tomto prípade zaúradovalo a v cieli piateho testu patrilo Kúrkovi so Škubníkom až trináste miesto. V nasledujúcom teste to nebolo o moc lepšie, keď dojazdili až na dvanástej priečke, pričom následne prišlo odstúpenie zo súťaže.
Čo sa udialo nám vysvetlil manažér KM Racing Slovakia Teamu, Ivan Mutňanský: „Naša posádka odštartovala do Rally Jeseníky perfektne. Počas celej prvej sekcie sa držala medzi trojicou najrýchlejších, čo ma neskutočne tešilo. Žiaľ, po tom ako chceli zaútočiť na druhé miesto absolútneho poradia na Mini praskla jedna z poloosí. Chalani sa snažili ešte na prejazde túto poloos nejako opraviť, ale nepodarilo sa. Samozrejme, neostalo nič iné ako odovzdať jazdný výkaz a zo súťaže odstúpiť. Aj keď ma to dosť mrzí, musím uznať, že robili čo mohli, za čo im patrí moja veľká vďaka. Rally je však nie je iba o výkone samotnej posádky, ale aj o technike a tá si niekedy postaví hlavu a povie stop. Verím tomu, že všetkým dňom ešte nie je koniec a nabudúce to bude lepšie.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?