Víťazstvo, ale aj tretie miesto v rámci Pohára usporiadateľa, šieste miesto absolútne a druhé v triede. To sú výsledky, ktoré dosiahol slovenský KL Racing Rally Team na Rally Jeseníky.
Do Šternberku, na Rally Jeseníky 2015 sa slovenský KL Racing Rally Team vybral s dvojicou súťažných posádok. Prvou z nich bola posádka Tomáš Kukučka – Radovan Mozner mladší, ktorí si práve v rámci predposlednej súťaže zaradenej do seriálu Rallysprint u našich západných susedov premiérovo vyskúšala ako funguje vozidlo Ford Fiesta R5. Výsledkom bolo šieste miesto absolútneho poradia, ale aj víťazstvo v rámci Pohára usporiadateľa.
„Na Rally Jeseníky sme štartovali prvýkrát a navyše prvýkrát s vozidlom Ford Fiesta R5. Musím povedať, že súťaž sa mi naozaj páčila, bola kompaktná, s dobre vybratými rýchlostnými skúškami. Navyše bolo vidieť, že tento kraj doslova žije motoristickým športom, všade bola kopa divákov a perfektná atmosféra. Čo sa týka nášho nového auta, bola to zatiaľ iba jednorázovka, ale už dnes viem, že by som sa rád niekedy v budúcnosti vrátil. Podvozkovo funguje naozaj neskutočne, takzvaná zákrutová rýchlosť je určito väčšia, tak isto brzdný účinok je lepší. Pri porovnaní s WRC-čkom mi však chýbalo trochu výkonu hlavne pri nižších otáčkach motora, ale myslím, že je to len otázka zvyku. Ďakujem KL Racing Rally Teamu, že sem spoločne s mojim spolujazdcom, Radovanom Moznerom mladším dostali šancu vyskúšať si R5-ku priamo na trati,“ opísal svoje pocity Tomáš Kukučka.
Druhou posádkou, ktorá sa vo farbách KL Racing Rally Teamu divákom v Šternberku a jeho okolí predstavila bola dvojica Pavol Cireň – Marek Podobník. Im spoločnosť na trati robil Renault Clio Sport, s ktorým sme ich už mali možnosť sledovať aj na Slovensku. Táto dvojica dosiahla v cieli na druhé miesto v triede, ale aj na tretie v rámci už spomínaného Pohára usporiadateľa. Viac nám o Rally Jeseníky povedal Pavol Cireň: „Krásna súťaž, krásne porovnanie s českou konkurenciou. Mohlo to byť aj lepšie, žiaľ na jednej z rýchlostných skúšok sme dostali defekt, ktorý nás zbytočne spomalil. Vďaka tímu za novú skúsenosť.“
„Som veľmi spokojný. Chalani odviedli výbornú robotu, čoho dôkazom sú aj dosiahnuté výsledky. Moja vďaka patrí všetkým. Posádke, mechanikom, partnerom nášho tímu,“ doplnil Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Temu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?