Rally Jeseníky byly dalším zastavením v rallysprintové sérii, kde startovaly posádky využívající vozů Minařík racing teamu. Nejvíce se dařilo Petru Gargulákovi, ale s pohárky odjeli i Radim Koutek a Jaroslav Šopík. Zklamaný odjížděl ze Šternberka Pavel Mika.
Osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích o celkové délce 73,12 km čekalo na 86 převzatých posádek. Ve startovním poli byli i čtyři zástupci Minařík racing teamu. Nejúspěšnější posádkou týmu byl tentokrát Petr Gargulák navigovaný Martinem Ziglerem. Honda Civic fungovala bez problému a kluci si dojeli pro pěkný výsledek. Ve třídě 15 opět vyhráli a v porovnání s kolegy v devítkách by obsadili druhou příčku. Pomyslné vítězství si Petr s Martinem odvezli i z „bývalého“ Poháru v rally, v RSS patří posádce 15. místo a absolutně 29. místo. „Rally Jeseníky byly pro mě zatím nejnáročnější soutěží, kterou jsem kdy jel. Dopolední mokré erzety na novém lesklém asfaltu v lese byly na slicku opravdový zážitek a připsali jsme si mnoho dalších poznatků. Jsme rádi za vítězství ve třídě, ale především nás těší, že jsme se opět pohybovali na čele mezi hondami absolutně. Mohlo to být sice ještě o malinko lepší nebýt havárie auta startujícího před námi, kde jsme museli přibrzdit, a také rozraženého retardéru, který všichni „hondaři“ projeli a nám ho postavili zpět, ale takové jsou někdy závody a ne vždy stojí štěstí úplně na naší straně. Závod však hodnotím pozitivně a jsme rádi, že jsme se neztratili, i když jsme zde startovali poprvé. Největší zásluhu na našich startech má celý tým Minařík racing, který opět auto připravil na jedničku a vychází nám vstříc i v našem úsporném programu, který letos jedeme,“ zhodnotil sprint Petr Gargulák.
Premiéru si v Jeseníkách odbyl také Radim Koutek s Renaultem Clio Sport. Spolu s Richardem Lasevičem si chtěla dvojice spravit náladu po nevydařené Barum rally. „Na rally Jeseníky jsem startoval poprvé, ale opět jsem se mohl opřít o zkušenosti Ríši Laseviče. Na Ecce Homo mi nejen četl rozpis, ale zkušeně mě i naváděl od svodidel ke svodidlům, abychom měli ideální stopu. První sekci jsme si bohužel moc neužili, podvozek našeho závoďáku byl moc přitvrzený a na uskákaných asfaltech nebylo vůbec jasné, zda auto řídím já nebo auto řídí mě. Do nervozity se promítalo i počasí a měnící se povrchy na lesních úsecích RZ. Nebylo to prostě ideální dopoledne. Máme ale výborné zázemí u Luby Minaříka, který nám v servisu podvozek přenastavil a kluci mechanici uvedli našeho „Bleska“ do 100% kondice. Druhou sekci jsme si pak dokonale užili. Na páté RZ jsem to přehnal s motivací a výsledkem byly parádní hodiny a zhasnutý motor. K samotnému výsledku nám pomohly i technické problémy ostatních posádek, což je vždy smutné, protože závodit se má na trati, ale i tak jsme sváděli parádní souboje a museli jsme závodit až do posledního metru. Chci moc poděkovat Ríšovi Lasevičovi, který bravurně zvládá mé zkraty, když při psaní rozpisu hlásím levá a myslím pravá a Minařík racing týmu, protože nám se u nich prostě líbí a upřímně nechápu, kde se vzalo tolik výborných lidí na jednom místě. Možná ale, že jedno zlepšení by se přece jen našlo, a to poučení jak má vypadat mechanik v tankovací zóně (zúčastnění budou vědět J). Nakonec bych chtěl moc poděkovat našim rodinám a přátelům, kteří nám tak moc drží palce, našim fanouškům, protože je to úžasné číst jejich reakce a postřehy a speciální poděkování mému závodnickému guru Zdeňovi Gajdovi,“ podělil se o dojmy z Jeseníků Radim Koutek. Po osmi odjetých rychlostních zkouškách figurují Koutek s Lasevičem na 2. místě ve třídě 8, 25. místě v rámci RSS a 40. místě absolutní klasifikace.
Do Šternberku odjeli i Jarda Šopík se staronovým spolujezdcem Danielem Hamšíkem. Zlínská dvojice využívá druhý Renault Clio Sport ze slušovických dílen. Seznamovací jízdy proběhly bez problémů, a tak se ogaři těšili na start závodu. „Po nočním dešti se očekávalo, že budou erzety v lesních úsecích vlhké a mokré. Do první rychlostní zkoušky jsme odstartovali v klidu s vědomím nástrah na trati. To se nám dařilo plnit až do okamžiku, kdy přišla na vlhké trati velká krize, kterou Jarda zvládl parádně. Po tomto okamžiku jsme do cíle zkoušky dojeli v klidu a k překvapení jsme začali soutěž nejrychlejším časem ve třídě. Na dalších zkouškách se nám dařilo náskok zvyšovat. Na cílové rampě jsme pak převzali cenný pohár za vítězství ve třídě 16. Velké díky patří Minařík racing teamu za přípravu vozu a servis během závodu,“ uvedl k závodu Daniel Hamšík. Kromě vítězství ve třídě obsadili Jaroslav s Danielem pomyslné 9. místo v „bývalém“ Poháru v rally, 32. místo v rámci RSS a 47. místo v absolutním pořadí závodu. Jediným smolařem týmu byl Pavel Mika. Spolu s Karlem Žáčkem na místě spolujezdce a Renaultem Clio R3 rozjel sprint v dobrém tempu. Posádce velmi sedl závod do vrchu, kde při prvním průjezdu zajela 4. čas mezi dvoukolkami a při druhé rundě dokonce třetí nejrychlejší čas. O radost z jízdy nepřipravil posádku ani kontakt s retardérem a následná dvacetivteřinová penalizace. Nepříjemný moment potkal Miku s Žáčkem na RZ4, kdy zasahovali u havárie Miloslava Jirsy. Po předposlední zkoušce Pavel s Karlem figurovali na průběžném 10. místě v rámci RSS a 3. místě ve třídě 5. Z dalších bojů a dokončené rally je ovšem vyřadila technická závada.
Následující soutěž, kde bude Minařík racing team mít své zastoupení bude Rally Klatovy na začátku října. S Renaultem Clio Sport pojede tuto soutěž Milan Obadal s Karlem Žáčkem.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.