Čtvrtá soutěž XTG Opel ADAM cupu se o víkendu uskutečnila při Rally Jeseníky. Nechyběl Opel ADAM Hájek Rally Teamu.
Čtvrtá soutěž populárních pohárových závodů, které přinášejí hodně vyrovnané souboje, se odehrála na tratích 9. Rally Jeseníky. Josef Peták s Alenou Benešovou vyráželi na Rally Jeseníky v roli průběžně vedoucí posádky XTG Opel ADAM cupu s cílem udržet si před finálovými soutěžemi toto umístění. Žlutý Opel ADAM Hájek Rally Teamu byl pečlivě připraven a celý tým očekával velkou bitvu, jak už předchozí soutěže poháru předznamenaly.
Celkem osm rychlostních zkoušek bylo na účastníky 9. Rally Jeseníky připraveno v okolí Šternberku a Rýmařova, a jak už název soutěže ukrývající jméno moravských hor napovídá, tak horský charakter měřených úseků byl pro všechny přítomné pořádnou výzvou. Těžké rychlostní zkoušky s mnoha zrádnými lesními úseky byly navíc těsně před startem soutěže ještě řádně zkropené deštěm a pro mnoho posádek se Rally Jeseníky stala doslova pastí. Se záludnostmi tratě se vypořádávala i posádka Hájek Rally Teamu ve složení Josef Peták – Alena Benešová, na jejichž snažení se přijel podívat i zástupce jednoho z partnerů týmu, společnosti AUTO – STAIGER CZ.
Hned úvod v Jeseníkách posádce žlutého „Vilíka“ nevyšel úplně podle představ. Mohla za to kromě jiného ne úplně ideální volba pneumatik, kdy posádka spoléhala na rychleji osychající trať a na úvodních dvou rychlostních zkouškách ztratila. Odvážnější volba pneumatik se měla projevit už na nadcházejících dvou rychlostních zkouškách, které více oschly. Peták s Benešovou jednu z nich vyhráli, ale druhá byla kvůli těžké havárii jedné z posádek nakonec pro všechny účastníky ADAM cupu zrušena. V dalších rychlostních zkouškách už Pepík Peták na kluzké trati jen s obtížemi hledal recept na své soupeře, kteří předváděli parádní a vyrovnané výkony. Výsledek šesti Opelů ADAM cup, které v cíli Rally Jeseníky dělilo od sebe jen 26,2 vteřiny, mluví za vše. Takové závodění baví jak účastníky XTG Opel ADAM cupu, tak přihlížející diváky. Nic na tom, že tentokrát posádka Hájek Rally Teamu zůstala na posledním místě mezi poháristy.
Josef Peták, jezdec Hájek Rally Teamu: „Rally Jeseníky se mi nepovedly a byl to z mojí strany nezvládnutý závod. Nevybral jsem do úvodní sekce dobré pneumatiky a na vlhku to hodně klouzalo. Na první rychlostce jsme dost ztratili, druhá byla závod do vrchu a třetí, kde byl už sušší povrch, se povedla a vyhráli jsme ji. Čtvrtou rychlostní zkoušku nám zrušili a chtěl jsem zatáhnout na páté RZ, ale snahu jsem přehnal. Jednou jsme se přetočili a museli jsme couvat. Dost jsme tam ztratili a já se už nedostal do správného tempa. Ztráta byla velká a nemělo pak smysl se o něco pokoušet. Těší mě, že se zase o něco více vyrovnalo jezdecké pole a v cupu se pěkně závodí. Vyrovnanost je pěkná a prakticky každá posádka už je schopná vyhrát rychlostní zkoušku. To je super. Nic tedy ještě zdaleka není rozhodnuto a jsme pořádně napnutí, jak to dopadne.“
Jiří Hlávka, manažer Hájek Rally Teamu: „Po sportovní stránce byla Rally Jeseníky mezi poháristy hodně pěkný závod. Nám moc nevyšla volba pneumatik v úvodu a následně už Pepík po několika krizovkách nechtěl jít do přehnaného rizika, čemuž dobře rozumím. Vyrovnanost je perfektní a myslím, že kdo ještě letos nad účastí v poháru váhal, tak v příštím roce do XTG Opel ADAM cupu naskočí. Náš tým tohle závodění hodně baví a už teď intenzivně řešíme, jak budeme pokračovat v příštím roce. Řešíme všechny možné varianty. Během sezony se neukázal nikdo, kdo by Pepíka Petáka s Alenkou Benešovou soustavně pojížděl tak, abychom mohli jednoznačně prstem ukázat na něj. Objevili se ale i hodně dobří jezdci mezi poháristy, a i nám se jejich výkony líbí. Nic tedy není vyloučeno a my opravdu intenzivně hledáme, s kým budeme spolupracovat příští rok. Může to být někdo z poháru, ale také nemusí.“
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Gratuluji mladým jezdcům z ADAM cupu k jejich výkonům. Ať pořádně šlapou na plyn J Sláva vítězům, čest poraženým! Před další soutěží ve Vsetíně, kde se bude bojovat o další body v XTG Opel ADAM cupu, dělí nejrychlejší posádky Vraj – Vajďák a druhého Petáka s Benešovou jen pár bodů a bude se tedy bojovat až do konce. Děkuji paní Kutějové, marketingové ředitelce AUTO – STAIGER CZ, která přijela podpořit náš tým. Potěšil nás její zájem o celý ADAM cup. No, a držme si palce…“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.