Čtvrtá soutěž XTG Opel ADAM cupu se o víkendu uskutečnila při Rally Jeseníky. Nechyběl Opel ADAM Hájek Rally Teamu.
Čtvrtá soutěž populárních pohárových závodů, které přinášejí hodně vyrovnané souboje, se odehrála na tratích 9. Rally Jeseníky. Josef Peták s Alenou Benešovou vyráželi na Rally Jeseníky v roli průběžně vedoucí posádky XTG Opel ADAM cupu s cílem udržet si před finálovými soutěžemi toto umístění. Žlutý Opel ADAM Hájek Rally Teamu byl pečlivě připraven a celý tým očekával velkou bitvu, jak už předchozí soutěže poháru předznamenaly.
Celkem osm rychlostních zkoušek bylo na účastníky 9. Rally Jeseníky připraveno v okolí Šternberku a Rýmařova, a jak už název soutěže ukrývající jméno moravských hor napovídá, tak horský charakter měřených úseků byl pro všechny přítomné pořádnou výzvou. Těžké rychlostní zkoušky s mnoha zrádnými lesními úseky byly navíc těsně před startem soutěže ještě řádně zkropené deštěm a pro mnoho posádek se Rally Jeseníky stala doslova pastí. Se záludnostmi tratě se vypořádávala i posádka Hájek Rally Teamu ve složení Josef Peták – Alena Benešová, na jejichž snažení se přijel podívat i zástupce jednoho z partnerů týmu, společnosti AUTO – STAIGER CZ.
Hned úvod v Jeseníkách posádce žlutého „Vilíka“ nevyšel úplně podle představ. Mohla za to kromě jiného ne úplně ideální volba pneumatik, kdy posádka spoléhala na rychleji osychající trať a na úvodních dvou rychlostních zkouškách ztratila. Odvážnější volba pneumatik se měla projevit už na nadcházejících dvou rychlostních zkouškách, které více oschly. Peták s Benešovou jednu z nich vyhráli, ale druhá byla kvůli těžké havárii jedné z posádek nakonec pro všechny účastníky ADAM cupu zrušena. V dalších rychlostních zkouškách už Pepík Peták na kluzké trati jen s obtížemi hledal recept na své soupeře, kteří předváděli parádní a vyrovnané výkony. Výsledek šesti Opelů ADAM cup, které v cíli Rally Jeseníky dělilo od sebe jen 26,2 vteřiny, mluví za vše. Takové závodění baví jak účastníky XTG Opel ADAM cupu, tak přihlížející diváky. Nic na tom, že tentokrát posádka Hájek Rally Teamu zůstala na posledním místě mezi poháristy.
Josef Peták, jezdec Hájek Rally Teamu: „Rally Jeseníky se mi nepovedly a byl to z mojí strany nezvládnutý závod. Nevybral jsem do úvodní sekce dobré pneumatiky a na vlhku to hodně klouzalo. Na první rychlostce jsme dost ztratili, druhá byla závod do vrchu a třetí, kde byl už sušší povrch, se povedla a vyhráli jsme ji. Čtvrtou rychlostní zkoušku nám zrušili a chtěl jsem zatáhnout na páté RZ, ale snahu jsem přehnal. Jednou jsme se přetočili a museli jsme couvat. Dost jsme tam ztratili a já se už nedostal do správného tempa. Ztráta byla velká a nemělo pak smysl se o něco pokoušet. Těší mě, že se zase o něco více vyrovnalo jezdecké pole a v cupu se pěkně závodí. Vyrovnanost je pěkná a prakticky každá posádka už je schopná vyhrát rychlostní zkoušku. To je super. Nic tedy ještě zdaleka není rozhodnuto a jsme pořádně napnutí, jak to dopadne.“
Jiří Hlávka, manažer Hájek Rally Teamu: „Po sportovní stránce byla Rally Jeseníky mezi poháristy hodně pěkný závod. Nám moc nevyšla volba pneumatik v úvodu a následně už Pepík po několika krizovkách nechtěl jít do přehnaného rizika, čemuž dobře rozumím. Vyrovnanost je perfektní a myslím, že kdo ještě letos nad účastí v poháru váhal, tak v příštím roce do XTG Opel ADAM cupu naskočí. Náš tým tohle závodění hodně baví a už teď intenzivně řešíme, jak budeme pokračovat v příštím roce. Řešíme všechny možné varianty. Během sezony se neukázal nikdo, kdo by Pepíka Petáka s Alenkou Benešovou soustavně pojížděl tak, abychom mohli jednoznačně prstem ukázat na něj. Objevili se ale i hodně dobří jezdci mezi poháristy, a i nám se jejich výkony líbí. Nic tedy není vyloučeno a my opravdu intenzivně hledáme, s kým budeme spolupracovat příští rok. Může to být někdo z poháru, ale také nemusí.“
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Gratuluji mladým jezdcům z ADAM cupu k jejich výkonům. Ať pořádně šlapou na plyn J Sláva vítězům, čest poraženým! Před další soutěží ve Vsetíně, kde se bude bojovat o další body v XTG Opel ADAM cupu, dělí nejrychlejší posádky Vraj – Vajďák a druhého Petáka s Benešovou jen pár bodů a bude se tedy bojovat až do konce. Děkuji paní Kutějové, marketingové ředitelce AUTO – STAIGER CZ, která přijela podpořit náš tým. Potěšil nás její zájem o celý ADAM cup. No, a držme si palce…“
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?