Na tradičním zářijovém sprintu v podhůří Jeseníků, který je předposledním bojištěm Rallysprint série v letošním roce, se v rámci devátého klání novodobé historie Rally Jeseníky představí celkem 86 soutěžních vozů z původního počtu 93 přihlášených posádek.
Jako první vyrazí v sobotu 19. 9. vstříc 317,17 km dlouhé trati posádka se startovním číslem H1, které patří dvojici Jan Černý - Petr Černohorský. S vozem Ford Sierra RS Cosworth se na šternberském náměstí představí v 7:30 ráno. Se startovním číslem H2 se Černého bude snažit potrápit loňský vítěz jesenických historiků Petr Hustý s Václavem Tesařem nebo třeba Břetislav Enge.
Své loňské vítězství se po startu celkem 9 historických automobilů pokusí obhájit Jaromír Tomaštík na Subaru Impreza WRC. Loňský mistr České republiky v jednodenních soutěžích svou pozici bude mít však velmi obtížnou. Jeseníky budou totiž Jaromírův teprve první letošní start. Nejen z tohoto důvodu je za velké favority považován Roman Odložilík se svým tradičním spolujezdcem Martinem Turečkem. Největší poháry určené vítězům šternberské soutěže tato dvojice získala již několikrát a na svůj úspěch se určitě pokusí navázat i letos. Pomoci by jim k tomu měl vůz Ford Fiesta R5.
Na ten samý model, tentokrát zapůjčený od Jana Sýkory, vsadil i slovenský talent Tomáš Kukučka, který si chce v Jeseníkách tento vůz otestovat před příští sezónou. Za širší špičku je pak jistě považován i pravidelný účastník Karel Trněný s tradiční Fabií WRC, Martin Vlček, Polák Sebastian Frycz či Jan Dohnal. Ten se pokusí navázat na loňský neúspěch, kdy havaroval na RZ Dobřečov se svým novým nářadím v podobě Fordu Focus RS WRC.
Prim však v Rallysprint sérii hrají vozy s přední poháněnou nápravou. Mezi těmi je favoritů hned několik. Ve Šternberku známý Egon Smékal s Monikou Hybnerovou vyzve Ondřeje Bisahu na témže voze Citroën DS3 R3T či velice rychlého Patrika Rujbra. Rally Jeseníky je další zastávkou i XTG Opel ADAM Cupu. Celkem šest zejména začínajících posádek poměří síly se zkušeným Josefem Petákem s Alenou Benešovou.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?