Na tradičním zářijovém sprintu v podhůří Jeseníků, který je předposledním bojištěm Rallysprint série v letošním roce, se v rámci devátého klání novodobé historie Rally Jeseníky představí celkem 86 soutěžních vozů z původního počtu 93 přihlášených posádek.
Jako první vyrazí v sobotu 19. 9. vstříc 317,17 km dlouhé trati posádka se startovním číslem H1, které patří dvojici Jan Černý - Petr Černohorský. S vozem Ford Sierra RS Cosworth se na šternberském náměstí představí v 7:30 ráno. Se startovním číslem H2 se Černého bude snažit potrápit loňský vítěz jesenických historiků Petr Hustý s Václavem Tesařem nebo třeba Břetislav Enge.
Své loňské vítězství se po startu celkem 9 historických automobilů pokusí obhájit Jaromír Tomaštík na Subaru Impreza WRC. Loňský mistr České republiky v jednodenních soutěžích svou pozici bude mít však velmi obtížnou. Jeseníky budou totiž Jaromírův teprve první letošní start. Nejen z tohoto důvodu je za velké favority považován Roman Odložilík se svým tradičním spolujezdcem Martinem Turečkem. Největší poháry určené vítězům šternberské soutěže tato dvojice získala již několikrát a na svůj úspěch se určitě pokusí navázat i letos. Pomoci by jim k tomu měl vůz Ford Fiesta R5.
Na ten samý model, tentokrát zapůjčený od Jana Sýkory, vsadil i slovenský talent Tomáš Kukučka, který si chce v Jeseníkách tento vůz otestovat před příští sezónou. Za širší špičku je pak jistě považován i pravidelný účastník Karel Trněný s tradiční Fabií WRC, Martin Vlček, Polák Sebastian Frycz či Jan Dohnal. Ten se pokusí navázat na loňský neúspěch, kdy havaroval na RZ Dobřečov se svým novým nářadím v podobě Fordu Focus RS WRC.
Prim však v Rallysprint sérii hrají vozy s přední poháněnou nápravou. Mezi těmi je favoritů hned několik. Ve Šternberku známý Egon Smékal s Monikou Hybnerovou vyzve Ondřeje Bisahu na témže voze Citroën DS3 R3T či velice rychlého Patrika Rujbra. Rally Jeseníky je další zastávkou i XTG Opel ADAM Cupu. Celkem šest zejména začínajících posádek poměří síly se zkušeným Josefem Petákem s Alenou Benešovou.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?