Na tradičním zářijovém sprintu v podhůří Jeseníků, který je předposledním bojištěm Rallysprint série v letošním roce, se v rámci devátého klání novodobé historie Rally Jeseníky představí celkem 86 soutěžních vozů z původního počtu 93 přihlášených posádek.
Jako první vyrazí v sobotu 19. 9. vstříc 317,17 km dlouhé trati posádka se startovním číslem H1, které patří dvojici Jan Černý - Petr Černohorský. S vozem Ford Sierra RS Cosworth se na šternberském náměstí představí v 7:30 ráno. Se startovním číslem H2 se Černého bude snažit potrápit loňský vítěz jesenických historiků Petr Hustý s Václavem Tesařem nebo třeba Břetislav Enge.
Své loňské vítězství se po startu celkem 9 historických automobilů pokusí obhájit Jaromír Tomaštík na Subaru Impreza WRC. Loňský mistr České republiky v jednodenních soutěžích svou pozici bude mít však velmi obtížnou. Jeseníky budou totiž Jaromírův teprve první letošní start. Nejen z tohoto důvodu je za velké favority považován Roman Odložilík se svým tradičním spolujezdcem Martinem Turečkem. Největší poháry určené vítězům šternberské soutěže tato dvojice získala již několikrát a na svůj úspěch se určitě pokusí navázat i letos. Pomoci by jim k tomu měl vůz Ford Fiesta R5.
Na ten samý model, tentokrát zapůjčený od Jana Sýkory, vsadil i slovenský talent Tomáš Kukučka, který si chce v Jeseníkách tento vůz otestovat před příští sezónou. Za širší špičku je pak jistě považován i pravidelný účastník Karel Trněný s tradiční Fabií WRC, Martin Vlček, Polák Sebastian Frycz či Jan Dohnal. Ten se pokusí navázat na loňský neúspěch, kdy havaroval na RZ Dobřečov se svým novým nářadím v podobě Fordu Focus RS WRC.
Prim však v Rallysprint sérii hrají vozy s přední poháněnou nápravou. Mezi těmi je favoritů hned několik. Ve Šternberku známý Egon Smékal s Monikou Hybnerovou vyzve Ondřeje Bisahu na témže voze Citroën DS3 R3T či velice rychlého Patrika Rujbra. Rally Jeseníky je další zastávkou i XTG Opel ADAM Cupu. Celkem šest zejména začínajících posádek poměří síly se zkušeným Josefem Petákem s Alenou Benešovou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?