Na tradičním zářijovém sprintu v podhůří Jeseníků, který je předposledním bojištěm Rallysprint série v letošním roce, se v rámci devátého klání novodobé historie Rally Jeseníky představí celkem 86 soutěžních vozů z původního počtu 93 přihlášených posádek.
Jako první vyrazí v sobotu 19. 9. vstříc 317,17 km dlouhé trati posádka se startovním číslem H1, které patří dvojici Jan Černý - Petr Černohorský. S vozem Ford Sierra RS Cosworth se na šternberském náměstí představí v 7:30 ráno. Se startovním číslem H2 se Černého bude snažit potrápit loňský vítěz jesenických historiků Petr Hustý s Václavem Tesařem nebo třeba Břetislav Enge.
Své loňské vítězství se po startu celkem 9 historických automobilů pokusí obhájit Jaromír Tomaštík na Subaru Impreza WRC. Loňský mistr České republiky v jednodenních soutěžích svou pozici bude mít však velmi obtížnou. Jeseníky budou totiž Jaromírův teprve první letošní start. Nejen z tohoto důvodu je za velké favority považován Roman Odložilík se svým tradičním spolujezdcem Martinem Turečkem. Největší poháry určené vítězům šternberské soutěže tato dvojice získala již několikrát a na svůj úspěch se určitě pokusí navázat i letos. Pomoci by jim k tomu měl vůz Ford Fiesta R5.
Na ten samý model, tentokrát zapůjčený od Jana Sýkory, vsadil i slovenský talent Tomáš Kukučka, který si chce v Jeseníkách tento vůz otestovat před příští sezónou. Za širší špičku je pak jistě považován i pravidelný účastník Karel Trněný s tradiční Fabií WRC, Martin Vlček, Polák Sebastian Frycz či Jan Dohnal. Ten se pokusí navázat na loňský neúspěch, kdy havaroval na RZ Dobřečov se svým novým nářadím v podobě Fordu Focus RS WRC.
Prim však v Rallysprint sérii hrají vozy s přední poháněnou nápravou. Mezi těmi je favoritů hned několik. Ve Šternberku známý Egon Smékal s Monikou Hybnerovou vyzve Ondřeje Bisahu na témže voze Citroën DS3 R3T či velice rychlého Patrika Rujbra. Rally Jeseníky je další zastávkou i XTG Opel ADAM Cupu. Celkem šest zejména začínajících posádek poměří síly se zkušeným Josefem Petákem s Alenou Benešovou.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.