AKTUALIZACE PO NEDĚLNÍ ETAPĚ; Barum Rally Zlín se každoročně řadí mezi vrcholy šampionátu ERC (před pár lety IRC). Ve Zlíně se vždy sejde hojná konkurence a atmosféru soutěže podpoří i velké množství diváků. Stejně tak je tomu i letos.
Nedělní etapa:Smůlu měl v neděli Miroslav Jakeš, který dostal na Citroënu DS3 R5 defekt, který jej srazil mimo bodované pozice. Následnou stíhací jízdou se ale ještě dokázal propracovat na 9. místo v cíli. Na pilu tlačil v neděli také Craig Breen (vyhra v první zkoušce nedělní etapy) a na výsledcích to bylo znát. Severní Ir se posunul z 11. na konečné 7. místo.
Jeho kolega, Charles Martin, nezvládl průjezd první vložkou Troják a havaroval. Francouz do té doby předváděl sympatický výkon (byl 9.). Defekt pneumatiky na RZ14 poslal mimo body také Antonína Tlusťáka. V neděli se z vítězství na zkouškách radovali Breen, Kopecký, Kajetanowicz, Pech a Lukyanuk (dvě výhry) - velmi pestrý výčet. Jan Kopecký už si svoji pozici kontroloval a dojel si pro vítězství i domácí titul.
Po RZ15:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 2:12:17,7 - - - 2. V. Pech - P. UhelMINI John Cooper Works S2000 1,6 T +27,2 3. K. Kajetanowicz - J. BaranFord Fiesta R5 +39,8 4. A. Lukyanuk - A. ArnautovFord Fiesta R5 +1:10,7 5. P. Valoušek - V. HavelkováŠkoda Fabia S2000 +2:29,9 6. J. Černý - P. ČernohorskýŠkoda Fabia S2000 +4:06,9 7. C. Breen - S. MartinPeugeot 208 T16 +4:24,9 8. H. Kobus - E. de WildŠkoda Fabia R5 +4:31,0 9. M. Jakeš - J. NovákCitroën DS3 R5 +5:46,1 10. J. Jelínek - P. MachůŠkoda Fabia S2000 +6:40,9
Sobotní etapa:Soutěž začala tradiční páteční speciálkou v ulicích Zlína a nejrychleji do ní vztoupil Václav Pech s MINI. Dlouho se však z vedení neradoval, protože v sobotu hned na RZ2 musel své průběžné vedení přepustit Janu Kopeckému. Tovární jezdec Škoda Auto vyhrál i všechny zbylé vložky úvodní etapy a po jejím konci má na čele náskok 35,4 s na druhého. Tím je Václav Pech, který dopoledne pravidelně zajížděl druhé časy, odpoledne se musel několikrát sklonit před dvojicí Fordů Fiesta R5.
Kajetan Kajetanowicz a Alexey Lukyanuk totiž po prvním servisu výrazně zrychlili a drží třetí a čtvrtou pozici. Až do RZ7 byl na 4. místě Tomáš Kostka jedoucí s Fabii R5, jenže na trati zmíněné vložky jej odstavila technická závada. Pro technický problém novinky z Mladé Boleslavi musel odstoupit na RZ3 také Jaromír Tarabus (olejové čerpadlo).
Smůlu měl i Craig Breen, který byl v sobotním servisu po RZ4 klasifikován na 4. místě, ale pak začala smolná série tří defektů, která ho srazila až na 11. místo (na TOP10 mu chybí 1,9s). Tým Peugeotu tak zachraňuje 8. místem nováček Charles Martin. Velkou nehodu zažil hned na RZ2 Robert Consani s Citroënem DS3 R5. Francouz šel několikrát přes střechu a vůz hodně poničil (video zde), posádka naštěstí vyvázla z nehody nezraněna. Daří se českým posádkám, které v rámci TOP10 drží hned 6 příček.
Po RZ9:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 1:21:30,2 - - - 2. V. Pech - P. UhelMINI John Cooper Works S2000 1,6 T +35,4 3. K. Kajetanowicz - J. BaranFord Fiesta R5 +58,2 4. A. Lukyanuk - A. ArnautovFord Fiesta R5 +1:30,4 5. P. Valoušek - V. HavelkováŠkoda Fabia S2000 +2:06,3 6. M. Jakeš - J. NovákCitroën DS3 R5 +2:56,4 7. J. Černý - P. ČernohorskýŠkoda Fabia S2000 +3:04,8 8. Ch. Martin - T. SalvaPeugeot 208 T16 +3:20,8 9. H. Kobus - E. de WildŠkoda Fabia R5 +3:22,2 10. A. Tlusťák - L. KučeraŠkoda Fabia S2000 +4:15,0Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?