AKTUALIZACE PO NEDĚLNÍ ETAPĚ; Barum Rally Zlín se každoročně řadí mezi vrcholy šampionátu ERC (před pár lety IRC). Ve Zlíně se vždy sejde hojná konkurence a atmosféru soutěže podpoří i velké množství diváků. Stejně tak je tomu i letos.
Nedělní etapa:Smůlu měl v neděli Miroslav Jakeš, který dostal na Citroënu DS3 R5 defekt, který jej srazil mimo bodované pozice. Následnou stíhací jízdou se ale ještě dokázal propracovat na 9. místo v cíli. Na pilu tlačil v neděli také Craig Breen (vyhra v první zkoušce nedělní etapy) a na výsledcích to bylo znát. Severní Ir se posunul z 11. na konečné 7. místo.
Jeho kolega, Charles Martin, nezvládl průjezd první vložkou Troják a havaroval. Francouz do té doby předváděl sympatický výkon (byl 9.). Defekt pneumatiky na RZ14 poslal mimo body také Antonína Tlusťáka. V neděli se z vítězství na zkouškách radovali Breen, Kopecký, Kajetanowicz, Pech a Lukyanuk (dvě výhry) - velmi pestrý výčet. Jan Kopecký už si svoji pozici kontroloval a dojel si pro vítězství i domácí titul.
Po RZ15:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 2:12:17,7 - - - 2. V. Pech - P. UhelMINI John Cooper Works S2000 1,6 T +27,2 3. K. Kajetanowicz - J. BaranFord Fiesta R5 +39,8 4. A. Lukyanuk - A. ArnautovFord Fiesta R5 +1:10,7 5. P. Valoušek - V. HavelkováŠkoda Fabia S2000 +2:29,9 6. J. Černý - P. ČernohorskýŠkoda Fabia S2000 +4:06,9 7. C. Breen - S. MartinPeugeot 208 T16 +4:24,9 8. H. Kobus - E. de WildŠkoda Fabia R5 +4:31,0 9. M. Jakeš - J. NovákCitroën DS3 R5 +5:46,1 10. J. Jelínek - P. MachůŠkoda Fabia S2000 +6:40,9
Sobotní etapa:Soutěž začala tradiční páteční speciálkou v ulicích Zlína a nejrychleji do ní vztoupil Václav Pech s MINI. Dlouho se však z vedení neradoval, protože v sobotu hned na RZ2 musel své průběžné vedení přepustit Janu Kopeckému. Tovární jezdec Škoda Auto vyhrál i všechny zbylé vložky úvodní etapy a po jejím konci má na čele náskok 35,4 s na druhého. Tím je Václav Pech, který dopoledne pravidelně zajížděl druhé časy, odpoledne se musel několikrát sklonit před dvojicí Fordů Fiesta R5.
Kajetan Kajetanowicz a Alexey Lukyanuk totiž po prvním servisu výrazně zrychlili a drží třetí a čtvrtou pozici. Až do RZ7 byl na 4. místě Tomáš Kostka jedoucí s Fabii R5, jenže na trati zmíněné vložky jej odstavila technická závada. Pro technický problém novinky z Mladé Boleslavi musel odstoupit na RZ3 také Jaromír Tarabus (olejové čerpadlo).
Smůlu měl i Craig Breen, který byl v sobotním servisu po RZ4 klasifikován na 4. místě, ale pak začala smolná série tří defektů, která ho srazila až na 11. místo (na TOP10 mu chybí 1,9s). Tým Peugeotu tak zachraňuje 8. místem nováček Charles Martin. Velkou nehodu zažil hned na RZ2 Robert Consani s Citroënem DS3 R5. Francouz šel několikrát přes střechu a vůz hodně poničil (video zde), posádka naštěstí vyvázla z nehody nezraněna. Daří se českým posádkám, které v rámci TOP10 drží hned 6 příček.
Po RZ9:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 1:21:30,2 - - - 2. V. Pech - P. UhelMINI John Cooper Works S2000 1,6 T +35,4 3. K. Kajetanowicz - J. BaranFord Fiesta R5 +58,2 4. A. Lukyanuk - A. ArnautovFord Fiesta R5 +1:30,4 5. P. Valoušek - V. HavelkováŠkoda Fabia S2000 +2:06,3 6. M. Jakeš - J. NovákCitroën DS3 R5 +2:56,4 7. J. Černý - P. ČernohorskýŠkoda Fabia S2000 +3:04,8 8. Ch. Martin - T. SalvaPeugeot 208 T16 +3:20,8 9. H. Kobus - E. de WildŠkoda Fabia R5 +3:22,2 10. A. Tlusťák - L. KučeraŠkoda Fabia S2000 +4:15,0Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.