Tovární tým ŠKODA Motorsport nasadí do letošní Rally Bohemia dva vozy s posádkami Jan Kopecký – Pavel Dresler a Esapekka Lappi – Janne Ferm. V seznamu přihlášených posádek nalezneme celkem 17 vozů špičkových specifikací R5, S2000 a WRC. V rámci Mistrovství České republiky a Regional Rally Cupu se do soutěže přihlásilo 123 posádek.
42. ročník Rally Bohemia má po uzávěrce přihlášek. Jaké zajímavé posádky uvidíme v rámci startovního pole Mistrovství České republiky v rally? V okolí Mladé Boleslavi budou moci diváci vidět hned dva vozy továrního týmu ŠKODA Motorsport, který nasadí do boje úspěšné nové vozy Škoda Fabia R5. „Jsme rádi, že tým ŠKODA Motorsport obsadí i letos Rally Bohemia v rozšířené sestavě. Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem zde v případě úspěchu budou moci již velmi výrazně nakročit k zisku domácího titulu. Úřadující mistři Evropy Esapekka Lappi s Janne Fermem zase budou pro diváky velkým zpestřením soutěže,“ říká Petr Pavlát, ředitel letošní Rally Bohemia. Jak si jistě řada fanoušků vzpomíná, Esapekku Lappiho jsme měli možnost vidět na Rally Bohemia poprvé již v loňském roce, ovšem to plnil pouze roli předjezdce s testovacím prototypem. V rámci závodního pole půjde o jeho první start na „Bohemce“.
Nejvážnějšími soupeři Jana Kopeckého a Pavla Dreslera v boji o letošní titul mistra České republiky jsou loňští mistři Václav Pech s Petrem Uhlem na voze Mini John Cooper Works S2000 1.6T. Těm loni Rally Bohemia ukázala odvrácenou tvář, když na RZ Šumburk museli odstoupit kvůli ulomenému kolu, a letos si zde jistě budou chtít napravit reputaci. To budou mít společné s loňskými vicemistry Miroslavem Jakešem a Jaroslavem Novákem, kterým loni vystavila stop pro změnu havárie na rychlostní zkoušce Sychrov. Své dosavadní medailové pozice v letošním průběžném hodnocení MČR budou na Rally Bohemia bránit Pavel Valoušek se Škodou Fabia S2000 a Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5. Pátý muž dosavadního pořadí šampionátu Martin Vlček se premiérově představí s vozem Subaru Impreza WRC.
Na Rally Bohemia budeme moci vidět letos zatím nejvyšší počet vozů ve vrcholných specifikacích R5, S2000 a WRC, kterých bude celkem 17, a to ve složení: 5x R5, 5x S2000 a 7x WRC. Po šesti letech budeme moci na trati českých rychlostních zkoušek vidět stále oblíbeného libereckého jezdce Štěpána Vojtěcha s jeho dvorním spolujezdcem Michalem Ernstem, kteří představí Peugeot 206 WRC. Právě s tímto vozem sklízeli své největší úspěchy v letech 2003-2006, které jsou stále v živé paměti rallyových fanoušků. Na Rally Bohemia se uskuteční též další návrat na české tratě, a to sice dříve úspěšného a rozšířeného vozu Toyota Corolla WRC, který představí Jiří Jírovec. Se Škodou Fabia WRC budeme moci poprvé od Rallye Šumava vidět populární posádku přihlášenou pod pseudonymy ŽITO –X- - VEZÍR VELKÝ, pod kterými se ukrývají jména Daniel Landa s Petrem Novákem. Chybět nebude ani průběžně vedoucí jezdec třídy 13, kam speciály WRC spadají, místní železnobrodský pilot Věroslav Cvrček jun. s vozem Škoda Octavia WRC.
Ve třídě 3 produkčních vozů lze opět očekávat souboj dravého mládí v podání pilotů Václava Kopáčka a Jaroslava Szeji proti zkušenostem v podobě úřadujícího šampiona třídy 3 Jana Votavy a vždy atraktivně jedoucího Josefa Semeráda. Pozadu rozhodně nebudou chtít zůstat ani rychlí valašští piloti Martin Březík a Jaroslav Pešl. Ani ve skupině vozů s jednou poháněnou nápravou 2WD nebude chybět nikdo z průběžné elitní pětky s rychlými vozy specifikace R3. Zde jsou zatím karty rozdány v pořadí Václav Dunovský, Ondřej Bisaha, Patrik Rujbr, Jan Lunga a Egon Smékal. Zpestřením bude i start vozů Porsche 997 GT3, které představí Radoslav Nešpor a Karel Macek.
Letošní Rally Bohemia se jede i jako finálový závod Regional Rally Cupu. V něm pořadatelé evidují 28 přihlášek z Čech, Polska a zejména Německa, odkud se chystá kromě jiných i devítičlenná smečka závodních vozů Trabant upravených podle německých národních předpisů. Ta slibuje divácky vděčnou a v Čechách rozhodně nezvyklou podívanou.
Kompletní seznam přihlášených najdete na oficiálních stránkách soutěžewww.rallybohemia.cz.
Souběžně se 42. Rally Bohemia se bude konat i Rally Bohemia Historic a Rally Bohemia Legend. O těch Vás budeme podrobně informovat v dalších tiskových informacích.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Facebook: www.facebook.com/rallybohemia Twitter: twitter.com/RallyBohemia Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia Instagram: instagram.com/rallybohemia
Bc. Aleš Holakovský, tiskový mluvčí42. RALLY BOHEMIAe-mail: press@rallybohemia.cz web: www.rallybohemia.cz
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.