Tovární tým ŠKODA Motorsport nasadí do letošní Rally Bohemia dva vozy s posádkami Jan Kopecký – Pavel Dresler a Esapekka Lappi – Janne Ferm. V seznamu přihlášených posádek nalezneme celkem 17 vozů špičkových specifikací R5, S2000 a WRC. V rámci Mistrovství České republiky a Regional Rally Cupu se do soutěže přihlásilo 123 posádek.
42. ročník Rally Bohemia má po uzávěrce přihlášek. Jaké zajímavé posádky uvidíme v rámci startovního pole Mistrovství České republiky v rally? V okolí Mladé Boleslavi budou moci diváci vidět hned dva vozy továrního týmu ŠKODA Motorsport, který nasadí do boje úspěšné nové vozy Škoda Fabia R5. „Jsme rádi, že tým ŠKODA Motorsport obsadí i letos Rally Bohemia v rozšířené sestavě. Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem zde v případě úspěchu budou moci již velmi výrazně nakročit k zisku domácího titulu. Úřadující mistři Evropy Esapekka Lappi s Janne Fermem zase budou pro diváky velkým zpestřením soutěže,“ říká Petr Pavlát, ředitel letošní Rally Bohemia. Jak si jistě řada fanoušků vzpomíná, Esapekku Lappiho jsme měli možnost vidět na Rally Bohemia poprvé již v loňském roce, ovšem to plnil pouze roli předjezdce s testovacím prototypem. V rámci závodního pole půjde o jeho první start na „Bohemce“.
Nejvážnějšími soupeři Jana Kopeckého a Pavla Dreslera v boji o letošní titul mistra České republiky jsou loňští mistři Václav Pech s Petrem Uhlem na voze Mini John Cooper Works S2000 1.6T. Těm loni Rally Bohemia ukázala odvrácenou tvář, když na RZ Šumburk museli odstoupit kvůli ulomenému kolu, a letos si zde jistě budou chtít napravit reputaci. To budou mít společné s loňskými vicemistry Miroslavem Jakešem a Jaroslavem Novákem, kterým loni vystavila stop pro změnu havárie na rychlostní zkoušce Sychrov. Své dosavadní medailové pozice v letošním průběžném hodnocení MČR budou na Rally Bohemia bránit Pavel Valoušek se Škodou Fabia S2000 a Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5. Pátý muž dosavadního pořadí šampionátu Martin Vlček se premiérově představí s vozem Subaru Impreza WRC.
Na Rally Bohemia budeme moci vidět letos zatím nejvyšší počet vozů ve vrcholných specifikacích R5, S2000 a WRC, kterých bude celkem 17, a to ve složení: 5x R5, 5x S2000 a 7x WRC. Po šesti letech budeme moci na trati českých rychlostních zkoušek vidět stále oblíbeného libereckého jezdce Štěpána Vojtěcha s jeho dvorním spolujezdcem Michalem Ernstem, kteří představí Peugeot 206 WRC. Právě s tímto vozem sklízeli své největší úspěchy v letech 2003-2006, které jsou stále v živé paměti rallyových fanoušků. Na Rally Bohemia se uskuteční též další návrat na české tratě, a to sice dříve úspěšného a rozšířeného vozu Toyota Corolla WRC, který představí Jiří Jírovec. Se Škodou Fabia WRC budeme moci poprvé od Rallye Šumava vidět populární posádku přihlášenou pod pseudonymy ŽITO –X- - VEZÍR VELKÝ, pod kterými se ukrývají jména Daniel Landa s Petrem Novákem. Chybět nebude ani průběžně vedoucí jezdec třídy 13, kam speciály WRC spadají, místní železnobrodský pilot Věroslav Cvrček jun. s vozem Škoda Octavia WRC.
Ve třídě 3 produkčních vozů lze opět očekávat souboj dravého mládí v podání pilotů Václava Kopáčka a Jaroslava Szeji proti zkušenostem v podobě úřadujícího šampiona třídy 3 Jana Votavy a vždy atraktivně jedoucího Josefa Semeráda. Pozadu rozhodně nebudou chtít zůstat ani rychlí valašští piloti Martin Březík a Jaroslav Pešl. Ani ve skupině vozů s jednou poháněnou nápravou 2WD nebude chybět nikdo z průběžné elitní pětky s rychlými vozy specifikace R3. Zde jsou zatím karty rozdány v pořadí Václav Dunovský, Ondřej Bisaha, Patrik Rujbr, Jan Lunga a Egon Smékal. Zpestřením bude i start vozů Porsche 997 GT3, které představí Radoslav Nešpor a Karel Macek.
Letošní Rally Bohemia se jede i jako finálový závod Regional Rally Cupu. V něm pořadatelé evidují 28 přihlášek z Čech, Polska a zejména Německa, odkud se chystá kromě jiných i devítičlenná smečka závodních vozů Trabant upravených podle německých národních předpisů. Ta slibuje divácky vděčnou a v Čechách rozhodně nezvyklou podívanou.
Kompletní seznam přihlášených najdete na oficiálních stránkách soutěžewww.rallybohemia.cz.
Souběžně se 42. Rally Bohemia se bude konat i Rally Bohemia Historic a Rally Bohemia Legend. O těch Vás budeme podrobně informovat v dalších tiskových informacích.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Facebook: www.facebook.com/rallybohemia Twitter: twitter.com/RallyBohemia Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia Instagram: instagram.com/rallybohemia
Bc. Aleš Holakovský, tiskový mluvčí42. RALLY BOHEMIAe-mail: press@rallybohemia.cz web: www.rallybohemia.cz
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?