Automobilová federace FIA homologovala nový rallyový speciál značky ŠKODA.
Milník pro značku ŠKODA: Světová automobilová federace FIA jako nejvyšší autorita motoristického sportu dala zelenou novému vozu ŠKODA Fabia R5. Nový rallyový speciál může po úspěšné homologaci pokračovat v úspěšné 114leté historii motoristického sportu této značky na tratích po celém světě. Fabia R5 vychází z nového sériového vozu ŠKODA Fabia a je nástupcem vozu Fabia Super 2000, který vešel do historie ŠKODA Motorsport jako nejúspěšnější soutěžní vůz všech dob.
„Těší nás schválení ze strany Světové automobilové federace FIA. Nyní můžeme prokázat kvalitu našeho nového rallyového speciálu při soutěžích,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva ŠKODA AUTO odpovědný za technický vývoj. „Při vývoji naší tak úspěšně zavedené sériové Fabie třetí generace jsme převzali některé geny z našich soutěžních vozů a vyvinuli jsme tu nejemocionálnější Fabii všech dob. Nyní naopak sériový model posloužil jako základ pro nový vůz Fabia R5.“
Nový rallyový speciál značky ŠKODA je špičkový vůz. Podle předpisů FIA je vůz ŠKODA Fabia R5 vybaven turbomotorem 1,6 litru. To je podstatná změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzínovému motoru vozu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto s pohonem všech kol sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost činí, jak stanoví předpisy, minimálně 1 230 kg. Do přesného nastavení a optimální souhry vysoce moderních součástí investoval tým ŠKODA Motorsport od spuštění projektu 15 měsíců intenzivní vývojářské práce.
Homologační proces je dlouhodobá a komplexní procedura, která vyžaduje úzkou spolupráci se Světovou automobilovou federací FIA a má několik částí. Nový vůz ŠKODA Fabia R5 se musel v uplynulých měsících podrobit rozsáhlému přejímacímu procesu, který byl nyní úspěšně zakončen schválením ze strany FIA.
„Jsme rádi, že máme homologaci od Světové automobilové federace FIA v kapse,“ říká ředitel ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. „Vývoj naší nové naděje pro rally představoval náročný proces a rovněž i velkou výzvu pro celý tým ŠKODA Motorsport, kterému bych chtěl vyslovit svůj velký dík.“
Důležitými poznatky při vývoji nového rallyového speciálu přispěli špičkoví jezdci, jako asijsko-pacifický šampion Jan Kopecký (CZ), mistr Evropy Esapekka Lappi (FIN), rallyová legenda „Fast“ Freddy Loix (B) a mnohonásobný rakouský mistr Raimund Baumschlager. Celkem bylo do homologace ujeto asi 10 000 testovacích kilometrů na nejrůznějších površích, mimo jiné v České republice, Rakousku, Německu, Itálii, Francii, Řecku, Španělsku a Finsku. Ať za ledového chladu nebo ve slunném počasí, na asfaltu, šotolině nebo sněhu – ŠKODA Fabia R5 absolvovala všechny testy úspěšně.
Zájem zákaznických týmů o nový vůz ŠKODA Fabia R5 je již nyní veliký. Není divu, neboť jeho předchůdce ŠKODA Fabia Super 2000 byl zárukou titulu. V minulé sezóně v rally 2014 získala ŠKODA s vozem Fabia Super 2000 hattrick v titulech v hodnocení jezdců a značek v Asijsko-pacifickém šampionátu (APRC), kromě toho v mistrovství Evropy FIA v rally (ERC) potřetí za sebou zvítězil tovární jezdec značky ŠKODA. V seznamu úspěchů minulého roku je rovněž pět národních mistrovských titulů. S celkem téměř 50 mezinárodními a národními tituly za šest let je ŠKODA Fabia Super 2000, která poprvé odstartovala v roce 2009, nejúspěšnějším projektem ve 114leté historii motoristického sportu tohoto podniku.
Ředitel ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „S novým vozem ŠKODA Fabia R5 chceme na tratích rally po celém světě díky rychlosti a spolehlivosti navázat na úspěchy posledních let. Po úspěšné homologaci nyní můžeme zahájit následující fáze projektu Fabia R5.“
Škoda Motrsport
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?