Automobilová federace FIA homologovala nový rallyový speciál značky ŠKODA.
Milník pro značku ŠKODA: Světová automobilová federace FIA jako nejvyšší autorita motoristického sportu dala zelenou novému vozu ŠKODA Fabia R5. Nový rallyový speciál může po úspěšné homologaci pokračovat v úspěšné 114leté historii motoristického sportu této značky na tratích po celém světě. Fabia R5 vychází z nového sériového vozu ŠKODA Fabia a je nástupcem vozu Fabia Super 2000, který vešel do historie ŠKODA Motorsport jako nejúspěšnější soutěžní vůz všech dob.
„Těší nás schválení ze strany Světové automobilové federace FIA. Nyní můžeme prokázat kvalitu našeho nového rallyového speciálu při soutěžích,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva ŠKODA AUTO odpovědný za technický vývoj. „Při vývoji naší tak úspěšně zavedené sériové Fabie třetí generace jsme převzali některé geny z našich soutěžních vozů a vyvinuli jsme tu nejemocionálnější Fabii všech dob. Nyní naopak sériový model posloužil jako základ pro nový vůz Fabia R5.“
Nový rallyový speciál značky ŠKODA je špičkový vůz. Podle předpisů FIA je vůz ŠKODA Fabia R5 vybaven turbomotorem 1,6 litru. To je podstatná změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzínovému motoru vozu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto s pohonem všech kol sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost činí, jak stanoví předpisy, minimálně 1 230 kg. Do přesného nastavení a optimální souhry vysoce moderních součástí investoval tým ŠKODA Motorsport od spuštění projektu 15 měsíců intenzivní vývojářské práce.
Homologační proces je dlouhodobá a komplexní procedura, která vyžaduje úzkou spolupráci se Světovou automobilovou federací FIA a má několik částí. Nový vůz ŠKODA Fabia R5 se musel v uplynulých měsících podrobit rozsáhlému přejímacímu procesu, který byl nyní úspěšně zakončen schválením ze strany FIA.
„Jsme rádi, že máme homologaci od Světové automobilové federace FIA v kapse,“ říká ředitel ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. „Vývoj naší nové naděje pro rally představoval náročný proces a rovněž i velkou výzvu pro celý tým ŠKODA Motorsport, kterému bych chtěl vyslovit svůj velký dík.“
Důležitými poznatky při vývoji nového rallyového speciálu přispěli špičkoví jezdci, jako asijsko-pacifický šampion Jan Kopecký (CZ), mistr Evropy Esapekka Lappi (FIN), rallyová legenda „Fast“ Freddy Loix (B) a mnohonásobný rakouský mistr Raimund Baumschlager. Celkem bylo do homologace ujeto asi 10 000 testovacích kilometrů na nejrůznějších površích, mimo jiné v České republice, Rakousku, Německu, Itálii, Francii, Řecku, Španělsku a Finsku. Ať za ledového chladu nebo ve slunném počasí, na asfaltu, šotolině nebo sněhu – ŠKODA Fabia R5 absolvovala všechny testy úspěšně.
Zájem zákaznických týmů o nový vůz ŠKODA Fabia R5 je již nyní veliký. Není divu, neboť jeho předchůdce ŠKODA Fabia Super 2000 byl zárukou titulu. V minulé sezóně v rally 2014 získala ŠKODA s vozem Fabia Super 2000 hattrick v titulech v hodnocení jezdců a značek v Asijsko-pacifickém šampionátu (APRC), kromě toho v mistrovství Evropy FIA v rally (ERC) potřetí za sebou zvítězil tovární jezdec značky ŠKODA. V seznamu úspěchů minulého roku je rovněž pět národních mistrovských titulů. S celkem téměř 50 mezinárodními a národními tituly za šest let je ŠKODA Fabia Super 2000, která poprvé odstartovala v roce 2009, nejúspěšnějším projektem ve 114leté historii motoristického sportu tohoto podniku.
Ředitel ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „S novým vozem ŠKODA Fabia R5 chceme na tratích rally po celém světě díky rychlosti a spolehlivosti navázat na úspěchy posledních let. Po úspěšné homologaci nyní můžeme zahájit následující fáze projektu Fabia R5.“
Škoda Motrsport
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.