Třetí místo ve třídě a pátá příčka mezi dvoukolkami je umístění, po kterém prahne mnoho posádek. Michal Horák tohoto výsledku dosáhl, ale s ohledem na ambice před závodem a samotný průběh sprintů panují u olomouckého jezdce mírné rozpaky.
Na dva nepovedené starty chtěla ve Šternberku zapomenout rodinná posádka Michal a Ivan Horákovi. Reputačním závodem byly Rally Jeseníky, což je s ohledem na bydliště syna a otce domácí podnik. „Předposlední sprint letošní sezony se jel v okolí Šternberku, který je z nejvyššího olomouckého komína krásně vidět, a tudíž považujeme Rally Jeseníky za domácí soutěž. Pořadatelé připravili pěkné tratě a my na konci seznamovaček úspěšně konstatovali, že tentokráte není kde fabii utopit v blátě. Ale dost srandiček… Naše předchozí dva sprinty zůstaly nedokončené, a tudíž jsme si dali jediný velký cíl, a to dokončit soutěž a opět nabrat soutěžní sebevědomí,“ avizoval cíle sprintu Michal Horák. Opatrnější start do závodu přinesl i drobné technické problémy. Místo toho, aby po dvou výpadcích dostal Michal auto pevně do rukou, přestal krátce po startu úvodní zkoušky fungovat interkom. Na řadu tedy přišly silné Ivanovy hlasivky. Místo klidného rozjezdu nervozita a jezdecká pohoda byla někde v trapu. Káblíkům od sluchátek se zřejmě líbilo Ivanovo křičení v autě, neboť stejná závada, tedy nefungující interkom, se v průběhu sprintu ještě jednou opakovala. „Už se dlouho nestalo, aby na mne táta křičel. Naposledy to bylo hodně dávno, myslím v mém školním věku, to jsem byl ještě menší než on,“ neopouštěla dobrá nálada Michala. První sekci i díky uklouzaným rychlostním zkouškám zajeli Michal s tátou na jistotu. V průběžném pořadí figurovali Olomoučáci na 20. místě absolutní klasifikace a ve třídě 6 jim patřila 4. příčka. Úvod sprintu byl tedy na jistotu, ale s přibývajícími kilometry Horákovi zrychlovali. K mírnému postupu ve výsledcích pomohla posádce osychající trať i bezchybná technika. Posun ve výsledcích jim umožnil i jeden ze soupeřů - Ondra Bisaha zůstal stát na trati RZ.
„Zatímco začátek závodu byl pro nás díky stávkující technice poněkud rozpačitý, v druhé polovině sprintu jsme zrychlovali. Cíl daný před soutěží jsme splnili. Přesto musím sebekriticky říct, že se svým výkonem nemohu být spokojený. Stále mi chybí důvěra v auto i sebe samého. Nepříjemná havárie v Pačejově a následné utopení fabie ve Vyškově se na mně zkrátka podepsaly. Je nyní na mně, abych chmury ze sebe co nejrychleji dostal a opět se jízdou bavil. Nejlepší bude, když se plně opřu do plynového pedálu již ve Vsetíně, na posledním sprintu sezony,“ zhodnotil výkon a zároveň přiblížil další start Michal Horák. I když Michal hodnotil svůj výkon kriticky, z Rally Jeseníky si domů s tátou odvezli pohár za 3. místo ve třídě 6. V absolutní klasifikaci poskočili Horákovi na 17. místo a mezi dvoukolkami skončili na 5. místě. Vsetínskému sprintu je přiřazována i tečka za rallysprintovým mistrovstvím a na Valašsko se chystají i Michal s Ivanem. Poslední soutěž, kde půjde o body, startuje 18. října.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?