Michal Horák v Jeseníkách bronzový

rally jeseníky
rally jeseníky, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 1. října 2014 21:59
Sdílej:

Třetí místo ve třídě a pátá příčka mezi dvoukolkami je umístění, po kterém prahne mnoho posádek. Michal Horák tohoto výsledku dosáhl, ale s ohledem na ambice před závodem a samotný průběh sprintů panují u olomouckého jezdce mírné rozpaky.

Na dva nepovedené starty chtěla ve Šternberku zapomenout rodinná posádka Michal a Ivan Horákovi. Reputačním závodem byly Rally Jeseníky, což je s ohledem na bydliště syna a otce domácí podnik. „Předposlední sprint letošní sezony se jel v okolí Šternberku, který je z nejvyššího olomouckého komína krásně vidět, a tudíž považujeme Rally Jeseníky za domácí soutěž. Pořadatelé připravili pěkné tratě a my na konci seznamovaček úspěšně konstatovali, že tentokráte není kde fabii utopit v blátě. Ale dost srandiček… Naše předchozí dva sprinty zůstaly nedokončené, a tudíž jsme si dali jediný velký cíl, a to dokončit soutěž a opět nabrat soutěžní sebevědomí,“ avizoval cíle sprintu Michal Horák. Opatrnější start do závodu přinesl i drobné technické problémy. Místo toho, aby po dvou výpadcích dostal Michal auto pevně do rukou, přestal krátce po startu úvodní zkoušky fungovat interkom. Na řadu tedy přišly silné Ivanovy hlasivky. Místo klidného rozjezdu nervozita a jezdecká pohoda byla někde v trapu. Káblíkům od sluchátek se zřejmě líbilo Ivanovo křičení v autě, neboť stejná závada, tedy nefungující interkom, se v průběhu sprintu ještě jednou opakovala. „Už se dlouho nestalo, aby na mne táta křičel. Naposledy to bylo hodně dávno, myslím v mém školním věku, to jsem byl ještě menší než on,“ neopouštěla dobrá nálada Michala. První sekci i díky uklouzaným rychlostním zkouškám zajeli Michal s tátou na jistotu. V průběžném pořadí figurovali Olomoučáci na 20. místě absolutní klasifikace a ve třídě 6 jim patřila 4. příčka. Úvod sprintu byl tedy na jistotu, ale s přibývajícími kilometry Horákovi zrychlovali. K mírnému postupu ve výsledcích pomohla posádce osychající trať i bezchybná technika. Posun ve výsledcích jim umožnil i jeden ze soupeřů - Ondra Bisaha zůstal stát na trati RZ.

„Zatímco začátek závodu byl pro nás díky stávkující technice poněkud rozpačitý, v druhé polovině sprintu jsme zrychlovali. Cíl daný před soutěží jsme splnili. Přesto musím sebekriticky říct, že se svým výkonem nemohu být spokojený. Stále mi chybí důvěra v auto i sebe samého. Nepříjemná havárie v Pačejově a následné utopení fabie ve Vyškově se na mně zkrátka podepsaly. Je nyní na mně, abych chmury ze sebe co nejrychleji dostal a opět se jízdou bavil. Nejlepší bude, když se plně opřu do plynového pedálu již ve Vsetíně, na posledním sprintu sezony,“ zhodnotil výkon a zároveň přiblížil další start Michal Horák. I když Michal hodnotil svůj výkon kriticky, z Rally Jeseníky si domů s tátou odvezli pohár za 3. místo ve třídě 6. V absolutní klasifikaci poskočili Horákovi na 17. místo a mezi dvoukolkami skončili na 5. místě. Vsetínskému sprintu je přiřazována i tečka za rallysprintovým mistrovstvím a na Valašsko se chystají i Michal s Ivanem. Poslední soutěž, kde půjde o body, startuje 18. října. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.