Třetí místo ve třídě a pátá příčka mezi dvoukolkami je umístění, po kterém prahne mnoho posádek. Michal Horák tohoto výsledku dosáhl, ale s ohledem na ambice před závodem a samotný průběh sprintů panují u olomouckého jezdce mírné rozpaky.
Na dva nepovedené starty chtěla ve Šternberku zapomenout rodinná posádka Michal a Ivan Horákovi. Reputačním závodem byly Rally Jeseníky, což je s ohledem na bydliště syna a otce domácí podnik. „Předposlední sprint letošní sezony se jel v okolí Šternberku, který je z nejvyššího olomouckého komína krásně vidět, a tudíž považujeme Rally Jeseníky za domácí soutěž. Pořadatelé připravili pěkné tratě a my na konci seznamovaček úspěšně konstatovali, že tentokráte není kde fabii utopit v blátě. Ale dost srandiček… Naše předchozí dva sprinty zůstaly nedokončené, a tudíž jsme si dali jediný velký cíl, a to dokončit soutěž a opět nabrat soutěžní sebevědomí,“ avizoval cíle sprintu Michal Horák. Opatrnější start do závodu přinesl i drobné technické problémy. Místo toho, aby po dvou výpadcích dostal Michal auto pevně do rukou, přestal krátce po startu úvodní zkoušky fungovat interkom. Na řadu tedy přišly silné Ivanovy hlasivky. Místo klidného rozjezdu nervozita a jezdecká pohoda byla někde v trapu. Káblíkům od sluchátek se zřejmě líbilo Ivanovo křičení v autě, neboť stejná závada, tedy nefungující interkom, se v průběhu sprintu ještě jednou opakovala. „Už se dlouho nestalo, aby na mne táta křičel. Naposledy to bylo hodně dávno, myslím v mém školním věku, to jsem byl ještě menší než on,“ neopouštěla dobrá nálada Michala. První sekci i díky uklouzaným rychlostním zkouškám zajeli Michal s tátou na jistotu. V průběžném pořadí figurovali Olomoučáci na 20. místě absolutní klasifikace a ve třídě 6 jim patřila 4. příčka. Úvod sprintu byl tedy na jistotu, ale s přibývajícími kilometry Horákovi zrychlovali. K mírnému postupu ve výsledcích pomohla posádce osychající trať i bezchybná technika. Posun ve výsledcích jim umožnil i jeden ze soupeřů - Ondra Bisaha zůstal stát na trati RZ.
„Zatímco začátek závodu byl pro nás díky stávkující technice poněkud rozpačitý, v druhé polovině sprintu jsme zrychlovali. Cíl daný před soutěží jsme splnili. Přesto musím sebekriticky říct, že se svým výkonem nemohu být spokojený. Stále mi chybí důvěra v auto i sebe samého. Nepříjemná havárie v Pačejově a následné utopení fabie ve Vyškově se na mně zkrátka podepsaly. Je nyní na mně, abych chmury ze sebe co nejrychleji dostal a opět se jízdou bavil. Nejlepší bude, když se plně opřu do plynového pedálu již ve Vsetíně, na posledním sprintu sezony,“ zhodnotil výkon a zároveň přiblížil další start Michal Horák. I když Michal hodnotil svůj výkon kriticky, z Rally Jeseníky si domů s tátou odvezli pohár za 3. místo ve třídě 6. V absolutní klasifikaci poskočili Horákovi na 17. místo a mezi dvoukolkami skončili na 5. místě. Vsetínskému sprintu je přiřazována i tečka za rallysprintovým mistrovstvím a na Valašsko se chystají i Michal s Ivanem. Poslední soutěž, kde půjde o body, startuje 18. října.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?