Třetí místo ve třídě a pátá příčka mezi dvoukolkami je umístění, po kterém prahne mnoho posádek. Michal Horák tohoto výsledku dosáhl, ale s ohledem na ambice před závodem a samotný průběh sprintů panují u olomouckého jezdce mírné rozpaky.
Na dva nepovedené starty chtěla ve Šternberku zapomenout rodinná posádka Michal a Ivan Horákovi. Reputačním závodem byly Rally Jeseníky, což je s ohledem na bydliště syna a otce domácí podnik. „Předposlední sprint letošní sezony se jel v okolí Šternberku, který je z nejvyššího olomouckého komína krásně vidět, a tudíž považujeme Rally Jeseníky za domácí soutěž. Pořadatelé připravili pěkné tratě a my na konci seznamovaček úspěšně konstatovali, že tentokráte není kde fabii utopit v blátě. Ale dost srandiček… Naše předchozí dva sprinty zůstaly nedokončené, a tudíž jsme si dali jediný velký cíl, a to dokončit soutěž a opět nabrat soutěžní sebevědomí,“ avizoval cíle sprintu Michal Horák. Opatrnější start do závodu přinesl i drobné technické problémy. Místo toho, aby po dvou výpadcích dostal Michal auto pevně do rukou, přestal krátce po startu úvodní zkoušky fungovat interkom. Na řadu tedy přišly silné Ivanovy hlasivky. Místo klidného rozjezdu nervozita a jezdecká pohoda byla někde v trapu. Káblíkům od sluchátek se zřejmě líbilo Ivanovo křičení v autě, neboť stejná závada, tedy nefungující interkom, se v průběhu sprintu ještě jednou opakovala. „Už se dlouho nestalo, aby na mne táta křičel. Naposledy to bylo hodně dávno, myslím v mém školním věku, to jsem byl ještě menší než on,“ neopouštěla dobrá nálada Michala. První sekci i díky uklouzaným rychlostním zkouškám zajeli Michal s tátou na jistotu. V průběžném pořadí figurovali Olomoučáci na 20. místě absolutní klasifikace a ve třídě 6 jim patřila 4. příčka. Úvod sprintu byl tedy na jistotu, ale s přibývajícími kilometry Horákovi zrychlovali. K mírnému postupu ve výsledcích pomohla posádce osychající trať i bezchybná technika. Posun ve výsledcích jim umožnil i jeden ze soupeřů - Ondra Bisaha zůstal stát na trati RZ.
„Zatímco začátek závodu byl pro nás díky stávkující technice poněkud rozpačitý, v druhé polovině sprintu jsme zrychlovali. Cíl daný před soutěží jsme splnili. Přesto musím sebekriticky říct, že se svým výkonem nemohu být spokojený. Stále mi chybí důvěra v auto i sebe samého. Nepříjemná havárie v Pačejově a následné utopení fabie ve Vyškově se na mně zkrátka podepsaly. Je nyní na mně, abych chmury ze sebe co nejrychleji dostal a opět se jízdou bavil. Nejlepší bude, když se plně opřu do plynového pedálu již ve Vsetíně, na posledním sprintu sezony,“ zhodnotil výkon a zároveň přiblížil další start Michal Horák. I když Michal hodnotil svůj výkon kriticky, z Rally Jeseníky si domů s tátou odvezli pohár za 3. místo ve třídě 6. V absolutní klasifikaci poskočili Horákovi na 17. místo a mezi dvoukolkami skončili na 5. místě. Vsetínskému sprintu je přiřazována i tečka za rallysprintovým mistrovstvím a na Valašsko se chystají i Michal s Ivanem. Poslední soutěž, kde půjde o body, startuje 18. října.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.