Třetí místo ve třídě a pátá příčka mezi dvoukolkami je umístění, po kterém prahne mnoho posádek. Michal Horák tohoto výsledku dosáhl, ale s ohledem na ambice před závodem a samotný průběh sprintů panují u olomouckého jezdce mírné rozpaky.
Na dva nepovedené starty chtěla ve Šternberku zapomenout rodinná posádka Michal a Ivan Horákovi. Reputačním závodem byly Rally Jeseníky, což je s ohledem na bydliště syna a otce domácí podnik. „Předposlední sprint letošní sezony se jel v okolí Šternberku, který je z nejvyššího olomouckého komína krásně vidět, a tudíž považujeme Rally Jeseníky za domácí soutěž. Pořadatelé připravili pěkné tratě a my na konci seznamovaček úspěšně konstatovali, že tentokráte není kde fabii utopit v blátě. Ale dost srandiček… Naše předchozí dva sprinty zůstaly nedokončené, a tudíž jsme si dali jediný velký cíl, a to dokončit soutěž a opět nabrat soutěžní sebevědomí,“ avizoval cíle sprintu Michal Horák. Opatrnější start do závodu přinesl i drobné technické problémy. Místo toho, aby po dvou výpadcích dostal Michal auto pevně do rukou, přestal krátce po startu úvodní zkoušky fungovat interkom. Na řadu tedy přišly silné Ivanovy hlasivky. Místo klidného rozjezdu nervozita a jezdecká pohoda byla někde v trapu. Káblíkům od sluchátek se zřejmě líbilo Ivanovo křičení v autě, neboť stejná závada, tedy nefungující interkom, se v průběhu sprintu ještě jednou opakovala. „Už se dlouho nestalo, aby na mne táta křičel. Naposledy to bylo hodně dávno, myslím v mém školním věku, to jsem byl ještě menší než on,“ neopouštěla dobrá nálada Michala. První sekci i díky uklouzaným rychlostním zkouškám zajeli Michal s tátou na jistotu. V průběžném pořadí figurovali Olomoučáci na 20. místě absolutní klasifikace a ve třídě 6 jim patřila 4. příčka. Úvod sprintu byl tedy na jistotu, ale s přibývajícími kilometry Horákovi zrychlovali. K mírnému postupu ve výsledcích pomohla posádce osychající trať i bezchybná technika. Posun ve výsledcích jim umožnil i jeden ze soupeřů - Ondra Bisaha zůstal stát na trati RZ.
„Zatímco začátek závodu byl pro nás díky stávkující technice poněkud rozpačitý, v druhé polovině sprintu jsme zrychlovali. Cíl daný před soutěží jsme splnili. Přesto musím sebekriticky říct, že se svým výkonem nemohu být spokojený. Stále mi chybí důvěra v auto i sebe samého. Nepříjemná havárie v Pačejově a následné utopení fabie ve Vyškově se na mně zkrátka podepsaly. Je nyní na mně, abych chmury ze sebe co nejrychleji dostal a opět se jízdou bavil. Nejlepší bude, když se plně opřu do plynového pedálu již ve Vsetíně, na posledním sprintu sezony,“ zhodnotil výkon a zároveň přiblížil další start Michal Horák. I když Michal hodnotil svůj výkon kriticky, z Rally Jeseníky si domů s tátou odvezli pohár za 3. místo ve třídě 6. V absolutní klasifikaci poskočili Horákovi na 17. místo a mezi dvoukolkami skončili na 5. místě. Vsetínskému sprintu je přiřazována i tečka za rallysprintovým mistrovstvím a na Valašsko se chystají i Michal s Ivanem. Poslední soutěž, kde půjde o body, startuje 18. října.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.