CÍl ,VIDEO Jakeš crash a FOTO : V cíli máme Rally Bohemia 2014. Vítežem Kopecký, druhý Scandola třetí Wiegand.
Ale pojďme popořadě. Večer v servisu odstupuje ještě Sýkora - palivové čerpadlo. Ráno začal nejrychlejším časem Kopecký, Pech ale ztrácí 1,6 vteřiny. Na sedmé rychlostní zkoušce ale Pech s Uhlem vylomili pravé zadní kolo a odstupují. Do čela se dostává Kopecký. Druhý je Ital Scandola, kterému české tratě "chutnají". Sedmnáct vteřin za ním je Odložilík a dalších deset vteřin zpět je Wiegand. Pátý je Jakeš.. Šestý vlček. V produkčních autech jsou ve vteřině Vágner a Votava. Devátý je Kobliha s Cliem R3.
FOTO Z RALLY BOHEMIA Jan Dušek - klikněte a prohlížejte
Před servisem je ještě RZ 8, kde chybuje Jakeš a po louce míří R5 k lesu do příkopu, ze kterého není návratu na trať. Posádka je OK. Technickou závadu má Dunovský a odstupuje. Votava před Vágnerem o 3,9 vteřiny. Scandola vyhrává RZ deset o desetinu před Wiegandem. Wiegand se tak dostává před Odložilíka, ale jen o vteřinu. Na RZ 11 opět letí Wiegand jako k ohni, dává odložilíkovi 13 a upevňuje třetí místo. Poslední rychlostní zkouška v ulicích Mladíé Boleslavi už nemůže nic změnit. Vyhrává Kopecký , druhý je Ital Scandola a třetí Opět Fabia S2000 se Seppem Wiegandem. Produkční vozy vyhrává Votava o 5,3 vteřiny před Vágnerem. Dvoukoly opanoval Kobliha. Druhý ve dvoukolkách je Smékal, ale jen o deset vteřin. Třída 5 má stejné pořadí jako dvoukolky. Třídu šest vyhrává po odstoupení Dunovského Bisaha. Třídu sedm vedl do rz 3 Urban, pak měl ale problémy se svou Fabií a na konci etapy odstupuje. Třídu vyhrává Paul. Ve třídě 8 vyhrává Martin Rada. Třída devět se stala kořistí Davida Štefana. Soutěž dokončilo 36 posádek. MMČR v rally pokračuje na konci srpna Barum Rally ve Zlíně.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 1:30:36,1 - - - 2. Scandola U. / D'Amore G. Škoda Fabia S2000 +43,9 3. Wiegand S. - Christian F. Škoda Fabia S2000 +1:10,8 4. Odložilík R. - Tureček M. Ford Fiesta R5 +1:26,9 5. Vlček M. - Lasevič R. Škoda Fabia S2000 +5:24,0 6. Votava J. - Synáč F.. Mitsubishi Lancer Evo IX +6:35,3 7. Vágner M. - Kučera L. Mitsubishi Lancer Evo IX +6:40,6 8. Kobliha A. - Žáček K. Renault Clio R3 +6:44,2 9. Smékal E. - Hýbnerová M. Citroen DS 3 R3T +6:54,9 10. Kirnig R. - Hovorka J. Mitsubishi Lancer Evo IX +8:01,0
První rychlostní zkoušku soutěže všichni favorité ve stejném čase - Kopecký, Scandola i Pech. Na druhé zkoušce už začal uřadovat Pechy když dal Kopeckému šest a Odložilíkovi devět vteřin. Před prvním servisem stihl Pech ještě vyhrtá i RZ 3 a Kopeckému dal dalších 6 vteřin. Po servisu nejrychlejší opět Pech o 5,7 před Kopeckým a třetí čas zvykající si Jakeš. Pátá RZ je ale kořistí Kopeckého, ale jen 4 desetiny. Třetí čas zajel Scandola, dostal sedm vteřin. Jakeš se dostává na místo šesté před Sýkoru.
Na RZ 2 dosluhuje převodovka Lungovi. V RZ 3 odstupují na převodovku Frycz a palivové čerpadlo nefunguje Jelínkovi. RZ 4 odstupuje po výletu mimo trať Adolf - spojovačka. Zítra na posádky čeká ještě šest rychlostních testů a městská Bondy RZ.89,37 km
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 35:08,1 - - - 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +18,0 3. Scandola U. / D'Amore G. Škoda Fabia S2000 +45,2 4. Odložilík R. - Tureček M. Ford Fiesta R5 +53,6 5. Wiegand S. - Christian F. Škoda Fabia S2000 +1:01,2 6. Jakeš M. - Novák J. Citroën DS3 R5 +1:07,2 7. Sýkora J. - Škardová M. Ford Fiesta RS +1:15,9 8. Vlček M. - Lasevič R. Škoda Fabia S2000 +2:41,2 9. Vágner M. - Kučera L. Mitsubishi Lancer Evo IX +2:56,5 10. Votava Jan / Synáč F. Mitsubishi Lancer Evo IX +3:11,4//
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?