Triumf Škodovek na Rally Bohemia

Kopecký, Jan
Kopecký, Jan, foto: www.rallybohemia.cz
Tomáš Urban 11. července 2014 23:14
Sdílej:

CÍl ,VIDEO Jakeš crash a FOTO : V cíli máme Rally Bohemia 2014. Vítežem Kopecký, druhý Scandola třetí Wiegand.

Ale pojďme popořadě. Večer v servisu odstupuje ještě Sýkora - palivové čerpadlo. Ráno začal nejrychlejším časem Kopecký, Pech ale ztrácí 1,6 vteřiny. Na sedmé rychlostní zkoušce ale Pech s Uhlem vylomili pravé zadní kolo a odstupují. Do čela se dostává Kopecký. Druhý je Ital Scandola, kterému české tratě "chutnají". Sedmnáct vteřin za ním je Odložilík a dalších deset vteřin zpět je Wiegand. Pátý je Jakeš.. Šestý vlček. V produkčních autech jsou ve vteřině Vágner a Votava. Devátý je Kobliha s Cliem R3.

FOTO Z RALLY BOHEMIA Jan Dušek - klikněte a prohlížejte

Před servisem je ještě RZ 8, kde chybuje Jakeš a po louce míří R5 k lesu do příkopu, ze kterého není návratu na trať. Posádka je OK. Technickou závadu má Dunovský a odstupuje. Votava před Vágnerem o 3,9 vteřiny. Scandola  vyhrává RZ deset o desetinu před Wiegandem. Wiegand se tak dostává před Odložilíka, ale jen o vteřinu. Na RZ 11 opět letí Wiegand jako k ohni, dává odložilíkovi 13 a upevňuje třetí místo. Poslední rychlostní zkouška v ulicích Mladíé Boleslavi už nemůže nic změnit. Vyhrává Kopecký , druhý je Ital Scandola a třetí Opět Fabia S2000 se Seppem Wiegandem. Produkční vozy vyhrává Votava o 5,3 vteřiny před Vágnerem. Dvoukoly opanoval Kobliha. Druhý ve dvoukolkách je Smékal, ale jen o deset vteřin. Třída 5 má stejné pořadí jako dvoukolky. Třídu šest vyhrává po odstoupení Dunovského Bisaha. Třídu sedm vedl do rz 3 Urban, pak měl ale problémy se svou Fabií a na konci etapy odstupuje. Třídu vyhrává Paul. Ve třídě 8 vyhrává Martin Rada. Třída devět se stala kořistí Davida Štefana. Soutěž dokončilo 36 posádek. MMČR v rally pokračuje na konci srpna Barum Rally ve Zlíně.

  Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího     1.   Kopecký J. - Dresler P.  Škoda Fabia S2000 1:30:36,1 - - -       2.  Scandola U. / D'Amore G. Škoda Fabia S2000   +43,9     3.  Wiegand S. - Christian F. Škoda Fabia S2000   +1:10,8     4.  Odložilík R. - Tureček M.  Ford Fiesta R5  +1:26,9     5.   Vlček M. - Lasevič R.  Škoda Fabia S2000  +5:24,0     6.   Votava J. - Synáč F..  Mitsubishi Lancer Evo IX    +6:35,3     7.   Vágner M. - Kučera L.  Mitsubishi Lancer Evo IX    +6:40,6     8.   Kobliha A. - Žáček K.  Renault Clio R3    +6:44,2     9.   Smékal E. - Hýbnerová M.  Citroen DS 3 R3T     +6:54,9    10.   Kirnig R. - Hovorka J.  Mitsubishi Lancer Evo IX      +8:01,0

 

 

První rychlostní zkoušku soutěže všichni favorité ve stejném čase - Kopecký, Scandola i Pech. Na druhé zkoušce už začal uřadovat Pechy když dal Kopeckému šest a Odložilíkovi devět vteřin. Před prvním servisem stihl Pech ještě vyhrtá i RZ 3 a Kopeckému dal dalších 6 vteřin. Po servisu nejrychlejší opět Pech o 5,7 před Kopeckým a třetí čas zvykající si Jakeš. Pátá RZ je ale kořistí Kopeckého, ale jen 4 desetiny. Třetí čas zajel Scandola, dostal sedm vteřin. Jakeš se dostává na místo šesté před Sýkoru. 

Na RZ 2 dosluhuje převodovka Lungovi. V RZ 3 odstupují na převodovku Frycz a palivové čerpadlo nefunguje Jelínkovi. RZ 4 odstupuje po výletu mimo trať Adolf - spojovačka. Zítra na posádky čeká ještě šest rychlostních testů a městská Bondy RZ.89,37 km

  Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího     1.   Pech V. - Uhel P.  Mini John Cooper Works S2000 35:08,1 - - -       2.  Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000   +18,0     3.  Scandola U. / D'Amore G. Škoda Fabia S2000   +45,2     4.  Odložilík R. - Tureček M.  Ford Fiesta R5  +53,6     5.   Wiegand S. - Christian F.  Škoda Fabia S2000  +1:01,2     6.   Jakeš M. -  Novák J.  Citroën DS3 R5    +1:07,2     7.   Sýkora J. - Škardová M.  Ford Fiesta RS     +1:15,9     8.   Vlček M. - Lasevič R. Škoda Fabia S2000    +2:41,2     9.   Vágner M. - Kučera L.  Mitsubishi Lancer Evo IX      +2:56,5    10.   Votava Jan / Synáč F.  Mitsubishi Lancer Evo IX      +3:11,4

 

  //
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.