CÍl ,VIDEO Jakeš crash a FOTO : V cíli máme Rally Bohemia 2014. Vítežem Kopecký, druhý Scandola třetí Wiegand.
Ale pojďme popořadě. Večer v servisu odstupuje ještě Sýkora - palivové čerpadlo. Ráno začal nejrychlejším časem Kopecký, Pech ale ztrácí 1,6 vteřiny. Na sedmé rychlostní zkoušce ale Pech s Uhlem vylomili pravé zadní kolo a odstupují. Do čela se dostává Kopecký. Druhý je Ital Scandola, kterému české tratě "chutnají". Sedmnáct vteřin za ním je Odložilík a dalších deset vteřin zpět je Wiegand. Pátý je Jakeš.. Šestý vlček. V produkčních autech jsou ve vteřině Vágner a Votava. Devátý je Kobliha s Cliem R3.
FOTO Z RALLY BOHEMIA Jan Dušek - klikněte a prohlížejte
Před servisem je ještě RZ 8, kde chybuje Jakeš a po louce míří R5 k lesu do příkopu, ze kterého není návratu na trať. Posádka je OK. Technickou závadu má Dunovský a odstupuje. Votava před Vágnerem o 3,9 vteřiny. Scandola vyhrává RZ deset o desetinu před Wiegandem. Wiegand se tak dostává před Odložilíka, ale jen o vteřinu. Na RZ 11 opět letí Wiegand jako k ohni, dává odložilíkovi 13 a upevňuje třetí místo. Poslední rychlostní zkouška v ulicích Mladíé Boleslavi už nemůže nic změnit. Vyhrává Kopecký , druhý je Ital Scandola a třetí Opět Fabia S2000 se Seppem Wiegandem. Produkční vozy vyhrává Votava o 5,3 vteřiny před Vágnerem. Dvoukoly opanoval Kobliha. Druhý ve dvoukolkách je Smékal, ale jen o deset vteřin. Třída 5 má stejné pořadí jako dvoukolky. Třídu šest vyhrává po odstoupení Dunovského Bisaha. Třídu sedm vedl do rz 3 Urban, pak měl ale problémy se svou Fabií a na konci etapy odstupuje. Třídu vyhrává Paul. Ve třídě 8 vyhrává Martin Rada. Třída devět se stala kořistí Davida Štefana. Soutěž dokončilo 36 posádek. MMČR v rally pokračuje na konci srpna Barum Rally ve Zlíně.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 1:30:36,1 - - - 2. Scandola U. / D'Amore G. Škoda Fabia S2000 +43,9 3. Wiegand S. - Christian F. Škoda Fabia S2000 +1:10,8 4. Odložilík R. - Tureček M. Ford Fiesta R5 +1:26,9 5. Vlček M. - Lasevič R. Škoda Fabia S2000 +5:24,0 6. Votava J. - Synáč F.. Mitsubishi Lancer Evo IX +6:35,3 7. Vágner M. - Kučera L. Mitsubishi Lancer Evo IX +6:40,6 8. Kobliha A. - Žáček K. Renault Clio R3 +6:44,2 9. Smékal E. - Hýbnerová M. Citroen DS 3 R3T +6:54,9 10. Kirnig R. - Hovorka J. Mitsubishi Lancer Evo IX +8:01,0
První rychlostní zkoušku soutěže všichni favorité ve stejném čase - Kopecký, Scandola i Pech. Na druhé zkoušce už začal uřadovat Pechy když dal Kopeckému šest a Odložilíkovi devět vteřin. Před prvním servisem stihl Pech ještě vyhrtá i RZ 3 a Kopeckému dal dalších 6 vteřin. Po servisu nejrychlejší opět Pech o 5,7 před Kopeckým a třetí čas zvykající si Jakeš. Pátá RZ je ale kořistí Kopeckého, ale jen 4 desetiny. Třetí čas zajel Scandola, dostal sedm vteřin. Jakeš se dostává na místo šesté před Sýkoru.
Na RZ 2 dosluhuje převodovka Lungovi. V RZ 3 odstupují na převodovku Frycz a palivové čerpadlo nefunguje Jelínkovi. RZ 4 odstupuje po výletu mimo trať Adolf - spojovačka. Zítra na posádky čeká ještě šest rychlostních testů a městská Bondy RZ.89,37 km
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 35:08,1 - - - 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +18,0 3. Scandola U. / D'Amore G. Škoda Fabia S2000 +45,2 4. Odložilík R. - Tureček M. Ford Fiesta R5 +53,6 5. Wiegand S. - Christian F. Škoda Fabia S2000 +1:01,2 6. Jakeš M. - Novák J. Citroën DS3 R5 +1:07,2 7. Sýkora J. - Škardová M. Ford Fiesta RS +1:15,9 8. Vlček M. - Lasevič R. Škoda Fabia S2000 +2:41,2 9. Vágner M. - Kučera L. Mitsubishi Lancer Evo IX +2:56,5 10. Votava Jan / Synáč F. Mitsubishi Lancer Evo IX +3:11,4//
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.